Originally posted by sakke39
View Post
Oma suositukseni on 530d/535d nimenomaan Lci-tekniikalla, miksei 525d myöskin jos menopuoli vain riittää. Muutamien autojen kokemuksella tuo LCI:ssä oleva kone/vaihdelaatikko menee huomattavan vähällä polttoaineella verrattuna pre-lci vehkeisiin joita on tullu ajettua pidempää matkaa yli viittä yksilöä. Kaverilla samanlaista havaintoa.
Ehkä toinen plussa LCI:n kanssa on tuoreempi vuosimalli, mikä varmasti näkyy autoissa itsessään. Alkupään vehkeet alkaa liian monesti olemaan jo aika väsyneen näköisiä, onneksi niitäkin joku on pitänyt kunnossa.
Koeajolla itselle ehkä tärkein on ollut pitää silmällä vaihteiston sielunelämää. Vakkari päälle matkavauhdissa niin kierroslukumittarin viisarin pitäis pysyä etenkin LCI-autoissa koko ajan linjassa (LCI:ssä laatikko lukittaa huomattavasti helpommin kuin pre-lci). Pre-lci myöskin jo 100km/h vauhdissa pitäis pysyä tasakaasulla täysin lukossa.
Moottorin lämmöt on hyvä kokeilla kattoa joko carlyn tai salavalikon kautta. Vartin lenkin jälkeen olis suotavaa olla kesäaikaan jossain lähempänä 90 astetta. Imusarjan läpät on monessa poistettuna jo. Signaturen paljon ajetussa autossa ne on pidetty, eikä ole karstoittunut kun ajo on yleensä ollut pidempää matkaa. Ehkä kuitenkin helpottaa yöunia jos ne a) tarkistaa ettei ole karstoittunut b)poistaa.
Kannattaa kokeilla farkuissa etenkin tuo keskulukituksen toiminta kun monesti ei pelaa joko johtosarjan tai antennivahvistimen takia. Radion heikko kuuluvuus viittaa myös antennivahvistimeen.
Jarrututinat on yleisiä näissä mitä nyt on myynti-iässä eli kaikissa yli 200tkm ajetuissa. Empiirisen tutkimuksen perusteella huomattu, että reaktiotangot ja muut etutukivarsien puslat aiheuttaa useimmiten, ei suinkaan esim kierot jarrulevyt. Voi huomata myös siitä ettei auto mene motarin asfalttipaikkauksien yli suuntaa muuttamatta vaan nappaa niihin herkästi. Kannattaa varautua, että jostain joutuu puslia vaihtamaan 200-350tkm välille ja suosittelenkin, että ne kannattaa sitten vaihtaa kaikki kerralla niin menee pitkän aikaa lopinoitta, sillä alkuperäispuslat kestävät kyllä kiitettävän pitkään. (isona settinä saa lemförderin palikkaa halvalla kappalehinnalla)
Ohjauksen välys keskialueella kannattaa myös kokeilla suoralla tiellä. Ei kuuluis hirveitä olla väljää. Nimim 670tkm ajetun tangon vaihtanut ja kumma parannus, auton kolinatkin tuli väljästä hammastangosta.
Ylipäätään ehjän E60 alustalla ja ohjauksella pystyy hyvin pitämään mittarissa yli 200km/h keskinopeutta ilman että kuljettajaa epäilyttää homman turvallisuus lainkaan. Väljänä jo normi motarivauhti tuntuu hengenvaaralliselta etenkin jos on yhtään tuulta.

Leave a comment: