E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lusu
    replied
    https://www.nettiauto.com/bmw/530/8556353#

    Onko noista m-sport rateista olemassa eri versioita vai onko tuossa vaan jälkikäteen laitettu erilainen nahka päälle...:think

    On tää järkyttävää kun tunne sanoo että osta ja järki sanoo että älä osta. Olis parempi ettei tietäis näistä mitään niin vois ostaa vailla huolen häivää..

    Leave a comment:


  • bore^
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Jälkimmäinen on totta, mutta mistä olet tuon ensimmäisen johtopäätöksen vetänyt? Oma E61 oli ja F11 on ohjelmoitu AJ Techillä - ei ongelmia. E61:n jakopää hajosi ennalta-arvaamatta vakiona ennen ohjelmoinitia.
    Voi toki olla mutuilua mutta kun kuuntelee autoja joissa turbiini alkanut oikuttelee niin ohjelmointia ollut pelissä. Samaten dampperin kesto. Osana tietysti ajotavan muuttuminen ohjelmoinnin jälkeen saattaa vaikuttaa asiaan.:think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by bore^ View Post
    Rikkoo vaan paikat ja tekee ison loven lompakkoon.
    Jälkimmäinen on totta, mutta mistä olet tuon ensimmäisen johtopäätöksen vetänyt? Oma E61 oli ja F11 on ohjelmoitu AJ Techillä - ei ongelmia. E61:n jakopää hajosi ennalta-arvaamatta vakiona ennen ohjelmoinitia.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by bore^ View Post
    Onhan tuo 35d aika messevä ajettava mutta sen tuomat ongelmat eivät omasta mielestäni ole voiman ilo versus 30d. Tälläkin foorumilla kun on muotia ottaa autoata kaikki irti mitä saadaan vaikkei sitä pääse oikeasti edes käyttämään. Rikkoo vaan paikat ja tekee ison loven lompakkoon.
    Itsellä oli E61 530d 90 tkm ajan ja e61 535d 100 tkm ajan ja ääni tuolle tuplaturbolle.
    Molemmat softattuina( 272\600 vs 380\800) ja tuo 30d tuntui softattuna pirteämmelle kuin vakio 35d kun turbo tuli mukaan selvästi,tuplaturbossa ei tuota huomaa silleen kun voimaa on koko alueella ja softattuna on hyvä menemään.
    Ei noita rikki normaali ajolla saa tai ainakaan minulla ei ole mennyt

    Joka tapauksessa kumpikin loistavia autoja ,katsot vaan että laatikko ei humppaa,sähkövarusteet pelaa (ei hälyjä i-drivessä\parkkitutkat toimii)lämmöt nousee ja takaluukun kaikki toiminnot pelaa.

    Leave a comment:


  • bore^
    replied
    Originally posted by Görandd View Post
    Eli olisi tämän viikon aikana tarkoitus mennä katsomaan ja mahdollisesti ostamaan 535D, E61 korinen bemari. Onko nyt jotain vielä kyseiselle moottorille tai korille tyypillisiä juttuja mitä voisi tsekata ihan paikanpäällä noiden perusjuttujen lisäksi, itsellä nyt vain tuo laatikon "humppaaminen" ja että takaluukussa kaikki toimii, johtosarja kyllä pitäisi olla vaihdettu sinne jo kertaalleen
    Tätä nykyä olisin kovinkin kiinnostunut että dpf on paikoillaan ja että sillä olisi jopa käyttöikääkin jäljellä. Toki myös jossei ihan heti halua huoltamaan alkaan niin nouseeko lämmöt normaaliksi. Harvassa liikkeessä tuskin mielellään antaa läppäriä työntää kiinni mutta kannattaa kysyä kumminkin kun vaan luottaa saavansa priimaa. Korissa ongelma voisi olla takalasin alareunassa pelti kuprua sekä kaaret katsoisin läpi. Loput ihan perus juttuja ettei vuoda mistään ja että käynti olisi tasaista. Kolinat alustassa huomaa kyllä jos huomattavaa. Ainahan voi varata ajan autotohtorille joka katsoo auton läpi. Maksaa noin 50 ja tulee monesti halvemmaksi kuin tolkuton huoltaminen pari kuukautta oston jälkeen. Onhan tuo 35d aika messevä ajettava mutta sen tuomat ongelmat eivät omasta mielestäni ole voiman ilo versus 30d. Tälläkin foorumilla kun on muotia ottaa autoata kaikki irti mitä saadaan vaikkei sitä pääse oikeasti edes käyttämään. Rikkoo vaan paikat ja tekee ison loven lompakkoon.

