E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petsku333
    replied
    Originally posted by Hessusi View Post
    Entäpä 530d, minkälaiset on huoltokustannukset? Onko jotain tietyin väliajoin uusittavia kalliimpia osia kummassakaan? N. 20tkm vuosiajoilla polttoaine/verokustannukset sain laskettua suurinpiirtein tasan näiden mallien välillä. Miten perustelisit erittäin nuukalle miehelle tuon 530d mallin oston. Kulkua tietysti ihan toisella tavalla verrattuna 520i, mutta onko tosiaan mitään tyypillisiä remonttikohteita, suuttimet yms?

    Edellinen auto Mercedes E200K, vertautuisi tuohon 520i malliin aikalailla suoraan. Sillä 1,5v huolettomia kilometrejä, n. 30000. Kummalla todennäköisemmin pääsen samoihin lukemiin?
    Millasilla kulutuslukemilla laskit? Spritmonitor.de tarjoaa 520i käyttäjien keskikulutukseksi 9.8 ja 530d 8.0 l/100km. Varsinkin jos tulee vähän kaupunkiajoa mukaan niin nämä ovat realistisempia kulutuslukemia.
    Dieseleissä vaivaa termostaatit. Hehkut ja hehkuboksit pitää tietysti välillä vaihtaa ja imusarjan läpät pitää poistaa jos ei halua elää jännityksessä.

    Leave a comment:


  • Hessusi
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    syö nuukaa miestä rotan lailla.
    Kiitos näistä. Taidan bensavehkeissä pysyä. Ja kalliit remontit tosiaan tuttuja, milloin on vanhemmasta moniventtiilimersusta mennyt sytytysyksikköä, milloin pahamaineista sbc-yksikköä. Kivoja autoja ajella, vaan kun korjata pitää, niin monesti joutunut kuvetta kaivamaan.

    Pitääpä vielä tutkiskella näitten laitteitten sielunelämää. Jos vielä muilla hyviä kommentteja esimerkiksi tuosta 520i mallista, prefaceliftistä niin ilolla otetaan vastaan.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Hessusi View Post
    Entäpä 530d, minkälaiset on huoltokustannukset? Onko jotain tietyin väliajoin uusittavia kalliimpia osia kummassakaan?
    Dieseltekniikka tuo näissä autoissa mukanaan enemmän seurattavia kohteita, kuten termostaatit, ahdin, saastelaitteet (hiukkassuodatin) ja hehkutuplat ohjainlaitteineen. Näitä on joutunut huoltamaan vaihtelevasti. Tarvittaessa imusarjan läppien poisto on ajankohtainen huoltotoimenpide, mikäli haluaa vähemmän jännitystä elämään. Automaattilaatikonkin kanssa on joillakin autoilijoilla huollon tarvetta ilmaantunut. Toki mittarilukema ja huoltohistoria vaikuttaa osien kuntoon.

    Ympäripyöreän tylsästi voisin todeta, ettei tähtimerkistä siirtyminen välttämättä tarkoita suurempia muutoksia huollontarpeessa ja rahanmenossa. Saako sillä sitten enemmän autoa ja ajamisen iloa, riippuu paljolti käyttäjästä itsestään ja ilmaantuuko autonvaihdon myötä isompia (mahdollisesti kalliimpia) huoltotarpeita, joka syö nuukaa miestä rotan lailla.

    Leave a comment:


  • Hessusi
    replied
    Originally posted by Petsku333 View Post
    M54 on aika tukeva mylly. Vaihdelaatikkoon öljynvaihto onnistuu kotonakin muttei ihan mikään helpoin homma. Eihän nämä E60 varsinkaan pikkukoneilla paina kun noin 1500 kiloa niin ei nämä nyt mitään painavia ole :think
    Entäpä 530d, minkälaiset on huoltokustannukset? Onko jotain tietyin väliajoin uusittavia kalliimpia osia kummassakaan? N. 20tkm vuosiajoilla polttoaine/verokustannukset sain laskettua suurinpiirtein tasan näiden mallien välillä. Miten perustelisit erittäin nuukalle miehelle tuon 530d mallin oston. Kulkua tietysti ihan toisella tavalla verrattuna 520i, mutta onko tosiaan mitään tyypillisiä remonttikohteita, suuttimet yms?

