Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJtalo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 350
    • Kokkola

    Originally posted by Julmatommi View Post
    Autokuume vaivaa ja muutama kysymys olisi linkkien autoista. Onko tuossa manuaalivaihteistolla olevassa 525d imusarjassa läppiä alkujaan? ->

    Mistä näkisi helposti onko läpät poistettu jo? Tuo manuaali versio on vaihteistoltaan kohtuullisen harvinainen tapaus ja mietityttää jaksaako laatikkoa vatkata käsin, ainakin se mahtanee olla "pommin varma" käytössä?
    Minun silmään näyttäisi kovasti comfort jakkaroilta alla olevassa autossa, liekko olen väärässä?

    LCI versio kiinnostaa myös, tämän keula näyttää kuvissa jo hitusen käytetyltä

    Kilometrejä ei ilmeisesti tarvitse heti säikähtää, jos on muistettu huoltaa? Omat kokemukset on kultaisilta E39 ajoilta ja nuo E60 mallit on jäänyt vähän vähemmälle huomiolle...
    Tietenkin mielessä kummittelee myös MB w211 facelift toisena vaihtoehtona, tosin täytyy käydä testaamassa se ennekuin suunnittelee enemmän.
    Kiitos ja anteeksi
    Miks 525d ?
    En oo nyt seurannu mutta sillon ku ite etein e61:stä, 530d puolsi huomattavasti parempi valikoima ja sitä kautta varustelu, hinnat about sama, vahvempi laatikko, pienempi kulutus (ainaki pre-lci ohjekirjan mukaan), enemmän tehoa ja potenttiaalisempi lastutuksen suhteen jos kiinnostaa.
    En tiiä onko läppiä manuaali x25d, varmimmin näkee ottamalla imusarjan käteen, nätti homma vaikkei olis ennen tehny, tämän takia ei kannata jättää kauppoja tekemättä. Samalla tulee vaihdettua tiivisteet kun tuppaavat vuotaan. Ite tarkistaisin vaikka myyjä sanois että läpät on poistettu/niitä ei oo.
    Kyllä on comfort penkit tuossa yksilössä , ilmastoidut comfortit on sitte vielä erinäköset.
    Tuntuu että kilometreillä ei suurta merkitystä, enempi minkälaisella käytöllä. Esim joihinki vaihdettu turbo 100tkm kohdalla, toisilla rullattu yli 400tkm alkuperäsellä. Kontin käyttömäärästä riippuen voi olla että johtosarja on jo korjattu, jos ei niin tähän kannattaa varautua. Tasonsäädön kompura tuntuu kans porsivan ennemmin tai myöhemmin.
    Yksilöitä jokainen, jollaki voi oikeinki ahistaa ja olla monenlaisia mysteerivikoja vähän ajetussa, toisella ei mitään muuta ku päästelee meneen vaikka on jo kovastikki paluumatkalla kuusta.

    Comment

    • TRA_60
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 81
      • oulu

      Originally posted by JJtalo View Post
      Miks 525d ?
      En oo nyt seurannu mutta sillon ku ite etein e61:stä, 530d puolsi huomattavasti parempi valikoima ja sitä kautta varustelu, hinnat about sama, vahvempi laatikko, pienempi kulutus (ainaki pre-lci ohjekirjan mukaan), enemmän tehoa ja potenttiaalisempi lastutuksen suhteen jos kiinnostaa.
      En tiiä onko läppiä manuaali x25d, varmimmin näkee ottamalla imusarjan käteen, nätti homma vaikkei olis ennen tehny, tämän takia ei kannata jättää kauppoja tekemättä. Samalla tulee vaihdettua tiivisteet kun tuppaavat vuotaan. Ite tarkistaisin vaikka myyjä sanois että läpät on poistettu/niitä ei oo.
      Kyllä on comfort penkit tuossa yksilössä , ilmastoidut comfortit on sitte vielä erinäköset.
      Tuntuu että kilometreillä ei suurta merkitystä, enempi minkälaisella käytöllä. Esim joihinki vaihdettu turbo 100tkm kohdalla, toisilla rullattu yli 400tkm alkuperäsellä. Kontin käyttömäärästä riippuen voi olla että johtosarja on jo korjattu, jos ei niin tähän kannattaa varautua. Tasonsäädön kompura tuntuu kans porsivan ennemmin tai myöhemmin.
      Yksilöitä jokainen, jollaki voi oikeinki ahistaa ja olla monenlaisia mysteerivikoja vähän ajetussa, toisella ei mitään muuta ku päästelee
      meneen vaikka on jo kovastikki paluumatkalla kuusta.
      Tässä lähialueilla oli tarjolla paremmin 525d koneisia, 530d hinnaltaan karkaa hitusen kauemmaksi. Tietenkin ajattelin, koska auto tulee emännän työmatka käyttöön, jotta ei se rouva tarvitse enempää tehoja

      Nuo läpät ei sinänsä ole ongelma kun työkseni teen laitteidenhuoltoja, joten työkalut pysyy kädessä ja useimmat remontit autoihimme olen tehnyt itse.

