Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ssamuu
    BTCF Member
    • Jul 2013
    • 156
    • Lieto

    Vahingossa väärään..
    Last edited by ssamuu; 01-11-2016, 21:30. Reason: väärä topikki
    E36 ///M3 Cabrio
    E30 318iS

    Comment

    • Juhani88
      Bimmer Rookie
      • Dec 2015
      • 75
      • Pyhtää

      Originally posted by Juhani88 View Post
      Aamulla oli kiva yllätys.. Mistä voisi löytyä vika kun ei lähde sisätilanpuhallin päälle millään nopeudella? Omaan silmään ei löytynyt palanneita sulakkeita ja vikakoodeja oli muutama mutta ei omasta mielestä tähän puhaltimeen liity..


      Puhallin ei oo ainakaan omasta mielestä aikaisemmin oireillut mitenkään ainoastaan välillä hetken vinkunut..
      Ongelma korjattu. Puhallinmoottori oli tullut tiensä päähän, kuparipölyä paikat täynnä. ..
      BMW E61 535dA M-Sport

      Comment

      • zuikkeli
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 126
        • Vs

        Kysellääs täältäkin että onko järjetön savutus tyhjäkäynnillä ihan normaalia näissä uudemmissa laiheseoskoneissa? Itsellä 523i 2007 eli koneena on n53b25 ja tyhjäkäynnillä esim valihin pysähdyttäessä on sen verran vaaleaa sauhua taustapeilistä katsottuna ettei takana olevaa autoa näy savu ei haise mielestäni juuri millekkään ja kiihdyttäessä ei savuta.
        Jenkkifoorumeilta löytyi jotain tietoa mahdollisesta CCV tukkeutumisesta :think
        Onko jollain muulla kokemusta aiheesta?

        Comment

        • Janna
          BTCF Member
          • Dec 2013
          • 1049
          • Rovaniemi

          "Particle Filter"
          Semmosta se nyt herjaa.
          Huoltoon vai poistoon?

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            Originally posted by Janna View Post
            "Particle Filter"
            Semmosta se nyt herjaa.
            Huoltoon vai poistoon?
            Joko tukossa tai termostaatit syyniin, että saisi lämpötilat riittäviksi, jotta poltto alkaisi.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • Janna
              BTCF Member
              • Dec 2013
              • 1049
              • Rovaniemi

              Originally posted by buksin-1 View Post
              Joko tukossa tai termostaatit syyniin, että saisi lämpötilat riittäviksi, jotta poltto alkaisi.
              Mittarissa 220tkm, liekkö koskaan huollettu, eli voi hyvinkin olla tukossa.

              Comment

              • Must1
                Newbiemmer
                • May 2016
                • 28
                • Lahti

                Tuo hemmetin rimpula irtosi tuosta ritilän säleiden päästä kun oli kännyteline kiinni yhdessä säleessä ja jotain vääntelin... Diagnoosi on se ettei sitä saa purkamatta asennettua takaisin. Sinänsä ei suurta merkitystä, mutta oishan se kiva takaisin saada paikalleen, niin saisi ilmavirtaa suunnattua.

                Hyviä vinkkejä siis kaipaillaan

                PS. Löytyiskö Lahden alueelta osaavaa auttajaa pientä korvausta vastaan?
                Attached Files
                E61 523i -09

                Comment

                • zanta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2908
                  • Oulu

                  Originally posted by Janna View Post
                  "Particle Filter"
                  Semmosta se nyt herjaa.
                  Huoltoon vai poistoon?
                  Kokeillaan ensin pakko polttoa?:think
                  LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                  eksälista:
                  E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                  Comment

                  • Janna
                    BTCF Member
                    • Dec 2013
                    • 1049
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by zanta View Post
                    Kokeillaan ensin pakko polttoa?:think
                    Jossulta löytyy siihen välineet, ni voidaan kokeilla.

