E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmwe61lci
    replied
    530da vikatila

    Olipa hyvä tuuri kerrankin, olin menossa huomenna katsomaan bmw 530da lci ~190tkm liikkeeseen. Myyjä laittoi viestiä, että asiakas oli käynyt koe-ajolla jonka jälkeen auto meni vikatilaan. Epäilivät, että hiukkassuodatin olisi tukossa:think

    No lupasivat ilmoittaa kun ovat vian löytäneet!

    Kannattaisiko auto hylätä tämän takia? Vai katsonko mitä löytyy ja mitä tekevät sille?

    Kiitos kommenteista

    Leave a comment:


  • -BMW-
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Hei, onko kellään tietoa onko tampereella-ylöjärvellä paikkaa jossa voisin käyttää autoa piuhan päässä?. Pitäisi saada katottua vikakoodit, suuttimien korjaukset, dpf vastapaine jne. Ja hakusessa siis pätevä kaveri joka osaa myös tulkita koodeja ja arvoja.

    Myyjän mukaan auto katsastettu moitteitta, mutta itse huomasi ohjauksessa pienen, pientä väljyyttä paikallaan käännettäessä. Sekä vasen sivupeilinlasi kuulemma ~100 vauhdissa hieman tärisee, mutta oikea ei. Auto ei siis muuten tärise!

    Menen varmaankin maanantaina-tiistaina autoa katsomaan!

    Siinähän on ylöjärvellä tuo benkara bmw huolto. Ei ole kokemusta vikakoodien luvusta, mutta muuten hoitaa hommat ok.

    Tai nimimerkki böntti Tampereella.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Vikakoodin luku

    Hei, onko kellään tietoa onko tampereella-ylöjärvellä paikkaa jossa voisin käyttää autoa piuhan päässä?. Pitäisi saada katottua vikakoodit, suuttimien korjaukset, dpf vastapaine jne. Ja hakusessa siis pätevä kaveri joka osaa myös tulkita koodeja ja arvoja.

    Myyjän mukaan auto katsastettu moitteitta, mutta itse huomasi ohjauksessa pienen, pientä väljyyttä paikallaan käännettäessä. Sekä vasen sivupeilinlasi kuulemma ~100 vauhdissa hieman tärisee, mutta oikea ei. Auto ei siis muuten tärise!

    Menen varmaankin maanantaina-tiistaina autoa katsomaan!

    Leave a comment:


  • huotski
    replied
    Pari viikkoa sitten just laittelin omaan autoon comfortit, helppo homma tehdä. AVK ostin etu ja takapenkit 400€. Tossahan on sähköpenkit valmiina niin ei vaadi mitään muutoksia, toki penkit kannattaa koodata ja itellä sytty airbägin valot niin niiden nollaukset.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Bmw merkkikorjaamon mukaan jos autolla ajettu maantie-ajoa pitkiä siivuja, ja seurattu auton huoltonäyttöä, niin se antaa mennä tuon 38tkm. En ole perillä auton huoltonäytön toiminnasta, eli mitä kaikkea ottaa huomioon seuraavaa öljynvaihtoa laskiessa. Meillä on vanhempi vag konsernin diesel kakkosautona ja siihen vaihtelen öljyt n.10tkm välein, joten kuulostaa todella pitkältä 38tkm.

    Tuossa on vakio nahat sähköllä&muistilla, onko kuinka kalliita ne comfortit kolariautoista? Onko monenkin tunnin työ, jos autokorjaamo ne asentaa. Vai vaatiko ne jotain uutta boksia yms?
    Onhan tuo 38tkm pitkä vaihtoväli, mutta jos kaikki ei sitä ole niin enpä tuota pahana pitäisi vielä. Itse kyllä tuon puolittaisin tulevaisuudessa jos tuon ostaisin.

    Ajotapa ja ajotyyli merkitsee paljon, eli pitkässä matka-ajossa antaa vaihtovälin kasvaa...pienessä kaupunki pyörityksessä taas lyhenee. Laskee myös mukaan ymmärtääkseni käynnistyskerrat.

    Ihan tarkaan en uskalla sanoa mutta uskoisin kun tuossa jo on täyssähköpenkit niin Comforttien retrofittaus on ainakin hivenen helpompaa...ai ainakaan tarvitse sähköjä vedellä. Boxista en osaa sanoa.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Morjesta! Pari tonnia hinnasta pois ja retrofittaat comfortit niin on autoa pitkäksi aikaa. Oman kokemuksen kyseisestä konetyypistä mukaan ei ole vaarallista jos huoltoväli hieman ylitetty. Meillä tuo 30tkm ollut normaali vaihtoväli. Meikäläisellä ollut kulutus yleensä maantiepainotteisessa ajossa 5,8l/100km ja seka-ajossa maantie/pks ajelut 6,7l/100km. Tämä siis 225/50R17 rengastuksella. Isommilla vanteilla vie varmaan litran lisää. :think

    Bmw merkkikorjaamon mukaan jos autolla ajettu maantie-ajoa pitkiä siivuja, ja seurattu auton huoltonäyttöä, niin se antaa mennä tuon 38tkm. En ole perillä auton huoltonäytön toiminnasta, eli mitä kaikkea ottaa huomioon seuraavaa öljynvaihtoa laskiessa. Meillä on vanhempi vag konsernin diesel kakkosautona ja siihen vaihtelen öljyt n.10tkm välein, joten kuulostaa todella pitkältä 38tkm.