      Tuo comfort jakkaroiden ilmastointi tuli hitusen yllätyksenä, luulin sen kuuluvan noihin jakkaroihin automaattisesti.

      Tässä tulikin hyviä vastauksia, joten kiitos! Täytyy katsella vielä, jos löytyisi sopiva 530d malli, taitaa tuo 525 olla semmoinen väliin putoaja. Toki otan sen ennemmin kuin 520d, joka on jakoketjultaan melkoinen susi.
      Last edited by TRA_60; 09-01-2016, 09:20.
      Nykyiset W212 & W210
      ex. E60 LCI
      ex. 525i LCI
      ex. 520i LCI

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        Saako näihin jostain ja halvalla uusia oventiivisteitä? Mulla on jakkaran kohdalta tiiviste rispaantunut halki, tulee aina nojattua siihen kohtaa oviaukkoa kun nousee autosta pois ja se tiiviste pitäisi vaihtaa. Vissiin ihan parin minuutin homma?
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • 523i
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 319
          • Iisalmi

          onko muilla tullut tuota 2CEC koodia, eli throttle valve controller jammed temporary? Löyty googlella joku bmw tiedote siitä: https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...1eL73Bp6HBjo7Q

          Eli vissiin kaasu läppä meinaa jäätyä/jumia? Vai onko vaan jännite häiriö eli ei ole tunnistanut tuota kaasuläpän asentoa oikein?

          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293079&page=2

          Täällähän onkin näitä useampi.
          Last edited by 523i; 09-01-2016, 13:05.

          Comment

          • EMP
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 823
            • Kuusjoki

            Kuinkas usein porukka on vaihtanut noihin 530d malleihin hehkumoduuleja?

            Kun tuosta emännän autosta olisi taas pimeänä. Viimeksi vaihdettu 2015 helmikuussa. Sitä ennen 2013 ja 2012 talvina, eli vain yksi talvi on jäänyt välistä meidän omistusaikana. Vuodessa tulee n.25tkm.
            Ja auto on ihan alkupään 2003 530d euro3 päästö malli.
            E30 318i 2d M52B27 "eta"

            Comment

            • _Sylin_teri_
              BTCF Member
              • May 2013
              • 366
              • Suomi finland

              Originally posted by EMP View Post
              Kuinkas usein porukka on vaihtanut noihin 530d malleihin hehkumoduuleja?

              Kun tuosta emännän autosta olisi taas pimeänä. Viimeksi vaihdettu 2015 helmikuussa. Sitä ennen 2013 ja 2012 talvina, eli vain yksi talvi on jäänyt välistä meidän omistusaikana. Vuodessa tulee n.25tkm.
              Ja auto on ihan alkupään 2003 530d euro3 päästö malli.
              Onko varma ettei ole sitten hehkuja rikki? Noistahan yleensä palaa sisältä sellainen hyppylanka poikki ilmeisesti oikosulussa olevasta hehkusta. Saa itsekin korjattua kolvilla ja tinalla. Entiset juotokset on vaa alumiinia niin joutuu vähän raaputtelemaan kuparia esille

              Comment

              • EMP
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 823
                • Kuusjoki

                Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                Onko varma ettei ole sitten hehkuja rikki? Noistahan yleensä palaa sisältä sellainen hyppylanka poikki ilmeisesti oikosulussa olevasta hehkusta. Saa itsekin korjattua kolvilla ja tinalla. Entiset juotokset on vaa alumiinia niin joutuu vähän raaputtelemaan kuparia esille
                Myös hehkut on vaihdettu 2012 ja 2014 vuosina. Viimetalvena ei nähty tarpeeliseksi kun olivat vasta vuoden ja 25tkm vanhat.
                Ja vanhatkin hehkut ollut aina kaikki kunnossa kun on testattu vaihdon jälkeen.

                Edit:ekalla kertaa oem ja toisella bosch hehkut.
                Last edited by EMP; 09-01-2016, 12:31.
                E30 318i 2d M52B27 "eta"

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10075
                  • KVLA

                  Originally posted by EMP View Post
                  Kuinkas usein porukka on vaihtanut noihin 530d malleihin hehkumoduuleja?

