E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by asdteme View Post
    Oman E61 525d LCI 2008 msportin hain vuosi sitten saksasta, auto maksoi siellä vajaan kympin, siihen verot 2400e + muut kulut reissusta ja rekisteröinnistä n. 900e. Heti suomeen päästyä moottoriöljyt + suodatin, pa suodatin, laturi, termarit, automaattilaatikon lämmönvaihdin, laatikon öljyt, dampperi, hihnat, TT-Thermo, ilmastointi huolto yms. huollot. Saapahan nyt siltäosin ajella huoletta. 234tkm oli mittarissa ostohetkellä.

    Lisäyksenä varusteisiin, takaveto koska neliveto=taas lisää vikakohteita ja kulutus. Kattoluukun puuttuminen on enemmänkin plussaa.

    Kuinkahan paljon maksaisi tuonti ns.avaimet käteen jonkin liikkeen kautta?. Joskus lukenut autoliikkeen mainoksen jossa oli haku, tarkastus pesut ja paperisota,kilvet jne. Auto luovutetaan suomen kilvissä asiakkaalle ja myyjänä on suomessa oleva autoliike. Eli 6kk kuluttajansuoja jne voimassa. Voi tietysti olla, että eivät halua tämmöisiä 10k€ autoja tuoda. Itse en kuitenkaan ole autoa hakemassa, suomesta tai sitten joku liike saa haun suorittaa.

    Tuntuu vaan hyvät ja siistit e61 525/530da xenoneilla ja nahkasisustalla olevat aika vähissä tuossa 15k€ ja alle, nettiautossa:think
    Last edited by bmwe61lci; 05-10-2017, 14:43.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Edelliseen viestiiin oma mielipide on, että hyviä yksilöitä löytää niin kotimaasta kuin kauempaakin. Yleensä enemmän maksamalla on keskimäärin paremmat mahdollisuudet päästä käsiksi parempikuntoiseen/varusteltuun/vähemmän ajettuun. Poikkeuksiakin on, ettei asia olisi niin yksinkertainen.

    Mutta miltä se Nettiauton tarjonta vaikuttaa tällä hetkellä ja mikä on oma määritelmäsi "hyvälle yksilölle"? Ja todellakin esim. Saksasta tuotuna kuluihin tulee huomioida hakukustannukset ja verot, jolloin valinta lienee lopullisen hinnan sijaan ne "hyvän yksilön" ominaisuudet.

    Varustelun osalta vaatimuksesi eivät vaikuta mahdottomilta, jolloin valinnan varaa on enemmän. Lisäksi joidenkin varusteiden jälkiasennus onnistuu maltillisilla kustannuksilla.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Tervehdys vaan, päätin tänne kirjautua jotta voi lukemisen sijasta kysyä jotain. Alkaa olla aika päivittää nykyinen e36 320i touring. Kovasti tekis mieli ostaa e61 lci525/530da. Periaatteessa vaatimattomana ihmisenä (köyhänä) muita vaatimuksia varusteille ei ole kuin, xenonit ja täys/osanahka verhoilu. Hinta sais olla maks.15k ja mittarissa n.200tkm mielummin alle. Työkalut pysyy kädessä, ja ajattelinkin säästää huolloissa tekemällä itse mahdollisimman paljon öljyt/suodattimet jarrut jne. Onko mielestänne mahdoton yhtälö löytää tuolla ~15k€ hyvä yksilö? Entä olisiko helpompaa tai todennäköisempää saada hyvä tilaamalla saksasta/ruotsista. Laskin, että auto saisi maksaa saksassa kait vaan n.10k jotta kokonaisuus pysyisi n.15k€ siihen päälle verot, ja autoliike ottaa tietysti muut hakukulut jne päälle.

    Vannoutuneena bmw miehenä tätäkin foorumia on tullut luettua aikas paljon, joten perus tyyppiviat suht hyvin tiedossa. Bmw tekniikka on jokseenkin kehittynyt ja lisääntynyt e36 jälkeen, joten e61 kakkien vermeiden toimivuuden varmistaminen on lievästi sanottuna haasteellista, sitten kun sitä oikeaa pääsee tutkimaan ja ajamaan.

