E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Havis
    replied
    Originally posted by mikki666 View Post
    Moi. Nyt olisi 535 hakusessa... olisko tämä tutustumisen arvoinen yksilö:think
    Ainakin hyvät varusteet, mutta onko jo liikaa rullattu.

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/8683190
    Miks ihmiset kuvittelee että netistä muiden mielipidettä kysymällä saa paremman käsityksen auton ominaisuudesta kuin itse kokeilemalla?

    Ainoa oikea vastaus tiedusteluun on: Mene ja koeaja auto, sittenhän sen huomaat millainen se on.

    itsekkin tässä nykyisenä E39 omistajana olen pähkäillyt useaan otteeseen olisko jo aika siirtyä E60 kantaan. Viimeks tänään kävin koeajamassa 180 000 km ajettua -08 520iA E60 automaattia (siis sama kone kuin omassa manuaali E39:ssä). Ihan hienoltahan tuo muuten tuntui, mutta niin vaan se automaatin aavistuksen omainen kuminauha efekti teki sen ettei autoon kovin suurta omistamisen himoa syntynyt. Ehkä M54B22 ei sovi automaattilaatikoon, vaan se vaatii ainakin pykälää tehokkaamman koneen. En tiedä, mutta pitää testata joskus kun sopiva ehdokas sattuu eteen. Täytyy jatkaa sitkeästi vertailua ja sen sopivan etsimistä.

    Mielummin ajaa mieleisellä E39:llä kuin hetken mielijohteessa ostetulla E60:lla
    Last edited by Havis; 18-03-2017, 22:43.

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by mikki666 View Post
    Moi. Nyt olisi 535 hakusessa... olisko tämä tutustumisen arvoinen yksilö:think
    Ainakin hyvät varusteet, mutta onko jo liikaa rullattu.

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/8683190
    Hyvältä näyttää ja ei nuo metrit vielä näy missään jos auto pidetty oikein.

    Leave a comment:


  • mikki666
    replied
    Moi. Nyt olisi 535 hakusessa... olisko tämä tutustumisen arvoinen yksilö:think
    Ainakin hyvät varusteet, mutta onko jo liikaa rullattu.

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/8683190

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by pasianssi71 View Post
    Nyt on x5:nen vaihtumassa 5sarjaan ja bensakoneella varustettuun.
    Itsellä ei ole mitään kokemusta näiden uudempien koneista.
    Eli tiivistettynä millä koneella olevia kannattaa katsella?
    Tärkeimmät kriteerit tietty on kestävyys/huollettavuus sekä kulutus.
    Toinen kysymysmerkki on vaihteisto, automaatti vs. manuaali?
    Tällä hetkellä automaatti käytössä ja tunnustan, pidän automaatista.
    Mutta jos automaatti tarvitsee n.4000€:n rempaa niin sitten pidän enemmän manuaalista.
    Kaikki nuo kutoskoneet on kohtuu hyviä ja neloskoneisista vanhemmat M47 dieselit.

    Automaatitkin lähtökohtaisesti kestäviä, toki kalliimpi rempata, mutta toisaalta ei kytkinmurheita. Sigun auto myös myynnissä.

    Leave a comment:


  • pasianssi71
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jos olisin samassa tilenteessa,niin kävisin ajamassa useampaa versiota. Isompaa ja pienempää moottoriversiota. Ja manuaalia sekä automaattia. Samalla tulisi eri penkkiversiotkin koeponnistettua. Kyllä se oma perse kertoo sitten mikä on se "must-versio".
    Varmaan tässä piakkoin on lähdettävä koeajokierrokselle, penkeistä kyllä valikoituu itselle comfortit jos vaan osuu kohdalle.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Jos olisin samassa tilenteessa,niin kävisin ajamassa useampaa versiota. Isompaa ja pienempää moottoriversiota. Ja manuaalia sekä automaattia. Samalla tulisi eri penkkiversiotkin koeponnistettua. Kyllä se oma perse kertoo sitten mikä on se "must-versio".

    Leave a comment:


  • pasianssi71
    replied
    E60 hankinnassa

    Nyt on x5:nen vaihtumassa 5sarjaan ja bensakoneella varustettuun.
    Itsellä ei ole mitään kokemusta näiden uudempien koneista.
    Eli tiivistettynä millä koneella olevia kannattaa katsella?
    Tärkeimmät kriteerit tietty on kestävyys/huollettavuus sekä kulutus.
    Toinen kysymysmerkki on vaihteisto, automaatti vs. manuaali?
    Tällä hetkellä automaatti käytössä ja tunnustan, pidän automaatista.
    Mutta jos automaatti tarvitsee n.4000€:n rempaa niin sitten pidän enemmän manuaalista.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post


    No kyllä sitten on tarvinnut olla jotain vikaa jo...:think
    Ei itse asiassa ollut. Reipas ajokenkä, sukkasillaan meni 9,5. Kaupungissa äkkiä 13. Mut tämä on OT, koska kyse oli E39:stä.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    530iA vm 2001 meni yli 10l/100km maantieajossakin.