                  Kun tuosta emännän autosta olisi taas pimeänä. Viimeksi vaihdettu 2015 helmikuussa. Sitä ennen 2013 ja 2012 talvina, eli vain yksi talvi on jäänyt välistä meidän omistusaikana. Vuodessa tulee n.25tkm.
                  Ja auto on ihan alkupään 2003 530d euro3 päästö malli.
                  Onhan hehkutulpat (oem/oem-laatuiset) vaihdettu samalla boksia uusittaessa? "Vammaiset" hehkutulpat ilmeisesti särkee noita bokseja.

                  EDIT: Siinähän se vastaus tulikin...

                  Comment

                  • Muppe
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 1866
                    • Östermyra

                    Originally posted by markok View Post
                    Sitä että saako tuolla muutettua akun tyypin varustelistalle ja CAS:iin? Noista vaihtoehdoista voisi päätellä, että tämä onnistuu. Joku innokas voisi kokeilla tehdä tuon Carlyllä ja katsoa NCSExpertillä menikö tyyppi perille asti.
                    Carlyllä koodannut yhden akun ja toiminut täysin moitteetta. Voisin koittaa kattoa ncs:llä miltä tuolla näyttää, jos vaan muistan.
                    E61 530dA M-Sport
                    E39 520iA Touring

                    ex. E34 525iA
                    ex. E34 535iA
                    ex. E34 520i
                    ex. E34 520i
                    ex. E36 320i

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      Originally posted by Muppe View Post
                      Carlyllä koodannut yhden akun ja toiminut täysin moitteetta. Voisin koittaa kattoa ncs:llä miltä tuolla näyttää, jos vaan muistan.
                      Jos eri Ah määrällä olevan akun laitoit ja viitsit katsoa onko päivitys mennyt oikeasti perille niin olisi kyllä hyvä. Saisi tähän kysymykseen varmuuden. Eli NCSExpertillä katsoisi onko varustelistalle päivittynyt oikea akku ja onko CAS:lla oikea akku. Tämän lisäksi voisi tietysti katsoa myös Inpa:lla mitä IBS valikko näyttää akun kooksi.
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9158
                        • Oulu

                        Originally posted by EMP View Post
                        Myös hehkut on vaihdettu 2012 ja 2014 vuosina. Viimetalvena ei nähty tarpeeliseksi kun olivat vasta vuoden ja 25tkm vanhat.
                        Ja vanhatkin hehkut ollut aina kaikki kunnossa kun on testattu vaihdon jälkeen.

                        Edit:ekalla kertaa oem ja toisella bosch hehkut.
                        Vaihtaisin varoiksi myös hehkuyksikön syöttökaapelin (laturilta), jos antaa vikakoodia kaikilta hehkuilta.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Kruiseri
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 55
                          • Helsinki

                          Kukas koodaisi uutta softaa sopivasti 530d:hen? Lähinnä laatikon päivitys, mutta koko auton softa käy myös. Tuntuu, että laatikko menee tosi nopeasti "tyhmäksi" nollaamisen jälkeen --> Vaihtaa aina ja heti kun mahdollista isoa pesään.
                          E60 530d M-Sport
                          Cbr 1100 Xx Blackbird

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1996
                            • Tampere

                            Mikäs tälläinen puhaltimen toiminto on ? kun laittaa virrat pois päältä ja avaimen irti ja säätää ilmastoinnin puhallinta, niin sen saa jätettyä 3- asentoon ja jää puhaltamaan. Se jää päälle kun menet ulos ja laitat ovet lukkoon.

                            Comment

                            • Kruiseri
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 55
                              • Helsinki

                              Originally posted by pheno View Post
                              Mikäs tälläinen puhaltimen toiminto on ? kun laittaa virrat pois päältä ja avaimen irti ja säätää ilmastoinnin puhallinta, niin sen saa jätettyä 3- asentoon ja jää puhaltamaan. Se jää päälle kun menet ulos ja laitat ovet lukkoon.
                              Onko sulla REST nappulaa siinä? Itellä toimii ko. nappulasta samanlailla. Ns. tauoksi voi jättää puhaltaa. Puhaltaa jonkun aikaa ja lämmintä niin kauan ku vedessä riittää lämpöä.
                              E60 530d M-Sport
                              Cbr 1100 Xx Blackbird

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1996
                                • Tampere

                                Originally posted by Kruiseri View Post
                                Onko sulla REST nappulaa siinä? Itellä toimii ko. nappulasta samanlailla. Ns. tauoksi voi jättää puhaltaa. Puhaltaa jonkun aikaa ja lämmintä niin kauan ku vedessä riittää lämpöä.
                                Ei ole rest-nappia (LCI malli). Mutta puhallin menee siis päälle ja jää kun vääntää rullasta lisää puhallusnopeutta. Eli vähän "kuin" rest- nappi, kai :-)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