Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    Mistähän vois airbag vika johtua.? Nollattiin auton ollessa sanmuksissa, ja kun virrat löi uudestaan päälle niin löi heti uudestaan valon päälle. Koitettiin sit nollata käynnissä ollessa ja valo hävis. Niin pitkään kun ajoi eikä sammuttanut, niin pysyi valo pois. Heti kun sammutti ja löi virrat päälle niin tuli taas. Eli saa ilmeisesti jonkunsortin virtapiikin? Vikakoodi numero 009af4 "SFZ Resistance, firing circuit, belt tensioner, driver, too high".
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9118
      • Oulu

      Originally posted by djs^ View Post
      Mistähän vois airbag vika johtua.? Nollattiin auton ollessa sanmuksissa, ja kun virrat löi uudestaan päälle niin löi heti uudestaan valon päälle. Koitettiin sit nollata käynnissä ollessa ja valo hävis. Niin pitkään kun ajoi eikä sammuttanut, niin pysyi valo pois. Heti kun sammutti ja löi virrat päälle niin tuli taas. Eli saa ilmeisesti jonkunsortin virtapiikin? Vikakoodi numero 009af4 "SFZ Resistance, firing circuit, belt tensioner, driver, too high".
      Nappaa kuskin penkistä vyökiristimien liitimet irti, vähän kontaktispraytä ja takaisin nippuun.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • djs^
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1177
        • Mikkeli

        Originally posted by Clavurion View Post
        Nappaa kuskin penkistä vyökiristimien liitimet irti, vähän kontaktispraytä ja takaisin nippuun.
        Tämähän toimi, kiitos paljon.
        EX :
        -E36 316
        -E36 325
        -E39 523
        -E39 530dA M-Sportx2
        -E60 525dA M-Sport x2
        -E60 545i Matte white
        -E53 x5
        -E91 3xx

        Comment

        • Pyjo
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 45
          • Helsinki

          jahas, huomasinpas jälleen kerran ongelman lci e61. Takaluukun kuskin puoleinen pumppu lähtee pallonivelestä irti rungon päässä. Välillä pysyy, välillä irtoaa ja päästää kyllä juurikin niin kamalan äänen irrotessaan kun luukku menee kiinni.
          Siinä lienee pitäisi olla jonkinlainen sokka, mikä pitää pumpun paikallaan? Liekkö saa varaosana, vai pitääkö taas kävellä nöyränä marmorille?

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7509
            • Jyväshyvä

            Eipä siinä taida olla sokkaa. Noita on korjattu siten että on porattu reikä läpi ja pistetty pultilla kiinni.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              Originally posted by Pyjo View Post
              Siinä lienee pitäisi olla jonkinlainen sokka, mikä pitää pumpun paikallaan? Liekkö saa varaosana, vai pitääkö taas kävellä nöyränä marmorille?

              https://dl.dropboxusercontent.com/u/...018_184300.jpg
              Pumpun mukana tulee sokat molempiin palloihin enkä usko että niitä saa erikseen. Alkuperäisessä pumpussa se sokka liikkuu pumpun päässä olevassa kupissa johon on tehty halkio sokkaa varten. Se pitää sitten liu'uttaa kupin päälle kun pumppu on palloon asennettu. Suomessa uus pumppu maksaa n 60€/kpl. Tarvike puolet siitä.
              Ite kokeilin tota tarviketta mutta sen kuppiosa meni paskaksi jo asennettaessa, lähetin takaisin ja ostin orkkikset tilalle.

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • Pyjo
                Bimmer Rookie
                • Mar 2015
                • 45
                • Helsinki

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Eipä siinä taida olla sokkaa. Noita on korjattu siten että on porattu reikä läpi ja pistetty pultilla kiinni.
                Ai, onko ongelmana sitten toi auton rungossa oleva pallo vaiko pumppn "syvennys"?

