Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Artturieno
    Newbiemmer
    • Mar 2018
    • 13
    • Oulu

    Originally posted by Artturieno View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/523/9488888

    Siinä olisi yksi varteen otettava yksilö hinnan puolesta. Joo tiedä, ei ole kuin peruspenkit mutta hinta olis kohillaan. Mites nuilla yli 200tkm ajetuilla on otettava erityisesti huomioon. Tällä hetkellä autoa olisi tarkoitus pitää 6-8 vuotta ja noin 13tkm/v ajolla
    Tästä autosta taidan ensi viikolla tehdä kaupat. Laatikkoöljyt ovat alkuperäiset ja ne aiko liike vaihtaa ennen kauppoja. Entisen omistajan kanssa jutellessa sain kuvan että autosta olisi pidetty hyvää huolta ja kaikin puolin kunnossa ja oli ajannut 70tkm-238tkm.
    Järki sanoo että odota mutta mieli sanoo muuta, kuullostaako tutulta
    Mutta joka taupauksessa nykyinen dieselauto on alkanut ärsyttään ja bensa-auto pakko saada. Ja kun väliraha on n. 2000e niin ei tälläsellä raksaduunarilla kovin paha investointi ole.
    Koukku ja tummennukset lasiin joutuu toki laittaan samoin tein.

    Tämä meni nyt tämmöiseksi ajatusten kirjoitteluksi, pahoittelen

    Comment

    • bmwe61lci
      Bimmer Rookie
      • Oct 2017
      • 102
      • Kokkola

      Originally posted by Artturieno View Post
      Tästä autosta taidan ensi viikolla tehdä kaupat. Laatikkoöljyt ovat alkuperäiset ja ne aiko liike vaihtaa ennen kauppoja. Entisen omistajan kanssa jutellessa sain kuvan että autosta olisi pidetty hyvää huolta ja kaikin puolin kunnossa ja oli ajannut 70tkm-238tkm.
      Järki sanoo että odota mutta mieli sanoo muuta, kuullostaako tutulta
      Mutta joka taupauksessa nykyinen dieselauto on alkanut ärsyttään ja bensa-auto pakko saada. Ja kun väliraha on n. 2000e niin ei tälläsellä raksaduunarilla kovin paha investointi ole.
      Koukku ja tummennukset lasiin joutuu toki laittaan samoin tein.

      Tämä meni nyt tämmöiseksi ajatusten kirjoitteluksi, pahoittelen
      Autossa on N53-B25A moottori. Eikös näissä uudemmissa bmw:n bensakoneissa ole useita vikoja? Itse etsin aluksi myös bensakoneella e61, mutta nettikeskustelut ja bmw harrastaja sai toisiin ajatuksiin:think

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5018
        • Paimio

        Originally posted by bmwe61lci View Post
        Autossa on N53-B25A moottori. Eikös näissä uudemmissa bmw:n bensakoneissa ole useita vikoja? Itse etsin aluksi myös bensakoneella e61, mutta nettikeskustelut ja bmw harrastaja sai toisiin ajatuksiin:think
        Ei kait näissä mitään suurempia ole ainakaan dieselihin verrattuna. Suutinmurheita jonkin verran ollut mutta niitä vaihdettu jo takuuna paljon.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Artturieno
          Newbiemmer
          • Mar 2018
          • 13
          • Oulu



          Mitä mieltä tästä? Hinta aika kova mielestäni kun eikö tuossa ole ihan peruspenkitkin? Ja ei selvinny mulle tuosta listasta onko se surkein kaijutinsetti.

          Varustelista:
          S1CAA Selection of COP relevant vehicles
          S1CBA CO2 package
          S205A Automatic transmission
          S230A Extra package, EU-specific
          S255A Sports leather steering wheel
          S2BRA BMW LA wheel/double spoke 247 flat-runn.
          S2PAA Wheel bolt retainer
          S346A Chrome Line exterieur
          S428A Warning triangle and first aid kit
          S430A Interior/outside mirror with auto dip
          S431A Interior mirror with automatic-dip
          S438A Fine wood trim
          S441A Smoker package
          S442A Cup holder
          S459A Seat adjuster, electric, with memory
          S464A Ski bag
          S465A Through-loading system
          S494A Seat heating driver/passenger
          S502A Headlight cleaning system
          S508A Park Distance Control (PDC)
          S522A Xenon Light
          S534A Automatic air conditioning
          S544A Cruise control with brake function
          S548A Kilometer-calibrated speedometer
          S663A Radio BMW Professional
          S676A HiFi speaker system
          S698A Area-Code 2 for DVD
          S850A Dummy-SALAPA
          S853A Language version English
          S863A Retailer Directory Europe
          S885A On-board vehicle literature Swedish
          S8S8A Country-specific nav. system supply
          S8SAA Navigation access request,country-spec.
          S8SPA Control unit COP
          S8TGA Thiefproofing device

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5018
            • Paimio

            Originally posted by Artturieno View Post
            https://www.nettiauto.com/bmw/525/9259701

            Mitä mieltä tästä? Hinta aika kova mielestäni kun eikö tuossa ole ihan peruspenkitkin? Ja ei selvinny mulle tuosta listasta onko se surkein kaijutinsetti.

            Aikas kuiva on varustelista. Perushifit on eli ei se surkein setti kuitenkaan.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Jorkki89
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 72
              • Perho

              Originally posted by bmwe61lci View Post
              En valitettavasti muuta kuntoa tutkinut, kiinnosti vaan kun itsellä vastaava auto aktiiviiohjauksella. Omasta menee koko hammastanko vaihtoon lähikuukausina. Oireena välys ohjauksessa, joka paikallistui hammastangon planeettavaihteistoon. Tuossa autossa tuntui täysin vastaava välys.
              Kuinka paljon tuo välys vaikuttaa ajoon? Mietin vaan että jos sais hintaa tingittyä tuon hammastangon vaihdon verran (2000e?) ainakin alaspäin jos auto muuten olisi hyvä.
              ------------------------------------------------------------------------------------
              BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
              BMW E39 525iA -03
              BMW E34 525 tds touring -95
              BMW E34 525 td -93
              BMW E30 316i (1.8i) -89

              Comment

              • Artturieno
                Newbiemmer
                • Mar 2018
                • 13
                • Oulu



                Tämän kun sais tuotua. Kuka ottaa tehtävän vastaan

                Comment

                • bmwe61lci
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2017
                  • 102
                  • Kokkola

                  Originally posted by Jorkki89 View Post
                  Kuinka paljon tuo välys vaikuttaa ajoon? Mietin vaan että jos sais hintaa tingittyä tuon hammastangon vaihdon verran (2000e?) ainakin alaspäin jos auto muuten olisi hyvä.
                  Suosittelen kyllä tutustumaan autoon paikanpäällä ja kokeilemaan ohjausta. Voihan se olla (tuskin) et ovat jo korjanneet vian. Onhan mahdollista, että tuossa välyksen aiheuttaa ohjausakselin nivel. Kuten aiemmin mainitsin, oireet ainakin täsmäävät omaani. Uusi hammastanko maksaa marmorilla 4000-5000e, tehdaskorjattuja ei vielä saa ainakaan marmorin ulkopuolelta!?

                  Kyllähän tuolla tiellä pysyy, mutta muiden kokemuksista lukeneena, ohjaus paranee korjauksen jälkeen. Maantiellä ratin muutaman millin kääntelyt eivät korjaa ajosuuntaa (välys). Tästä johtuen joutuu rattia kääntämään enemmän, sitten meneekin jo liikaa.

                  Auto on ollut kyllä jo kauan myynnissä heillä, hinnassa luulisi olevan neuvotteluvaraa:think
                  Last edited by bmwe61lci; 13-03-2018, 14:17.

                  Comment

                  • Jorkki89
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 72
                    • Perho

                    Joo kyllä kyllä tuo korjata pitää mutta hirvittää kyllä tuo hinta. Voishan tuon kyllä käydä tsekkaamassa ku ei tuon kauempana oo.
                    ------------------------------------------------------------------------------------
                    BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
                    BMW E39 525iA -03
                    BMW E34 525 tds touring -95
                    BMW E34 525 td -93
                    BMW E30 316i (1.8i) -89

                    Comment

                    • Potka
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 67
                      • Lepsämä

                      Olen tässä jonkin aikaa puntaroinut E60/61 hankintaa, ja vaihtoehtot moottorin ja varusteiden suhteen alkavat pikkuhiljaa muotoutua kohdilleen. Valikoima on kaventunut pre-lci 525d/530d manuaalivempeleisiin.

                      Onko mielikuvaa, mitä "perinteisestä poikkeavaa" tulisi huomioida jos vertailee reilu 200 tkm ajettua yksilöä, vs. 400-450 tkm ajettua yksilöä? Normaalit kilometrien tuomat rasitteet toki ymmärrän huomioida, mutta jotain mikä olisi tälle korimallille tai M57-koneelle jotenkin ominaista? :think
                      E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

                      Entisiä:
                      E30/E36/E39/E60/E92

                      Comment

                      • jhelen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2015
                        • 248
                        • Ulvila

                        Terve
                        Kysymys, miksi manuaali? Jos otat automaatin ja siihen xhp softan, niin saat automaatin joka toimii tarvittaessa kuin manuaali. Ja LCI mallissa parempi automaatti laatikko. Ja automaatin kanssa valikoima lisääntyy huomattavasti.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5018
                          • Paimio

                          Originally posted by jhelen View Post
                          Ja LCI mallissa parempi automaatti laatikko.
                          Tähän ennenkin ottanut kiinni, ei siinä laatikossa ole mitään eroa. Ohjelmisto vain on päivitetty...toki huomattava ero jo siinäkin.
                          Samaa rautaa löytyy sisältä. Päivitetyt 6HP21 ja 6HP28 eivät koskaan tulleet BMW:n käyttöön.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by Artturieno View Post
                            Tästä autosta taidan ensi viikolla tehdä kaupat. Laatikkoöljyt ovat alkuperäiset ja ne aiko liike vaihtaa ennen kauppoja. Entisen omistajan kanssa jutellessa sain kuvan että autosta olisi pidetty hyvää huolta ja kaikin puolin kunnossa ja oli ajannut 70tkm-238tkm.
                            Järki sanoo että odota mutta mieli sanoo muuta, kuullostaako tutulta
                            Mutta joka taupauksessa nykyinen dieselauto on alkanut ärsyttään ja bensa-auto pakko saada. Ja kun väliraha on n. 2000e niin ei tälläsellä raksaduunarilla kovin paha investointi ole.
                            Koukku ja tummennukset lasiin joutuu toki laittaan samoin tein.

                            Tämä meni nyt tämmöiseksi ajatusten kirjoitteluksi, pahoittelen
                            Hyvän näköinen laite, eikä noissa penkeissä ole mitään vikaa, meillä on noilla samoilla jakkaroilla ja mainiot olleet pitkällä ja lyhyellä matkalla. Ja kangas on moninverroin paremman näköinen ja mukavampi kuin musta nahka joka sopii vain monosen autojen sisustaan hyvin.

                            Osta pois vaan.

                            Comment

                            • Potka
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 67
                              • Lepsämä

                              Originally posted by jhelen View Post
                              Terve
                              Kysymys, miksi manuaali? Jos otat automaatin ja siihen xhp softan, niin saat automaatin joka toimii tarvittaessa kuin manuaali. Ja LCI mallissa parempi automaatti laatikko. Ja automaatin kanssa valikoima lisääntyy huomattavasti.
                              Valikoima lisääntyisi kyllä, se pitää paikkansa. Melko surullinen määrä noita vaihtoehtoja manuaalina löytyy, kun nettiauton hakuun laittaa vielä vetokoukun.

                              Manuaali/automaatti lienee omassa tapauksessa puhtaasti fiiliskysymys. Varmasti automaatti olisi omassa arkikäytössä järkevämpi ja helpompi, mutta ei silti tunnu oikealta valinnalta. Manuaali tuntuu turvallisemmalta valinnalta, mutta makuasioitahan nämä ovat.

                              Pieni kevennys loppuun: https://www.youtube.com/watch?v=HYa3T0a862A
                              E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

                              Entisiä:
                              E30/E36/E39/E60/E92

                              Comment

                              • Petsku333
                                BTCF Member
                                • Jun 2014
                                • 349
                                • Kerava

                                Tuo video kuvastaisi minua hyvin jos hyppäisin manuaalivaihteiseen E60:seen sisälle
                                Seat Cupra 290

                                Ex. F20 118i MHD Stage 2
                                E60 2006 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