Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9093
    • Oulu

    Originally posted by levis69 View Post
    Hei! Olen vaihtamassa vesipumppua siguun ja vanhan pumpun alla on sellainen peltinen tiiviste joka menee osittain ketjukotelon alle... Onko tuo tiiviste otettava pois ? Uusi pumppu ei ole vielä tullut niin en tiedä tuleeko mukana uusi tiiviste... Saattaa olla hieman typerä kysymys mutta en uskaltanut vielä repiä pois :think

    Jos tuo on alkuperäinen tiiviste ja pumppu niin aika pitkään on kestäny (302 tkm)?
    Pumpun mukana ei tule tiivistettä, vaan se pitää ostaa erikseen. Vanhasta tiivisteestä tuurnalla pienet kannakset poikki, jotka yhdistää sen ketjukotelon tiivisteeseen. Eiköhän se ole alkuperäinen pumppu.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • levis69
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 186
      • Etelä-Savo

      Originally posted by Clavurion View Post
      Pumpun mukana ei tule tiivistettä, vaan se pitää ostaa erikseen. Vanhasta tiivisteestä tuurnalla pienet kannakset poikki, jotka yhdistää sen ketjukotelon tiivisteeseen. Eiköhän se ole alkuperäinen pumppu.
      Kiitos!
      Itse asiassa tuon minun pumpun mukana taitaa tulla tiivistekkin...

      Last edited by levis69; 29-07-2017, 16:32.
      E63 M6

      "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

      ex:
      e21 323i
      e30 316
      e30 M3
      e34 524td
      e34 520i
      e39 530da
      e39 540i 6v.
      E61 535d

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9093
        • Oulu

        Originally posted by levis69 View Post
        Kiitos!
        Itse asiassa tuon minun pumpun mukana taitaa tulla tiivistekkin...

        https://www.autonvaraosat24.fi/skf/1367462
        Niinpä vähän näyttäis. Yleensä ei tule, eikä orkkiksenkaan mukana.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • [Snowboarder]
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 2183
          • Karstula

          Onko e61 etu parkeissa "tyypi vikaa"? vas. ei toimi,molemmin puolin polttimot uusittu perjantaina huollon yhteydessä, eikä silti pala.
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

          Comment

          • bemu530
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 163
            • Ekenäs

            Originally posted by levis69 View Post
            Vaihteisto!
            Jos vaihdat DS:lle ja humppaaminen häviää niin on tyyppivika.
            Turbiinilukon venttiili väljä... Vaatii mekatroniikan remonttia.. Vika pahenee ajan kanssa... Ei estä ajamista mutta aika ärsyttävää..
            Omaan teetin keväällä Recrolla rempan laatikkoon ja viat jäi Latviaan!
            Mulla humppas jo 2000 rmp tuntumassakin eli DS:llä ajaminen ei enää auttanut.
            No, voihan helvatta.

            DS:llä ja manuaalipuolella on tullut enemmänkin ajettua, koska vapun tuikutuksen jälkeen ilmeisesti alavääntö parani rajusti, minkä seurauksena 1500 - 2000 rpm:llä ilman kickdownia kiihdyttäessä aski ei vaihda pienemmälle vaan kiihdyttää isoin vaihde sisällä, mistä seurauksena aikamoiset ravistukset.

            Autolla ajettu 340 tkm, eikä koskaan ole öljyjä vaihdettu laatikkoon, kunnes ko. huolto tehtiin heinäkuun alussa (huuhtelemalla). Menee aika ikävästi samaan ajankohtaan kuin nuo humppaongelmat alkoivat ...

            Paljonkos tuo Latvian remppa kustansi? Laatikko ensin irti ja matkaan?
            BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
            BMW 320dA -09

            Comment

            • Kossu Allu
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2016
              • 222
              • Espoo

              Originally posted by bemu530 View Post
              No, voihan helvatta.

              DS:llä ja manuaalipuolella on tullut enemmänkin ajettua, koska vapun tuikutuksen jälkeen ilmeisesti alavääntö parani rajusti, minkä seurauksena 1500 - 2000 rpm:llä ilman kickdownia kiihdyttäessä aski ei vaihda pienemmälle vaan kiihdyttää isoin vaihde sisällä, mistä seurauksena aikamoiset ravistukset.

              Autolla ajettu 340 tkm, eikä koskaan ole öljyjä vaihdettu laatikkoon, kunnes ko. huolto tehtiin heinäkuun alussa (huuhtelemalla). Menee aika ikävästi samaan ajankohtaan kuin nuo humppaongelmat alkoivat ...

