Vaatiiko vesipumpun vaihto noin 2h testilenkin varmistettaakseen, että siipipyörän metalli ei ole lähtenyt kiertoon ja tuki esim. syyläriä jne.? Vanha pumppu siis kirjaimellisesti leikkasi kiinni ja jäähdytysnesteet levisi pitkin konehuonetta höyrypilven saattelemana. Auto tuo 530d.
kyselisin varmistusta ajatuksilleni, että eikös tämä ole pirun hidas? 535D LCI kyseessä ja autosta ei lyödy vikakoodeja Carlyllä. En ole ehtinyt vielä ahtopaineita katsoa kiihdytystilanteessa. En ole myöskään ajanut muita vastaavia bemareita eli en tiedä kuinka tulisi käyttäytyä, mutta tuskin noin?
Alipaineletkuja olisi tarkotuis vaihtaa lähipäivinä, punaisen vaihdoin jo mutta ei vaikutusta. Punainen oli pahan näköinen päältä mutta oli kuitenkin tiivis.
Auto on vakio, dpfpönttö tyhjätty, turbot eivät pidä ylimääräisiä ääniä. En osaa sanoa onko auto ollut ennemmin tällainen. Odottamattoman nousseen keskikulutuksen vuoksi (~6 --> 7.1, suurimmaksi osaksi matkaa 80 alueella) aloin tutkia asiaa, jolloin huomasin alaväännön puutteen. Mitään ei ole nikkaroitu viimeaikoina, mikä olisi voinut tämän aiheuttaa.
Edellinen omistaja kertoi, että autosta on poistettu imusarjan läpät. En tosin tiedä onko läppäsysteemissä ollut alipaineletku (onko niissä sellaista?) varmasti tulpattu / tulppaus irronnut?
Eikai tuossa mitään vikaa ole. Vauhtia kertyy ihan asiallista tahtia.
Jos alipaineletkut tai kellot on rikki niin kiihtyvyys on alle 2500 liki nolla ja potkaisee vasta siellä 2800 kohdalla.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kävin äskön mittaamassa ahtopaineet torquella, enkä saanut niitä millään tempulla yli 1,5 bar. Onkohan normaalia? Luulin, että noissa olis enemmän, 1,8 - 1,9?
6 Series E64 650i (N62TU) CONVER > BMW Workshop Service and Repair Manuals > 6 SI Techniques | 64 Heating And Air Conditioning | 2 SBT Integrated Automatic Heating _ Air-conditioning System (IHKA), Basic And High E6
Ylempi basis ja alempi high?
VIN koodin mukaisesti; 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING, mutta ei tuo taida mitään kertoa.
Mikähän tuon takasivulasin tuli kun yrittää laittaa kiinni niin nousee 3/4 ja sitten laskee noin 5 cm siihen jää. Muutaman kerran sitä koitin edestakaisin mutta aina sama juttu.
Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01
Mikähän tuon takasivulasin tuli kun yrittää laittaa kiinni niin nousee 3/4 ja sitten laskee noin 5 cm siihen jää. Muutaman kerran sitä koitin edestakaisin mutta aina sama juttu.
Tähänkin tuli selvyys kun repi ovipahvit pois, aurinko verhon imukuppihan se siellä lasissa kuin tina vitus
Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01
Comment