E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Potka
    replied
    Originally posted by jhelen View Post
    Terve
    Kysymys, miksi manuaali? Jos otat automaatin ja siihen xhp softan, niin saat automaatin joka toimii tarvittaessa kuin manuaali. Ja LCI mallissa parempi automaatti laatikko. Ja automaatin kanssa valikoima lisääntyy huomattavasti.
    Valikoima lisääntyisi kyllä, se pitää paikkansa. Melko surullinen määrä noita vaihtoehtoja manuaalina löytyy, kun nettiauton hakuun laittaa vielä vetokoukun.

    Manuaali/automaatti lienee omassa tapauksessa puhtaasti fiiliskysymys. Varmasti automaatti olisi omassa arkikäytössä järkevämpi ja helpompi, mutta ei silti tunnu oikealta valinnalta. Manuaali tuntuu turvallisemmalta valinnalta, mutta makuasioitahan nämä ovat.

    Pieni kevennys loppuun: https://www.youtube.com/watch?v=HYa3T0a862A

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Artturieno View Post
    Tästä autosta taidan ensi viikolla tehdä kaupat. Laatikkoöljyt ovat alkuperäiset ja ne aiko liike vaihtaa ennen kauppoja. Entisen omistajan kanssa jutellessa sain kuvan että autosta olisi pidetty hyvää huolta ja kaikin puolin kunnossa ja oli ajannut 70tkm-238tkm.
    Järki sanoo että odota mutta mieli sanoo muuta, kuullostaako tutulta
    Mutta joka taupauksessa nykyinen dieselauto on alkanut ärsyttään ja bensa-auto pakko saada. Ja kun väliraha on n. 2000e niin ei tälläsellä raksaduunarilla kovin paha investointi ole.
    Koukku ja tummennukset lasiin joutuu toki laittaan samoin tein.

    Tämä meni nyt tämmöiseksi ajatusten kirjoitteluksi, pahoittelen
    Hyvän näköinen laite, eikä noissa penkeissä ole mitään vikaa, meillä on noilla samoilla jakkaroilla ja mainiot olleet pitkällä ja lyhyellä matkalla. Ja kangas on moninverroin paremman näköinen ja mukavampi kuin musta nahka joka sopii vain monosen autojen sisustaan hyvin.

    Osta pois vaan.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jhelen View Post
    Ja LCI mallissa parempi automaatti laatikko.
    Tähän ennenkin ottanut kiinni, ei siinä laatikossa ole mitään eroa. Ohjelmisto vain on päivitetty...toki huomattava ero jo siinäkin.
    Samaa rautaa löytyy sisältä. Päivitetyt 6HP21 ja 6HP28 eivät koskaan tulleet BMW:n käyttöön.

    Leave a comment:


  • jhelen
    replied
    Terve
    Kysymys, miksi manuaali? Jos otat automaatin ja siihen xhp softan, niin saat automaatin joka toimii tarvittaessa kuin manuaali. Ja LCI mallissa parempi automaatti laatikko. Ja automaatin kanssa valikoima lisääntyy huomattavasti.

    Leave a comment:


  • Potka
    replied
    Olen tässä jonkin aikaa puntaroinut E60/61 hankintaa, ja vaihtoehtot moottorin ja varusteiden suhteen alkavat pikkuhiljaa muotoutua kohdilleen. Valikoima on kaventunut pre-lci 525d/530d manuaalivempeleisiin.

    Onko mielikuvaa, mitä "perinteisestä poikkeavaa" tulisi huomioida jos vertailee reilu 200 tkm ajettua yksilöä, vs. 400-450 tkm ajettua yksilöä? Normaalit kilometrien tuomat rasitteet toki ymmärrän huomioida, mutta jotain mikä olisi tälle korimallille tai M57-koneelle jotenkin ominaista? :think

    Leave a comment:


  • Jorkki89
    replied
    Joo kyllä kyllä tuo korjata pitää mutta hirvittää kyllä tuo hinta. Voishan tuon kyllä käydä tsekkaamassa ku ei tuon kauempana oo.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by Jorkki89 View Post
    Kuinka paljon tuo välys vaikuttaa ajoon? Mietin vaan että jos sais hintaa tingittyä tuon hammastangon vaihdon verran (2000e?) ainakin alaspäin jos auto muuten olisi hyvä.
    Suosittelen kyllä tutustumaan autoon paikanpäällä ja kokeilemaan ohjausta. Voihan se olla (tuskin) et ovat jo korjanneet vian. Onhan mahdollista, että tuossa välyksen aiheuttaa ohjausakselin nivel. Kuten aiemmin mainitsin, oireet ainakin täsmäävät omaani. Uusi hammastanko maksaa marmorilla 4000-5000e, tehdaskorjattuja ei vielä saa ainakaan marmorin ulkopuolelta!?

    Kyllähän tuolla tiellä pysyy, mutta muiden kokemuksista lukeneena, ohjaus paranee korjauksen jälkeen. Maantiellä ratin muutaman millin kääntelyt eivät korjaa ajosuuntaa (välys). Tästä johtuen joutuu rattia kääntämään enemmän, sitten meneekin jo liikaa.

    Auto on ollut kyllä jo kauan myynnissä heillä, hinnassa luulisi olevan neuvotteluvaraa:think
    Last edited by bmwe61lci; 13-03-2018, 13:17.

    Leave a comment:


  • Artturieno
    replied
    https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw...8.html?ref=srp

    Tämän kun sais tuotua. Kuka ottaa tehtävän vastaan

    Leave a comment:


  • Jorkki89
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    En valitettavasti muuta kuntoa tutkinut, kiinnosti vaan kun itsellä vastaava auto aktiiviiohjauksella. Omasta menee koko hammastanko vaihtoon lähikuukausina. Oireena välys ohjauksessa, joka paikallistui hammastangon planeettavaihteistoon. Tuossa autossa tuntui täysin vastaava välys.
    Kuinka paljon tuo välys vaikuttaa ajoon? Mietin vaan että jos sais hintaa tingittyä tuon hammastangon vaihdon verran (2000e?) ainakin alaspäin jos auto muuten olisi hyvä.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Artturieno View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/525/9259701

    Mitä mieltä tästä? Hinta aika kova mielestäni kun eikö tuossa ole ihan peruspenkitkin? Ja ei selvinny mulle tuosta listasta onko se surkein kaijutinsetti.

    Aikas kuiva on varustelista. Perushifit on eli ei se surkein setti kuitenkaan.

    Leave a comment:


  • Artturieno
    replied
    https://www.nettiauto.com/bmw/525/9259701

    Mitä mieltä tästä? Hinta aika kova mielestäni kun eikö tuossa ole ihan peruspenkitkin? Ja ei selvinny mulle tuosta listasta onko se surkein kaijutinsetti.

    Varustelista:
    S1CAA Selection of COP relevant vehicles
    S1CBA CO2 package
    S205A Automatic transmission
    S230A Extra package, EU-specific
    S255A Sports leather steering wheel
    S2BRA BMW LA wheel/double spoke 247 flat-runn.
    S2PAA Wheel bolt retainer
    S346A Chrome Line exterieur
    S428A Warning triangle and first aid kit
    S430A Interior/outside mirror with auto dip
    S431A Interior mirror with automatic-dip
    S438A Fine wood trim
    S441A Smoker package
    S442A Cup holder
    S459A Seat adjuster, electric, with memory
    S464A Ski bag
    S465A Through-loading system
    S494A Seat heating driver/passenger
    S502A Headlight cleaning system
    S508A Park Distance Control (PDC)
    S522A Xenon Light
    S534A Automatic air conditioning
    S544A Cruise control with brake function
    S548A Kilometer-calibrated speedometer
    S663A Radio BMW Professional
    S676A HiFi speaker system
    S698A Area-Code 2 for DVD
    S850A Dummy-SALAPA
    S853A Language version English
    S863A Retailer Directory Europe
    S885A On-board vehicle literature Swedish
    S8S8A Country-specific nav. system supply
    S8SAA Navigation access request,country-spec.
    S8SPA Control unit COP
    S8TGA Thiefproofing device

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Autossa on N53-B25A moottori. Eikös näissä uudemmissa bmw:n bensakoneissa ole useita vikoja? Itse etsin aluksi myös bensakoneella e61, mutta nettikeskustelut ja bmw harrastaja sai toisiin ajatuksiin:think
    Ei kait näissä mitään suurempia ole ainakaan dieselihin verrattuna. Suutinmurheita jonkin verran ollut mutta niitä vaihdettu jo takuuna paljon.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by Artturieno View Post
    Tästä autosta taidan ensi viikolla tehdä kaupat. Laatikkoöljyt ovat alkuperäiset ja ne aiko liike vaihtaa ennen kauppoja. Entisen omistajan kanssa jutellessa sain kuvan että autosta olisi pidetty hyvää huolta ja kaikin puolin kunnossa ja oli ajannut 70tkm-238tkm.
    Järki sanoo että odota mutta mieli sanoo muuta, kuullostaako tutulta
    Mutta joka taupauksessa nykyinen dieselauto on alkanut ärsyttään ja bensa-auto pakko saada. Ja kun väliraha on n. 2000e niin ei tälläsellä raksaduunarilla kovin paha investointi ole.
    Koukku ja tummennukset lasiin joutuu toki laittaan samoin tein.

    Tämä meni nyt tämmöiseksi ajatusten kirjoitteluksi, pahoittelen
    Autossa on N53-B25A moottori. Eikös näissä uudemmissa bmw:n bensakoneissa ole useita vikoja? Itse etsin aluksi myös bensakoneella e61, mutta nettikeskustelut ja bmw harrastaja sai toisiin ajatuksiin:think

    Leave a comment:


  • Artturieno
    replied
    Originally posted by Artturieno View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/523/9488888

    Siinä olisi yksi varteen otettava yksilö hinnan puolesta. Joo tiedä, ei ole kuin peruspenkit mutta hinta olis kohillaan. Mites nuilla yli 200tkm ajetuilla on otettava erityisesti huomioon. Tällä hetkellä autoa olisi tarkoitus pitää 6-8 vuotta ja noin 13tkm/v ajolla
    Tästä autosta taidan ensi viikolla tehdä kaupat. Laatikkoöljyt ovat alkuperäiset ja ne aiko liike vaihtaa ennen kauppoja. Entisen omistajan kanssa jutellessa sain kuvan että autosta olisi pidetty hyvää huolta ja kaikin puolin kunnossa ja oli ajannut 70tkm-238tkm.
    Järki sanoo että odota mutta mieli sanoo muuta, kuullostaako tutulta
    Mutta joka taupauksessa nykyinen dieselauto on alkanut ärsyttään ja bensa-auto pakko saada. Ja kun väliraha on n. 2000e niin ei tälläsellä raksaduunarilla kovin paha investointi ole.
    Koukku ja tummennukset lasiin joutuu toki laittaan samoin tein.

    Tämä meni nyt tämmöiseksi ajatusten kirjoitteluksi, pahoittelen

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by PacoCrunz View Post
    Olen itse kesällä hommaamassa E61:stä. Miten tuon välyksen huomasit? Onko se ihan selvä kun kääntää rattia, että ratti kääntyy senttejä "tyhjää"? Meinaan kun mun nykysessä E39:ssä on kaikki oikeestaan lopussa, että siitä kun hyppää uudempaan bemariin, että tuleeko huomattua moisia vikoja heti... Onko jotain selviä ongelmakohtia, mitkä kannattaa tarkistaa E61:stä? Esim takaluukku vissiin tässäkin ruostuu herkästi lasin reunasta? Onko muita helppoja ruostepaikkoja?
    No siitä lähdetään, että ohjauksessa ei saisi olla yhtään väljää. Ratissa tosiaan tuntuu välys edestakaisin heiluttamalla. Välys myös kuuluu todella selvästi kun auto on sammuksissa. Itse hammastanko on periaatteessa ehyt, mutta noissa aktiiviohjauksellisissa on myös vaihteisto hammastangon yhteydessä. Tätä vaihteistoa pelkästään ei myydä missään? Maailmalla jotkut ilmeisesti näitä vaihteistoja kuitenkin korjaa.

    Itse hyppäsin e36->e61 joten e39 hieman tuntemattomampi. Suosittelen lämpimästi lukaisemaan kaikki e60/61 autoja koskevat ketjut läpi. Tästäkin ketjusta löytyy paljon tietoa, kun jaksaa lukea alusta saakka

    Näin toimin ainakin itse, kun olin nykyistä peliä ostamassa. Paljon lukemista ja aikaa, mutta kaiken työn jälkeen oli huomattavasti helpompi lähteä kaupoille.

    Tuossa vielä vastaava ääni kuin omassa potilaassa. https://youtu.be/uZ9_8VNpPWU
    Last edited by bmwe61lci; 11-03-2018, 09:18.

    Leave a comment:

Working...
X