Originally posted by levis69
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Clavurion View PostPumpun mukana ei tule tiivistettä, vaan se pitää ostaa erikseen. Vanhasta tiivisteestä tuurnalla pienet kannakset poikki, jotka yhdistää sen ketjukotelon tiivisteeseen. Eiköhän se ole alkuperäinen pumppu.
Itse asiassa tuon minun pumpun mukana taitaa tulla tiivistekkin...
Last edited by levis69; 29-07-2017, 17:32.E63 M6
"Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"
ex:
e21 323i
e30 316
e30 M3
e34 524td
e34 520i
e39 530da
e39 540i 6v.
E61 535d
Comment
-
-
Originally posted by levis69 View PostKiitos!
Itse asiassa tuon minun pumpun mukana taitaa tulla tiivistekkin...
https://www.autonvaraosat24.fi/skf/1367462E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by levis69 View PostVaihteisto!
Jos vaihdat DS:lle ja humppaaminen häviää niin on tyyppivika.
Turbiinilukon venttiili väljä... Vaatii mekatroniikan remonttia.. Vika pahenee ajan kanssa... Ei estä ajamista mutta aika ärsyttävää..
Omaan teetin keväällä Recrolla rempan laatikkoon ja viat jäi Latviaan!
Mulla humppas jo 2000 rmp tuntumassakin eli DS:llä ajaminen ei enää auttanut.
DS:llä ja manuaalipuolella on tullut enemmänkin ajettua, koska vapun tuikutuksen jälkeen ilmeisesti alavääntö parani rajusti, minkä seurauksena 1500 - 2000 rpm:llä ilman kickdownia kiihdyttäessä aski ei vaihda pienemmälle vaan kiihdyttää isoin vaihde sisällä, mistä seurauksena aikamoiset ravistukset.
Autolla ajettu 340 tkm, eikä koskaan ole öljyjä vaihdettu laatikkoon, kunnes ko. huolto tehtiin heinäkuun alussa (huuhtelemalla). Menee aika ikävästi samaan ajankohtaan kuin nuo humppaongelmat alkoivat ...
Paljonkos tuo Latvian remppa kustansi? Laatikko ensin irti ja matkaan?BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
BMW 320dA -09
Comment
-
-
Originally posted by bemu530 View PostNo, voihan helvatta.
DS:llä ja manuaalipuolella on tullut enemmänkin ajettua, koska vapun tuikutuksen jälkeen ilmeisesti alavääntö parani rajusti, minkä seurauksena 1500 - 2000 rpm:llä ilman kickdownia kiihdyttäessä aski ei vaihda pienemmälle vaan kiihdyttää isoin vaihde sisällä, mistä seurauksena aikamoiset ravistukset.
Autolla ajettu 340 tkm, eikä koskaan ole öljyjä vaihdettu laatikkoon, kunnes ko. huolto tehtiin heinäkuun alussa (huuhtelemalla). Menee aika ikävästi samaan ajankohtaan kuin nuo humppaongelmat alkoivat ...
Paljonkos tuo Latvian remppa kustansi? Laatikko ensin irti ja matkaan?
Lubegard Dr. Tranny Instant Shudder Fixx
Lisää kitka-ainetta öljyyn ja näin vähentää luistoa.
Auttaa esimerkiksi turbiininlukon “jyristämiseen” .
Olin myös lukevinani, että buksin voisi järjestää tuon laatikkohuollon Recronille
Edit: ajoin eilen kanssa manuaalilla ja ihmettelin kun kiihdytyksessä ei vaihtanut pienemmälle ilman kickdownia - kiitos kun jaoit kokemuksesi, pitää muistaa jatkossa kiihdytellä varovaisemmin manuaalipuolellaLast edited by Kossu Allu; 30-07-2017, 10:59.
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
-
Originally posted by bemu530 View PostNo, voihan helvatta.
DS:llä ja manuaalipuolella on tullut enemmänkin ajettua, koska vapun tuikutuksen jälkeen ilmeisesti alavääntö parani rajusti, minkä seurauksena 1500 - 2000 rpm:llä ilman kickdownia kiihdyttäessä aski ei vaihda pienemmälle vaan kiihdyttää isoin vaihde sisällä, mistä seurauksena aikamoiset ravistukset.
