Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AnttiMH
    replied
    Originally posted by ProOil View Post
    Onko kysymyksessä öljyjen vai jäähdytyksen lämpö? Näiden lämmöt elävät eri elämää ja vaikutukset myös.
    Olettaisin että tässä kyseessä se lämpötila minkä näkee E6X ns. salavalikosta nopeusmittarin alapuolelta. Tämän "mittarin" lämpötilatieto on melko suurella varmuudella veden lämpötila.

    Leave a comment:


  • ProOil
    replied
    Originally posted by Doni666 View Post
    No tänään aamulla ei ajossa päässyt enää edes 77 asteeseen. Joku termari on pettänyt, toivottavasti on kuitti vielä tallella.

    Onko kysymyksessä öljyjen vai jäähdytyksen lämpö? Näiden lämmöt elävät eri elämää ja vaikutukset myös.

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    No tänään aamulla ei ajossa päässyt enää edes 77 asteeseen. Joku termari on pettänyt, toivottavasti on kuitti vielä tallella.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    Eihän ne lämmöt aina voi pysyä siellä lukemissa mitä aivan uusien termarien jälkeen näyttää. kunhan yli 80 pysyy niin ajoa vaan?
    Juu mullakin vaihtelee vähän 82-89 välillä, BMW originalteile löytyy ja vaihdosta ei kauaakaan.

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    Originally posted by Doni666 View Post
    Hemmetti. Kuukausi sitten vaihdoin egr- ja päätermostaatin kun moottorin lämmöt oli suurimmillaan 77C. Vaihdon jälkeen lämmöt nousi 95C tienoille ja tänään tarkastelin lämmöt reilu 100km ajon jälkeen niin vaihtelivat enää 80-82c välillä, taajamassa jopa hieman alle tuon. Myytiinkö Schmiedmannilla huonoa tavaraa vai onkohan syy laatikon lämmönvaihtimessa?
    Eihän ne lämmöt aina voi pysyä siellä lukemissa mitä aivan uusien termarien jälkeen näyttää. kunhan yli 80 pysyy niin ajoa vaan?

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    Hemmetti. Kuukausi sitten vaihdoin egr- ja päätermostaatin kun moottorin lämmöt oli suurimmillaan 77C. Vaihdon jälkeen lämmöt nousi 95C tienoille ja tänään tarkastelin lämmöt reilu 100km ajon jälkeen niin vaihtelivat enää 80-82c välillä, taajamassa jopa hieman alle tuon. Myytiinkö Schmiedmannilla huonoa tavaraa vai onkohan syy laatikon lämmönvaihtimessa?

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    Pystysikö jotain kuvaa tai tarkempaa tietoo laittamaan?

    Edit. Tämä liitin irti?

    Googlen avulla etsimällä pitäis siis tuo piuha olla? Otin irti mutta vielä näyttelee nosturin kuvaa ja valittelee että varaus käynyt alhaalla..? Oli muuten tuo liitin irti kun auto minulle tuli, mutta tuli jossain välissä tökättyä takaisin kiinni

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by henkka86 View Post
    Tästäkin varmasti ollu juttua aiemminkin. Eli tuosta käyttiksestä tarkoitus tyhjentää lähiaikoina tuo hiukkaspönttö. Löytyy vielä helposta paikasta auton alta. Uskaltaako tuolla ajaa ennenkuin poltot on ohjelmoitu pois?
    Uskaltaa. Vuosimallista riippuen sytyttää vikavalon tauluun tai sitten ei.

    Leave a comment:


  • henkka86
    replied
    Tästäkin varmasti ollu juttua aiemminkin. Eli tuosta käyttiksestä tarkoitus tyhjentää lähiaikoina tuo hiukkaspönttö. Löytyy vielä helposta paikasta auton alta. Uskaltaako tuolla ajaa ennenkuin poltot on ohjelmoitu pois?

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Johtosarjaan menevän pienen liittimen irrotuksella saa IBS:n pois käytöstä. Antaa kylläkin vikakoodin moottorin ohjaukseen, mutta ei vaikuta muuten toimintaan.
    Pystysikö jotain kuvaa tai tarkempaa tietoo laittamaan?

    Edit. Tämä liitin irti?

    Last edited by jjanii; 29-11-2015, 12:51.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    Pystykös tuota ibs kaapelia poistamaan käytöstä?
    Johtosarjaan menevän pienen liittimen irrotuksella saa IBS:n pois käytöstä. Antaa kylläkin vikakoodin moottorin ohjaukseen, mutta ei vaikuta muuten toimintaan.

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    Pystykös tuota ibs kaapelia poistamaan käytöstä?

    Leave a comment:


  • ProOil
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jos/kun se kampiakselissa olevan värinänvaimentimen ulkokehän hihnapyörä alkaa luistaa sisäkehästä (kumi revennyt tai vulcanointi pettänyt),niin käyttölaite hihna ja apulaitteet ei silloin pyöri kunnolla.Suomeksi sanottuna kampiakseli pyörii,mutta hihnapyörän ulkokehä pyöriin huonosti tai ei ollenkaan.

    Sitten kun se värinänvaimennin korkkaa kokonaan,niin silloin loppuu kaikki toiminta apulaitteilta.Vesipumppu,laturi,ohjaustehostimen pumppu ja saattaa sitten hajota jo muutakin...

    varoituksen sana.

    Värinän vaimennin on erittäin oleellinen turva varuste etenkin diesel koneen toiminnalle. Värinän vaimentimen tehtävänä tasata käyntiä, nykyaikaiset tehokkaat koneet aiheuttavat vääntövärinää joka siirtyy kampiakseliin ja tätä kautta värinänvaimentimeen jossa yleensä hihnapyörä. Ennen muinoin, kun tehot olivat pieniä, niin kampiakseli yms. voitiin rakentaa huomattavasti raskastekoisemmaksi, kun ei tarvinnut miettiä painosta johtuvia kiihtyvyys nopeuksia.

    VÄÄNTÖVÄRÄHTELY VOI AIHEUTTAA PAHIMMILLAAN KAMPIAKSELIN KATKEAMISEN/MURTUMIA, LAKEREIDEN NOPEAN KULUMISEN YMS.

    Vaihda värinän vaimennin, halpa keikka siihen, että koneen kallein yksittäinen osa vaurioituu, eli kampiakseli. (usein yli 30% koko koneen arvosta)

    Hyvästä parempaa http://www.penriteoil.com.au/

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Coupe325 View Post
    Mielenkiintoista
    Juuri vaihdatin lasin ja vaihtaja ilmoitti ettei tunnistinta ollut ollenkaan. Eikä siis ole vieläkään. Ilmastointi toimii kyllä yllättävän hyvin, vain yhden kerran on tarvinut laittaa huurteenpoisto päälle manuaalisesti. Olisiko uusi pitänyt tulla lasin mukana?
    Tuo tunnistin on vain laajennetulla ilmastoinnilla varustetussa versiossa (IHKA Basis vs. High).

    Leave a comment:


  • Coupe325
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Eihän vaan ole oikaistu tuulilasin vaihdossa ja teippailtu vanhaa anturia takaisin? Anturi pitäisi vaihtaa aina lasinvaihdon yhteydessä.
    Mielenkiintoista
    Juuri vaihdatin lasin ja vaihtaja ilmoitti ettei tunnistinta ollut ollenkaan. Eikä siis ole vieläkään. Ilmastointi toimii kyllä yllättävän hyvin, vain yhden kerran on tarvinut laittaa huurteenpoisto päälle manuaalisesti. Olisiko uusi pitänyt tulla lasin mukana?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