Originally posted by ProOil
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
No tänään aamulla ei ajossa päässyt enää edes 77 asteeseen. Joku termari on pettänyt, toivottavasti on kuitti vielä tallella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Doni666 View PostHemmetti. Kuukausi sitten vaihdoin egr- ja päätermostaatin kun moottorin lämmöt oli suurimmillaan 77C. Vaihdon jälkeen lämmöt nousi 95C tienoille ja tänään tarkastelin lämmöt reilu 100km ajon jälkeen niin vaihtelivat enää 80-82c välillä, taajamassa jopa hieman alle tuon. Myytiinkö Schmiedmannilla huonoa tavaraa vai onkohan syy laatikon lämmönvaihtimessa?
Leave a comment:
-
-
Hemmetti. Kuukausi sitten vaihdoin egr- ja päätermostaatin kun moottorin lämmöt oli suurimmillaan 77C. Vaihdon jälkeen lämmöt nousi 95C tienoille ja tänään tarkastelin lämmöt reilu 100km ajon jälkeen niin vaihtelivat enää 80-82c välillä, taajamassa jopa hieman alle tuon. Myytiinkö Schmiedmannilla huonoa tavaraa vai onkohan syy laatikon lämmönvaihtimessa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jjanii View Post
Leave a comment:
-
-
Originally posted by henkka86 View PostTästäkin varmasti ollu juttua aiemminkin. Eli tuosta käyttiksestä tarkoitus tyhjentää lähiaikoina tuo hiukkaspönttö. Löytyy vielä helposta paikasta auton alta. Uskaltaako tuolla ajaa ennenkuin poltot on ohjelmoitu pois?
Leave a comment:
-
-
Tästäkin varmasti ollu juttua aiemminkin. Eli tuosta käyttiksestä tarkoitus tyhjentää lähiaikoina tuo hiukkaspönttö. Löytyy vielä helposta paikasta auton alta. Uskaltaako tuolla ajaa ennenkuin poltot on ohjelmoitu pois?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostJohtosarjaan menevän pienen liittimen irrotuksella saa IBS:n pois käytöstä. Antaa kylläkin vikakoodin moottorin ohjaukseen, mutta ei vaikuta muuten toimintaan.
Edit. Tämä liitin irti?
Last edited by jjanii; 29-11-2015, 12:51.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos/kun se kampiakselissa olevan värinänvaimentimen ulkokehän hihnapyörä alkaa luistaa sisäkehästä (kumi revennyt tai vulcanointi pettänyt),niin käyttölaite hihna ja apulaitteet ei silloin pyöri kunnolla.Suomeksi sanottuna kampiakseli pyörii,mutta hihnapyörän ulkokehä pyöriin huonosti tai ei ollenkaan.
Sitten kun se värinänvaimennin korkkaa kokonaan,niin silloin loppuu kaikki toiminta apulaitteilta.Vesipumppu,laturi,ohjaustehostimen pumppu ja saattaa sitten hajota jo muutakin...
varoituksen sana.
Värinän vaimennin on erittäin oleellinen turva varuste etenkin diesel koneen toiminnalle. Värinän vaimentimen tehtävänä tasata käyntiä, nykyaikaiset tehokkaat koneet aiheuttavat vääntövärinää joka siirtyy kampiakseliin ja tätä kautta värinänvaimentimeen jossa yleensä hihnapyörä. Ennen muinoin, kun tehot olivat pieniä, niin kampiakseli yms. voitiin rakentaa huomattavasti raskastekoisemmaksi, kun ei tarvinnut miettiä painosta johtuvia kiihtyvyys nopeuksia.
VÄÄNTÖVÄRÄHTELY VOI AIHEUTTAA PAHIMMILLAAN KAMPIAKSELIN KATKEAMISEN/MURTUMIA, LAKEREIDEN NOPEAN KULUMISEN YMS.
Vaihda värinän vaimennin, halpa keikka siihen, että koneen kallein yksittäinen osa vaurioituu, eli kampiakseli. (usein yli 30% koko koneen arvosta)
Hyvästä parempaa http://www.penriteoil.com.au/
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Coupe325 View PostMielenkiintoista
Juuri vaihdatin lasin ja vaihtaja ilmoitti ettei tunnistinta ollut ollenkaan. Eikä siis ole vieläkään. Ilmastointi toimii kyllä yllättävän hyvin, vain yhden kerran on tarvinut laittaa huurteenpoisto päälle manuaalisesti. Olisiko uusi pitänyt tulla lasin mukana?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///THe View PostEihän vaan ole oikaistu tuulilasin vaihdossa ja teippailtu vanhaa anturia takaisin? Anturi pitäisi vaihtaa aina lasinvaihdon yhteydessä.
Juuri vaihdatin lasin ja vaihtaja ilmoitti ettei tunnistinta ollut ollenkaan. Eikä siis ole vieläkään. Ilmastointi toimii kyllä yllättävän hyvin, vain yhden kerran on tarvinut laittaa huurteenpoisto päälle manuaalisesti. Olisiko uusi pitänyt tulla lasin mukana?
Leave a comment:
-
Leave a comment: