5mm riittää. Oliko sulla näille vanteille vielä renkaita ollenkaan? Käsitin että edessä olisi nyt 225/35/20 rengas, jonka pariksi taakse sopii hyvin 265/30. Mutta jos olit etsimässä joka kulmaan uutta rengasta, niin nuo 235/35 ja 275/30 on oikea valinta :think
Paljon pitäis olla painetta kun edessä on 245/35/19 ja takana 275/35/19?
Laita eteen 3,1 ja taakse 3,3
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Renkaiden osto edessä kokona 235/35/20 ja 275/30/20, heräsi kysymys kantavuuksista kun yleisesti 235/35/20 kumeissa kantavuus on 92 ja 275/30/20 kantavuus 97. Onko tuo mahdoton yhdistelmä kun realoem näyttäis 245/40/18 renkaalle pienimmäksi kantavuudeksi 93. 245/35/20 kumia löytyis 95 kantavuudella mutta sit tulee vähän pyörintäkehään eroa... auto on e61 530xd, vanteet 9" ja 10.5".
f11 530xd m-sport -12
- ex e61 530xd m-sport, -06
- ex e39 530d, -00
- ex e30 320 touring
Renkaiden osto edessä kokona 235/35/20 ja 275/30/20, heräsi kysymys kantavuuksista kun yleisesti 235/35/20 kumeissa kantavuus on 92 ja 275/30/20 kantavuus 97. Onko tuo mahdoton yhdistelmä kun realoem näyttäis 245/40/18 renkaalle pienimmäksi kantavuudeksi 93. 245/35/20 kumia löytyis 95 kantavuudella mutta sit tulee vähän pyörintäkehään eroa... auto on e61 530xd, vanteet 9" ja 10.5".
92 riittää eteen, itsellä samaiset koot ja kantavuudet, autokin sama paitsi ilman vetäviä etupyöriä
Mitenkäs sitten jos paskalakit pysäyttää ja kattoovat että kantavuus ei riitä? Tai kun vie muutoskatsastettavaksi konttorille?
Eikös tuo akselipainosta tule ja siihen pitäisi riittää..? En tiedä kyllä ihan tarkalleen, ihmettelen kyllä jos täälläkin joka threadissa neuvotun rengaskombinaation kantavuudet olisi laittomat.
Itse ainakin olen elänyt ymmärryksessä, että ainakin takavetoiselle riittää 92 eteen ja olisi ihan laillinen. :think
Nelikossa akselimassa ilman lisävarusteita edessä 1090kg ja takana 1300kg eli kyllä 92 luokan kantavuudella tulee 1300kg eteen, eli sen puolesta kyllä täyttyy. Mietin vain muutoskatsastusta renkaille kun muuttuis pykälää pienempään edessä kantavuus. 93 on rekisteriotteeseen merkattu:think
f11 530xd m-sport -12
- ex e61 530xd m-sport, -06
- ex e39 530d, -00
- ex e30 320 touring
Nelikossa akselimassa ilman lisävarusteita edessä 1090kg ja takana 1300kg eli kyllä 92 luokan kantavuudella tulee 1300kg eteen, eli sen puolesta kyllä täyttyy. Mietin vain muutoskatsastusta renkaille kun muuttuis pykälää pienempään edessä kantavuus. 93 on rekisteriotteeseen merkattu:think
Itse itselleni vastaten, otin konttorilta selvää. Muutoskatsastattaessa ei mitään ongelmaa kun ylittää vain annetun akselimassan 1090kg jos kantavuus jäis renkaissa esim. 1080kg niin silloin ei onnistu.
f11 530xd m-sport -12
- ex e61 530xd m-sport, -06
- ex e39 530d, -00
- ex e30 320 touring
Kerran vielä pojat:
1. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin ET20 tarkoittaa, että vanteen keskilinja on 20mm sisempänä kuin vanteen kiinnityspinta. Toisin sanoen ET00, tarkoittaa, että vanne on 20mm ulompana kuin ET20 vanne?
2. Jos olen myös ymmärtänyt oikein, niin E60 koriin sopii 20mm ulompana olevat vanteet jos rengas ei ole 245mm leveämpi?
3. Jos nyt sitten hankin ET20/245mm pyörille 20mm spacerit, niin ne istuu ok, sekä eteen, että taakse?
4. Mikäs tuo oikea keskireikä on, jostain jäi mieleen, että on jopa muutaman kympin halkaisijaeroja?
5. Onko BMW:n aluvanteiden pultin kartio AINA sama, eli pitemmät pultit, mutta sama kartio?
Kiitos jo etukäteen neuvoista ja tiedoista,
nimimerkillä köyhä "rakentelija"
Kerran vielä pojat:
1. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin ET20 tarkoittaa, että vanteen keskilinja on 20mm sisempänä kuin vanteen kiinnityspinta. Toisin sanoen ET00, tarkoittaa, että vanne on 20mm ulompana kuin ET20 vanne?
2. Jos olen myös ymmärtänyt oikein, niin E60 koriin sopii 20mm ulompana olevat vanteet jos rengas ei ole 245mm leveämpi?
3. Jos nyt sitten hankin ET20/245mm pyörille 20mm spacerit, niin ne istuu ok, sekä eteen, että taakse?
4. Mikäs tuo oikea keskireikä on, jostain jäi mieleen, että on jopa muutaman kympin halkaisijaeroja?
5. Onko BMW:n aluvanteiden pultin kartio AINA sama, eli pitemmät pultit, mutta sama kartio?
Kiitos jo etukäteen neuvoista ja tiedoista,
nimimerkillä köyhä "rakentelija"
Jos sinulla on joka nurkassa ET20 ja 245 renkaat, niin laita vain taakse spacerit. Edessä tulee liian ulos muuten.
Jos sinulla on joka nurkassa ET20 ja 245 renkaat, niin laita vain taakse spacerit. Edessä tulee liian ulos muuten.
Keskireikä 72,5-72,6mm ja kartio on aina sama.
ET20 joka nurkassa, mutta edessä 225 renkaat.
Nuo netistä löytämäni spacerit on oudosti sellaisia kuin reikä olisi spacerissä pienempi kuin vanteelta vaadittu reikä, eli jonkun näköinen holkkimainen lisuke:
Kerran vielä pojat:
1. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin ET20 tarkoittaa, että vanteen keskilinja on 20mm sisempänä kuin vanteen kiinnityspinta. Toisin sanoen ET00, tarkoittaa, että vanne on 20mm ulompana kuin ET20 vanne?
2. Jos olen myös ymmärtänyt oikein, niin E60 koriin sopii 20mm ulompana olevat vanteet jos rengas ei ole 245mm leveämpi?
3. Jos nyt sitten hankin ET20/245mm pyörille 20mm spacerit, niin ne istuu ok, sekä eteen, että taakse?
4. Mikäs tuo oikea keskireikä on, jostain jäi mieleen, että on jopa muutaman kympin halkaisijaeroja?
5. Onko BMW:n aluvanteiden pultin kartio AINA sama, eli pitemmät pultit, mutta sama kartio?
Kiitos jo etukäteen neuvoista ja tiedoista,
nimimerkillä köyhä "rakentelija"
Ainahan voit varman päälle pelata, laitat ensin ne vanteet ja renkaat auton alle. Sitten katsomaan paljonko voit tuoda niitä ulospäin ja sen mukaan spaceria.
ET20 joka nurkassa, mutta edessä 225 renkaat.
Nuo netistä löytämäni spacerit on oudosti sellaisia kuin reikä olisi spacerissä pienempi kuin vanteelta vaadittu reikä, eli jonkun näköinen holkkimainen lisuke:
Comment