    Edellinen auto Mercedes E200K, vertautuisi tuohon 520i malliin aikalailla suoraan. Sillä 1,5v huolettomia kilometrejä, n. 30000. Kummalla todennäköisemmin pääsen samoihin lukemiin?

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Originally posted by Hessusi View Post
    Terve. Nyt olis mielessä leirin vaihto, tuolta tähtikeulaisten puolelta tänne katsomaan, josko tarjonta olis parempaa tai mielenkiintoisempaa.

    Silmään sattui tämmöinen E60, prefacelift 520 2,2l kuusisylinterisellä bensamoottorilla sekä automaattivaihteistolla. Muutama ehdokas nettiautosta löytyikin. Mikäs näissä on yleensä mennyt? Ilmeisesti öljyn kulutus voi nousta, joidenkin vikojen myötä? Mites vaihdelaatikko, onko tarkkaa tuo öljynvaihto ja onnistuuko se normaalilla huoltamolla, tai peräti itseltä vaikken mikään mekaanikko olekaan. Entä ruostetta, tuleeko näihin joihinkin erityisiin paikkoihin? Jousitus ja alusta varmaan kovilla, painon vuoksi.

    Mitä muuta olisi hyvä tietää ennen kuin renkaita lähtee potkimaan? Kiitos vastauksista etukäteen, katsotaan miten tämä yhteistyö lähtee käyntiin.
    M54 on aika tukeva mylly. Vaihdelaatikkoon öljynvaihto onnistuu kotonakin muttei ihan mikään helpoin homma. Eihän nämä E60 varsinkaan pikkukoneilla paina kun noin 1500 kiloa niin ei nämä nyt mitään painavia ole :think

    Leave a comment:


  • Hessusi
    replied
    Terve. Nyt olis mielessä leirin vaihto, tuolta tähtikeulaisten puolelta tänne katsomaan, josko tarjonta olis parempaa tai mielenkiintoisempaa.

    Silmään sattui tämmöinen E60, prefacelift 520 2,2l kuusisylinterisellä bensamoottorilla sekä automaattivaihteistolla. Muutama ehdokas nettiautosta löytyikin. Mikäs näissä on yleensä mennyt? Ilmeisesti öljyn kulutus voi nousta, joidenkin vikojen myötä? Mites vaihdelaatikko, onko tarkkaa tuo öljynvaihto ja onnistuuko se normaalilla huoltamolla, tai peräti itseltä vaikken mikään mekaanikko olekaan. Entä ruostetta, tuleeko näihin joihinkin erityisiin paikkoihin? Jousitus ja alusta varmaan kovilla, painon vuoksi.

    Mitä muuta olisi hyvä tietää ennen kuin renkaita lähtee potkimaan? Kiitos vastauksista etukäteen, katsotaan miten tämä yhteistyö lähtee käyntiin.

    Leave a comment:


  • Görandd
    replied
    Originally posted by asdteme View Post
    On ne jo "vahvistetut" vaan suosittelen kyllä silti ottamaan pois, kun ei niistä vastaavaa hyötyäkään ole. Ja näissäkin ihan samallailla on katkennut läppä-akseleita. Ohjelmaan ei tarvitse koskea.
    Kiitos tosiaan tuota kans ihmettelin itse kun selitti että pitäisi ohjelmaa mennä muuttamaan, kun porukka vissiin ottanut noita läppiä pois eikä mitään muuta ole tehty.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by Görandd View Post
    2006 vuosimallin auto kyseessä.

    Lisäksi voisin vielä tähän samaan syssyyn heittää semmoisen kysymyksen ilmoille että onko totta että -06--> olevissa bemareissa pitäisi nuo imusarjan läpät olla jotenkin vahvistettu? Kuulemma ei tarvisi enään tämän vuosimallin autoissa huolehtia noista läpistä. Ja auton vanha omistaja kertoi että kuulemma pitäisi auton ohjelmaa (on siis ennestään jo ohjelmoitu) mennä muuttamaan jos nuo läpät menisi tuolta nyt poistamaan.

    Kiitos ja anteeksi, mutta jossain pitää kysellä että saisi edes suht luotettavaa tietoa
    On ne jo "vahvistetut" vaan suosittelen kyllä silti ottamaan pois, kun ei niistä vastaavaa hyötyäkään ole. Ja näissäkin ihan samallailla on katkennut läppä-akseleita. Ohjelmaan ei tarvitse koskea.

