E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kossu Allu
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Pelkään sitä, että jotenkin tekohengitetään dpf joka pysyy "auki" muutaman viikon ja kosahtaa sitten mulle

    Myyjän mukaan kun ongelma ei ollut vielä tiedossa, vastasi et jos dpf "valo" syttyy autosta viikon sisään kun olen sen ostanut nii tulevat korjauksessa vastaan ~50%:think

    Siis kyselin etukäteen hieman, paljonko tulevat vastaan mahdollisissa korjauksissa.
    Onko liike vahvistanut, että vika on DPF:ssa? Jos on, niin kannattaa yrittää sopia, että esim. 3kk tulisi toimia ongelmitta ja sen jälkeen 50% korvauksella. Olisi hyvä, jos sais tietää mikä se korjaustoimenpide oli.

    Minkälaiseen ajoon auto tulossa? Jos lyhyttä matkaa pääsääntöisesti, niin mikä tahansa DPF tukkiutuu... Vaikka se korjattaisiin
    Last edited by Kossu Allu; 14-10-2017, 13:37.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by Kossu Allu View Post
    Ei autoliike voi vikatilassa olevaa autoa mielestäni myydä, heidänhän täytyy antaa se 6kk takuu sille, että auto liikkuu eteenpäin.

    Pelkään sitä, että jotenkin tekohengitetään dpf joka pysyy "auki" muutaman viikon ja kosahtaa sitten mulle

    Myyjän mukaan kun ongelma ei ollut vielä tiedossa, vastasi et jos dpf "valo" syttyy autosta viikon sisään kun olen sen ostanut nii tulevat korjauksessa vastaan ~50%:think

    Siis kyselin etukäteen hieman, paljonko tulevat vastaan mahdollisissa korjauksissa.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by Arnolds View Post
    Kuulostaa moraalin vartijan puheelta:think

    Hahhah, Ajattelin lähinnä jos täällä joku tietää sisäpiiri yms. tietoa asiasta

    Raha ratkaisee, "jos" ostaa auton josta pönttö tyhjä ja seuraavana päivänä lukee lehdestä, että näitä aletaan nyt toisissaan valvoa...

    Näin ennen ostoa on hyvä kysellä viisaammilta

    Leave a comment:


  • Kossu Allu
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Luulisi jos pesu tms. puhdistaisi suodattimen niin hyvin, että sillä olisi vielä reilusti käyttöikää jäljellä, ettei muuta tehtäisikään kuin pesuja.

    Niinhän se olisi hyvä saada ostettua kaikki kunnossa jne. Tuntuu vaan olevan niin, että ilmoittavat saavansa auton myytyä jollekkin muulle samaan hintaan vikoineen.:think
    Ei autoliike voi vikatilassa olevaa autoa mielestäni myydä, heidänhän täytyy antaa se 6kk takuu sille, että auto liikkuu eteenpäin.

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post

    Jokohan trafi tai joku muu vastaava, alkaa kiinnittämään enemmän huomiota katsastuksessa autoihin joista dpf poistettu:think
    Kuulostaa moraalin vartijan puheelta:think

    Leave a comment:


  • säkkij
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Jokohan trafi tai joku muu vastaava, alkaa kiinnittämään enemmän huomiota katsastuksessa autoihin joista dpf poistettu:think
    Ei ainakaan eilen kiinnostanut pätkän vertaa kun kävin katsastamassa tyhjällä putkella, k-arvo 0,12

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    HTK12 kommentille komppaus. Termarit kun kunnossa niin voi päästä pakkopoltolla pitkälle. Loppujenlopuksihan se on vain paskaa siellä suodattimessa. Varsinkin tuo yllä mainittu liuotinpesu voi pidentää huomattavasti vielä taivalta. Itse tosin ehkä pistäisin DPF ja termarit tms mikä vikana kuntoon liikkeen kautta kirjailtuna kauppasopimukseen jos sellaiseen pääsee
    Luulisi jos pesu tms. puhdistaisi suodattimen niin hyvin, että sillä olisi vielä reilusti käyttöikää jäljellä, ettei muuta tehtäisikään kuin pesuja.

