Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppa.re
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 100
    • Oulu

    Jos on pellistä tehty tarvikekonepelti niin ei jaksa pysyä auki. Alkuperäinen on alumiinia ja huomattavasti kevyempi.
    530d E61 Saphirschwarz

    Comment

    • Kossu Allu
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2016
      • 222
      • Espoo

      Originally posted by samppa.re View Post
      Jos on pellistä tehty tarvikekonepelti niin ei jaksa pysyä auki. Alkuperäinen on alumiinia ja huomattavasti kevyempi.
      Tidiits! Eli konepelti on peltiä tosiaan, tarvike siis. Kaasujouset on juuri 330 newtonia.

      Pitää siis tulla toimeen tai harkita alumiinisen konepellin hankkimista . Suurkiitokset vastauksistanne!

      E91 320d -07 M-Sport
      211hv / 430nm

      Ex:
      E60 525dA -06 "M-Sport"
      M57TU2D25, GA6HP26
      238hv / 510nm


      M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by Kossu Allu View Post
        Tidiits! Eli konepelti on peltiä tosiaan, tarvike siis. Kaasujouset on juuri 330 newtonia.

        Pitää siis tulla toimeen tai harkita alumiinisen konepellin hankkimista . Suurkiitokset vastauksistanne!
        Löytyisiköhän samanlaisia kaasujousia jäykempänä versiona?
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Kossu Allu
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2016
          • 222
          • Espoo

          Originally posted by markok View Post
          Löytyisiköhän samanlaisia kaasujousia jäykempänä versiona?
          Taitaa löytyä 500n. Pitää varmistaa vain (laskea), että ne jaksavat kannattaa teräksistä konepeltiä.

          Laitan viestiä, jos saan sopivat hankittua

          E91 320d -07 M-Sport
          211hv / 430nm

          Ex:
          E60 525dA -06 "M-Sport"
          M57TU2D25, GA6HP26
          238hv / 510nm


          M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            Mitään ideaa mistä johtuu että kun ristiselän tukea yrittää säätää niin se polttaa sulakkeen. Tätä ei kuitenkaan tapahdu aina.. vaan välillä toimii ongelmitta

            Comment

            • Kossu Allu
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2016
              • 222
              • Espoo

              Originally posted by kaikkone View Post
              Mitään ideaa mistä johtuu että kun ristiselän tukea yrittää säätää niin se polttaa sulakkeen. Tätä ei kuitenkaan tapahdu aina.. vaan välillä toimii ongelmitta
              Sulake palaa kun tapahtuu oikosulku. Nopein veikkaus on, että ristiselän säätönappula yhdistää johdot yhteen joskus.

              Toisaalta voi olla liian pieni sulake käytössä. Lähtisin varmistamaan ensimmäisenä, että käytössä on oikean suuruinen sulake

              E91 320d -07 M-Sport
              211hv / 430nm

              Ex:
              E60 525dA -06 "M-Sport"
              M57TU2D25, GA6HP26
              238hv / 510nm


              M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                Originally posted by Kossu Allu View Post
                Sulake palaa kun tapahtuu oikosulku. Nopein veikkaus on, että ristiselän säätönappula yhdistää johdot yhteen joskus.

                Toisaalta voi olla liian pieni sulake käytössä. Lähtisin varmistamaan ensimmäisenä, että käytössä on oikean suuruinen sulake
                Jep. Pitänee tuo kytkin joskus purkaa kun on aikaa.
                Sulake on varmistettu että on oikean kokoinen.

                Comment

                • Nicsyy
                  Newbiemmer
                  • Dec 2010
                  • 15
                  • E-P

                  Oon vähän katsellut e60 sillä silmällä ja päätynyt about 2006-2007 530i:hin tuolla päivitetyllä moottorilla. Pääseekö edes lähelle tehtaan ilmoittamia kulutuksia kevyellä lenkkarilla esim. matka-ajossa?

                  Onko vaikkapa 2006 kori sähköiltään parempi kuin alkupään 2003-2004 autot vai tapahtuiko edistystä vasta LCI vaiheessa? Johtosarjaviat ym.

                  Mitenkäs tarkka tuo automaattilaatikko on öljyjen säännöllisestä vaihdosta? Jos tietoa ei vaihdatuksista ole ja pelaa silti niinkuin pitää, mitä on tehtävissä? Uskaltaako enää vaihtaakaan?

                  -Nico

                  Comment

                  • Basillicus
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 153
                    • Turku

                    Originally posted by Nicsyy View Post
                    Oon vähän katsellut e60 sillä silmällä ja päätynyt about 2006-2007 530i:hin tuolla päivitetyllä moottorilla. Pääseekö edes lähelle tehtaan ilmoittamia kulutuksia kevyellä lenkkarilla esim. matka-ajossa?

                    Onko vaikkapa 2006 kori sähköiltään parempi kuin alkupään 2003-2004 autot vai tapahtuiko edistystä vasta LCI vaiheessa? Johtosarjaviat ym.

                    Mitenkäs tarkka tuo automaattilaatikko on öljyjen säännöllisestä vaihdosta? Jos tietoa ei vaihdatuksista ole ja pelaa silti niinkuin pitää, mitä on tehtävissä? Uskaltaako enää vaihtaakaan?

                    -Nico
                    Joku enemmän tai vähemmän reilu 8 litraa mulla menee matka-ajossa, tehtaan lukema taisi olla joku seiskalla alkava joten ei nyt ihan sellaisiin pääse.