    Leave a comment:


  • Görandd
    replied
    Eli olisi tämän viikon aikana tarkoitus mennä katsomaan ja mahdollisesti ostamaan 535D, E61 korinen bemari. Onko nyt jotain vielä kyseiselle moottorille tai korille tyypillisiä juttuja mitä voisi tsekata ihan paikanpäällä noiden perusjuttujen lisäksi, itsellä nyt vain tuo laatikon "humppaaminen" ja että takaluukussa kaikki toimii, johtosarja kyllä pitäisi olla vaihdettu sinne jo kertaalleen

    Leave a comment:


  • pertsa
    replied
    Originally posted by Lusu View Post
    Tuo e61 polttelee ny pahasti https://www.nettiauto.com/bmw/530/8556353, mutta bensa LCI:n kanssa hermoni menettäneenä vielä mietin... Onko näissä diiseleissä samoja käyntivikoja kuin bensamalleissa??
    Tasasemmin ittelläni ainakin dieseli on käynyt, kun N53. Jollain tapaa huolettomampia pitäisi olla, mutta kannattaa silti dieseleiden tyyppivikoihinkin tutustua. Einole kuitenkaan samoja vikoja, kuin esim. N53:ssa.

    Leave a comment:


  • Lusu
    replied
    Tuo e61 polttelee ny pahasti https://www.nettiauto.com/bmw/530/8556353, mutta bensa LCI:n kanssa hermoni menettäneenä vielä mietin... Onko näissä diiseleissä samoja käyntivikoja kuin bensamalleissa??

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Jokuhan myi ainaki joskus e91 tutkia täällä foorumilla 50€ kpl. Hyvin nekin pelitti talven yli auton myyntiin asti. En välttämättä 180e alkuperäiseen laittas

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Originally posted by PPmotor View Post
    Mistä 100e alkuperäisiä? Eilen kysyin marmorilta 194e, saksasta 167e.
    Aikasemmin ne on ollu vissii satasen luokkaa marmorillakin.. Näköjää pompsahtanu

    Ite tilannu tältä tyypiltä on toiminu iha hyvin..

    Leave a comment:


  • toddpacker
    replied
    Originally posted by PPmotor View Post
    Mistä 100e alkuperäisiä? Eilen kysyin marmorilta 194e, saksasta 167e.
    n. 180 e piti kirjoittaa

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Pystyy huoltamaan ja korjaamaan itse, joku diagnostiikkasofta + piuha helpottaa elämää huomattavasti sitten vikatilanteessa että sellanen investointi kannattaa tehdä.

    Leave a comment:


  • Görandd
    replied
    Originally posted by AnttiMH View Post
    Jep, ja takalasin lämppäri.

    Jos nuo kaikki toimii, niin johtosarjassa ei tod näk ole vikaa. Se toimivuus ei kuitenkaan aina ole pysyvä olotila e61:llä. Johotsarjojakin kun voi korjata ja vaihtaa monella eri tavalla ja monilla eri johtosarjoilla jne.

    Jos teettää tuon johtosarjojen vaihdon kunnon osilla on kustannus siellä 1000e luokkaa.

    Tuossa kun on kompura ongelma mainittu, niin se on usein se ilmaletku mikä hinkkautunut puhki. Eli kompura on silloin tod näk ehjä, mutta se edullinen letku/putki rikki. Jos kompura rikki, niin kunnon osa vaihtotöineen taitaa olla sekin siellä 1000e paikkeilla osien laadusta ja tekijästä riippuen.

    Aika usein näissä on pientä laittoa ennen pitkää, mutta ei nyt ihan kaivamalla sitä verta kannata nenästä ottaa...
    itellä on tosiaan ensimmäinen bmw nyt harkinnassa, ja tähän astiset autot on pystynyt itse huoltamaan ja tekemään korjaukset melko näppärästi. Että se tässä hiukan jännittääkin tämmösen bemarin hankinnassa että kuinka helppoja näihin on itse yrittää jotain korjailla ja pystyykö/ kannattaako näitä itse edes ruveta korjaamaan, se vaan maksaa aina suuria seteleitä kun pitää ruveta jonnekkin liikkeeseen viemään.

    Mutta joku tuossa e60/61 kyllä kiehtoo niin lujaa

    Leave a comment:


  • PPmotor
    replied
    Originally posted by toddpacker View Post
    -Parkkitutukia kannatta ostaa vaan alkuperäisiä(n. 100 e/kpl)
    Mistä 100e alkuperäisiä? Eilen kysyin marmorilta 194e, saksasta 167e.

    Leave a comment:


  • AnttiMH
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Katso ensi alkuun että takaluukun pyyhin,valot,rekkarivalot toimii sekä luukun aukaisut ok.
    Jep, ja takalasin lämppäri.

    Jos nuo kaikki toimii, niin johtosarjassa ei tod näk ole vikaa. Se toimivuus ei kuitenkaan aina ole pysyvä olotila e61:llä. Johotsarjojakin kun voi korjata ja vaihtaa monella eri tavalla ja monilla eri johtosarjoilla jne.

    Jos teettää tuon johtosarjojen vaihdon kunnon osilla on kustannus siellä 1000e luokkaa.

    Tuossa kun on kompura ongelma mainittu, niin se on usein se ilmaletku mikä hinkkautunut puhki. Eli kompura on silloin tod näk ehjä, mutta se edullinen letku/putki rikki. Jos kompura rikki, niin kunnon osa vaihtotöineen taitaa olla sekin siellä 1000e paikkeilla osien laadusta ja tekijästä riippuen.

    Aika usein näissä on pientä laittoa ennen pitkää, mutta ei nyt ihan kaivamalla sitä verta kannata nenästä ottaa...

    Leave a comment:

Working...
X