    Niinhän se olisi hyvä saada ostettua kaikki kunnossa jne. Tuntuu vaan olevan niin, että ilmoittavat saavansa auton myytyä jollekkin muulle samaan hintaan vikoineen.:think

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    HTK12 kommentille komppaus. Termarit kun kunnossa niin voi päästä pakkopoltolla pitkälle. Loppujenlopuksihan se on vain paskaa siellä suodattimessa. Varsinkin tuo yllä mainittu liuotinpesu voi pidentää huomattavasti vielä taivalta. Itse tosin ehkä pistäisin DPF ja termarit tms mikä vikana kuntoon liikkeen kautta kirjailtuna kauppasopimukseen jos sellaiseen pääsee

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos termarit ei ole kunnossa, niin ei polta, joten voi tulla kuntoon ihan termareiden vaihdolla + pakkopoltolla. Toki kannattaa nyt odottaa rauhassa, että selvittävät.

    Olen kuullut, että hiukkasloukun odotettavissa oleva elinkaari olisi karkeasti 200tkm. Mitä tarkoitat tuolla kuntoon tulemisella? Tarkoitatko, että pahimat tukokset voi saada polton jälkeen pois, vai paljonko näillä on keskimäärin ajettu?

    Jokohan trafi tai joku muu vastaava, alkaa kiinnittämään enemmän huomiota katsastuksessa autoihin joista dpf poistettu:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Olipa hyvä tuuri kerrankin, olin menossa huomenna katsomaan bmw 530da lci ~190tkm liikkeeseen. Myyjä laittoi viestiä, että asiakas oli käynyt koe-ajolla jonka jälkeen auto meni vikatilaan. Epäilivät, että hiukkassuodatin olisi tukossa:think

    No lupasivat ilmoittaa kun ovat vian löytäneet!

    Kannattaisiko auto hylätä tämän takia? Vai katsonko mitä löytyy ja mitä tekevät sille?

    Kiitos kommenteista
    Jos termarit ei ole kunnossa, niin ei polta, joten voi tulla kuntoon ihan termareiden vaihdolla + pakkopoltolla. Toki kannattaa nyt odottaa rauhassa, että selvittävät.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Hei, onko kellään tietoa onko tampereella-ylöjärvellä paikkaa jossa voisin käyttää autoa piuhan päässä?. Pitäisi saada katottua vikakoodit, suuttimien korjaukset, dpf vastapaine jne. Ja hakusessa siis pätevä kaveri joka osaa myös tulkita koodeja ja arvoja.

    Myyjän mukaan auto katsastettu moitteitta, mutta itse huomasi ohjauksessa pienen, pientä väljyyttä paikallaan käännettäessä. Sekä vasen sivupeilinlasi kuulemma ~100 vauhdissa hieman tärisee, mutta oikea ei. Auto ei siis muuten tärise!

    Menen varmaankin maanantaina-tiistaina autoa katsomaan!
    Täältä löytyy narut tuohon hommaan...

    Leave a comment:


  • levis69
    replied
    Mulla meni omasta (535d pre lci) DPF tukkoon... Otin irti ja laitoin vuorokaudeksi vahvaan liuottimeen likoamaan jonka jälkeen pesin kunnon painepesurilla (400 bar).. Aivan uskomaton määrä tuli paskaa ulos... Nyt vuoden ajellu (50 tkm) ja ei mitään oireita eikä vikakoodeja ole antanut..
    Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan,halvin mahdollinen kokeilu..
    Noihin pakoputkeen laitettaviin pesuaineisiin otan hieman epäilevän kannan...

    Leave a comment:


  • Kossu Allu
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Ihmettelen suuresti miten en ehtinyt ostaa autoa, ja kokea tuo vikatila nimi paperissa ja tili tyhjänä

    Omaan tuuriin autokaupoilla viitaten siis. Eikös alkuperäinen dpf maksa ~2000e?
    Kyllä noista dpf ongelmista on tullut luettua! Veljellä meni e90 320d tukkoon dpf. Termostatit oli tietysti rikki jne.

    Eiköhän se niin ole, että jos dpf on päässyt kunnolla tukkoon, sitä millään pakkopoltolla avata. Ei ainakaan pitkäksi aikaa? Vai voiko muka puhdistua perusteellisesti pakkopolton jälkeen, ~190tkm ajettu dpf.

    No katsotaan nyt ensin onko edes dpf tukossa, ja mitä siitä vielä löytyy:think
    Sulla on hyvä tuuri

    Jos on kunnolla tukossa, pakkopoltto auttaa vain hetkellisesti.

    Kirjoitin vain varmuudeksi aikaisemmin DPF:sta, jos et olisikaan etukäteen selvittänyt sen aiheuttamaa päänvaivaa

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by Kossu Allu View Post
    Uusi DPF maksaa vähintääkin satasia, alkuperäinen varmaan reippaasti yli tuhat euroa. Ohjelmointi ja DPF:n poisto myös satasia.

    Jos liike tämän korjaa ja vikatilan syy on juuri se tukkeutunut DPF, niin ei kannata hylätä.
    Korjauksia on muutamia:
    -DPF poisto ja ohjelmointi
    -Uusi DPF
    -pakkopoltto, korjaa tilanteen, jos autolla on pääsäntöisesti ajettu lyhyttä matkaa, jolloin poltto ei ole ikinä käynnistynyt - muutoin yllä mainitut edessä
    -DPF:n pesu, jotkut tätä tekee, mutta en usko itse tämän korjaavan mitään...

    Kun DPF on tukkeutunut pakokaasut eivät pääse pakosarjasta pihalle - sama tilanne kuin peruna olisi pakoputkessa.

    Muu syy vikatilalle on sitten harkinnan varassa... Vaikea kommentoida kun ei tiedä mitä siellä on mahollisesti hajalla :think

    Ihmettelen suuresti miten en ehtinyt ostaa autoa, ja kokea tuo vikatila nimi paperissa ja tili tyhjänä

    Omaan tuuriin autokaupoilla viitaten siis. Eikös alkuperäinen dpf maksa ~2000e?
    Kyllä noista dpf ongelmista on tullut luettua! Veljellä meni e90 320d tukkoon dpf. Termostatit oli tietysti rikki jne.

    Eiköhän se niin ole, että jos dpf on päässyt kunnolla tukkoon, sitä millään pakkopoltolla avata. Ei ainakaan pitkäksi aikaa? Vai voiko muka puhdistua perusteellisesti pakkopolton jälkeen, ~190tkm ajettu dpf.

    No katsotaan nyt ensin onko edes dpf tukossa, ja mitä siitä vielä löytyy:think
    Last edited by bmwe61lci; 13-10-2017, 18:34.

    Leave a comment:


  • Kossu Allu
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Olipa hyvä tuuri kerrankin, olin menossa huomenna katsomaan bmw 530da lci ~190tkm liikkeeseen. Myyjä laittoi viestiä, että asiakas oli käynyt koe-ajolla jonka jälkeen auto meni vikatilaan. Epäilivät, että hiukkassuodatin olisi tukossa:think

    No lupasivat ilmoittaa kun ovat vian löytäneet!

    Kannattaisiko auto hylätä tämän takia? Vai katsonko mitä löytyy ja mitä tekevät sille?

    Kiitos kommenteista
    Uusi DPF maksaa vähintääkin satasia, alkuperäinen varmaan reippaasti yli tuhat euroa. Ohjelmointi ja DPF:n poisto myös satasia.

    Jos liike tämän korjaa ja vikatilan syy on juuri se tukkeutunut DPF, niin ei kannata hylätä.
    Korjauksia on muutamia:
    -DPF poisto ja ohjelmointi
    -Uusi DPF
    -pakkopoltto, korjaa tilanteen, jos autolla on pääsäntöisesti ajettu lyhyttä matkaa, jolloin poltto ei ole ikinä käynnistynyt - muutoin yllä mainitut edessä
    -DPF:n pesu, jotkut tätä tekee, mutta en usko itse tämän korjaavan mitään...

    Kun DPF on tukkeutunut pakokaasut eivät pääse pakosarjasta pihalle - sama tilanne kuin peruna olisi pakoputkessa.

    Muu syy vikatilalle on sitten harkinnan varassa... Vaikea kommentoida kun ei tiedä mitä siellä on mahollisesti hajalla :think
    Last edited by Kossu Allu; 13-10-2017, 18:03.

    Leave a comment:

Working...
X