    Toivottavasti jaksatte autttaa miestä pulassa
    Oman E61 525d LCI 2008 msportin hain vuosi sitten saksasta, auto maksoi siellä vajaan kympin, siihen verot 2400e + muut kulut reissusta ja rekisteröinnistä n. 900e. Heti suomeen päästyä moottoriöljyt + suodatin, pa suodatin, laturi, termarit, automaattilaatikon lämmönvaihdin, laatikon öljyt, dampperi, hihnat, TT-Thermo, ilmastointi huolto yms. huollot. Saapahan nyt siltäosin ajella huoletta. 234tkm oli mittarissa ostohetkellä.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Bmw e61 525/530da kiikarissa

    Tervehdys vaan, päätin tänne kirjautua jotta voi lukemisen sijasta kysyä jotain. Alkaa olla aika päivittää nykyinen e36 320i touring. Kovasti tekis mieli ostaa e61 lci525/530da. Periaatteessa vaatimattomana ihmisenä (köyhänä) muita vaatimuksia varusteille ei ole kuin, xenonit ja täys/osanahka verhoilu. Hinta sais olla maks.15k ja mittarissa n.200tkm mielummin alle. Työkalut pysyy kädessä, ja ajattelinkin säästää huolloissa tekemällä itse mahdollisimman paljon öljyt/suodattimet jarrut jne. Onko mielestänne mahdoton yhtälö löytää tuolla ~15k€ hyvä yksilö? Entä olisiko helpompaa tai todennäköisempää saada hyvä tilaamalla saksasta/ruotsista. Laskin, että auto saisi maksaa saksassa kait vaan n.10k jotta kokonaisuus pysyisi n.15k€ siihen päälle verot, ja autoliike ottaa tietysti muut hakukulut jne päälle.

    Vannoutuneena bmw miehenä tätäkin foorumia on tullut luettua aikas paljon, joten perus tyyppiviat suht hyvin tiedossa. Bmw tekniikka on jokseenkin kehittynyt ja lisääntynyt e36 jälkeen, joten e61 kakkien vermeiden toimivuuden varmistaminen on lievästi sanottuna haasteellista, sitten kun sitä oikeaa pääsee tutkimaan ja ajamaan.

    Toivottavasti jaksatte autttaa miestä pulassa

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Originally posted by Rodmani View Post
    Kiitoksia näkemyksestäsi ja kokemuksestasi. Taidan jättää väliin ja etsiä parempaa vastinetta rahalle. Vähän itseäkin juuri huollot mietityttivät.
    Tuollahan on ajettu 50 tkm ja heti perään 40 tkm samoilla öljyillä ja en usko että omistaja on ainakaan itse välillä niitä vaihtanut.

    Leave a comment:


  • Rodmani
    replied
    Originally posted by Benighted View Post
    Vähän niin ja näin. Varusteet ei ainakaan oikein vakuuta, vaikka ei tuosta listaa saakaan pihalle. Penkit osanahkaa, ilmastointi karvalakkimallia, ei taida olla persgrilliä, huollot vähän sinnepäin (mielestäni ihan ylipitkät välit ylipäätään kaikissa huolloissa + puutteita)... Kaipa tuo on jokseenkin ok, mutta varmaan tuohon rahaan löytyy parempiakin yksilöitä.
    Kiitoksia näkemyksestäsi ja kokemuksestasi. Taidan jättää väliin ja etsiä parempaa vastinetta rahalle. Vähän itseäkin juuri huollot mietityttivät.

    Leave a comment:


  • Benighted
    replied
    Originally posted by Rodmani View Post
    Tämä: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/bmw/530/joe-5664
    Jollain tavalla kiinnostaisi enemmissä määrin. Ja fiksummilta/kokeneimmilta lähdin kyselemään mielipiteitä vinkkejä ym kyseisestä pelistä annetuin tiedoin. Yksi huoltoväli on näköjään venähtänyt kirjan mukaan.. Kiitos
    Vähän niin ja näin. Varusteet ei ainakaan oikein vakuuta, vaikka ei tuosta listaa saakaan pihalle. Penkit osanahkaa, ilmastointi karvalakkimallia, ei taida olla persgrilliä, huollot vähän sinnepäin (mielestäni ihan ylipitkät välit ylipäätään kaikissa huolloissa + puutteita)... Kaipa tuo on jokseenkin ok, mutta varmaan tuohon rahaan löytyy parempiakin yksilöitä.

    Leave a comment:


  • Rodmani
    replied
    Tämä: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/bmw/530/joe-5664
    Jollain tavalla kiinnostaisi enemmissä määrin. Ja fiksummilta/kokeneimmilta lähdin kyselemään mielipiteitä vinkkejä ym kyseisestä pelistä annetuin tiedoin. Yksi huoltoväli on näköjään venähtänyt kirjan mukaan.. Kiitos

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Öljynsyönti taisi olla enemmänkin pre-lci:ssä olleiden N52 koneiden ongelmia
    Kai ne N53 myös ölpää nauttii ainaki mitä foorumilta luki? Jos noita kuuluisia suutin,puola,korkeapainepumppu vikoja tulee niin onko ne miten helposti itse korjattavissa?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Basillicus View Post
    Tuoltahan noita N53-motin ongelmia voi lueskella: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=286929

    Puola-, suutin- ja korkeapainepumppuongelmia voi olla ainakin. Kannattaa koeajaessa kiinnittää huomiota miten hyvin/tasaisesti käy ja vetää kylmänä. Luulisin että takuutöinä noita on varmaan jo vaihdettu paljon paljon aikaisemmin joten ehkä nykyään pitäisi olla parempaa osaa paikallaan?

