Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #61
    Originally posted by 523i View Post
    Onko tuo Increased battery discharge tämmöisellä -20c pakkasella lyhyellä ajolla normaalia vai alkaako temppuilemaan sieltä liitoksesta? Kyllähän tuo järkikin sanoo että nuo uudemmat kuluttaa sen verran virtaa että 20-30km pitäs ajaa että akku latautuu? Entä jos vaihtaa samankokoisen akun vanhan tilalle, pitääkö sitä koodata, onnistuuko inpalla?
    No jos on vain lyhyttä ajoa niin eipä se akku kerkeä näillä keleillä latautua, kylmä akku kun ottaa huonosti virtaa vastaan.

    Jos vaihdetaan samankokoiseen ja saman tyyppiseen akkuun niin inpalla voi kertoa akunvaihdon, loytyy dde:n/dme:n alta.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1178
      • Tuusula

      #62
      Onko DPF:n kannalta 85°C jäähdytysveden lämpötila ok N47:lle? Tommoseen lämpötilaan näyttäs pääsevän näillä keleillä vajaan puolen tunnin ajon jälkeen.
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        #63
        Originally posted by 174000 View Post
        Onko DPF:n kannalta 85°C jäähdytysveden lämpötila ok N47:lle? Tommoseen lämpötilaan näyttäs pääsevän näillä keleillä vajaan puolen tunnin ajon jälkeen.
        Pitäisi toimia poltot normaalisti jos ei muuta vikaa ole.
        E61 520Da

        Comment

        • HC-Tuning
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 267
          • Itärajalla

          #64
          Näkeekö jostain onko dpf paikoillaan vai pönttö tyhjätty?

          Comment

          • JAK85
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2015
            • 210
            • Pello

            #65
            Originally posted by HC-Tuning View Post
            Näkeekö jostain onko dpf paikoillaan vai pönttö tyhjätty?
            Korvakuulolla melkein erottaa tyhjäkäynnillä auton takaa
            E61 535D 360/750

            Comment

            • HC-Tuning
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 267
              • Itärajalla

              #66
              Originally posted by JAK85 View Post
              Korvakuulolla melkein erottaa tyhjäkäynnillä auton takaa
              Kieltämättä kuulostaa äänet vähä samantyylisiltä kuin suoralla putkella mutta ei mitenkään kovat kuitenkaan.

              Comment

              • JAK85
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2015
                • 210
                • Pello

                #67
                Originally posted by HC-Tuning View Post
                Kieltämättä kuulostaa äänet vähä samantyylisiltä kuin suoralla putkella mutta ei mitenkään kovat kuitenkaan.
                Kyllä kyllä, turbon erottaa selvästi
                E61 535D 360/750

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1178
                  • Tuusula

                  #68
                  Originally posted by Mik@ View Post
                  Pitäisi toimia poltot normaalisti jos ei muuta vikaa ole.
                  Ok, mikäs muuten tuo normaali polttoväli? Ja huomaako mistään ajon aikana, että poltto on käynnissä?
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1761
                    • HKI/Orimattila

                    #69
                    Originally posted by 174000 View Post
                    Ok, mikäs muuten tuo normaali polttoväli? Ja huomaako mistään ajon aikana, että poltto on käynnissä?
                    Menee yhtä pienemmällä vaihteella monesti kuin normaalissa tilanteessa menisi eli pyörittää kierroksia kahden tonnin paikkeilla. Ja paikoillaan jos seisoo esim valoissa niin pieni katku siitä voi tulla.
                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      #70
                      Originally posted by 174000 View Post
                      Ok, mikäs muuten tuo normaali polttoväli? Ja huomaako mistään ajon aikana, että poltto on käynnissä?
                      Taitaa riippua aika paljon ajomatkoista miten polttaa. Omassa oli termarit vaihdon tarpeessa niin poltti aika usein kun lämmöt sai kuntoon, nyt jonkin verran harventunet. Näissä dieseleissä ei kovin hyvin polttoa erota, ainakin pienempi vaihde on pidempään päällä ja jos pysähtyy ja avaa oven niin kärystä huomaa kyllä myös.
                      E61 520Da

                      Comment

                      • AnttiMH
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2013
                        • 146
                        • Esbo

                        #71
                        Originally posted by 174000 View Post
                        Ok, mikäs muuten tuo normaali polttoväli? Ja huomaako mistään ajon aikana, että poltto on käynnissä?
                        Oman kokemukseni mukaan polttoaineen kulutus nousee siksi aikaa kun on poltto käynnissä (ehkä 1-3l/100km), lämpötila nousee 2-4C. Moottorin veden lämpötilan saa esiin ns. salavalikosta.