                    Johtosarjoista en yleisemmin tiedä, mut ainakin sedanin takapäässä on LCI:ssäkin tekemistä. Mulla oli takaluukun johtosarja lähes poikki rispaantunut, ja kummatkin lamppurungot piti vaihtaa päivitettyihin versioihin. Päädyin uusimaan koko johtosarjan ja se maksoi useamman saturaisen, nuo lamppurungot taas maksaa muutaman kympin kappale ja pystyy tumpulakin tekemään itse joten ei ole paha. Kaukosäädin toimii myös huonosti joten siinäkin olisi jotain tekemistä (käsittääkseni antennivahvistin paskana, tai sitten takalasin antenni huonosti kiinni tms), mutta en ole jaksanut siihen ryhtyä kun ei itseä haittaa niin paljon. Kaikki taitaa olla sen verran tyypillisiä, että ihme jos ei löydy suunnillen joka yksilöstä. En sitten tiedä onko näissä muita sähkövikoja yleisemmin.
                    BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                    ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                    Comment

                    • Nicsyy
                      Newbiemmer
                      • Dec 2010
                      • 15
                      • E-P

                      Aika surullista. Kuulostaa melkeinpä Omegailijan elämältä. Taitaa olla oireet aika hyvin porukalla jo tiedossa niin rahalla selviää korjauksista ja vianetsinnöistä luulis. Täytyypä kiinnittää huomiota ostaessa tuohon kaukosäätimeen. Päästääkö se kuitenkin sisälle lähes poikkeuksetta? niin ja minkälaisista oikuista tuon johtosarjavian voi havaita, taitaa olla melko yleinen ongelma? Sedania oon etsimässä.

                      Comment

                      • Basillicus
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2010
                        • 153
                        • Turku

                        Originally posted by Nicsyy View Post
                        Aika surullista. Kuulostaa melkeinpä Omegailijan elämältä. Taitaa olla oireet aika hyvin porukalla jo tiedossa niin rahalla selviää korjauksista ja vianetsinnöistä luulis. Täytyypä kiinnittää huomiota ostaessa tuohon kaukosäätimeen. Päästääkö se kuitenkin sisälle lähes poikkeuksetta? niin ja minkälaisista oikuista tuon johtosarjavian voi havaita, taitaa olla melko yleinen ongelma? Sedania oon etsimässä.
                        Kaukosäätimellä on kaksi antennia auton päässä, toinen on kuskin ovessa ja toinen takaikkunassa. Se ovessa on käsittääkseni ihan varmatoiminen, joten sisään pääsee kyllä, mutta se vastaanottaa vain ehkä metrin-kolmen päässä autosta (olosuhteista riippuen), pidempi kantama tarvitsee tietääkseni tuota takaikkunan diversiteettiantennia joka usein on sökö.

                        Takavalojen ongelman huomaa katsomalla valoihin tulevaa liitintä, se on luultavasti sulanut yhdestä nurkasta maan ympäriltä mikäli korjausta ei ole tehty. Jossain vaiheessa nasta palaa poikki kokonaan ja sitten valot alkavat elää omaa elämäänsä. Takaluukun johtosarja taas tulee oikealta puolelta luukkuun, kyllä senkin kunto pitäisi näkyä silmämääräisesti. Mulla oli ainakin näkyvästi rispaantunut siitä kohtaa jossa vapaana roikkuva johtonippu menee takaluukun rakenteisiin sisään.

                        Kummankin nähdäkseen pitää takaluukusta ottaa verhoilut pois kummaltakin kyljeltä, ne lähtee parilla sormimutterilla kyllä parissa sekunnissa irti, mutta kannattaa varmaan tsekata ohjeet netistä ennen kuin lähtee kaupoille.
                        BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                        ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                        Comment

                        • kimmog
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 67
                          • Salo

                          Onkohan navin DVD:n asentamiseen jotain omaa konstia vai pitäiskö lähteä asentamaan heti levyn laitettuaan?

                          Levy isketty sisään ja vieläkin herjaa insert map DVD.
                          Ex
                          E60 530d
                          E46 330d touring M-sport
                          E46 325Ci M-Sport
                          E39 530i M-Sport

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10948
                            • Joensuu

                            Originally posted by kimmog View Post
                            Onkohan navin DVD:n asentamiseen jotain omaa konstia vai pitäiskö lähteä asentamaan heti levyn laitettuaan?

                            Levy isketty sisään ja vieläkin herjaa insert map DVD.
                            Ilmeisesti CCC? CCC:ssä levyä ei varsinaisesti ladata mihinkään, vaan kartta luetaan suoraan levyltä.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Benighted
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 281
                              • Klaukkala

                              Originally posted by kimmog View Post
                              Onkohan navin DVD:n asentamiseen jotain omaa konstia vai pitäiskö lähteä asentamaan heti levyn laitettuaan?

                              Levy isketty sisään ja vieläkin herjaa insert map DVD.
                              Veikkaan (jos ccc) että a) levy huono tai b) poltto huono c) imagessa tmv. vikaa. Koita polttaa niin hitaalla nopeudella kuin mahdollista tai vaihda mediaa tai molemmat.

                              Jos originaali levy, niin liekö asema sökö?
                              F11 530xdA M-Sport 2014
                              Ex. E39 530iA Touring 2001
                              Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                              Comment

                              • Demz
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2016
                                • 112
                                • Helsinki

                                E60 530i -04 kävi pajalla jarrutuksissa esiintyvän tärinän johdosta, ja tuomioksi annettiin "etureaktiotankojen helat murteilla". Korjaus ois ollu 300e osat ja 100e työ, joka on kyl mielestäni reilusti ylihinnoiteltu?

                                Näin äkkiseltään ajateltuna ainakin, ilman kokemusta, niin riittää renkaan irrotus ja siinähän ne vaihdettavat osat on jo edessä? Mitäs kaikkea tarkalleen tuossa kannattaa sitten vaihdella samalla kertaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