    Tuossa on vakio nahat sähköllä&muistilla, onko kuinka kalliita ne comfortit kolariautoista? Onko monenkin tunnin työ, jos autokorjaamo ne asentaa. Vai vaatiko ne jotain uutta boksia yms?

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Mitäs mieltä tästä olette https://www.nettiauto.com/bmw/530/9166603

    Onko mielestänne hinta linjassa?

    Varusteista uupuu ainakin comfortit, ilmeisesti ne ovat paljon paremmat kun niitä täällä aina ylistetään.

    Auton valmistuspäivä syksy -07 eli vuosimalli varmaankin -08?. Huoltokirjan mukaan öljyillä ajettu kahdesti 38tkm mutta muut ovat lyhyempiä välejä. Toki nämä ajettu suht lyhyessä ajassa. Onko tuo 38tkm niin paha että tuota ei kannata ostaa?

    Kiitos kommenteista!
    Morjesta! Pari tonnia hinnasta pois ja retrofittaat comfortit niin on autoa pitkäksi aikaa. Oman kokemuksen kyseisestä konetyypistä mukaan ei ole vaarallista jos huoltoväli hieman ylitetty. Meillä tuo 30tkm ollut normaali vaihtoväli. Meikäläisellä ollut kulutus yleensä maantiepainotteisessa ajossa 5,8l/100km ja seka-ajossa maantie/pks ajelut 6,7l/100km. Tämä siis 225/50R17 rengastuksella. Isommilla vanteilla vie varmaan litran lisää. :think

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    530da

    Mitäs mieltä tästä olette https://www.nettiauto.com/bmw/530/9166603

    Onko mielestänne hinta linjassa?

    Varusteista uupuu ainakin comfortit, ilmeisesti ne ovat paljon paremmat kun niitä täällä aina ylistetään.

    Auton valmistuspäivä syksy -07 eli vuosimalli varmaankin -08?. Huoltokirjan mukaan öljyillä ajettu kahdesti 38tkm mutta muut ovat lyhyempiä välejä. Toki nämä ajettu suht lyhyessä ajassa. Onko tuo 38tkm niin paha että tuota ei kannata ostaa?

    Kiitos kommenteista!

    Leave a comment:


  • heht
    replied
    Lci 530xd on kyllä hyvä. Mitään luisuvehjettä tästä ei saa, eli talvellakin pito on ihan tautinen uudenkarheilla misukan nastoilla. Mikään säästöpossu ei ole, eli vakuutukset (Täyskasko kaikkineen) 1400, verot 800, kulutus 8litraa sadalla itsellä.

    Missä nuo laatikko- perä- ja jakolaatikkoöljyt kannattaa käydä vaihdattamassa uudenmaan seutuun, ja paljonkohan ko operaatiosta pitää köyhtyä?

    Leave a comment:


  • jhelen
    replied
    Itse huvikseni käynyt kokeilemassa autoja mihin nykyisen E61 530d lci:n voisi sitten vaihtaa joskus.
    Skoda kodiaq ehkä paras skeida mitä tehty, mutta jousitus sontaa. Nypyttävä.
    VAG -> kaikki sontoo.
    Opel insignia. No joo kaikki rimpulaa eikä edes hiljainen. 1.5 bensaturbo automaatti. Laiska kun mikä.
    F10 520d. Ainut mitä saa on uudempi auto.Ei hiljaisempi eikä mukavampi. ja 2 litrainen nuha kuin mikä.
    Uusi Volvo XC60 d4 automaatti. Paljon pirteämpi kuin F10 vaikka samat tehot ja paino. Karvan ehkä hiljaisempi kuin E61 tai ainakin mielyttävämpi sävy omaan korvaan.
    Volvo S90, hieno sisältä ja ulkoa, mutta raastava rengasmelu. Ehkä korostuu kun auto muuten hiljainen, mutta on kyllä rasittava.
    F01 740d isompi, hiljaisempi, parempi, kuin E61 mutta onko 35k€ välirahan arvoinen.
    Mese GLC, ei vaan iskenyt ennemmin Kodiaq.
    Mese S320 w221, hiljaisempi selvästi, parempi ehkä, mutta aivan törkeän huonot penkit.

    Eli se E60 LCI hyvillä varusteilla olisi kyllä meikäläisen valinta tällä hetkellä.
    Last edited by jhelen; 10-10-2017, 18:33.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Ite ostaisin 530xdA Lci mallina. Tärkeimmät varusteet ehdottomasti comfort-penkit. Muut sitten oman maun mukaan. Suosittelen myöskin ennemmin ottamaan jonkun bemarigurun matkaan ostoreissulle ja hakemaan ns. Halvemmalla yksityiseltä. Jää sitten säästetyt rahat esimerkiksi jos käy huono tuuri että laatikko vaatii jossain vaiheessa rempan. :think

    Ei kannata liikaa pelätä. T. 662tkm takana avaamattomalla koneella ja turbolla long-life huoltovälillä. Laatikkoon hyvä olis jos ois öljyjä joskus vaihdeltu,samoin nelikossa jakolaatikkoon ja etuperään. Sinänsä nelikko on mielestäni varsin varmatoiminen ja nimenomaan öljynvaihdoilla sen pitää hyvänä pitkään.
    Silti vaikka remppaa tulis niin ajaessa aina muistaa miksi ajaa E60-korisella. On se edelleen juhlaa, varsinkin talvi nelikolla. Vaivatonta ja mukavaa ajoa.

    Leave a comment:


  • heht
    replied
    Siis tasakaasulla ajaessa kai sitä lootan toimintaa testataan, vaikka vakkari päälle ja silmä kovana tuijottamaan kierroslukumittaria? Eli ideana se että lämpösenä ei luistattele tasakaasulla, kylmänä käsittääkseni (korjatkaa jos väärässä) luistaa ainakin kiihdyttäessä. Toinen mitä tsekkaisin koneella on dpf paine-erot. Turbon, ja korkeapainepumpun sekä suuttimien arvot lienee hyvä tarkistaa, itsellä ei tosin tietoa mitä ne pitäisi olla.

    Muita vikojahan oli panoraamakattoisessa veden pääseminen takakonttiin joka rikkoo jonkun boksin, ja takakontin johtosarja joka käsittääkseni voi oireilla ainakin radion kuuluvuuteen, luukun avauskytkimiin, jarruvaloihin yms. Termareiden kunnon voi tarkistaa salavalikosta, trippi pohjaan ja kohtaan 19 syötetään muistaakseni valmistenumeron 5 viimeisen numeron summa (bilteman varaosahaku antaa ko numeron rekkarilla), sitten salavalikkoon naputellaan valikko 7(muistaakseni), jossa lämmöt. Pitäis olla 90c tuntumassa, itsellä pyörii 91-92c lämmettyään. Nivelistä ja muista paha mennä sanomaan, niitä tuskin huomaa koeajolla jos on hieman väljät.

    Toinwn kysymys, itsellä d moodissa 2 vaihde vaihtaa kolmoselle melko myöhään jos vertaa muihin vaihtoihin. Mikä vikana? Eli rauhallisessa kiihdytyksessä n. 2400rpm ja lähes välittömästi sen jälkeen vielä neloselle. Vai kuvittelenko vaan ja liittyy enemmän ajettuihin nopeuksiin taajamassa onko 260 ajettuun askiin järkeä vaihtaa öljyjä? Kyseessä lci 530xd

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Onkohan tällä foorumilla kaveri jolla löytyy tietoa ja vehkeet e61 lci 525/530da tarkastamiseen. Paljon helpompi ostaa jos joku nämä vehkeet paremmin tunteva on sen tarkastanu! Vai onko nämä niin teknisiä, että pommi tulee takuulla ostettua, jossei piuhan päässä käytä? tai jossei näistä kaikkea osaa katsoa kunnolla. Paljon on jo tiedossa tyyppivikoja. Tuntuu, että voiko e61 ostaminen olla tosiaan näin vaikeata, jossei siis pommia halua.

    Kiitoksia kovasti edellisistä kommenteista
    Nämä tunteva harrastaja lukee myös ne koodit ja katsoo live-datat samalla. Näiden lisäksi toki sitten ne perinteset, korinkunto, toimiiko kaikki sähköt, koliseeko, kulkeeko suoraan ym.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Onkohan tällä foorumilla kaveri jolla löytyy tietoa ja vehkeet e61 lci 525/530da tarkastamiseen. Paljon helpompi ostaa jos joku nämä vehkeet paremmin tunteva on sen tarkastanu! Vai onko nämä niin teknisiä, että pommi tulee takuulla ostettua, jossei piuhan päässä käytä? tai jossei näistä kaikkea osaa katsoa kunnolla. Paljon on jo tiedossa tyyppivikoja. Tuntuu, että voiko e61 ostaminen olla tosiaan näin vaikeata, jossei siis pommia halua.

    Kiitoksia kovasti edellisistä kommenteista

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Ja manuaalissa myös kaksoismassa vauhtipyörä on kuluva osa ja tuntuu noin 200 t km välein olevan vaihtokunnossa. Ei myöskään halpa osa. Katsoo että laatikkoon on edes kerran vaihdettu öljyt 200t km asti niin on jo hyvä. Yksilöitä nämä kaikki on.

    Leave a comment:

Working...
X