Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PPmotor
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 725
    • E-Pohjanmaa

    Originally posted by toddpacker View Post
    -Parkkitutukia kannatta ostaa vaan alkuperäisiä(n. 100 e/kpl)
    Mistä 100e alkuperäisiä? Eilen kysyin marmorilta 194e, saksasta 167e.
    Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
    Ex: 325i Turbo Drift, jne..
    Power2Drift Team

    Comment

    • Görandd
      Bimmer Rookie
      • Jan 2017
      • 39
      • Finland Vöyri

      Originally posted by AnttiMH View Post
      Jep, ja takalasin lämppäri.

      Jos nuo kaikki toimii, niin johtosarjassa ei tod näk ole vikaa. Se toimivuus ei kuitenkaan aina ole pysyvä olotila e61:llä. Johotsarjojakin kun voi korjata ja vaihtaa monella eri tavalla ja monilla eri johtosarjoilla jne.

      Jos teettää tuon johtosarjojen vaihdon kunnon osilla on kustannus siellä 1000e luokkaa.

      Tuossa kun on kompura ongelma mainittu, niin se on usein se ilmaletku mikä hinkkautunut puhki. Eli kompura on silloin tod näk ehjä, mutta se edullinen letku/putki rikki. Jos kompura rikki, niin kunnon osa vaihtotöineen taitaa olla sekin siellä 1000e paikkeilla osien laadusta ja tekijästä riippuen.

      Aika usein näissä on pientä laittoa ennen pitkää, mutta ei nyt ihan kaivamalla sitä verta kannata nenästä ottaa...
      itellä on tosiaan ensimmäinen bmw nyt harkinnassa, ja tähän astiset autot on pystynyt itse huoltamaan ja tekemään korjaukset melko näppärästi. Että se tässä hiukan jännittääkin tämmösen bemarin hankinnassa että kuinka helppoja näihin on itse yrittää jotain korjailla ja pystyykö/ kannattaako näitä itse edes ruveta korjaamaan, se vaan maksaa aina suuria seteleitä kun pitää ruveta jonnekkin liikkeeseen viemään.

      Mutta joku tuossa e60/61 kyllä kiehtoo niin lujaa
      Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

      Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        Pystyy huoltamaan ja korjaamaan itse, joku diagnostiikkasofta + piuha helpottaa elämää huomattavasti sitten vikatilanteessa että sellanen investointi kannattaa tehdä.

        Comment

        • toddpacker
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 49
          • Tampere

          Originally posted by PPmotor View Post
          Mistä 100e alkuperäisiä? Eilen kysyin marmorilta 194e, saksasta 167e.
          n. 180 e piti kirjoittaa

          Comment

          • -challenger-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 2150
            • L a h t i

            Originally posted by PPmotor View Post
            Mistä 100e alkuperäisiä? Eilen kysyin marmorilta 194e, saksasta 167e.
            Aikasemmin ne on ollu vissii satasen luokkaa marmorillakin.. Näköjää pompsahtanu

            Ite tilannu tältä tyypiltä on toiminu iha hyvin..


            Comment

            • _Sylin_teri_
              BTCF Member
              • May 2013
              • 366
              • Suomi finland

              Jokuhan myi ainaki joskus e91 tutkia täällä foorumilla 50€ kpl. Hyvin nekin pelitti talven yli auton myyntiin asti. En välttämättä 180e alkuperäiseen laittas

              Comment

              • Lusu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 615
                • Nokia

                Tuo e61 polttelee ny pahasti https://www.nettiauto.com/bmw/530/8556353, mutta bensa LCI:n kanssa hermoni menettäneenä vielä mietin... Onko näissä diiseleissä samoja käyntivikoja kuin bensamalleissa??
                xxxxx

                "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                Exät:
                E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                Comment

                • pertsa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 219
                  • Tampere

                  Originally posted by Lusu View Post
                  Tuo e61 polttelee ny pahasti https://www.nettiauto.com/bmw/530/8556353, mutta bensa LCI:n kanssa hermoni menettäneenä vielä mietin... Onko näissä diiseleissä samoja käyntivikoja kuin bensamalleissa??
                  Tasasemmin ittelläni ainakin dieseli on käynyt, kun N53. Jollain tapaa huolettomampia pitäisi olla, mutta kannattaa silti dieseleiden tyyppivikoihinkin tutustua. Einole kuitenkaan samoja vikoja, kuin esim. N53:ssa.
                  G31 530dxA 2017
                  ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
                  ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
                  ex:E60 525iA 2008 titan silber

                  Comment

                  • Görandd
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2017
                    • 39
                    • Finland Vöyri

                    Eli olisi tämän viikon aikana tarkoitus mennä katsomaan ja mahdollisesti ostamaan 535D, E61 korinen bemari. Onko nyt jotain vielä kyseiselle moottorille tai korille tyypillisiä juttuja mitä voisi tsekata ihan paikanpäällä noiden perusjuttujen lisäksi, itsellä nyt vain tuo laatikon "humppaaminen" ja että takaluukussa kaikki toimii, johtosarja kyllä pitäisi olla vaihdettu sinne jo kertaalleen
                    Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

                    Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

                    Comment

                    • bore^
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2016
                      • 169
                      • Vantaa

                      Originally posted by Görandd View Post
                      Eli olisi tämän viikon aikana tarkoitus mennä katsomaan ja mahdollisesti ostamaan 535D, E61 korinen bemari. Onko nyt jotain vielä kyseiselle moottorille tai korille tyypillisiä juttuja mitä voisi tsekata ihan paikanpäällä noiden perusjuttujen lisäksi, itsellä nyt vain tuo laatikon "humppaaminen" ja että takaluukussa kaikki toimii, johtosarja kyllä pitäisi olla vaihdettu sinne jo kertaalleen
                      Tätä nykyä olisin kovinkin kiinnostunut että dpf on paikoillaan ja että sillä olisi jopa käyttöikääkin jäljellä. Toki myös jossei ihan heti halua huoltamaan alkaan niin nouseeko lämmöt normaaliksi. Harvassa liikkeessä tuskin mielellään antaa läppäriä työntää kiinni mutta kannattaa kysyä kumminkin kun vaan luottaa saavansa priimaa. Korissa ongelma voisi olla takalasin alareunassa pelti kuprua sekä kaaret katsoisin läpi. Loput ihan perus juttuja ettei vuoda mistään ja että käynti olisi tasaista. Kolinat alustassa huomaa kyllä jos huomattavaa. Ainahan voi varata ajan autotohtorille joka katsoo auton läpi. Maksaa noin 50 ja tulee monesti halvemmaksi kuin tolkuton huoltaminen pari kuukautta oston jälkeen. Onhan tuo 35d aika messevä ajettava mutta sen tuomat ongelmat eivät omasta mielestäni ole voiman ilo versus 30d. Tälläkin foorumilla kun on muotia ottaa autoata kaikki irti mitä saadaan vaikkei sitä pääse oikeasti edes käyttämään. Rikkoo vaan paikat ja tekee ison loven lompakkoon.
                      E61 2006 530d m-sport

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by bore^ View Post
                        Onhan tuo 35d aika messevä ajettava mutta sen tuomat ongelmat eivät omasta mielestäni ole voiman ilo versus 30d. Tälläkin foorumilla kun on muotia ottaa autoata kaikki irti mitä saadaan vaikkei sitä pääse oikeasti edes käyttämään. Rikkoo vaan paikat ja tekee ison loven lompakkoon.
                        Itsellä oli E61 530d 90 tkm ajan ja e61 535d 100 tkm ajan ja ääni tuolle tuplaturbolle.
                        Molemmat softattuina( 272\600 vs 380\800) ja tuo 30d tuntui softattuna pirteämmelle kuin vakio 35d kun turbo tuli mukaan selvästi,tuplaturbossa ei tuota huomaa silleen kun voimaa on koko alueella ja softattuna on hyvä menemään.
                        Ei noita rikki normaali ajolla saa tai ainakaan minulla ei ole mennyt

                        Joka tapauksessa kumpikin loistavia autoja ,katsot vaan että laatikko ei humppaa,sähkövarusteet pelaa (ei hälyjä i-drivessä\parkkitutkat toimii)lämmöt nousee ja takaluukun kaikki toiminnot pelaa.
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17534
                          • Turku

                          Originally posted by bore^ View Post
                          Rikkoo vaan paikat ja tekee ison loven lompakkoon.
                          Jälkimmäinen on totta, mutta mistä olet tuon ensimmäisen johtopäätöksen vetänyt? Oma E61 oli ja F11 on ohjelmoitu AJ Techillä - ei ongelmia. E61:n jakopää hajosi ennalta-arvaamatta vakiona ennen ohjelmoinitia.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • bore^
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2016
                            • 169
                            • Vantaa

                            Originally posted by Laku View Post
                            Jälkimmäinen on totta, mutta mistä olet tuon ensimmäisen johtopäätöksen vetänyt? Oma E61 oli ja F11 on ohjelmoitu AJ Techillä - ei ongelmia. E61:n jakopää hajosi ennalta-arvaamatta vakiona ennen ohjelmoinitia.
                            Voi toki olla mutuilua mutta kun kuuntelee autoja joissa turbiini alkanut oikuttelee niin ohjelmointia ollut pelissä. Samaten dampperin kesto. Osana tietysti ajotavan muuttuminen ohjelmoinnin jälkeen saattaa vaikuttaa asiaan.:think
                            E61 2006 530d m-sport

                            Comment

                            • Lusu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 615
                              • Nokia



                              Onko noista m-sport rateista olemassa eri versioita vai onko tuossa vaan jälkikäteen laitettu erilainen nahka päälle...:think

                              On tää järkyttävää kun tunne sanoo että osta ja järki sanoo että älä osta. Olis parempi ettei tietäis näistä mitään niin vois ostaa vailla huolen häivää..
                              xxxxx

                              "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                              Exät:
                              E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                              e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                              , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9158
                                • Oulu

                                Originally posted by Lusu View Post
                                https://www.nettiauto.com/bmw/530/8556353#

                                Onko noista m-sport rateista olemassa eri versioita vai onko tuossa vaan jälkikäteen laitettu erilainen nahka päälle...:think

                                On tää järkyttävää kun tunne sanoo että osta ja järki sanoo että älä osta. Olis parempi ettei tietäis näistä mitään niin vois ostaa vailla huolen häivää..
                                Ratti on jälkikäteen verhoiltu uudelleen.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