Originally posted by toddpacker
View Post
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
itellä on tosiaan ensimmäinen bmw nyt harkinnassa, ja tähän astiset autot on pystynyt itse huoltamaan ja tekemään korjaukset melko näppärästi. Että se tässä hiukan jännittääkin tämmösen bemarin hankinnassa että kuinka helppoja näihin on itse yrittää jotain korjailla ja pystyykö/ kannattaako näitä itse edes ruveta korjaamaan, se vaan maksaa aina suuria seteleitä kun pitää ruveta jonnekkin liikkeeseen viemäänOriginally posted by AnttiMH View PostJep, ja takalasin lämppäri.
Jos nuo kaikki toimii, niin johtosarjassa ei tod näk ole vikaa. Se toimivuus ei kuitenkaan aina ole pysyvä olotila e61:llä. Johotsarjojakin kun voi korjata ja vaihtaa monella eri tavalla ja monilla eri johtosarjoilla jne.
Jos teettää tuon johtosarjojen vaihdon kunnon osilla on kustannus siellä 1000e luokkaa.
Tuossa kun on kompura ongelma mainittu, niin se on usein se ilmaletku mikä hinkkautunut puhki. Eli kompura on silloin tod näk ehjä, mutta se edullinen letku/putki rikki. Jos kompura rikki, niin kunnon osa vaihtotöineen taitaa olla sekin siellä 1000e paikkeilla osien laadusta ja tekijästä riippuen.
Aika usein näissä on pientä laittoa ennen pitkää, mutta ei nyt ihan kaivamalla sitä verta kannata nenästä ottaa...
.
Mutta joku tuossa e60/61 kyllä kiehtoo niin lujaa
Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx
Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD
Comment
-
-
Aikasemmin ne on ollu vissii satasen luokkaa marmorillakin.. Näköjää pompsahtanuOriginally posted by PPmotor View PostMistä 100e alkuperäisiä? Eilen kysyin marmorilta 194e, saksasta 167e.
Ite tilannu tältä tyypiltä on toiminu iha hyvin..

Comment
-
Jokuhan myi ainaki joskus e91 tutkia täällä foorumilla 50€ kpl. Hyvin nekin pelitti talven yli auton myyntiin asti. En välttämättä 180e alkuperäiseen laittas
Comment
-
Tuo e61 polttelee ny pahasti https://www.nettiauto.com/bmw/530/8556353, mutta bensa LCI:n kanssa hermoni menettäneenä vielä mietin... Onko näissä diiseleissä samoja käyntivikoja kuin bensamalleissa??xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Exät:
E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas, e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92
Comment
-
Tasasemmin ittelläni ainakin dieseli on käynyt, kun N53. Jollain tapaa huolettomampia pitäisi olla, mutta kannattaa silti dieseleiden tyyppivikoihinkin tutustua. Einole kuitenkaan samoja vikoja, kuin esim. N53:ssa.Originally posted by Lusu View PostTuo e61 polttelee ny pahasti https://www.nettiauto.com/bmw/530/8556353, mutta bensa LCI:n kanssa hermoni menettäneenä vielä mietin... Onko näissä diiseleissä samoja käyntivikoja kuin bensamalleissa??G31 530dxA 2017
ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
ex:E60 525iA 2008 titan silber
Comment
-
Eli olisi tämän viikon aikana tarkoitus mennä katsomaan ja mahdollisesti ostamaan 535D, E61 korinen bemari. Onko nyt jotain vielä kyseiselle moottorille tai korille tyypillisiä juttuja mitä voisi tsekata ihan paikanpäällä noiden perusjuttujen lisäksi, itsellä nyt vain tuo laatikon "humppaaminen" ja että takaluukussa kaikki toimii, johtosarja kyllä pitäisi olla vaihdettu sinne jo kertaalleenKäyttis: E61 535d -06 - 360/7xx
Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD
Comment
-