Autolla ajettu 340 tkm, eikä koskaan ole öljyjä vaihdettu laatikkoon, kunnes ko. huolto tehtiin heinäkuun alussa (huuhtelemalla). Menee aika ikävästi samaan ajankohtaan kuin nuo humppaongelmat alkoivat ...
Paljonkos tuo Latvian remppa kustansi? Laatikko ensin irti ja matkaan?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by levis69 View PostVaihteisto!
Jos vaihdat DS:lle ja humppaaminen häviää niin on tyyppivika.
Turbiinilukon venttiili väljä... Vaatii mekatroniikan remonttia.. Vika pahenee ajan kanssa... Ei estä ajamista mutta aika ärsyttävää..
Omaan teetin keväällä Recrolla rempan laatikkoon ja viat jäi Latviaan!
Mulla humppas jo 2000 rmp tuntumassakin eli DS:llä ajaminen ei enää auttanut.Current: F10 528iA '11
EXs:
E38 740iA '95
Subaru Impreza 2.0R '06
E61 520dA '07
Comment
-
-
Originally posted by Akron View PostHuomasin tänään tuon saman humppaamisen omassa pre-lcissä, 69km/h vauhdissa vakkari päällä, kierrokset noin 1500rpm. Autolla ajettu 290 tuhatta eikä mitään tietoa vaihteistoöljyjen vaihdosta. Ostin 3 viikkoa sitten liikkeestä, kannattaisikohan tuo reklamoida?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Akron View PostHuomasin tänään tuon saman humppaamisen omassa pre-lcissä, 69km/h vauhdissa vakkari päällä, kierrokset noin 1500rpm. Autolla ajettu 290 tuhatta eikä mitään tietoa vaihteistoöljyjen vaihdosta. Ostin 3 viikkoa sitten liikkeestä, kannattaisikohan tuo reklamoida?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by bemu530 View PostDS:llä ja manuaalipuolella on tullut enemmänkin ajettua, koska vapun tuikutuksen jälkeen ilmeisesti alavääntö parani rajusti, minkä seurauksena 1500 - 2000 rpm:llä ilman kickdownia kiihdyttäessä aski ei vaihda pienemmälle vaan kiihdyttää isoin vaihde sisällä, mistä seurauksena aikamoiset ravistukset.
- Ongelmat poistuvat, jos kiekat on 2500 rpm tai enemmän. Sekä D että DS toimii täysin OK vakkarilla ajettaessa, ts. ei kierroshumppaa.
- Jos ajaa manuaalipuolella (M5/M6) niin ei myöskään ongelmia edes alle 2000 rpm, ts. ei kierroshumppaa.
- Sekä D:llä että DS:llä humppaa kierrokset (< 2500 rpm).
Mikähän vaikutus tuikutuksella (ECU-optimointi) ja/tai tehdyllä öljyvaihdolla ilmiöön on vai onko mitään, jos kyseessä on tyyppivika?BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
BMW 320dA -09
Comment
-
E61 ja takaiskareiden vaihto. Mihin kohti takakontissa tulee takaiskareiden yläpäät? Eli mitä "suojamuoveja" pitää ottaa pois? Ohjeet suosittaa ilmajousien tyhjentämistä, pystyy varmaan vaihtamaan ilman noiden tyhjentämistäkin nosturilla?BMW E46 M3 Titan Silber
BMW E61 535d M-Sport LCI
Comment
-
-
Originally posted by SSi View PostE61 ja takaiskareiden vaihto. Mihin kohti takakontissa tulee takaiskareiden yläpäät? Eli mitä "suojamuoveja" pitää ottaa pois? Ohjeet suosittaa ilmajousien tyhjentämistä, pystyy varmaan vaihtamaan ilman noiden tyhjentämistäkin nosturilla?530d E61 Saphirschwarz
Comment
-
-
Originally posted by AkronHuomasin tänään tuon saman humppaamisen omassa pre-lcissä, 69km/h vauhdissa vakkari päällä, kierrokset noin 1500rpm. Autolla ajettu 290 tuhatta eikä mitään tietoa vaihteistoöljyjen vaihdosta. Ostin 3 viikkoa sitten liikkeestä, kannattaisikohan tuo reklamoida?Originally posted by HTK12 View PostAinahan siitä kannattaa olla yhteydessä liikkeeseen, tosin noilla kilometreillä voivat jo todeta, että eivät osallistu. Kuluttaja-asiamies on muistaakseni todennut moottorin ja vaihteiston laskennalliseksi iäksi 300tkm.
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
Comment