E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Mistäs lähtien rek nro on myynti-ilmoituksista peitetty? Mitä muuta tuolla saavutetaan kuin pystytään peittämään auton historia?

    Samaa minäkin ihmettelen, no pyytämällä sain kuitenkin vin koodin.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Vai että 535da lci 273tkm ja hyvittävät 10k€. Pohdin tässä sitä kun nettiautossa halvin vastaava 18k:think.

    Olen aina ollut siinä uskossa et liikkeet ottavat välistä jonkun tonnin, muttei nyt kumminkaan 8k€. Eli jos ostan piakkoin 15k bemarin liikkeestä, saan siitä vaihtamalla liikkeeseen ~7-8k. Toivottavasti tilanne nyt ei ihan noin paha ole.
    Eiköhän tuo perustu ihan siihen, että 273tkm ajetussa 10v ikäisessä voi seuraavan puolen vuoden aikana hajota aivan kaikki, eli kate pitää olla reilusti suurempi kuin tuoreemmissa yksilöissä. Saattoi olla myös vähän väritetty esimerkki edelliseltä kirjoittajalta, tiedä häntä

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Mitäs mielipiteitä xdrive herättää? Henkilökohtaisesti koen kyseisen tekniikan menevän hieman hukkaan omilla ajoilla. Taka/etuvedoilla ei ole ongelmia talvella juuri ollut, ja jos nastoilla on ollu liukasta niin 5v vanhat renkaat uusimalla ero oli huomattava. Sitä en toki kiellä, etteikö talven liukkailla nelivedosta olisi ajoittain hyötyä. Kaikki vetotavat kuitenkin pysähtyy 4:llä renkaalla

    Mutta onko se xdrive niin vikaherkkää tekniikkaa jota kannattaa vältää, jossei itse koe sitä tarvitsevansa?

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    +1

    Itsellä e60 535da, varmasti hyvä, täysin vakio(paitsi imusarjan läpät poistatettu), tyyppiviat korjattu, 273tkm, joista minä olen ajanut viimeiset 110tkm, '08, LCI, suomi auto, joten varusteena "vain nahkat ja xenonit", tästä ei saa hyvityksenä kuin 10t€ autoliikkeessä, olkoon vaihdokkina 30-35t€ arvoinen uusi tai käytetty BMW. Mihinkäs tämä johtaa? Voisi yrittää myydä itse tai jatkaa tämän auton pitoa. Päätin ajaa tällä vielä 10v tai 600tkm asti, kumpi ensin tulee täyteen.

    Jokainen ostaa menopelinsä mistä tykkää, jossei autoliikkeestä löydy niin sitten yksityiseltä.

    Vai että 535da lci 273tkm ja hyvittävät 10k€. Pohdin tässä sitä kun nettiautossa halvin vastaava 18k:think.

    Olen aina ollut siinä uskossa et liikkeet ottavat välistä jonkun tonnin, muttei nyt kumminkaan 8k€. Eli jos ostan piakkoin 15k bemarin liikkeestä, saan siitä vaihtamalla liikkeeseen ~7-8k. Toivottavasti tilanne nyt ei ihan noin paha ole.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by ErkkiE View Post
    Itse en kyllä ymmärrä halua ostaa kymmenkunta vuotta vanhoja ja reilun kymppitonnin autoja liikkeistä, jotka yleensä eivät yksilön historiasta tai välttämättä edes merkin/mallin tyyppivioista tiedä just mitään. Itsellä on mm. 08 lci 530 xda, jonka koko historia on tiedossa ja mapeissa niin alkuperäismaasta kuin Suomesta ja tiedän kaikki autoon tehdyt jutut koko sen 250 tkm matkalta. Ne paremmat yksilöt tässä ikä- ja hintaryhmässä löytyy melkein yksityisiltä ja sieltä tosiaan voi löytyä myyjä, jolla todella on tietoa. Mutta jokainen toki hankkii autonsa omalla tavallaan. Liikkeiden hintapreemio suhteessa saatavaan "takuuseen" on aika kallist tuonikäisissä autoissa.