              Paljonkos tuo Latvian remppa kustansi? Laatikko ensin irti ja matkaan?
              Ongelmaa voi tietysti siirtää joksikin aikaa lisäaineilla, kuvaus yhdestä tuotteesta:
              Lubegard Dr. Tranny Instant Shudder Fixx
              Lisää kitka-ainetta öljyyn ja näin vähentää luistoa.
              Auttaa esimerkiksi turbiininlukon “jyristämiseen” .


              Olin myös lukevinani, että buksin voisi järjestää tuon laatikkohuollon Recronille

              Edit: ajoin eilen kanssa manuaalilla ja ihmettelin kun kiihdytyksessä ei vaihtanut pienemmälle ilman kickdownia - kiitos kun jaoit kokemuksesi, pitää muistaa jatkossa kiihdytellä varovaisemmin manuaalipuolella
              Last edited by Kossu Allu; 30-07-2017, 09:59.

              E91 320d -07 M-Sport
              211hv / 430nm

              Ex:
              E60 525dA -06 "M-Sport"
              M57TU2D25, GA6HP26
              238hv / 510nm


              M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10943
                • Joensuu

                Originally posted by bemu530 View Post
                No, voihan helvatta.

                DS:llä ja manuaalipuolella on tullut enemmänkin ajettua, koska vapun tuikutuksen jälkeen ilmeisesti alavääntö parani rajusti, minkä seurauksena 1500 - 2000 rpm:llä ilman kickdownia kiihdyttäessä aski ei vaihda pienemmälle vaan kiihdyttää isoin vaihde sisällä, mistä seurauksena aikamoiset ravistukset.

                Autolla ajettu 340 tkm, eikä koskaan ole öljyjä vaihdettu laatikkoon, kunnes ko. huolto tehtiin heinäkuun alussa (huuhtelemalla). Menee aika ikävästi samaan ajankohtaan kuin nuo humppaongelmat alkoivat ...

                Paljonkos tuo Latvian remppa kustansi? Laatikko ensin irti ja matkaan?
                levis69 kävi latviassa pyörähtämässä autolla. Kertomukset reissusta löytyy tästä keskustelusta. Hinnatkin muistaakseni oli mainittu tuolla.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Petsku333
                  BTCF Member
                  • Jun 2014
                  • 349
                  • Kerava

                  Onko kellään vuotanut N52 öljypohjan tiiviste. Jos haluisi kunnolla tehdä niin apurunko pitäisi pudottaa ja moottori tukea jotenkin roikottamalla. Kellään kokemuksia DIY tai mitä maksaisi huollossa?
                  Seat Cupra 290

                  Ex. F20 118i MHD Stage 2
                  E60 2006 525i

                  Comment

                  • Akron
                    BTCF Member
                    • Jul 2017
                    • 167
                    • Tampere

                    Originally posted by levis69 View Post
                    Vaihteisto!
                    Jos vaihdat DS:lle ja humppaaminen häviää niin on tyyppivika.
                    Turbiinilukon venttiili väljä... Vaatii mekatroniikan remonttia.. Vika pahenee ajan kanssa... Ei estä ajamista mutta aika ärsyttävää..
                    Omaan teetin keväällä Recrolla rempan laatikkoon ja viat jäi Latviaan!
                    Mulla humppas jo 2000 rmp tuntumassakin eli DS:llä ajaminen ei enää auttanut.
                    Huomasin tänään tuon saman humppaamisen omassa pre-lcissä, 69km/h vauhdissa vakkari päällä, kierrokset noin 1500rpm. Autolla ajettu 290 tuhatta eikä mitään tietoa vaihteistoöljyjen vaihdosta. Ostin 3 viikkoa sitten liikkeestä, kannattaisikohan tuo reklamoida?
                    Current: F10 528iA '11

                    EXs:
                    E38 740iA '95
                    Subaru Impreza 2.0R '06
                    E61 520dA '07

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3308
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by Akron View Post
                      Huomasin tänään tuon saman humppaamisen omassa pre-lcissä, 69km/h vauhdissa vakkari päällä, kierrokset noin 1500rpm. Autolla ajettu 290 tuhatta eikä mitään tietoa vaihteistoöljyjen vaihdosta. Ostin 3 viikkoa sitten liikkeestä, kannattaisikohan tuo reklamoida?
                      Kannattaa yrittää itse sain liikkeestä puolet kustanuksista pois.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10943
                        • Joensuu

