Originally posted by bmwe61lci
View Post
Taas jos öljynvaihto on laiminlyöty niin mekatroniikkaongelmia voi odotella 250tkm jälkeen...tosin tämäkin tapauskohtaista, toisilla kestää pidempään toisilla hajoaa aikaisemminkin. Paljon asiaan tottakai vaikuttaa myös se onko moottoria piristetty. Ylivääntöhän näitä myös tuhoaa.
Muistaa myös sen että 525d on heikompi 6hp19 laatikko kun taas 530d on vahvempi 6hp26. 19 kestää vääntöä sen 400Nm ja 26 taas 600Nm. Tuo 400 tulee kohtuu nopeasti vastaan jos piristetään eli siinä vaihteiston vikaantuminen on näin ollen todennäköisempää ohjelmoituna.
Koeajolla on hyvä tarkastella ettei esiinny kierrosten hummaamista millään nopeudella...yleisimmät nopeudet 50-60km/h ja 80-90km/h...jos kierrosluku tasakaasulla vaihtelee niin silloin todennäköisesti saattaa mekatroniikassa ja/tai turbiinissa olla vikaa.
Leave a comment: