Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    Originally posted by Maili View Post
    Onko noi tuning kaupan ja tuning design e61 m-Sport helmat kuinka istuvat ja onko kiinnikkeet kunnolliset mitkä tulee mukana?
    Itsellä tuning kaupan m-sport helmat ja noissa ei ainakaan suurempaa moittimista. Yksi takakiinnikkeistä oli sellainen mikä ei mennyt millään paikalleen ja sama oli molemmilla puolilla. Istuvuus oli silti hyvä vaikka tuo kiinnike ei kiinni tarttunutkaan. Mukana tuli tarpeelliset kiinnikkeet ja myös vanhojen helmojen kiinnikkeitä voi käyttää. Muovin laatu tuntuu olevan todella hyvä.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • Maili
      BTCF Member
      • Aug 2011
      • 444
      • E-pohjanmaa

      Originally posted by markok View Post
      Itsellä tuning kaupan m-sport helmat ja noissa ei ainakaan suurempaa moittimista. Yksi takakiinnikkeistä oli sellainen mikä ei mennyt millään paikalleen ja sama oli molemmilla puolilla. Istuvuus oli silti hyvä vaikka tuo kiinnike ei kiinni tarttunutkaan. Mukana tuli tarpeelliset kiinnikkeet ja myös vanhojen helmojen kiinnikkeitä voi käyttää. Muovin laatu tuntuu olevan todella hyvä.
      Kiitos tiedosta! Pitääpä laittaa tilaten.
      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

      Comment

      • s4mmy
        Bimmer Rookie
        • May 2017
        • 32
        • Vantaa

        Originally posted by Benighted View Post
        Jos saat auton korinumeron 7 viimeistä merkkiä kaivettua, niin sillä saa täydellisen varustelistan netistä. Autoliikkeiden hyvin varusteltu ei kyllä sano mitään, voi olla ihan karvalakki silti. En osaa sanoa tuosta tutkasta, omassa 2009:ssä on eri puolella ja isompi, mutta tutka lienee pitkälti ihan erilainen tossa mun kulkineessa.

        Tuon ollessa pre-LCI niin varmaan isoimpana huolenaiheena vaihteiston kunto, mikäli automaatti - humppaako kierrokset vakkari päällä, miten vaihtaa noin yleensä. Sitten kontin johtosarjat (varmaankin laitettu jo tuon ikäsessä), perän tasonsäädön kompuran letkut (varmaan nekin ok) ja kompuran toiminta yleensä, imusarjan läpät kannattaa poistaa jos ei ole jo. Jos kattoluukku, niin toimiiko se kunnolla, onhan kontin pohjalla olevat moduulit kunnossa ja kuivan näköiset, ettei ole ruikannut katon vesiä sinne joskus. Ei kai muuta suurempaa.

        Mutta jos se loota pelaa, niin eipä kai siinä. Itselle tärkeä kriteeri oli penkit, eli jos tuo on oikeasti kattavasti varusteltu, niin siinä toivottavasti on jotain muuta kuin normaalit littanat manuaalisesti säädettävät aika surkeat penkit - paremmat olisi sportit ja parhaat comfortit.

        Vikakoodit tuosta kannattaa varmasti lukea ja vähän miettiä sen mukaan, mitä löytyy. Voisihan auto tietty käydä näyttämässä jossain e6x asiantuntijallakin ennen ostopäätöstä?
        Bilteman rekkarihaun mukaan alustanumero olisi: WBANP71010CS26441 . Mistä tuolla saa katottua varusteet?

        Loota oli automaatti ja vaikutti vaihtavan ihan asiallisesti. Vähän hitaan puoleinen joissain tilanteissa, mutta ilmeisesti kuuluu vain lootan ominaisuuksiin. Comfortit tuossa ymmärtääkseni on kun täysin sähköiset penkit muistella, ja sivutyynyt oli jotkin ilmatäytteiset penkissä yms.

        Onkohan Lempäälän läheltä suositella jotain E6x asiantuntijaa? Vikakoodin lukuun ei ainakaan omilla välineillä ole mahdollisuutta kun löytyy vain VCDS. iDrive oli aika utopistinen käyttää ainakin toistaiseksi, joten sitä ei tullu selattua muuten kuin, että sain navin päälle sekä näkyviin jotkin vikakoodit. Vikakoodeiksi tuo auton oma näyttö näytti "Fuel reserve!" koska tankki oli tyhjähkö sekä "SOS call system failure!" joka johtuu jostain syystä X?

        Hanskalokerossa oli myös jokin kaukosäädin. Myyjä sanoi, että olisi jokin jäähdytystoiminnon kaukosäädin, jos on niin mikä se sellanen on?
        Last edited by s4mmy; 28-05-2017, 10:18.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6705
          • PK-seutu

          Originally posted by s4mmy View Post
          Bilteman rekkarihaun mukaan alustanumero olisi: WBANP71010CS26441 . Mistä tuolla saa katottua varusteet?

          Loota oli automaatti ja vaikutti vaihtavan ihan asiallisesti. Vähän hitaan puoleinen joissain tilanteissa, mutta ilmeisesti kuuluu vain lootan ominaisuuksiin. Comfortit tuossa ymmärtääkseni on kun täysin sähköiset penkit muistella, ja sivutyynyt oli jotkin ilmatäytteiset penkissä yms.

          Onkohan Lempäälän läheltä suositella jotain E6x asiantuntijaa? Vikakoodin lukuun ei ainakaan omilla välineillä ole mahdollisuutta kun löytyy vain VCDS. iDrive oli aika utopistinen käyttää ainakin toistaiseksi, joten sitä ei tullu selattua muuten kuin, että sain navin päälle sekä näkyviin jotkin vikakoodit. Vikakoodeiksi tuo auton oma näyttö näytti "Fuel reserve!" koska tankki oli tyhjähkö sekä "SOS call system failure!" joka johtuu jostain syystä X?

          Hanskalokerossa oli myös jokin kaukosäädin. Myyjä sanoi, että olisi jokin jäähdytystoiminnon kaukosäädin, jos on niin mikä se sellanen on?
          7 viimeistä merkkiä VIN:stä vaikka tänne: www.bimmer.work

          Näyttää löytyvän sekä night vision että aktiivicruise. Tuo mainitsemasi kaukosäädin on täysverinen webasto tehdasasenteisena (auxiliary heating varustelistalla). Jos myyjä puhuu "jostain tuuletuksesta" niin ei kannattane edes kertoa että myymässään autossa on Webasto ps. Tuo webasto muuntuu myös moottorin lämmittäväksi kolmen euron vastuksella talvea varten
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • s4mmy
            Bimmer Rookie
            • May 2017
            • 32
            • Vantaa

            Originally posted by pyroz View Post
            7 viimeistä merkkiä VIN:stä vaikka tänne: www.bimmer.work

            Näyttää löytyvän sekä night vision että aktiivicruise. Tuo mainitsemasi kaukosäädin on täysverinen webasto tehdasasenteisena (auxiliary heating varustelistalla). Jos myyjä puhuu "jostain tuuletuksesta" niin ei kannattane edes kertoa että myymässään autossa on Webasto ps. Tuo webasto muuntuu myös moottorin lämmittäväksi kolmen euron vastuksella talvea varten
            Onko tuossa webaston kanssa myös joku viilennystoimintokin sitten vai puhuko myyjä ihan ohi aiheen?

            Jos Lempäälässä olisi joku joka noista tietää enemmän ja voisi tulla vilkaseen niin olisi kiva, tai jos tietää jonkun paikan mikä noista tietää niin vinkit otetaan vastaan. Saisi tarkistettua kunnon sitten huolella, ettei hajoa heti, vaikka liikkeestä ostaisinkin tuon niin ei tarttis tapella siitä, että kuka maksaa.

            Comment

            • vekkuli
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1321
              • Liminka

              Originally posted by s4mmy View Post
              Onko tuossa webaston kanssa myös joku viilennystoimintokin sitten vai puhuko myyjä ihan ohi aiheen?

              Jos Lempäälässä olisi joku joka noista tietää enemmän ja voisi tulla vilkaseen niin olisi kiva, tai jos tietää jonkun paikan mikä noista tietää niin vinkit otetaan vastaan. Saisi tarkistettua kunnon sitten huolella, ettei hajoa heti, vaikka liikkeestä ostaisinkin tuon niin ei tarttis tapella siitä, että kuka maksaa.
              Pelkkä tuuletus.
              E93 ///M3
              E60 530dA aka M5
              F11 525dA Xdrive
              Tesla model 3 LR MY22

              Comment

              • kimmog
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 67
                • Salo

                Onkohan jollain tietoa miltä sen plussakaapelin räjähdyspanoksen pitäisi näyttää? Liitteenä kuva.

                Tosiaan airbagin valon sytytteli ja korkeaa vastusta plussakaapelilta herjasi. Eipä tuo järin kovin kiinnikkään ollut.
                Attached Files
                Ex
                E60 530d
                E46 330d touring M-sport
                E46 325Ci M-Sport
                E39 530i M-Sport

                Comment

                • Rixuu
                  BTCF Member
                  • Dec 2011
                  • 71
                  • Mikkeli

                  p14a4

                  Apuja Vikakoodia p14a4 herjaa e61 530d Mistä lähteä vikaa paikantamaan?
                  Audi a4 b7 1.8t Quattro
                  E36 325 coupé arktissilber metallic
                  ex. E36 320 taxi granitsilber metallic
                  ex. E36 325 coupé diamantschwarz
                  ex. E36 325 coupé mauritiusblau

                  Comment

                  • A^A
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2168
                    • Seinäjoki

                    Alkaa keinot loppua sameiden ajovalojen pleksien kanssa, on hiottu ja hinkattu, ilmeisesti sisäpuoleltakin jo pilalla.. Onko noita pelkkiä pleksejä onnistuneesti joku oikeasti vaihtanut? Ymmärsin että näissä on käytetty jtn sitkeämpää massaa ettei lämmityskään juuri auta. Uudet umpiot alle 400€ joka nyt ei toisaalta ole kovin paha mutta vielä vois yrittää halvemmallakin päästä..
                    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                    Comment

                    • Sto
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 89
                      • Helsinki

                      Ongelmana on 530xd (m57n2, 155tkm) DPF:n kyljessä oleva pakokaasun paineanturi (osanumero 13627805152), jolla mitataan DPF:n vastapainetta. Joinakin päivinä arvot tyhjäkäynnillä on "normaalit" 0-2mbar, toisinaan 40-130mbar ja välillä antaa !8192.xxxx arvoa. Välillä myös hyppii jonkin järkevän arvon ja !8192.xxxx välillä tiuhaan ajon aikana ja paikallaan ollessa.

                      On koitettu heilutella johtoja, puhdistaa anturin liitosta ja koputella anturia tuloksetta (edes silloin, kun arvo hyppii). Hain marmorilta uuden anturin, mutta se tarjoaa koko ajan tuota virheellistä arvoa !8192.xxxx. Kysymys kuuluukin, että onko anturi väylätyyppinen, joten joutuuko sen Rheingold:lla tms. opettamaan autolle?
                      EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

                      Comment

                      • toNmbbA
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2009
                        • 2329
                        • Espoo

                        Originally posted by A^A View Post
                        Alkaa keinot loppua sameiden ajovalojen pleksien kanssa, on hiottu ja hinkattu, ilmeisesti sisäpuoleltakin jo pilalla.. Onko noita pelkkiä pleksejä onnistuneesti joku oikeasti vaihtanut? Ymmärsin että näissä on käytetty jtn sitkeämpää massaa ettei lämmityskään juuri auta. Uudet umpiot alle 400€ joka nyt ei toisaalta ole kovin paha mutta vielä vois yrittää halvemmallakin päästä..

                        Tämä kiinnostaa myös minua. nimim. apukuskin umpio todella sumea.
                        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                        Comment

                        • salomaa
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 158
                          • Järvenpää

                          Apuja tarvittaisiin vian paikallistamiseen: Idrive hävittää auton sammutuksen yhteydessä AUX koodauksen kokonaan ja myös äänenvoimakkuus on kovalla vaikka olisi laittanut hiljaiselle ennen sammutusta. Audio asetuksista treble siirtyy maksimi tasolle. Suosikki kanavat säilyvät sentään muistissa...myös radiota kuunnellessa kuuluu sähköistä rätinää/naksuntaa kaiuttimista. CCC-yksikkö on juuri korjattu ja nämä viat olivat ennen korjaustakin, mutta ajattelin että kaikki johtui viallisesta CCC:stä. Auto e60 pronavilla ja hifipaketilla.
                          Last edited by salomaa; 31-05-2017, 11:47. Reason: tarkennusta

                          Comment

                          • tabasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 851
                            • fin

                            Originally posted by salomaa View Post
                            Apuja tarvittaisiin vian paikallistamiseen: Idrive hävittää auton sammutuksen yhteydessä AUX koodauksen kokonaan ja myös äänenvoimakkuus on kovalla vaikka olisi laittanut hiljaiselle ennen sammutusta. Audio asetuksista treble siirtyy maksimi tasolle. Suosikki kanavat säilyvät sentään muistissa...myös radiota kuunnellessa kuuluu sähköistä rätinää/naksuntaa kaiuttimista. CCC-yksikkö on juuri korjattu ja nämä viat olivat ennen korjaustakin, mutta ajattelin että kaikki johtui viallisesta CCC:stä. Auto e60 pronavilla ja hifipaketilla.
                            Tarkista, onko vararenkaan alla oleva MPM (Micro Power Module) kuiva.

                            Comment

                            • salomaa
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 158
                              • Järvenpää

                              Originally posted by tabasco View Post
                              Tarkista, onko vararenkaan alla oleva MPM (Micro Power Module) kuiva.
                              MPM oli kuiva ja kaikki piuhat kiinni. Mietin tässä voisiko asetuksien nollaus johtua siitä jos idriveltä katkeaa virrat kokonaan jostain syystä (maadoitus?) auton sammutuksen jälkeen.

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1761
                                • HKI/Orimattila

                                Originally posted by Sto View Post
                                Ongelmana on 530xd (m57n2, 155tkm) DPF:n kyljessä oleva pakokaasun paineanturi (osanumero 13627805152), jolla mitataan DPF:n vastapainetta. Joinakin päivinä arvot tyhjäkäynnillä on "normaalit" 0-2mbar, toisinaan 40-130mbar ja välillä antaa !8192.xxxx arvoa. Välillä myös hyppii jonkin järkevän arvon ja !8192.xxxx välillä tiuhaan ajon aikana ja paikallaan ollessa.

                                On koitettu heilutella johtoja, puhdistaa anturin liitosta ja koputella anturia tuloksetta (edes silloin, kun arvo hyppii). Hain marmorilta uuden anturin, mutta se tarjoaa koko ajan tuota virheellistä arvoa !8192.xxxx. Kysymys kuuluukin, että onko anturi väylätyyppinen, joten joutuuko sen Rheingold:lla tms. opettamaan autolle?
                                Tämä kiinnostais kanssa. Tarkotus ois napata jostain dpf kaikkine antureineen autoon (antureiden johdot parhaat päivänsä nähnyt) , meneekö vaan plug&play?
                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