    En tiedä syökö nämä sen todennäköisemmin öljyä kuin mitkään muutkaan uudet koneet, yksilöstä se on kiinni.
    Öljynsyönti taisi olla enemmänkin pre-lci:ssä olleiden N52 koneiden ongelmia

    Leave a comment:


  • Basillicus
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Millasia tyyppivikoa noissa LCI 530i moottoreisaa on? Pelkkiä dieseleitä ollu tähän asti mutta hieman benziinih houkuttas. 200t ajettu olis kiikarissa. Öljyä vissii menee mukavasti ja on normaalia
    Tuoltahan noita N53-motin ongelmia voi lueskella: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=286929

    Puola-, suutin- ja korkeapainepumppuongelmia voi olla ainakin. Kannattaa koeajaessa kiinnittää huomiota miten hyvin/tasaisesti käy ja vetää kylmänä. Luulisin että takuutöinä noita on varmaan jo vaihdettu paljon paljon aikaisemmin joten ehkä nykyään pitäisi olla parempaa osaa paikallaan?

    En tiedä syökö nämä sen todennäköisemmin öljyä kuin mitkään muutkaan uudet koneet, yksilöstä se on kiinni.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Millasia tyyppivikoa noissa LCI 530i moottoreisaa on? Pelkkiä dieseleitä ollu tähän asti mutta hieman benziinih houkuttas. 200t ajettu olis kiikarissa. Öljyä vissii menee mukavasti ja on normaalia

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    Nyt ei kyllä kaikki täsmää, -08 520i ja M54B22?!

    Viimeiset M54 koneiset E60:t tehtiin heinäkuussa 2005. 2008 mallissa pitäisi olla neljäsylinterinen N43B20. Varmasti aika hirveä laite tuolla koneella ja kun luotettavuuspuolikin on mitä on, niin varmaan kannattaa katsella vähintään 523:sta ennemmin, niissä sentään yleensä on edes Business varusteet (xenonit, tutkat, laajennettu ilmastointi yms.), kun nuo 520i:t näyttää olevan järjestään täysin karvalakkeja.
    Aivan joo, ei noissa E60 520i LCI:eissä enää varmaan sentään M54 ole. Ajatuksen kulku pysähtynyt jonnekin vanhaan hyvään aikaan näköjään.

    Ilmankos sen koneäänet oli niin paljon karkeemmat ku oman mobiilin.

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    itsekkin tässä nykyisenä E39 omistajana olen pähkäillyt useaan otteeseen olisko jo aika siirtyä E60 kantaan. Viimeks tänään kävin koeajamassa 180 000 km ajettua -08 520iA E60 automaattia (siis sama kone kuin omassa manuaali E39:ssä). Ihan hienoltahan tuo muuten tuntui, mutta niin vaan se automaatin aavistuksen omainen kuminauha efekti teki sen ettei autoon kovin suurta omistamisen himoa syntynyt. Ehkä M54B22 ei sovi automaattilaatikoon, vaan se vaatii ainakin pykälää tehokkaamman koneen. En tiedä, mutta pitää testata joskus kun sopiva ehdokas sattuu eteen. Täytyy jatkaa sitkeästi vertailua ja sen sopivan etsimistä.

    Mielummin ajaa mieleisellä E39:llä kuin hetken mielijohteessa ostetulla E60:lla
    Nyt ei kyllä kaikki täsmää, -08 520i ja M54B22?!

    Viimeiset M54 koneiset E60:t tehtiin heinäkuussa 2005. 2008 mallissa pitäisi olla neljäsylinterinen N43B20. Varmasti aika hirveä laite tuolla koneella ja kun luotettavuuspuolikin on mitä on, niin varmaan kannattaa katsella vähintään 523:sta ennemmin, niissä sentään yleensä on edes Business varusteet (xenonit, tutkat, laajennettu ilmastointi yms.), kun nuo 520i:t näyttää olevan järjestään täysin karvalakkeja.
    Last edited by N54; 19-03-2017, 00:47.

    Leave a comment:


  • mikki666
    replied
    Originally posted by mikki666 View Post
    Moi. Nyt olisi 535 hakusessa... olisko tämä tutustumisen arvoinen yksilö:think
    Ainakin hyvät varusteet, mutta onko jo liikaa rullattu.

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/8683190
    Tämä tuli nyt haettua 5.8 L/100km oli keskikulutus kun vantaalta ajoin. Hieno peli. Nyt jännäämään että mitä hajoaa ekaks

    Leave a comment:

Working...
X