                    Comment

                    • -TSM-
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2016
                      • 89
                      • Pirkanmaa

                      Kysellään nyt alustavasti apua/vinkkejä mitä kannattaa huomioida/hankkia.
                      Eli autona e61 525da -05. Laatikko tekee perus hummailua, alle 2000 hummaa noin 200rpm. Välillä moottoritiellä ei esim.d:llä hummauta kuin alle 100rpm 5sek välein (sykli on säännöllinen), mutta samalla vaihteella manuaalipuolella seilaaminen on tiheämpää. Sään/auton lämpötilalla ei ole mitään vaikutusta.
                      Autossa oli paikallaan alkuperäinen paljon ajettu maf. Töpselin irroittamalla hummaaminen rauhoittui aika paljon. Oletin että myös maffissa on vikaa. Tilasin uuden boschin osan. Nyt uusi maf on paikallaan ja hummaaminen tulee ehkä jopa herkemmin kuin alkuperäisellä maffilla. Myöskään moottorin keltainen häiriövalo ei sammu enää ollenkaan :think Myös kun etenkin isommassa vauhdissa päästää kaasun, niin kierrokset hyppelee jonkun aikaa. Korostuu voimakkaammin mitä enemmän on painanut kaasua ennen päästämistä. Kulkupuoli ja kaasuun vastaavuus huononi huomattavasti uudella maffilla (jos vertaa tilanteeseen piuha irti), välillä vakkari päällä vauhti hidastuu loivaan ylämäkeen.

                      Hajusta päätellen pakosarja on halki ja uusi valurautainen odottaa jo tallissa. Myös lämmöt jää 70asteeseen, joten egr-termari ja varmaan myös laatikon lauhdutin pitää tilata.

                      Voisiko uusi maf nyt reagoida voimakkaammin tuohon vuotavaan pakosarjaan kuin vanha kulunut ja sen takia vikavalo ja ongelmat jäi päälle?
                      Vai olisiko alipainepuolella jotain häikkää (kierrosten seilaus kaasun päästäessä)?

                      Mahdolliset mekatroniikan ongelmat ovat tiedossa, mutta koitan lähteä vian selvittämisen näistä jo päällä olevista vioista, esim.pakosarja ja termari ja katsoa mitä hummaamiselle tapahtuu. Vikakoodeja en ole vielä päässyt lukemaan.
                      Last edited by -TSM-; 05-11-2016, 16:22.

                      Comment

                      • deeque
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2008
                        • 473
                        • Suomi

                        Mitäs tekee jos manuaalisesti pykältää pienempää ja laskee moottorijarrulle?

                        Comment

                        • -TSM-
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2016
                          • 89
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by deeque View Post
                          Mitäs tekee jos manuaalisesti pykältää pienempää ja laskee moottorijarrulle?
                          Tarvitseekin testata tuo vielä alkuviikosta, kun saan taas auton alle.

                          Comment

                          • -TSM-
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2016
                            • 89
                            • Pirkanmaa

                            Luin vielä, että vuotava pakosarja pilaa alipaineletkut melko nopeastikin. Nämä on sitten varmaan syytä vaihtaa samalla, kun voivat ilmeisesti myös pahentaa kierrosten seilausta.

                            Mikä letku käy tähän hommaan ja kuinka paljon kannattaa varata? Vai kannattaako tilailla marmorilta kaikki letkunpätkät erikseen?

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              Peileissä olevat "lätäkkövalot" eivät toimi. Näyttäisi olevan ledit, onko alkuperäisestikin? Vinkkejä miten saisi toimimaan, vai voiko olla jostain asetuksestakin kiinni?

                              Peilit ovat lämpeävät ja tilttaavat jos sillä merkitystä.
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7516
                                • Jyväshyvä

                                Onko autossa valopaketti? Eli onko myös ovissa lätäkkövalot ja ovissa sisäpuolella valot?
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