Ei näitä ihan 15ke saa 200tkm ajettuja, ellei ole vanhempaa tai karvalakimpaa mallia. Suomenkin markkinoilla on ihan hyviä autoja aika pinot nykyään, joten ei se tuonti aina ole välttämätöntä. Toki liikkeiden katteetkin on vähintäänkin kunnossa.
(tämä ei ollut myyntipuhe oman myynnissä olevan auton puolesta )
Onko porukalla tietoa mitä autoliikkeet tekee tilanteessa, jossa heillä on tuontiauto pihassa kesärenkaat alla. Eli talvi tulossa, vielä viikonloppuna olisi nyhdetty ~1000 lisää jos pitää olla talvirenkaat. Eli jos odotan, laittavatko autoon omasta pussista nastat?
Kyllä sinne talvipullat alle ajallaan ilmestyy. Kaikki näkyy kyllä tavalla tai toisella ostajan kukkarossa. Eli asiakas ne kuitenkin loppupelissä maksaa. Jos löydät mieleisesi yksilön ja hinta on passeli,niin osta pois. Talvipyörät voit sitten ostaa vaikka hieman käytetyt. Tai uudet juuri sellaiset kuin haluat.
Onko porukalla tietoa mitä autoliikkeet tekee tilanteessa, jossa heillä on tuontiauto pihassa kesärenkaat alla. Eli talvi tulossa, vielä viikonloppuna olisi nyhdetty ~1000 lisää jos pitää olla talvirenkaat. Eli jos odotan, laittavatko autoon omasta pussista nastat?
Vähän sama kun mitä uhkaa tapahtua tämän yleisen kosketusnäyttöön rakastumisen takia. Teknologia humalassa unohdetaan kaikki mitä tähän saakka on opittu ergonomiasta.
Kosketusnäyttö/ohjelmallisessa säädössä on se hyvä, että on mahdollista saada 1 000 ominaisuutta yhden näytön taakse. Vastaavasti tarvitaan huomattavasti enemmän nappeja tai jonkin näköisiä säätimiä, jotta niitä 1 000:a ominaisuutta voisi muuttaa oman tarpeen mukaiseksi.
Elikkä tämäkö lisävaruste "Auxiliary Heating" lämmittää ainoastaan sisätilat? Myyjän mukaan on mahdollista muuttaa kytkentä niin, että lämmittää moottorin myös. Lupasi tämän kaupanpäälle, onko kyseessä isokin kädenojennus?
No ei todellakaan ole, tuo on mainio ominaisuus. Yleislämpö säädetään rullista ja sitten idrivestä korjaus sen mukaan, haluaako naamalle lämmintä vai kylmää. Jalkoihinhan ja muualle tulee edelleen rullan mukaista ilmaa, ainakin oman kokemukseni mukaan.
...
No onhan tuo I-Drivesta tehtävä kojalaudan keskisuuttimien lämmönsäätö ihan perseestä. Sen tehdaskin vihdoin huomasi ja palautti F1x sarjaan säädön samantapaiseksi kuin mitä oli mm. E39:eissä.
Parhaitenhan toi toimii niin, että lämmistyslaitteen perus lpt asetuksiin ei kosketa juuri koskaan, vaan keskisuuttimella sit ajon aikana hienosäädetään lämpöä. Ja koko homman helppous vesitty tällä I-Drive aivopieru idealla.
...Ja vanhemmissa autoissahan tuli keskisuuttimilta kylmää ilmaa talvella, ja lämmintä sitten muualta. Samasta syystä, kun talvivaatteissa saattoi tulla kuuma. Jos halusi pelkkää lämmintä, niin piti sulkea ne keskisuuttimet kokonaan.
Ai -70 luvulla? ehkä näin, mutta noi keskisuuttimien erilliset lämpösäädöt on tainnut olla bemareissa jo aika kauan...
Muutenkin E6x ajan autossa mentiin tavallaan kuraan siinä, kun havaittiin, että monia asioita voitiin säätää ohjelmallisesti. Niinpä tästä humaltuneena insinöörit unohti viimeisten 40 vuoden tuotekehityksen aikana syntyneet ergonimiset ajatukset, ja antoivat teknologian sumentää normaalin järjen käytön ja laittoivat kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat valikoiden taakse säädettäväksi. Käytettävyyttä lainkaan ajattelematta.
Vähän sama kun mitä uhkaa tapahtua tämän yleisen kosketusnäyttöön rakastumisen takia. Teknologia humalassa unohdetaan kaikki mitä tähän saakka on opittu ergonomiasta.
Ilmeisesti myyjä tarkoittaa mainitsemallasi "Auxilliary heating" -optiolla BMW lisävarustetta S536A, niin silloin kyseessä on erillinen kauko-ohjattava polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Tavallisesti se on Webaston valmistama, mutta jälkiasenteisena tarjolla on muitakin merkkejä kuten Eberi.
Myyjä on ilmeisesti varmistanut että Webasto toimii oikein? Vesipumppuviat tms. ovat tavallisia syitä että Webasto ei käytetyissä autoissa toimi, mutta ovat edullisia korjata.
Lisälämmitin on tehdasasenteisena tarkoitetu lämmittämään auton sisätilat, mutta sen saa vesikiertoa konfaamalla muokattua kierrättämään lämpöä myös moottorille. Vesikierron muutostyö moottorille ei ole kovin isotöinen, joten erityistä lisäarvoa sille en antaisi se koska on mahdollista toteuttaa itse tai osaavan kaverin tekemänä. Ei varmasti haitaksikaan ole, jos se tehdään kaupan yhteydessä.
Elikkä tämäkö lisävaruste "Auxiliary Heating" lämmittää ainoastaan sisätilat? Myyjän mukaan on mahdollista muuttaa kytkentä niin, että lämmittää moottorin myös. Lupasi tämän kaupanpäälle, onko kyseessä isokin kädenojennus?
Lähinnä mietin, paljonko tuolle antaa arvoa tinkaamisessa. Joku kaukosäädin siinä myös oli, pärjääkö tuolla varusteella hyvin suomen talven?
No ei todellakaan ole, tuo on mainio ominaisuus. Yleislämpö säädetään rullista ja sitten idrivestä korjaus sen mukaan, haluaako naamalle lämmintä vai kylmää. Jalkoihinhan ja muualle tulee edelleen rullan mukaista ilmaa, ainakin oman kokemukseni mukaan.
Lämpötilaan ei muuten sinänsä tarvi yleensä koskea, automatiikka pelaa hyvin, mutta riippuen vaatekerrasta joskus haluaa kohdennettua viilennystä tai lämmitystä.
Yleensä autoissa joutuu laittamaan lämpötilan liian kylmälle, jos haluaa viileää naamalle. Sitten palelee helposti jalatkin.
Ja vanhemmissa autoissahan tuli keskisuuttimilta kylmää ilmaa talvella, ja lämmintä sitten muualta. Samasta syystä, kun talvivaatteissa saattoi tulla kuuma. Jos halusi pelkkää lämmintä, niin piti sulkea ne keskisuuttimet kokonaan.
Ahaa:think no itse olen pitänyt e36 koko keskikonsolin ritilät ummessa. Puhallus talvella lähes ainoastaan tuulilasi/jalat. Kesällä just toisinpäin, välillä tuulilasi/keskikonsoli näin ilma leviää isommalle alalle.
Samaa mieltä. Käytettävyysosasto on ollut kesälomalla kun tuota on mietitty. Jos kerran halutaan vaikka se 20 astetta, niin miksei sitä vaan voi puhaltaa lämpöstä jos on kylmempi ja päinvastoin.
No ei todellakaan ole, tuo on mainio ominaisuus. Yleislämpö säädetään rullista ja sitten idrivestä korjaus sen mukaan, haluaako naamalle lämmintä vai kylmää. Jalkoihinhan ja muualle tulee edelleen rullan mukaista ilmaa, ainakin oman kokemukseni mukaan.
Lämpötilaan ei muuten sinänsä tarvi yleensä koskea, automatiikka pelaa hyvin, mutta riippuen vaatekerrasta joskus haluaa kohdennettua viilennystä tai lämmitystä.
Yleensä autoissa joutuu laittamaan lämpötilan liian kylmälle, jos haluaa viileää naamalle. Sitten palelee helposti jalatkin.
Ja vanhemmissa autoissahan tuli keskisuuttimilta kylmää ilmaa talvella, ja lämmintä sitten muualta. Samasta syystä, kun talvivaatteissa saattoi tulla kuuma. Jos halusi pelkkää lämmintä, niin piti sulkea ne keskisuuttimet kokonaan.
Se on se sama säätö vaan sähköisenä mikä vanhemmissa oli rullana siinä kojelaudan puhallussuuttimien välissä...säätää siis raittiin/kylmän ilmastoidun ilman määrää puhallusilmassa.
Mikähän tuossa ylipäätään on ollut ajatuksena tuossa säädössä, kun semmoinen on lisäksi pitänyt laittaa. Miksei riitä, että säädetään keskikonsolin nupeista lämpötila?
Se on se sama säätö vaan sähköisenä mikä vanhemmissa oli rullana siinä kojelaudan puhallussuuttimien välissä...säätää siis raittiin/kylmän ilmastoidun ilman määrää puhallusilmassa.
E36 automaaginen ilmastointi, siinä on keskikonsolissa tuo kylmä/kuuma rulla. Jos rulla keskiasennossa, niin siihen ei tarvi koskea, oli sitten kesä/talvi.
Eli tarkennan vielä kun jäi vähän epäselväksi E60 on idrivessa sähköisesti toteutettu ko.säätö? Jos sieltä asettaa palkit ns keskelle, toimiiko niin että saa suuttimista kylmää/kuumaa?
Vai joutuuko tosiaa tehdä ikäänkuin talvi/kesä säädöt erikseen idrivesta:think
Leave a comment: