Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    Originally posted by Ccccc View Post
    Akku testattu samalla kun laturi vaihdettu uuteen. Ja laturissakaan ei ollut mitään latausongelmaa vaan vaihdettiin kitinän takia. Eilen ei ollut auto ajossa niin tyrkkäsin lataukseen ja tänään kun ei weba käynnistynyt niin -10 asteesta startti pyöräytti ihan yhtä hätäsesti kun uudella akulla kesäkelillä. Oon myös mittaillut akkua sillon tällön ja aina on hyviä lukemia.
    Akku voi siltikin olla kaput.
    Itsellä oli yhdessä ongelmana se, että kello oli aina yön jälkeen nollaantunut = aika hävinnyt. Vaikka olisi ollut pakkasta kunnolla, auto starttasi silti todella ripeästi ja ei ollut mitään muutakaan ongelmaa. Uusi akku ja kello pysyi ajassa.
    Case 2: E70 laitettiin uusi akku. Akkutesterillä kaikki ok ja rasitustesti läpi. Silti autosta valtti melkein heti akusta = n 10 min sisällä. Laitettiin toinen, uusi tilalle. Sen jälkeen kaikki ok.
    E60/70 jne ja uudemmat ovat todella tarkkoja akusta.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • Ccccc
      Bimmer Rookie
      • Nov 2015
      • 112
      • Valkeakoski

      Originally posted by jaki View Post
      Akku voi siltikin olla kaput.
      Itsellä oli yhdessä ongelmana se, että kello oli aina yön jälkeen nollaantunut = aika hävinnyt. Vaikka olisi ollut pakkasta kunnolla, auto starttasi silti todella ripeästi ja ei ollut mitään muutakaan ongelmaa. Uusi akku ja kello pysyi ajassa.
      Case 2: E70 laitettiin uusi akku. Akkutesterillä kaikki ok ja rasitustesti läpi. Silti autosta valtti melkein heti akusta = n 10 min sisällä. Laitettiin toinen, uusi tilalle. Sen jälkeen kaikki ok.
      E60/70 jne ja uudemmat ovat todella tarkkoja akusta.
      Sanoisin silti edelleen että akussa ei vikaa. Akku on ollut myös siis laturissa yön yli ja silti aamulla sama homma. Eikai nyt sentään virran vähyyttä jos laturilla syötettynä voi olla silti vika päällä?!? Ja huom. 80% ajasta auto toimii weba toimii jne mutta sitten välillä temppuilee. Jos raati on edelleen sitä mieltä että akussa vika niin marssitaan sitten akku kauppaan lakki kourassa.
      Työkalut M47 dampperin vaihtoon
      INPA ISTA

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6707
        • PK-seutu

        Originally posted by Ccccc View Post
        Sanoisin silti edelleen että akussa ei vikaa. Akku on ollut myös siis laturissa yön yli ja silti aamulla sama homma. Eikai nyt sentään virran vähyyttä jos laturilla syötettynä voi olla silti vika päällä?!? Ja huom. 80% ajasta auto toimii weba toimii jne mutta sitten välillä temppuilee. Jos raati on edelleen sitä mieltä että akussa vika niin marssitaan sitten akku kauppaan lakki kourassa.
        Voisiko olla kuitenkin IBS:ssä vikaa? Luulee, että akku heikossa hapessa tai kuluttaa virtaa johonkin kun auto nukkumassa --> Ottaa sähkölaitteita pois päältä isolla kädellä, jotta akku ei tyhjenisi kokonaan ja auton saa käyntiin
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • Sipuli
          Newbiemmer
          • Aug 2013
          • 25
          • Nokia

          .

          E60 530i -03 ja iskarit tiensä päässä. Autossa "sports suspension setting"
          Sopiiko autoon vakiomallin iskunvaimentimet paikoilleen vai pitääkö ostaa juuri kyseisen varusteen jotkin omat sport-tolpat? Myös ehdotuksia otetaan vastaan laadukkaista vaimentimista. Kiitän!
          exät ja nykyiset:
          -e90 318i -05 (ex)
          -e36 320 -93 (ex)
          -e34 530 -88 (ex)
          -e91 330d -07 (ex)
          -e60 530i -03 (ex)
          -e61 535d -07 (ex)
          -e46 320ia cabrio -01

          Comment

          • Ccccc
            Bimmer Rookie
            • Nov 2015
            • 112
            • Valkeakoski