                        Itse polttotapahtuma kestää 10-15 min. muistaakseni.

                        Comment

                        • Kert
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 108
                          • Vantaa

                          #72
                          Eilen kun oli 14 astetta pakkasta ja yritin käynnistää autoa (525iA 2004 ajettu 150tkm) niin käynnistyi hyvin, mutta sammui noin 5sek jälkeen. Noh, käynnistin uudelleen ja taas sama juttu - lähti kevyesti käyntiin, mutta sammui muutaman sekunnin jälkeen. Samalla tuli ilmoitus että luistonesto on pois käytöstä???
                          Kokeilin seuraavaksi niin että käynnistin ja painoin kaasua sen verran että kierroksia oli noin 2K. Kone kävi muutaman sekunnin jonka jälkeen meinasi sammua - kierrokset tippui alle 500, mutta sittan hörähti taas käyntiin.
                          Tätä heijausta jatkui muutaman minuutin jonka jälkeen ei enää pysynyt käynnissä vaikka annoin kunnolla kierroksia ja pumppasin kaasua.
                          Mutta sitten kun starttasin, niin taas lähti hienosti käyntiin.
                          Tätä jatkui noin 10min jonka aikana starttasin varmaan 20 kertaa.
                          Sen ajan kun kone oli käynnissä, niin ei ollut mitään pätkimistä tai pauketta. Käynnistyi hienosti ja myös sammui nätisti, ihan kuin joku olisi kääntänyt virrat pois.
                          Akussa oli kuitenkin hyvin virtaa kun kesti yli 20 starttausta eikä ilmoittanut mitään hyytymisen merkkejä.

                          Lopulta vika kuitenkin poistui (myös luistoneston valo sammui), ja auto pysyi käynnissä.
                          Tänään en ole vielä kokeillut, mutta iltapäivästä olisi tarkoitus lähteä ajelemaan.

                          Mistäs tälläinen voisi johtua?
                          Last edited by Kert; 05-01-2016, 11:41.
                          E60 525i (09/2004)
                          Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

                          Comment

                          • JAK85
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2015
                            • 210
                            • Pello

                            #73
                            Onko normaali lämmön nousu webastolla 20 pakkasessa kun nousee 20 asteeseen puolessa tunnissa? 5kw tehoa ja omasta mielestäni aika matalalle jää
                            E61 535D 360/750

                            Comment

                            • jjanii
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 629
                              • joensuu

                              #74
                              04vm e61 530d alkuperänen webasto ei toiminut, käytin ohjainkortin korjattavana ja siellä oli joku komponentti sökö. (Auto kulutti virtaa unitilassa webaston takia). Nyt sain ohjainkortin ja laitoin kiinni niin webasto pöhisee koko ajan (ei sammu ollenkaan autonkaan olessa sammunut), mutta ei lämmitä. Pakoputkesta tulee pelkkää ilmaa..

                              Air condition antaa vikakoodia E71D CAN message

                              Comment

                              • teemu.k
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 497
                                • raahe

                                #75
                                Terve. Olen menossa TÄNÄÄN katsomaan e61 vm.2006 520d manuaali bemaria. Mitä kyseisestä autosta kannattaa katsoa läpi tai huomioida.

                                Ainakin nämä?
                                -Takaluukun johtosarja
                                -Moottorinlämmöt salavalikosta

                                Mitä muuta?
                                Halkeileeko 520d pakosarjat? Entä onko noissa sitä perän tasonsäätöä? Pystyykö sitä tarkastamaan mitenkään?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