    Leave a comment:


  • Görandd
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Minkä ikäinen auto kyseessä? Pre-LCI mallin alkupään CCC (iDrive)-yksiköt ovat tunnettuja vikaantumisestaan ennen pitkää. Useissa tapauksissa on joutunut uusimaan koko yksikön.
    2006 vuosimallin auto kyseessä.

    Lisäksi voisin vielä tähän samaan syssyyn heittää semmoisen kysymyksen ilmoille että onko totta että -06--> olevissa bemareissa pitäisi nuo imusarjan läpät olla jotenkin vahvistettu? Kuulemma ei tarvisi enään tämän vuosimallin autoissa huolehtia noista läpistä. Ja auton vanha omistaja kertoi että kuulemma pitäisi auton ohjelmaa (on siis ennestään jo ohjelmoitu) mennä muuttamaan jos nuo läpät menisi tuolta nyt poistamaan.

    Kiitos ja anteeksi, mutta jossain pitää kysellä että saisi edes suht luotettavaa tietoa
    Last edited by Görandd; 01-02-2017, 23:20. Reason: E: ja tosiaan muutama tuhat kilometriä sitten ollut imusarja irti vanhalla omistajalla ja läpät olivat täysin ehjän näköiset

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by Görandd View Post
    Missä mahtaa olla vika kun idrive käynnistyy viivellä ja välillä ei lähde käyntiin ollenkaan?
    Koitan aukasta oman ja jos konkkavika niin korjaan. Voin tarvittaessa vaihtaa teille muillekin konkkia jos ne on se ongelma. Vaihtoehdot on sitten muuten siellä peräkontin bokseissa, valokuitulinjastossa.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Görandd View Post
    Missä mahtaa olla vika kun idrive käynnistyy viivellä ja välillä ei lähde käyntiin ollenkaan?
    Minkä ikäinen auto kyseessä? Pre-LCI mallin alkupään CCC (iDrive)-yksiköt ovat tunnettuja vikaantumisestaan ennen pitkää. Useissa tapauksissa on joutunut uusimaan koko yksikön.

    Leave a comment:


  • Görandd
    replied
    Missä mahtaa olla vika kun idrive käynnistyy viivellä ja välillä ei lähde käyntiin ollenkaan?

    Leave a comment:


  • Lusu
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Mulla tulee varmaan parin viikon päästä identtisillä varusteilla oleva myyntiin mustana, 215t mittarissa ja billsteinin alustalla. Saksasta tuotu vuoden vaihteessa ja kilpiä oottelee. Ja varmasti alle 20k
    Henry sano ettei ole muita värejä kuin musta, olen hiukan eri mieltä. Mutta jos en ole autoo löytäny niin pidetään mielessä...

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by Lusu View Post
    Näin vähän ajattelinkin, taitaa jäädä tämäkin ostamatta....
    Mulla tulee varmaan parin viikon päästä identtisillä varusteilla oleva myyntiin mustana, 215t mittarissa ja billsteinin alustalla. Saksasta tuotu vuoden vaihteessa ja kilpiä oottelee. Ja varmasti alle 20k

    Leave a comment:


  • Lusu
    replied
    Originally posted by bore^ View Post
    eihän se Belgia nyt mikään Puola ole mutta kyllä noita pyörii oikeastikkin hyviä myynnissä aika ajoin ilman autoliike meikkailuja sellaiset lafkat mitkä kertoo hakevansa auton sinun kriteeriesi mukaisesti ei noutomaan päässä paljon jaksa vaivaa nähdä ja veikkaampa että tämä auto on yksi niistä. niinkuin sanoin näyttää erittäin siistiltä nettiauto kuvissa ja jos nyt ton koeajoon haet ilman heidän henkilökuntaa niin täräytä näytille niin katotataan mitä se on syöny kilsoista osaa sanoa juuta enkä jaata mutta eiköhän ne paikkansa pidä.

    Pidetään mielessä

    Merkkiliikkeestä siellä kuulemma ostettu ja täyd. Bmw-huoltokirja löytyy. Katotaan ny tuleeko lähdettyä.

    Leave a comment:

Working...
X