            Originally posted by pyroz View Post
            Voisiko olla kuitenkin IBS:ssä vikaa? Luulee, että akku heikossa hapessa tai kuluttaa virtaa johonkin kun auto nukkumassa --> Ottaa sähkölaitteita pois päältä isolla kädellä, jotta akku ei tyhjenisi kokonaan ja auton saa käyntiin
            Miksei. Mutta ainakin latauksen osalta ibs toimii. Olen seurannut ajossa latausta ja kylmällä puskee laturi lähemmäs 15v jne tai siis jännite ei ole vakio eli siltä osin ibs toimii. Voiko sitä jotenkin tutkia ettei heti tarvi uutta palikkaa tilata?
            Työkalut M47 dampperin vaihtoon
            INPA ISTA

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6707
              • PK-seutu

              Originally posted by Ccccc View Post
              Miksei. Mutta ainakin latauksen osalta ibs toimii. Olen seurannut ajossa latausta ja kylmällä puskee laturi lähemmäs 15v jne tai siis jännite ei ole vakio eli siltä osin ibs toimii. Voiko sitä jotenkin tutkia ettei heti tarvi uutta palikkaa tilata?
              Nappaa akun miinuskengältä pieni IBS-liitin irti. Silloin laturi lataa normaalisti ~13,9V ja IBS ei yritä tarkkailla ja puuttua sähköjärjestelmään.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • skubbe
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 30
                • Oulu, Finland

                Mitä öljyä

                Mitä öljyä porukka suosittelee 220tkm liidettyyn N52B25A moottoriin?

                Jossain vaiheessa lukee huoltokirjassa että on laitettu 10W60 castrol edgeä vaa oisko se tua jo melko tahnaa tänne pohjolaan?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by skubbe View Post
                  Mitä öljyä porukka suosittelee 220tkm liidettyyn N52B25A moottoriin?

                  Jossain vaiheessa lukee huoltokirjassa että on laitettu 10W60 castrol edgeä vaa oisko se tua jo melko tahnaa tänne pohjolaan?
                  Jos sillä on tarkoitus ympäri vuoden ajaa, niin ei todellaakaan mitään 10w60 öljyjä. 10w öljyjen pumpattavuus kun riittää vain -25C. Pakkasta kun sattuu joku aamu olemaan se -35C, niin olla, melko mielenkiintoinen käyntiääni koneessa. Ouluun laittaisin ihan suosiolla ne 0w40 tai 0w30 öljyt ainakin talveksi. Omien mieltymysten mukaan sinne voi kipata esim. Mobil, Castrol tai teboil öljyt kunhan viskositeetti on sopiva ja purkissa lukee täyssynteettinen. Öljyvalinta on sellainen, että jokaisella on siitä oma mielipide. Käytännössä kaikki moottorin vaatimat luokituset täyttävät öljyt käy.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4964
                    • Paimio

                    Minkäsmoiseen suohon sitä itsensä upottaisi jos tuommoisen 2007-mallisen 530d:n ostaisi?

                    Mitäs tyyppivikoja tuossa M57:ssa nyt on? Halkeavat pakosarjat ainakin jossain vuosimalleissa ja olikos näissäkin jotain EGR-murheita? Suutinongelmia näissä vissiin ei ollut suuremmissa määrin?
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Jontte540
                      Newbiemmer
                      • Sep 2016
                      • 6
                      • Parkano

                      530i:n omistajat! Mihin kohtaan teillä moottorin lämpömittari asettuu auton lämmettyä? Itsellä jää 1 viiva ennen punaista aluetta,salavalikon mukaan lämmöt pyörii siinä 90-96 välillä

                      Comment

                      • Demz
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2016
                        • 112
                        • Helsinki

                        Originally posted by Jontte540 View Post
                        530i:n omistajat! Mihin kohtaan teillä moottorin lämpömittari asettuu auton lämmettyä? Itsellä jää 1 viiva ennen punaista aluetta,salavalikon mukaan lämmöt pyörii siinä 90-96 välillä
                        Juu sama, 1-2 suunnilleen itelläkin. Lämmöt 93-95.

                        Comment

                        • Jontte540
                          Newbiemmer
                          • Sep 2016
                          • 6
                          • Parkano

                          Originally posted by Demz View Post
                          Juu sama, 1-2 suunnilleen itelläkin. Lämmöt 93-95.

                          Jees,hieno juttu sitten nimimerkillä pelko perseessä

                          Comment

                          • revote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1886
                            • Hollola

                            Mulla näkyy neljä viivaa, käykö siis kylmänä?
                            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                            Comment

                            • Samppae39
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1594
                              • Vähäkyrö

                              Mulla ei liiku ne viivat missään vaiheessa. 4 viivaa näkyy aina. Muistan lukeneeni, että LCI:ssä ei enää liiku ne viivat. Eikä liiku anopin E70:ssäkään :think

                              Comment

                              • Jesper
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 1448

                                Originally posted by revote View Post
                                Mulla näkyy neljä viivaa, käykö siis kylmänä?
                                Sama vika mulla 545:ssa. 4-6 viivaa näkyy näin niinkun ulkomuistista sanottuna.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