    No kyllä sitten on tarvinnut olla jotain vikaa jo...:think

    Leave a comment:


  • Timelord
    replied
    Originally posted by Puliveiveri View Post
    Hei vaan!
    Osaisko kokeneemmat bemmikuskit neuvoo, mitkä seikat kannattaa ottaa huomioon 520i ostaessa ja kannattaako sellaista harkita? Tästä tulis elämäni ensimmäinen BMW joten tiedot ovat kyllä hieman hakusessa. Kyseessä olisi siis 2008 e60, mittarin lukema myyjän mukaan 150tkm ja vaihteistona olisi manuaali.

    Kyllä mä suuntaisin bensa- viitosissa katseen suoraan isompiin. On sitten kyse M- tai N- sarjan Bensamoottoreista.

    Omaa bensavitosta kun joskus olin hankkimassa päädyin kompromissiin isoimmasta ja omasta mielestä varmatoimisimmasta bensamoottorista eli M54B30:stä. Kokemukset edellisen X5:n M62:sta ei noin kovin ruusuiset olleet.

    Muttajuu, vähemmän tehoa kuin N- sarjan kolmelitraisessa mutta eipä ole tarvinnut 70tkm ajon aikana korjata kuin termostaatti, venakopan tiiviste, imusarjan taakse kumitulpat, Disa ja ö- suodattimen jalan tiiviste. Disankin vaihdoin vain varuiksi, vahvistettuun malliin ettei tarvii murehtua tulevaisuudessa.

    Aika vähillä euroilla ollaan päästy siis. (kopkop)
    Ja tuo bensan kulutus versus 2,2 litranen 520ia niin aika pieni ero. Mulla ajotietokone näyttää 9,1l/100km eikä paljoa muutu on sitten kesä taikka talvi. Matka- ajoa tosin 90%...

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Puliveiveri View Post
    Hei vaan!
    Osaisko kokeneemmat bemmikuskit neuvoo, mitkä seikat kannattaa ottaa huomioon 520i ostaessa ja kannattaako sellaista harkita? Tästä tulis elämäni ensimmäinen BMW joten tiedot ovat kyllä hieman hakusessa. Kyseessä olisi siis 2008 e60, mittarin lukema myyjän mukaan 150tkm ja vaihteistona olisi manuaali.
    Älä osta. Jakopäältään epäluotettava N43 moottori (ei toki pahin sellainen), joka on vielä nelipyttyinen, eli ei sovi vitossarjaan senkään takia. Tuohon vielä manuaaliaski niin on kyllä oikein vitossarjan irvikuva.

    Leave a comment:


  • Puliveiveri
    replied
    Ostamassa 520i 170hv

    Hei vaan!
    Osaisko kokeneemmat bemmikuskit neuvoo, mitkä seikat kannattaa ottaa huomioon 520i ostaessa ja kannattaako sellaista harkita? Tästä tulis elämäni ensimmäinen BMW joten tiedot ovat kyllä hieman hakusessa. Kyseessä olisi siis 2008 e60, mittarin lukema myyjän mukaan 150tkm ja vaihteistona olisi manuaali.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Kyllä tuollainen kulutuslukema täytyy pitää sisällään pelkkää kaupunkiajoa...eihän se muuten voi olla mitenkään mahdollista että noin paljoa takapakkia olisi menty....kun -97 528iA menee 9.2l keskikulutuksella seka-ajossa.
    530iA vm 2001 meni yli 10l/100km maantieajossakin.

    Leave a comment:


  • Hessusi
    replied
    Originally posted by Petsku333 View Post
    Millasilla kulutuslukemilla laskit?
    Laskin kahden litran kulutuserolla.

    Itsellä ajo 70% moottoritie, 20% maantie, 10% kaupunki. Nykyinen 04vuoden E200K mersu eli 1,8l mekaanisesti ahdettu, pitkän ajan kulutus 8,4l/100km, Ajotietokoneen mukaan.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Petsku333 View Post
    Millasilla kulutuslukemilla laskit? Spritmonitor.de tarjoaa 520i käyttäjien keskikulutukseksi 9.8
    Kyllä tuollainen kulutuslukema täytyy pitää sisällään pelkkää kaupunkiajoa...eihän se muuten voi olla mitenkään mahdollista että noin paljoa takapakkia olisi menty....kun -97 528iA menee 9.2l keskikulutuksella seka-ajossa.

    Leave a comment:

Working...
X