Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppa.re
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 100
    • Oulu

    Originally posted by LongJohn View Post
    Juu, saattoipa olla se sinun artikkeli. Oliko myös pdf muodossa tms?

    Kurvivalot on tuossakin omassa. Meneekö uusilla projareilla samat D1s polttimot kuin ennen?

    Onkos se nyt niin että pre-lci enkelit on käytännössä kuiturinkulat jotka valaistaan yhdellä led per rinkula ja uudemmissa se koko rinkula on ledejä? Ja tämän vuoksi kirkkaampi ja samalla soveltuva päiväajovaloksi.

    Joo oli pdf-muodossakin. Ei passaa tuo d1s ainakaan evox-r projektoriin. Joudut ostamaan d2s polttimot ja niille sytyttimet sekä adapterijohdot. Vakioballasti on samanlainen kummassakin joten sitä ei tarvitse vaihtaa.

    Jollain valojohdetekniikalla ne uudemmissakin toteutettu mutta eri tavalla kun näissä vanhemmissa. Aftermarket rinkulat on usein toteutettu niin, että koko rinkula on ledejä.
    530d E61 Saphirschwarz

    Comment

    • tabasco
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 851
      • fin

      Originally posted by Rammy2142 View Post
      Moro!

      Nyt siis vaikuttaisi mielestäni siltä että piuha on jostainkohtaa johtosarjaa poikki. Jonkinverran siitä ajovalon alta sitä availin kuorestaan, ihan ehjältä näytti eikä vaikuttanut olevan vikaa. varmuudeksi testasin jännitteet myös 20cm liittimestä taaksepäin, nähtyäni miten aivan liittimen juuressa johto teki aikamoisen kiepin ollakseen anturissa kiinni hyvin. Sama tulos, eli johto on jostain pidemmältä poikki.

      ----

      Onko kellään teistä ollut kyseisiä vikoja, mistä on löytynyt johtosarjan ongelmat teillä? Onko tuolla lokarin sisällä sitä piuhaa vai tekisinkö turhaa työtä jos availen lokaria?

      PDC moduuli ei ole märkänä, tuon jo tarkastin, ja kytkentäkaaviosta selvisikin, että moduulin ja anturien välillä on pelkkää piuhaa, eli ei kauheasti muita vaihtoehtoja jää loogisesti kuin piuhan poikkeus
      Mittaa ne johdot keulan korinpuoleiselta PDC-liittimeltä kontissa olevalle liittimelle yksi kerrallaan. Näin löysin vian omasta, jossa töötin runko oli hangannut korin puoleisen johtosarjan puhki ja johto oli irtipoikki/maissa töötin runkoon.

      Pinnit menee omien muistiinpanojen mukaan näin, jossa E=etupään liitin ja T=kontin liitin.

      E1-T8
      E2- ei varmuutta (tämä oli mulla poikki, enkä kirjannut ylös korjaamisen jälkeen)
      E3-T2
      E4-T6
      E5-T13
      E6-T11
      E7-T5
      E8-T12
      E9-T10
      E10-T7
      E11-T14
      E12-T1

      Ehjä pre-LCI etupuskurin johtosarja löytyy, jos sellaiselle on tarvetta.

      Comment

      • izzuL
        Bimmer Rookie
        • May 2016
        • 54
        • NURMIJÄRVI

        Originally posted by Rammy2142 View Post
        Moro!

        Onko ehdotuksia mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa.

        Homma siis seuraavanlainen:

        Joitakin viikkoja sitten tuli PDC failure viesti ruutuun ja näppäränä luin vikakoodin joka sanoi "9e38" Transducerlines Front Right.

        Failure kesti muutaman päivän, kun yllättäen rankkasateella ajaessa kolmio hävisi ja PDC alkoi taas wörkkiä niinkuin kuuluu. Aamulla auton kuivettua katoksensuojassa iski Failure taas päälle liikkeellelähtiessä.
        Myöhemmin räntää sataessa sama homma, eli pdc alkoi taas toimia moitteetta ja taas kuivettuaan lopetti toimintansa.

        Nurkista löytyikin kaksi bränikkä tutkanäppyä joita kokeilin tämän "vioittuneen" tilalle laittaa. Yllätyksekseni mikään ei alkanut tikata tässä liittimessä. Vika ei siis tainnutkaan olla sensorissa, vaan aloin epäillä johtosarjan vikaa. Niinpä mittasin jännitettä joka tulee piuhoille. 0,0v 2 piuhassa 0,01V yhdestä piuhasta (olisiko tämä pelkkää datavirtaa idriven käyttöön tästä kolmannesta piuhasta?)

        Nyt siis vaikuttaisi mielestäni siltä että piuha on jostainkohtaa johtosarjaa poikki. Jonkinverran siitä ajovalon alta sitä availin kuorestaan, ihan ehjältä näytti eikä vaikuttanut olevan vikaa. varmuudeksi testasin jännitteet myös 20cm liittimestä taaksepäin, nähtyäni miten aivan liittimen juuressa johto teki aikamoisen kiepin ollakseen anturissa kiinni hyvin. Sama tulos, eli johto on jostain pidemmältä poikki.

        Koska tämä on toiminut aina runsaan veden kanssa, niin varmaan on kyse paikasta jossa vesi pääsee ulkoa semihelposti johtosarjan kanssa kosketuksiin? (apparinpuolen etulokarin sisäpuolella siiven alla?? ainakin johtosarja sinne häviävän näyttäisi konetilasta?) Melkein veikkaisin, että on ainoa poikkinainen johto jos sarjan kastuminen antaa taas yhteyden, sekoaisi varmaan jos sielä monta olisi poikki ja vettä lentelisi

        Onko kellään teistä ollut kyseisiä vikoja, mistä on löytynyt johtosarjan ongelmat teillä? Onko tuolla lokarin sisällä sitä piuhaa vai tekisinkö turhaa työtä jos availen lokaria?

        PDC moduuli ei ole märkänä, tuon jo tarkastin, ja kytkentäkaaviosta selvisikin, että moduulin ja anturien välillä on pelkkää piuhaa, eli ei kauheasti muita vaihtoehtoja jää loogisesti kuin piuhan poikkeus

        kiitos vastauksista
        Itsellä oli samaa vikaa, aluksi toimi satunnaisesti jonka jälkeen yksi anturi keulalta hiljeni kokonaan.

        Äänitorven jalanjuureen olikin tehty vahvistus johtosarjaan aiemmin, jonkun toimesta.
        Johdin oli poikki puskurin johtosarjassa 20mm liittimestä ja onnekseni oli erittäin helppo korjata.
        X5 F15 40e - 17
        Ex: E70 40d -12
        Ex: E61 530xd -08

        Comment

        • juice777
          BTCF Member
          • May 2004
          • 230
          • E-P

          Pyyhkiät

          Satunnaisesti lasinpyyhkiät pysähtyvät liian ylös n.5cm. Käyvät kyllä ala-asenossa? Mistäköhan alkais vikaa etsimään,ei vika koodeja.
          Last edited by juice777; 01-05-2017, 08:02.
          -E21-

          Comment

          • B33MERZ
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 15
            • .

            Osaisko joku varmistaa että sijaitseeko vuoden 2010 E61:ssa airbag ohjausyksikkö keskikonsolin alla?

            Comment

            • LongJohn
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2017
              • 269
              • Kuopio

              Originally posted by samppa.re View Post
              Joo oli pdf-muodossakin. Ei passaa tuo d1s ainakaan evox-r projektoriin. Joudut ostamaan d2s polttimot ja niille sytyttimet sekä adapterijohdot. Vakioballasti on samanlainen kummassakin joten sitä ei tarvitse vaihtaa.

              Jollain valojohdetekniikalla ne uudemmissakin toteutettu mutta eri tavalla kun näissä vanhemmissa. Aftermarket rinkulat on usein toteutettu niin, että koko rinkula on ledejä.
              Aivan. Tuohon oli jo edellisen toimesta vaihdettu 10W ledit mutta ei ne ole vielä läheskään riittävän kirkkaat päiväkäyttöön.

              Onkohan näistä mihinkään:



              Olisi 24W led renkaat.

              Pitää tuota projarin vaihtoa miettiä. Paras tietysti olisi jos saisi samalla umpion irrotuksella kaikki pakettiin. Lasi pitäisi ainakin vaihtaa, ei enää puunaamalla paljon parane.

              Comment

              • pasianssi71
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2014
                • 219
                • Uusikaupunki

                Kattolistan kiinikkeet

                e60 ja kattolista irvistää takaa.



                Linkin mukaiset osat 2 ja 3 ilmeisesti tarvitaan?

                Onko tuo osa nro.3 joku teipinpala millä tuo pidike kiinitetään?
                En viitsi listaa repiä kokonaan irti ennenkun on osat kourassa.

                Ja montako kiinikettä on per lista?

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  E61 535d pre-LCI, keula narisee ja lotisee ja kolisee.

                  Ajattelin alkaa laittamaan kesäloman aikana keulaan uutta osaa. Tai no, lähinnä puslia meinaan, että pääsis vähän halvemmalla. Ehkä iskarien yläpäät myös ja koiranluut.

                  - Kallistuksenvakaajan kumet
                  - Reaktiotangon puslat
                  - Poikittaisen varret puslat

                  Ja miten ajettavuus muuttuu kun keula olisi (toivottavasti) jämäkkä ja per olisi löysä? Vaatinee taakse sitten saman jumpan.

                  Kysymykset:

                  1) Onko jossain valmiita powerflex-sarjoja jossa nuo kaikki edellä mainitut?
                  2) Saako puslat paikalleen ilman prässiä? Ruuvipenkin kanssa esim?
                  3) Muuta huomioitavaa?
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • ohhoh
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2014
                    • 191
                    • .

                    Originally posted by revote View Post
                    E61 535d pre-LCI, keula narisee ja lotisee ja kolisee.

                    Ajattelin alkaa laittamaan kesäloman aikana keulaan uutta osaa. Tai no, lähinnä puslia meinaan, että pääsis vähän halvemmalla. Ehkä iskarien yläpäät myös ja koiranluut.

                    - Kallistuksenvakaajan kumet
                    - Reaktiotangon puslat
                    - Poikittaisen varret puslat

                    Ja miten ajettavuus muuttuu kun keula olisi (toivottavasti) jämäkkä ja per olisi löysä? Vaatinee taakse sitten saman jumpan.

                    Kysymykset:

                    1) Onko jossain valmiita powerflex-sarjoja jossa nuo kaikki edellä mainitut?
                    2) Saako puslat paikalleen ilman prässiä? Ruuvipenkin kanssa esim?
                    3) Muuta huomioitavaa?
                    Laita strongflexit, omassa kotterossa tukivarren ja reaktiotangon puslat strongflexiä. Ei voi kun kehua.
                    Rengasäänet yms eivät kasvaneet, jämäkkyys ja ohjaustuntuma parani huomattavasti kun vanhat kumipuslat oli aika loppu. Jarrutustutinat pieneni huomattavasti.



                    Ja sillä varauksella tosiaan, että pallonivelet on vielä ehjät. Jos kolisee niin kannattaa varautua uusimaan koko varret, niin ei tule tehtyä kahteen kertaan.

                    Vanhat puslat saa pois poraamalla/sahaamalla metallikuoren poikki ja hakkaamalla pois, ellei prässiä ole. strongflexit saa paikoilleen ihan käsipelillä, ison puslan mikä on 1 osainen voi joutua vähän puristinta käyttämään, mutta suht helppo homma.

                    Comment

                    • revote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1886
                      • Hollola

                      Kiitos. Kyllähän siellä kolisee mutta luulen että tulee iskarien yläpäistä. En tiedä sitten.

                      Reaktiotankoa ja poikittaista vartta molempia pystyi molemmilla puolilla aavistuksen "pyöräyttämään", eivät sinänsä heilu mutta noin sai vähän liikkumaan. Kangen kanssa en pääse auton alle, että en tiedä onko oikeasti jossain enemmänkin väljää.

                      Löysin tällaisen setin http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBa...=1493654941740 mutta mitenhän Powerflex eroaa Strongflexistä?

                      Ja minkälainen poikittaistuki näissä pre-LCI M-Sporteissa on, näyttää olevan kolmea eri halkaisijaa?
                      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10945
                        • Joensuu

                        Originally posted by revote View Post
                        E61 535d pre-LCI, keula narisee ja lotisee ja kolisee.