Tätä nykyä olisin kovinkin kiinnostunut että dpf on paikoillaan ja että sillä olisi jopa käyttöikääkin jäljellä. Toki myös jossei ihan heti halua huoltamaan alkaan niin nouseeko lämmöt normaaliksi. Harvassa liikkeessä tuskin mielellään antaa läppäriä työntää kiinni mutta kannattaa kysyä kumminkin kun vaan luottaa saavansa priimaa. Korissa ongelma voisi olla takalasin alareunassa pelti kuprua sekä kaaret katsoisin läpi. Loput ihan perus juttuja ettei vuoda mistään ja että käynti olisi tasaista. Kolinat alustassa huomaa kyllä jos huomattavaa. Ainahan voi varata ajan autotohtorille joka katsoo auton läpi. Maksaa noin 50 ja tulee monesti halvemmaksi kuin tolkuton huoltaminen pari kuukautta oston jälkeen. Onhan tuo 35d aika messevä ajettava mutta sen tuomat ongelmat eivät omasta mielestäni ole voiman ilo versus 30d. Tälläkin foorumilla kun on muotia ottaa autoata kaikki irti mitä saadaan vaikkei sitä pääse oikeasti edes käyttämään. Rikkoo vaan paikat ja tekee ison loven lompakkoon.Originally posted by Görandd View PostEli olisi tämän viikon aikana tarkoitus mennä katsomaan ja mahdollisesti ostamaan 535D, E61 korinen bemari. Onko nyt jotain vielä kyseiselle moottorille tai korille tyypillisiä juttuja mitä voisi tsekata ihan paikanpäällä noiden perusjuttujen lisäksi, itsellä nyt vain tuo laatikon "humppaaminen" ja että takaluukussa kaikki toimii, johtosarja kyllä pitäisi olla vaihdettu sinne jo kertaalleen
E61 2006 530d m-sport
Comment
-
Itsellä oli E61 530d 90 tkm ajan ja e61 535d 100 tkm ajan ja ääni tuolle tuplaturbolle.Originally posted by bore^ View PostOnhan tuo 35d aika messevä ajettava mutta sen tuomat ongelmat eivät omasta mielestäni ole voiman ilo versus 30d. Tälläkin foorumilla kun on muotia ottaa autoata kaikki irti mitä saadaan vaikkei sitä pääse oikeasti edes käyttämään. Rikkoo vaan paikat ja tekee ison loven lompakkoon.
Molemmat softattuina( 272\600 vs 380\800) ja tuo 30d tuntui softattuna pirteämmelle kuin vakio 35d kun turbo tuli mukaan selvästi,tuplaturbossa ei tuota huomaa silleen kun voimaa on koko alueella ja softattuna on hyvä menemään.
Ei noita rikki normaali ajolla saa tai ainakaan minulla ei ole mennyt
Joka tapauksessa kumpikin loistavia autoja ,katsot vaan että laatikko ei humppaa,sähkövarusteet pelaa (ei hälyjä i-drivessä\parkkitutkat toimii)lämmöt nousee ja takaluukun kaikki toiminnot pelaa.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Jälkimmäinen on totta, mutta mistä olet tuon ensimmäisen johtopäätöksen vetänyt? Oma E61 oli ja F11 on ohjelmoitu AJ Techillä - ei ongelmia. E61:n jakopää hajosi ennalta-arvaamatta vakiona ennen ohjelmoinitia.Originally posted by bore^ View PostRikkoo vaan paikat ja tekee ison loven lompakkoon.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Voi toki olla mutuilua mutta kun kuuntelee autoja joissa turbiini alkanut oikuttelee niin ohjelmointia ollut pelissä. Samaten dampperin kesto. Osana tietysti ajotavan muuttuminen ohjelmoinnin jälkeen saattaa vaikuttaa asiaan.:thinkOriginally posted by Laku View PostJälkimmäinen on totta, mutta mistä olet tuon ensimmäisen johtopäätöksen vetänyt? Oma E61 oli ja F11 on ohjelmoitu AJ Techillä - ei ongelmia. E61:n jakopää hajosi ennalta-arvaamatta vakiona ennen ohjelmoinitia.E61 2006 530d m-sport
Comment
-
https://www.nettiauto.com/bmw/530/8556353#
Onko noista m-sport rateista olemassa eri versioita vai onko tuossa vaan jälkikäteen laitettu erilainen nahka päälle...:think
On tää järkyttävää kun tunne sanoo että osta ja järki sanoo että älä osta. Olis parempi ettei tietäis näistä mitään niin vois ostaa vailla huolen häivää..
xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Exät:
E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas, e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92
Comment
-
Ratti on jälkikäteen verhoiltu uudelleen.Originally posted by Lusu View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/530/8556353#
Onko noista m-sport rateista olemassa eri versioita vai onko tuossa vaan jälkikäteen laitettu erilainen nahka päälle...:think
On tää järkyttävää kun tunne sanoo että osta ja järki sanoo että älä osta. Olis parempi ettei tietäis näistä mitään niin vois ostaa vailla huolen häivää..
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment