Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    Originally posted by rakkuj View Post
    Ilmeisesti tässä osa 3 on se missä vikaantuva liitos on.

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=61_1760
    Kyllä. Osan numero 3 takapää johon pultti numero 12 kiinnittyy kontin puolelta.

    Originally posted by suppari View Post
    Yli kolme volttia jäi tuohon liitokseen, kiitoksen pintalämpö kontissa 10 minuutin käytön jälkeen yli 90 astetta.. Ei auta enää putsailut tai mikään muukaan, kaapeli on pakko vaihtaa.Autoon on tehty tämä kampanja, eli ei semitään pelasta.
    Edut. Oireet laiska startti (otti 500A virtaa) ja lopuksi tauluun jo herjoja latauksesta.
    No on kyllä ollut tulipalo lähellä. Äkkiä laskettuna tuohon on jäänyt 1500W tehoa starttauksen aikana. Hyvä että porukka raportoi näitä BMW suomelle jos sillä vaikka jotain vaikutusta olisi.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by markok View Post
      Hyvä että porukka raportoi näitä BMW suomelle jos sillä vaikka jotain vaikutusta olisi.
      Onko joku katsellut netistä ruotsalaisia BMW-palstoja, onkohan sielläkin ilmennyt samaa vikaa? Jos on, niin sinne voisi vihjaista ongelman laajuudesta Suomessa. BMW Ruotsille raportointi kun voisi jotain vaikuttaakin.
      E39 528iA

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by TJJ View Post
        Onko joku katsellut netistä ruotsalaisia BMW-palstoja, onkohan sielläkin ilmennyt samaa vikaa? Jos on, niin sinne voisi vihjaista ongelman laajuudesta Suomessa. BMW Ruotsille raportointi kun voisi jotain vaikuttaakin.
        Minä en ole löytänyt googlettamalla yhtään tapausta ulkomailta. Ruotsia osaavat voisi kyllä yrittää selvittää onko näitä tapauksia ollut ruotsissa? Mahtaako suomen ilmasto ja teiden suolaus vaikuttaa asiaan? Yksilöllisiä erojakin on paljon kun yli puoli miljoonaa ajetun suomi auton kaapeli saattaa olla ehjä ja vain pari talvea suomessa olleen lci mallin kaapeli on palanut.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by markok View Post
          Minä en ole löytänyt googlettamalla yhtään tapausta ulkomailta. Ruotsia osaavat voisi kyllä yrittää selvittää onko näitä tapauksia ollut ruotsissa? Mahtaako suomen ilmasto ja teiden suolaus vaikuttaa asiaan? Yksilöllisiä erojakin on paljon kun yli puoli miljoonaa ajetun suomi auton kaapeli saattaa olla ehjä ja vain pari talvea suomessa olleen lci mallin kaapeli on palanut.
          Eikö ilmasto Ruotsissa kuitenkin ole ainakin osittain samanlainen ja taitaa ne sielläkin suolata. Toisaalta Ruotsihan on länsimaa jossa ei ole autoveroa, joten jospa nuo kaikki on jo paalattu tai myyty Suomeen...
          Vaikuttaakohan tiestö/paikkakunta yksilöeroihin, ehkäpä kuoppainen tie tai hiekkatie kuormittaa liitosta enemmän?
          E39 528iA

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            Kyllä tuostakin voi jotain päätellä:

            03 Battery cable positive, below-floor 120 MM² AL 1 61129132584 ENDED
            03 Battery cable positive, below-floor 120 MM² AL 1 61129176953 ENDED
            03 Battery cable positive, below-floor 70 MM² CU 1 61129297280

            Superseded by:

            61129297280 (05/07/2012 — ), Exchangeable retrospectively

            Ongelma on ollut tiedossa BMW:llä jo 2012 kun 120MM² alumiinikaapelit on vaihdettu 70MM² kupariin.
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              Originally posted by TJJ View Post
              Eikö ilmasto Ruotsissa kuitenkin ole ainakin osittain samanlainen ja taitaa ne sielläkin suolata. Toisaalta Ruotsihan on länsimaa jossa ei ole autoveroa, joten jospa nuo kaikki on jo paalattu tai myyty Suomeen...
              Vaikuttaakohan tiestö/paikkakunta yksilöeroihin, ehkäpä kuoppainen tie tai hiekkatie kuormittaa liitosta enemmän?
              Olosuhteet ruotsissa on varmaan aika samanlaiset ja siksi vähän ihmetyttääkin kun juttua aiheesta ei oikein muualta löydy. En tosin tiedä millä hakusanoilla tuota edes lähtisi ruotsiksi etsimään. Muista olosuhteista paha sanoa. Eikös suomessa ollut käytössä joku liukkauden torjunta-aine, jolla oli vaikutusta vag:n nokkahihna ongelmiin? Tästä ei ihan varmaa muistikuvaa ole, mutta muistellen joskus puhetta olleen. Voisiko joku tietty aine olla syypäänä tähänkin.

              Originally posted by jpeltoma View Post
              Kyllä tuostakin voi jotain päätellä:

              03 Battery cable positive, below-floor 120 MM² AL 1 61129132584 ENDED
              03 Battery cable positive, below-floor 120 MM² AL 1 61129176953 ENDED
              03 Battery cable positive, below-floor 70 MM² CU 1 61129297280

              Superseded by:

              61129297280 (05/07/2012 — ), Exchangeable retrospectively

              Ongelma on ollut tiedossa BMW:llä jo 2012 kun 120MM² alumiinikaapelit on vaihdettu 70MM² kupariin.
              Näin on. Ihmetyttää vaan kun tietoa asiasta löytyy tosi vähän. Toinen vastaava tapaushan on IBS, josta kyllä löytyy paljonkin juttua myös suomen ulkopuolelta.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • peeämwee
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1824
                • I sink hell



                Tuollainen löytyi nopealla gooletuksella. Tosin Norjaksi. Katsotaan löytyykö lisää.

                Ruotsiksi: http://teknikensvarld.se/bmw-aterkal...tionen-120983/ Ruotsissa kyseiset omistajat saavat kirjeen jossa mainitaan virheestä ja autot korjataan ilmaiseksi. Korjaaminen kestää noin 30min. Asia koskee yhteensä 1,3 miljoonaa autoa jotka valmistettu 2003-2010. Myös 6-sarjaa.

                Tuossa vielä keskustelua ruotsiksi autofoorumilta: http://www.autopower.se/forum/topic....=275407&sida=1
                Last edited by peeämwee; 10-05-2015, 10:44.
                Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                http://velkakello.fi/

                Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                Comment

                • ekaBMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 446
                  • Oulu

                  Nyt tulee tosi kaukaa haettua mutta kysynpä kuitenkin.

                  Millaisia pesuja on tehty autoille jotka on kärähtänyt?

                  Jos autoa (alustaa) ei pestä, voisiko liittimensuojan ympärille kertyä suolasontaa joka aiheuttaa ongelmia?

                  Pesukoneissa on nykyään alustapesu joka puolestaan voisi aiheuttaa ongelmia. Esim paineella työnnetty pesuvesi tunkeutuu liittimensuojan sisälle ja talvella vesi jäätyessään rikkoon suojan ja sitten myöskin suola pääsee tunkeutumaan ja aiheuttamaan tuhojaan. Ja vaikka ei jäätyminen aiheuttaisikaan ongelmaa niin liittimensuojan sisälle päässyt pesuvesi hapettaa liitintä joka tapauksessa.

                  Onko noita alustapesuja muissa maissa kuin Suomessa?
                  F11 530d xDrive 09/16
                  Ex E60 530d xDrive A 10/08
                  Ex E60 520dA 09/08 liisari
                  Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                  Ex Opel Kadett 1.6 -89

                  Comment

                  • latvala
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 46
                    • kurikka

                    Uudesta räpsin kuvan.
                    Tuo ei ole mitenkään tiivis tuo valkoinen suoja tuossa päässä. Melkein teki mieli laittaa kotelo täyteen massaa, ettei keräisi kuraa sisäänsä.
                    Kyllä siihen vaihtoon kannattaa nosturi ja aikaa vähän varata..




                    Originally posted by rakkuj View Post
                    Onko sulla kuvaa tuosta vanhasta/uudesta kaapelihässäkästä?

                    Yhdeltä palolta taidettiin välttyä, kun ilmeni jänniteongelmia.

                    Kumma kyllä miten vaihtavat tuon sisäpuolen suojan, kun ongelmahan on tuolla likaisella puolella, josta sitten siirtyy sisäpuolelle huopien joukkoon. Ei se sisäpuoli mihinkään lämpenisi, jos alapuolella olisi kaikki ok.

                    Oliko suuri työ vaihtaa kaapeli?

                    Täytyypi kirjoitella taas yksi turha viesti BMW Suomelle asiasta.

                    Comment

                    • rakkuj
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 306
                      • Turun seutu

                      Oliko sun uusi kaapeli jo kuparikaapeli?

                      Sisäpuolen liitosta koskee kuulemma ainoastaan tuo takaisinkutsu. Eivät vissiin edes vilkaise pohjan puolelle missä vika itsessään on.

                      Halpaa ja nopeaa premiumhuoltoa.

                      Vakuutusyhtiöille pitäis varmaan vinkata toiminnasta.




                      Originally posted by latvala View Post
                      Uudesta räpsin kuvan.
                      Tuo ei ole mitenkään tiivis tuo valkoinen suoja tuossa päässä. Melkein teki mieli laittaa kotelo täyteen massaa, ettei keräisi kuraa sisäänsä.
                      Kyllä siihen vaihtoon kannattaa nosturi ja aikaa vähän varata..
                      G31 520xd
                      F39

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1422

                        Onko suomessa vaurioituneet autot olleet ns. suomi-autoja? Haen tällä sitä, montako vuotta suomen olouhteita alkaa olla riskiraja?
                        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                        Ioniq5 AWD -22
                        Leaf 40kwh -18

                        Comment

                        • latvala
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 46
                          • kurikka

                          Joo varmistin tilatessa, että tulee uusin revisio. Otin varoiksi ne kontin puoleiset muovitkin, mutta se kansi tuli viä vanhaa mallia, eli mustana...



                          Originally posted by rakkuj View Post
                          Oliko sun uusi kaapeli jo kuparikaapeli?

                          Sisäpuolen liitosta koskee kuulemma ainoastaan tuo takaisinkutsu. Eivät vissiin edes vilkaise pohjan puolelle missä vika itsessään on.

                          Halpaa ja nopeaa premiumhuoltoa.

                          Vakuutusyhtiöille pitäis varmaan vinkata toiminnasta.
                          Attached Files

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            Originally posted by 205/65-15H View Post
                            Onko suomessa vaurioituneet autot olleet ns. suomi-autoja? Haen tällä sitä, montako vuotta suomen olouhteita alkaa olla riskiraja?
                            Ei ole kaikki olleet. En tosin yhtään tiedä kumpiako suhteessa määrään on palanut enemmän, mutta tässäkin topicissa yhtenä esimerkkinä käsitelty auto on ollut vain muutaman vuoden suomessa, kampanja tehty ja silti palanut.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Hakkapeliitta
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 552
                              • P-Sawo

                              Onkos tämä tapaus jo ollut täällä?


                              WBANJ710X0B460486


                              AKElta ei ole tullut muuten mitään vastausta kun laitoin viestiä sinne tämän ketjun aloituksen aikaan.
                              Last edited by Hakkapeliitta; 13-05-2015, 16:33.

                              annetaan BMW-osaa

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                                AKElta ei ole tullut muuten mitään vastausta kun laitoin viestiä sinne tämän ketjun aloituksen aikaan.
                                Itsekin laitoin Trafille juttua kuukausi tai kaksi sitten ja vastauskin tuli. Olivat pyytäneet BMW:ltä selityksen asiaan ja sieltä vakuuteltiin nykyisen kampanjan olevan riittävä. Laitoin jotain todisteita ettei näin ole ja ainakin sanoivat, että maahantuoja pohtii yhdessä valmistajan kanssa onko tarvetta muuttaa kampanjaa koskemaan myös alapuolen kaapeli. Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään onko valmistaja tehnyt jotain päätöstä asian suhteen.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