Originally posted by tontze
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 android head unia? Kellään kokemuksia
Collapse
X
-
Originally posted by tontze View PostEn tiedä miten liittyis asiaan, mutta toimii ihan normaalisti joo Kaikki alkuperäinen toimii ihan normaalisti.
Minulla myös nykyään android headunit, eikä ongelmaa auxin kanssa, pysyy kyllä valittuna.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by Kiding View PostItselläkin välillä heivaa auxista ulos, syytä en ole keksinyt
Itse kuuntelen varmaan 80% ajasta radiota, ja navigointi on päällä kun vähänkin vaan tarttee (usein jopa turhaan, ihan testaamisen vuoksi jos ei muuta)
Sen olen huomannut, että usein Radio kuuluu OK, ja navigoinnin opastus tulee tarvittaessa vasemmasta etukajarista radion jatkaessa muista kajareista.
Ja silloin harvoin kun esim kuuntelen USB tikulta vaikkapa äänikirjoja, navi opastus kuuluukin joka kajarista, ja äänikirjan ääni vaimenee.
Mutta. Joskus naviopastus ei kuulu lainkaan, pelkästään radio. Ja aina kun vaihtaa Menu napista I-Drive näytön, opastusääni palaa kuuluville.
Eli heti jos naviopatus ei ala kuulua, olen oppinut käymään kerran I-Driven puolella ja tulemaan sit takas Android puolelle.
Sen olen havainnut, että tämä ääniongelma tapahtuu aina sen jälkeen kun on käynyt Appsin puolella esim. katsomassa Android päivitykset tms. Sen jälkeen opasääni ei enää kuulu.
Ja jos siellä ei käynnistämisen jälkeen käy, äänet taas kuuluu ihan oikein yhtäaikaa.
Jännää, vähän dementian estoa ja opiskelua tää vaatii, ei auta.
Ei vittu tata merkistokoodaus paskaa...Last edited by Havis; 06-02-2022, 19:50."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostKoskeeko kommentti tilannetta, jossa pääasiallinen audio on Androidin äänilähde, esim Spotify tms? Hyppääkö auiovalinta radiolle? Onko Aux valinta setupissa manuaali vai automatic?
Itse kuuntelen varmaan 80% ajasta radiota, ja navigointi on päällä kun vähänkin vaan tarttee (usein jopa turhaan, ihan testaamisen vuoksi jos ei muuta)
Sen olen huomannut, että usein Radio kuuluu OK, ja navigoinnin opastus tulee tarvittaessa vasemmasta etukajarista radion jatkaessa muista kajareista.
Ja silloin harvoin kun esim kuuntelen USB tikulta vaikkapa äänikirjoja, navi opastus kuuluukin joka kajarista, ja äänikirjan ääni vaimenee.
Mutta. Joskus naviopastus ei kuulu lainkaan, pelkästään radio. Ja aina kun vaihtaa Menu napista I-Drive näytön, opastusääni palaa kuuluville.
Eli heti jos naviopatus ei ala kuulua, olen oppinut käymään kerran I-Driven puolella ja tulemaan sit takas Android puolelle.
Sen olen havainnut, että tämä ääniongelma tapahtuu aina sen jälkeen kun on käynyt Appsin puolella esim. katsomassa Android päivitykset tms. Sen jälkeen opasääni ei enää kuulu.
Ja jos siellä ei käynnistämisen jälkeen käy, äänet taas kuuluu ihan oikein yhtäaikaa.
Jännää, vähän dementian estoa ja opiskelua tää vaatii, ei auta.
Ei vittu tata merkistokoodaus paskaa...
Kyllä mulla menee aina joka startissa AUX pois ja siirtyy radioon, riippumatta mitä siellä auxissa on kinni :/ Eli AUX pysyy kyllä päällä seuraavaan virtojen sammuttamiseen asti.BMW E60 520ia 2009
BMW R1200GS 2009
Comment
-
-
Originally posted by peki111 View PostOnko kuinka sulava toimimaan tuo kyseinen kampe, linkkikin löytyi aikasemmista posteista?
Yllättävän hyvä on, edellä puhuttu AUX ongelmakin on auton vika. Yllätyin positiivisesti. Tehoa tuntus riittävän eikä mikään töki. Toki käyttöä on vasta vähän hyvin takana.