                        Originally posted by Akron View Post
                        Huomasin tänään tuon saman humppaamisen omassa pre-lcissä, 69km/h vauhdissa vakkari päällä, kierrokset noin 1500rpm. Autolla ajettu 290 tuhatta eikä mitään tietoa vaihteistoöljyjen vaihdosta. Ostin 3 viikkoa sitten liikkeestä, kannattaisikohan tuo reklamoida?
                        Ainahan siitä kannattaa olla yhteydessä liikkeeseen, tosin noilla kilometreillä voivat jo todeta, että eivät osallistu. Kuluttaja-asiamies on muistaakseni todennut moottorin ja vaihteiston laskennalliseksi iäksi 300tkm.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • bemu530
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 163
                          • Ekenäs

                          Originally posted by bemu530 View Post
                          DS:llä ja manuaalipuolella on tullut enemmänkin ajettua, koska vapun tuikutuksen jälkeen ilmeisesti alavääntö parani rajusti, minkä seurauksena 1500 - 2000 rpm:llä ilman kickdownia kiihdyttäessä aski ei vaihda pienemmälle vaan kiihdyttää isoin vaihde sisällä, mistä seurauksena aikamoiset ravistukset.
                          Tässä aamun työmatkan kokemuksia eri tilanteissa.
                          • Ongelmat poistuvat, jos kiekat on 2500 rpm tai enemmän. Sekä D että DS toimii täysin OK vakkarilla ajettaessa, ts. ei kierroshumppaa.
                          • Jos ajaa manuaalipuolella (M5/M6) niin ei myöskään ongelmia edes alle 2000 rpm, ts. ei kierroshumppaa.
                          • Sekä D:llä että DS:llä humppaa kierrokset (< 2500 rpm).

                          Mikähän vaikutus tuikutuksella (ECU-optimointi) ja/tai tehdyllä öljyvaihdolla ilmiöön on vai onko mitään, jos kyseessä on tyyppivika?
                          BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                          BMW 320dA -09

                          Comment

                          • SSi
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 163
                            • Espoo

                            E61 ja takaiskareiden vaihto. Mihin kohti takakontissa tulee takaiskareiden yläpäät? Eli mitä "suojamuoveja" pitää ottaa pois? Ohjeet suosittaa ilmajousien tyhjentämistä, pystyy varmaan vaihtamaan ilman noiden tyhjentämistäkin nosturilla?
                            BMW E46 M3 Titan Silber
                            BMW E61 535d M-Sport LCI

                            Comment

                            • samppa.re
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2015
                              • 100
                              • Oulu

                              Originally posted by SSi View Post
                              E61 ja takaiskareiden vaihto. Mihin kohti takakontissa tulee takaiskareiden yläpäät? Eli mitä "suojamuoveja" pitää ottaa pois? Ohjeet suosittaa ilmajousien tyhjentämistä, pystyy varmaan vaihtamaan ilman noiden tyhjentämistäkin nosturilla?
                              Muistaakseni riittää kun irrottelee kontin välipohjan alla olevat verhoukset/lokerot. Ilmajouset ehdottomasti tyhjäksi ennen operaatiota. Helppo tyhjentää kompuran päästä löysäämällä letkujen liitosta ja auto täyttää ne itse kun se lasketaan alas.
                              530d E61 Saphirschwarz

                              Comment

                              • Kossu Allu
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2016
                                • 222
                                • Espoo

                                Originally posted by Akron
                                Huomasin tänään tuon saman humppaamisen omassa pre-lcissä, 69km/h vauhdissa vakkari päällä, kierrokset noin 1500rpm. Autolla ajettu 290 tuhatta eikä mitään tietoa vaihteistoöljyjen vaihdosta. Ostin 3 viikkoa sitten liikkeestä, kannattaisikohan tuo reklamoida?
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Ainahan siitä kannattaa olla yhteydessä liikkeeseen, tosin noilla kilometreillä voivat jo todeta, että eivät osallistu. Kuluttaja-asiamies on muistaakseni todennut moottorin ja vaihteiston laskennalliseksi iäksi 300tkm.
                                Ostettuani sigun auton, laatikon pohja vuosi öljyä. Sain liikkeestä filtterin ja pohjan (ovat yhtä) sekä työt, mutta öljyt maksoin itse koska ko. öljyjen pitäisi olla "lifetime". Liike olisi siis samat samat öljyt tuikannut takasin, riippuen liikkeestä - saattavat vedota samaan.

                                E91 320d -07 M-Sport
                                211hv / 430nm

                                Ex:
                                E60 525dA -06 "M-Sport"
                                M57TU2D25, GA6HP26
                                238hv / 510nm


                                M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