                        Ajattelin alkaa laittamaan kesäloman aikana keulaan uutta osaa. Tai no, lähinnä puslia meinaan, että pääsis vähän halvemmalla. Ehkä iskarien yläpäät myös ja koiranluut.

                        - Kallistuksenvakaajan kumet
                        - Reaktiotangon puslat
                        - Poikittaisen varret puslat

                        Ja miten ajettavuus muuttuu kun keula olisi (toivottavasti) jämäkkä ja per olisi löysä? Vaatinee taakse sitten saman jumpan.

                        Kysymykset:

                        1) Onko jossain valmiita powerflex-sarjoja jossa nuo kaikki edellä mainitut?
                        2) Saako puslat paikalleen ilman prässiä? Ruuvipenkin kanssa esim?
                        3) Muuta huomioitavaa?
                        Jos alat niitä iskarin yläpäitä vaihtamaan, niin vaihda ne iskarit samalla. 200tkm jälkeen ovat kuitenkin jo vaihtokunnossa, jos ei ole vaihdettu. 04 diiselillä kuitekin jo varmaan jonkun verran kilometrejä mittarissa? Vaihda koko varret, koska sieltä kun kuuluu kuuluu kolinaa, niin luultavasti siellä on jo väljää nivelissä. Puslista ei läde kolinaa väljistä nivelistä kylläkin.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • revote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2013
                          • 1886
                          • Hollola

                          Iskarit ja yläpäät on noin kaksi vuotta vanhat ja noin 40tkm ajetut, BR Racingin coilit. Musta tuntuu että BC Racing ei ole kovin laadukas sarja, kahdessa eri autossa nyt ollut ja noin kahdessa vuodessa yläpäät ovat alkaneet kolisemaan.

                          Kiitos vinkeistä ja perusteluista, se pitää alkaa metsästämään sit uusia tukivarsia. Mistä edukkaimmin, olisiko vinkkiä heittää?
                          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                          Comment

                          • ohhoh
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2014
                            • 191
                            • .

                            Originally posted by revote View Post
                            Iskarit ja yläpäät on noin kaksi vuotta vanhat ja noin 40tkm ajetut, BR Racingin coilit. Musta tuntuu että BC Racing ei ole kovin laadukas sarja, kahdessa eri autossa nyt ollut ja noin kahdessa vuodessa yläpäät ovat alkaneet kolisemaan.

                            Kiitos vinkeistä ja perusteluista, se pitää alkaa metsästämään sit uusia tukivarsia. Mistä edukkaimmin, olisiko vinkkiä heittää?
                            Jos ostat kokonaan uudet tukivarret, mikä varmaan ihan järkevää jos kolinoita, niin katso vaikka autonvaraosa24, profiteile yms. nettikaupat ja ota jotkut laadukkaat (trw, lemförder, ym.) varret. Laadukkaasta merkistä jokaisella varmaan oma käsitys, mutta tuskin äsken mainituilla pahasti metsään menet

                            Comment

                            • revote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1886
                              • Hollola

                              Toisaalta jos halvemmillakin pääsisi vielä pari vuotta niin samahan se olisi sellaisetkin laittaa.

                              Kiitos vinkeistä kaikille, näillä päästään eteenpäin
                              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                              Comment

                              • rööki
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2016
                                • 42
                                • st1

                                Originally posted by toNmbbA View Post
                                04 vm 530d, mittaristo herää viiveellä. Joskus lähtee toimimaan heti, joskus menee 30sek et herää. Mikä tähän korjauskeinoksi?

                                Vilkut ym valot toimii mittaristossa, myös vakkari toimii. Mikään viisari ei vaan liikahda.
                                itellä ihan sama homma, ja sama auto. ehkä 1/15 käynnistyksessä tekee tuon. ja samalla mittaristosta kuuluu outo "rouskutus". tosin ei mene kuin 10 sek yleensä ja viisarit alkaa pelata. vuos sitten huollossa sanottiin myös että mittaristoon ei saatu "yhteyttä",(en tiedä millä laitteilla yritetty, muistaakseni joku huoltovalon nollaus oli kyseessä) oisko näillä vioilla joku yhteys. en oo sen tarkemmin tutkinu kun ei oo haittaa ollu...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