Ainoa mikä vähän häiritsee, on tuolla soittaminen, jos sulla on puhelimessa yhteystiedon kohdalla kolme numeroa(koti, työ, jokumuu), niin listaan tulee kolme samannimistä henkilöä näkyviin, mistään ei nää mikä numero on minkäkin takana, ennenkuin painaa nimeä, silloin se kysyy että haluatko soittaa tähän numeroon, ja numero näkyy siinä. Siitäkään ei tosin vielä tiedä mikä numero se noista kolmesta voisi olla.BMW E60 520ia 2009
BMW R1200GS 2009
Comment
-
-
Kuinkahan on noiden päivityksien kanssa, tuolla on vissiin kuusi päivitystä joita laite itse tarjoaa, en kuitenkaan uskalla niitä asentaa..
Onko täällä muita jotka on mahdollisesti noita tarjottuja päivityksiä asentanut? Nimeämisissä ei tunnu olevan päätä eikä häntää, joten vähän arveluttaa..BMW E60 520ia 2009
BMW R1200GS 2009
Comment
-
-
Originally posted by tontze View PostKyllä mulla menee aina joka startissa AUX pois ja siirtyy radioon, riippumatta mitä siellä auxissa on kinni :/ Eli AUX pysyy kyllä päällä seuraavaan virtojen sammuttamiseen asti.BMW E61 530D 2008
Comment
-
-
Originally posted by tontze View PostKuinkahan on noiden päivityksien kanssa, tuolla on vissiin kuusi päivitystä joita laite itse tarjoaa, en kuitenkaan uskalla niitä asentaa..
Onko täällä muita jotka on mahdollisesti noita tarjottuja päivityksiä asentanut? Nimeämisissä ei tunnu olevan päätä eikä häntää, joten vähän arveluttaa..
Autohan sitä ei vaihda minnekään. Itsellä oli ennen android yksikön asennusta tapana kuunnella toisinaan musaa luurista, auxin kautta. Kertaakaan se ei vaihtunut itsestään pois, aina piti itse valita radio takaisin jos sitä halusi.E61 525i, Suzuki VS1400
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostAsenna nyt vaan ne päivitykset, saattaa vaikka aux-ongelma korjaantua.
Autohan sitä ei vaihda minnekään. Itsellä oli ennen android yksikön asennusta tapana kuunnella toisinaan musaa luurista, auxin kautta. Kertaakaan se ei vaihtunut itsestään pois, aina piti itse valita radio takaisin jos sitä halusi.Last edited by tontze; 07-02-2022, 16:09.BMW E60 520ia 2009
BMW R1200GS 2009
Comment
-
-
Originally posted by tontze View PostKyllä se on auto joka vaihtaa, sama ongelma oli jo ennen androidia esim puhelimella AUX kautta kuunnellessa .. :/ Sanoivat että normaalisti noita päivityksiä ei tarvis asentaa... Mitään vikaahan ei sinänsä ole vielä löytynyt itse laitteesta, mutta olis muuten kyllä kiva tietää mitä noi päivitykset pitää sisällään. Ehkä ne on eri malleille, kun samaa laitetta myydään myös E63, E91, E93 E94 malleille.E61 525i, Suzuki VS1400
Comment
-
-
Originally posted by tontze View PostKyllä se on auto joka vaihtaa, sama ongelma oli jo ennen androidia esim puhelimella AUX kautta kuunnellessa .. :/ Sanoivat että normaalisti noita päivityksiä ei tarvis asentaa... Mitään vikaahan ei sinänsä ole vielä löytynyt itse laitteesta, mutta olis muuten kyllä kiva tietää mitä noi päivitykset pitää sisällään. Ehkä ne on eri malleille, kun samaa laitetta myydään myös E63, E91, E93 E94 malleille.
Oikeastaan tuota aloin miettiä sen takia, että jos puhelut hoituisi androidin (aux) kautta, ja kuuntelet radiota. Puhelin soi, niin eihän se android osaa vaihtaa inputtia, eikä soittoa edes näkisi, jos ruudulla on iDrive.
Minulla ei siis android HU:ta ole, pohdinpa vaan, että kannattaisiko sellaista hankkia. Toisaalta auton oma BT-puhelin-interface toimii ja auxissakin on jo BT-mokkula kiinni, niin taitaa lisäarvo jäädä lähinnä parempaan navigaattoriin ja tuoreemman näköiseen käyttöliittymään.
Comment
-
Comment