    E
    +1

    Itsellä e60 535da, varmasti hyvä, täysin vakio(paitsi imusarjan läpät poistatettu), tyyppiviat korjattu, 273tkm, joista minä olen ajanut viimeiset 110tkm, '08, LCI, suomi auto, joten varusteena "vain nahkat ja xenonit", tästä ei saa hyvityksenä kuin 10t€ autoliikkeessä, olkoon vaihdokkina 30-35t€ arvoinen uusi tai käytetty BMW. Mihinkäs tämä johtaa? Voisi yrittää myydä itse tai jatkaa tämän auton pitoa. Päätin ajaa tällä vielä 10v tai 600tkm asti, kumpi ensin tulee täyteen.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by ErkkiE View Post
    Itse en kyllä ymmärrä halua ostaa kymmenkunta vuotta vanhoja ja reilun kymppitonnin autoja liikkeistä, jotka yleensä eivät yksilön historiasta tai välttämättä edes merkin/mallin tyyppivioista tiedä just mitään. Itsellä on mm. 08 lci 530 xda, jonka koko historia on tiedossa ja mapeissa niin alkuperäismaasta kuin Suomesta ja tiedän kaikki autoon tehdyt jutut koko sen 250 tkm matkalta. Ne paremmat yksilöt tässä ikä- ja hintaryhmässä löytyy melkein yksityisiltä ja sieltä tosiaan voi löytyä myyjä, jolla todella on tietoa. Mutta jokainen toki hankkii autonsa omalla tavallaan. Liikkeiden hintapreemio suhteessa saatavaan "takuuseen" on aika kallist tuonikäisissä autoissa.

    E
    Itsellä ehkäpä se hieman kaihertaa kun kauppaa tehdään yksityisen kanssa, että kaupanteon jälkeen on turha penätä mitään vastaantuloa jos paikat alkaa särkymään. Asia erikseen jos jokin massiivinen huijaus tms kyseessä, siinä vaiheessa on asiaan puututtava.

    Ajattelin ostaa liikkeestä ja ennen ostoa selvittää omatoimisesti auton historiaa soittelemalla tarvittaessa edellisille omistajille. Edellisiltä omistajilta saattaa saada paljon totuudenmukaisemman kuvan auton nykykunnosta kuin autoliikkeen myyjältä

    Mielestäni ei liikkeiden myyjien tarvitsekkaan tietää jokaista yksilön tyyppivikaa, minulle riittää kun joskus löydän yleisilmeeltään siistin yksilön jossa huoltohistoria jne kunnossa. Omalla tutkimisella ja koe-ajolla on suuri merkitys.

    Autoliikeiden lisätakuut 6kk/10tkm nyt on mitä on, ainakin voidellut osat korvataan moottorista/laatikosta jos täystuho yllättää. Harvoin kai nämä 3.0d koneet hajoavat "sisäisesti" onkai niistäkin joistain harvoista jakoketju porsinu. Omakohtaista kokemusta ei ole joten takuiden kanssa saa olla tarkkana.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Itse en kyllä ymmärrä halua ostaa kymmenkunta vuotta vanhoja ja reilun kymppitonnin autoja liikkeistä, jotka yleensä eivät yksilön historiasta tai välttämättä edes merkin/mallin tyyppivioista tiedä just mitään. Itsellä on mm. 08 lci 530 xda, jonka koko historia on tiedossa ja mapeissa niin alkuperäismaasta kuin Suomesta ja tiedän kaikki autoon tehdyt jutut koko sen 250 tkm matkalta. Ne paremmat yksilöt tässä ikä- ja hintaryhmässä löytyy melkein yksityisiltä ja sieltä tosiaan voi löytyä myyjä, jolla todella on tietoa. Mutta jokainen toki hankkii autonsa omalla tavallaan. Liikkeiden hintapreemio suhteessa saatavaan "takuuseen" on aika kallist tuonikäisissä autoissa.

    E

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Vastaan itselleni, tämä auto saa jäädä liikkeesen.

    Jokainen voi halutessaan käydä merkkiliikkeessä vin koodin, 7 viimeisllä numerolla kyselemässä mitä mielenkiintoista löytyy.
    Mistäs lähtien rek nro on myynti-ilmoituksista peitetty? Mitä muuta tuolla saavutetaan kuin pystytään peittämään auton historia?

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/525/9114004



    Tässä olisi sopiva yksilö, varusteita uupuu -nahkaa on penkeissä vaan osittain. Xenonit ja sähköinen takaluukku kuitenkin löytyy. Rekisteröity 12/09 joten viimeisiä e61 mitä on tehty.

    Onko hinta mielestänne liian kova? entä mihin hintaan tuo pitäisi saada jottei maksa liikaa?

    Kiitos kommenteista

    Vastaan itselleni, tämä auto saa jäädä liikkeesen.

    Jokainen voi halutessaan käydä merkkiliikkeessä vin koodin, 7 viimeisllä numerolla kyselemässä mitä mielenkiintoista löytyy.

    Etsintä jatkuu siis, on tämä hankalaa kun pitäisi löytää yleisilmeeltään siisti ja hyvällä huollolla e61 525/30da xenoneilla ja nahoilla tai 1/2 nahoilla. Yksityiseltä ei rohkeus riitä ostamaan.
    Last edited by bmwe61lci; 06-10-2017, 20:14.

    Leave a comment:


  • Kossu Allu
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/525/9114004



    Tässä olisi sopiva yksilö, varusteita uupuu -nahkaa on penkeissä vaan osittain. Xenonit ja sähköinen takaluukku kuitenkin löytyy. Rekisteröity 12/09 joten viimeisiä e61 mitä on tehty.

    Onko hinta mielestänne liian kova? entä mihin hintaan tuo pitäisi saada jottei maksa liikaa?

    Kiitos kommenteista
    Ostin oman E60 525d -06 / 220km 12k€. Nahat, Xenonit, Hifi-paketti, Navi (Business tosin...). Vaikka tuo on uudempi, jotenki silti tuo 25% isompi hinta ainakin omaan silmään vaikuttaa liian kalliilta ja markkinoillekin on saapunut tämän jälkee F ja G-sarjat... Onhan meitä toki moneen lähtöön ja mielipiteitä useita.

    Tekisin itse tilanteessasi niin, että ostaisin oman yksilöni joulu-tammi kuussa kun autokaupoissa on hiljaista
    Last edited by Kossu Allu; 06-10-2017, 07:49.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    bemu

    https://www.nettiauto.com/bmw/525/9114004



    Tässä olisi sopiva yksilö, varusteita uupuu -nahkaa on penkeissä vaan osittain. Xenonit ja sähköinen takaluukku kuitenkin löytyy. Rekisteröity 12/09 joten viimeisiä e61 mitä on tehty.

    Onko hinta mielestänne liian kova? entä mihin hintaan tuo pitäisi saada jottei maksa liikaa?

    Kiitos kommenteista

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Art_Zi View Post
    Paikallinen merkkiliike, josta omani ostin, vaihto oston yhteydessä jarruletkut, jarrunesteet ja raitisilmasuodattimet eikä mitään merkanneet huoltokirjaan...olisin oottanu että merkkiliike edes tekis tän mutta näköjään ei....
    Omassa ei oo Saksassa olo ajalta yhtään merkintää vihkossa...Suomessa alettu täyttään vasta kirjaa, mutta ite en ylipäätään edes kato huoltokirjaa koska siihen voi kuka vaan kirjottaa mitä vaan...auton kunto kertoo enemmän ja soitto edelliselle omistajalle..
    Kaikki huollot saa kyllä sinne huoltokirjaan leimoineen,kun muistaa asiasta huomauttaa ennen remppaa/huoltoa. Jos jäi kaivelemaan,niin saat sen merkinnän näin jälkeenpäinkin huoltotiskiltä pyytämällä.

    Leave a comment:


  • Art_Zi
    replied
    Paikallinen merkkiliike, josta omani ostin, vaihto oston yhteydessä jarruletkut, jarrunesteet ja raitisilmasuodattimet eikä mitään merkanneet huoltokirjaan...olisin oottanu että merkkiliike edes tekis tän mutta näköjään ei....
    Omassa ei oo Saksassa olo ajalta yhtään merkintää vihkossa...Suomessa alettu täyttään vasta kirjaa, mutta ite en ylipäätään edes kato huoltokirjaa koska siihen voi kuka vaan kirjottaa mitä vaan...auton kunto kertoo enemmän ja soitto edelliselle omistajalle..

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Myyjän mukaan huoltokirja on merkinnöiltään puutteellinen, mutta jotain kuitteja tehdyistä huolloista on kuitenkin olemassa. Ei vaan kuulemma aina merkata huoltokirjaan, siis mitä ihmettä? Eli ainakin yksi huoltoväli mennyt pitkäksi öljyillä rullattu 50tkm

    Ei tietysti ole mahdoton ajatus, että autolla on vain päästelty menemään huoltoväleistä piittaamatta. Mutta mikäli autoa on huollettu korjaamon toimesta, niin huoltokirjamerkintöjen olettaisi olevan kirjassa tai ainakin tallessa sellaisia dokumentteja joista voi huoltojen toteutumista päätellä. Sen sijaan omistajan itse tekemien huoltojen kohdalla tilanne saattaa vaihdella, ja esim. itse en jokaista 10 tkm välein tehtyä öljynvaihtoa merkkaa paperiseen huoltokirjaan vaan minulla "sähköisenä huoltokirjana" toimivaan Excel-taulukkoon. Näitä olen sitten myyntitilanteessa ylpeänä esitellyt. Tosin yksityishenkilön täyttämän huoltokirjan täsmällisyyttä ja todenmukaisuuta on yleisestikin vaikeampi lähteä todentamaan. Korjaamon kohdalla vastuuta olettaisi olevan enemmän.
    Last edited by JaniLap; 05-10-2017, 15:27.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Edelliseen viestiiin oma mielipide on, että hyviä yksilöitä löytää niin kotimaasta kuin kauempaakin. Yleensä enemmän maksamalla on keskimäärin paremmat mahdollisuudet päästä käsiksi parempikuntoiseen/varusteltuun/vähemmän ajettuun. Poikkeuksiakin on, ettei asia olisi niin yksinkertainen.

    Mutta miltä se Nettiauton tarjonta vaikuttaa tällä hetkellä ja mikä on oma määritelmäsi "hyvälle yksilölle"? Ja todellakin esim. Saksasta tuotuna kuluihin tulee huomioida hakukustannukset ja verot, jolloin valinta lienee lopullisen hinnan sijaan ne "hyvän yksilön" ominaisuudet.

    Varustelun osalta vaatimuksesi eivät vaikuta mahdottomilta, jolloin valinnan varaa on enemmän. Lisäksi joidenkin varusteiden jälkiasennus onnistuu maltillisilla kustannuksilla.
    https://www.nettiauto.com/bmw/525/8828979

    Tuo sopii haarukkaan ja miellyttää silmää, sitten se kuuluisa mutta. Myyjän mukaan huoltokirja on merkinnöiltään puutteellinen, mutta jotain kuitteja tehdyistä huolloista on kuitenkin olemassa. Ei vaan kuulemma aina merkata huoltokirjaan, siis mitä ihmettä? Eli ainakin yksi huoltoväli mennyt pitkäksi öljyillä rullattu 50tkm

    Leave a comment:

Working...
X