                EDIT: Hakkapeliitta antoikin kattavan vastauksen, kiitos!
                Last edited by Pyjo; 18-10-2015, 23:10.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9118
                  • Oulu

                  Tuon kuvan perusteella kaasujousen pallo lienee rasvan puutteessa jo tovin juminut ja kuluttanut pallopäätä. Siinä kaasujousen puolella kupissa on liukuva jousilevy, joka lukitsee kiinnityksen palloon.

                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Pyjo
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2015
                    • 45
                    • Helsinki

                    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                    Pumpun mukana tulee sokat molempiin palloihin enkä usko että niitä saa erikseen. Alkuperäisessä pumpussa se sokka liikkuu pumpun päässä olevassa kupissa johon on tehty halkio sokkaa varten. Se pitää sitten liu'uttaa kupin päälle kun pumppu on palloon asennettu. Suomessa uus pumppu maksaa n 60€/kpl. Tarvike puolet siitä.
                    Ite kokeilin tota tarviketta mutta sen kuppiosa meni paskaksi jo asennettaessa, lähetin takaisin ja ostin orkkikset tilalle.
                    Kävinpä utelemassa mamorilla saatavuutta mutta hinta oli reilu 800€. käsittääkseni toi on se puoli missä nostinmoottori sijaitsee. Koijataanko nyt apinaa, vai onko se hinta todellakin tuota?

                    Comment

                    • GuGi_
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 700
                      • Vantaa city

                      Originally posted by Pyjo View Post
                      Kävinpä utelemassa mamorilla saatavuutta mutta hinta oli reilu 800€. käsittääkseni toi on se puoli missä nostinmoottori sijaitsee. Koijataanko nyt apinaa, vai onko se hinta todellakin tuota?
                      Niin siis eli sulla on automaattiluukku. Siinä nostin puolellahan ei ole mitään kaasujousta vaan hydraulisylinteri joka sitä konttia liikuttaa. Siihen sylinteriin ei ainakaan marmorilta löydy varaosia, eikä koko systeemiin muutenkaan vaan se tulee aika kokonaisena pakettina pumppu, letkut ja sylinteri. Ebaystä tota settiä taitaa saada n.300€. Ja marmorihinta tais olla ainaki joskus jossain päälle 700€.
                      Last edited by GuGi_; 19-10-2015, 19:07.
                      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                      F11 525d -11
                      E60 M5 -05
                      E12 530i -75
                      E32 730i - 91
                      Chevy Silverado 3500 -93
                      R33 Skyline GTS-T -93

                      Comment

                      • MHeikkinen
                        Newbiemmer
                        • Jul 2010
                        • 3
                        • Tornio

                        Mikähän tuli E61 525d -04 kun hehkut ja hehkureleen vaihdoin kyseiseen vehkeeseen Nyt on tehot autosta täysin hukassa.. Imusarja uudelleen irti käytettynä kaikki näyttäisi olevan kunnossa, eikä vikakoodiakaan anna. Imusarjan päällä olevaa MAP-anturia kokeiltu toimivasta autosta eikä vaikutusta. MAF-pistoketta käytin myös irti eikä tälläkään mitään vaikutusta, joten ei luultavasti vika MAFfissakaan?

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7509
                          • Jyväshyvä

                          Pistä ahtoletku kunnolla paikalleen siihen kaasuläppään ja tarkista että EGR:n putki ei ole löysällä (näkee kyllä jos on, nokeaa äkkiä).
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • AjE
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 104
                            • i3

                            Mitenkäs tuo käsijarrun vaijeri kiristetään kahvan päästä? Rummuilta säädin palat mutta itse vaijeri on vähän löysä.

                            Comment

                            • MHeikkinen
                              Newbiemmer
                              • Jul 2010
                              • 3
                              • Tornio

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Pistä ahtoletku kunnolla paikalleen siihen kaasuläppään ja tarkista että EGR:n putki ei ole löysällä (näkee kyllä jos on, nokeaa äkkiä).
                              Kummatkin kunnossa..

                              Comment

                              • exautisti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1267
                                • oulu

                                Alipaineella säätyvä ahdin? Joku alipaineletku irti?
                                -99 punane passatti

                                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                                Tuikun softat
                                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                                www.mcars.fi

                                Kysy 041-5056506

                                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