Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 android head unia? Kellään kokemuksia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 957
    • Salo

Originally posted by tontze View Post

Audiot tulee AUX liitännän kautta, joka vaihtuu joka startissa radioon .. Mitenköhän tuon saisi pysymään aina AUX:issa ?
    Toimiiko kaukosäädin normaalisti, siis lukitsee ja avaa ovet?
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

Comment

• tontze
      Bimmer Rookie
      • Mar 2014
      • 101
      • Tampere

Originally posted by kalevik View Post
      Toimiiko kaukosäädin normaalisti, siis lukitsee ja avaa ovet?

En tiedä miten liittyis asiaan, mutta toimii ihan normaalisti joo Kaikki alkuperäinen toimii ihan normaalisti.
      BMW E60 520ia 2009
      BMW R1200GS 2009

Comment

• kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 957
        • Salo

En tiedä miten liittyis asiaan, mutta toimii ihan normaalisti joo Kaikki alkuperäinen toimii ihan normaalisti.
        Itsellä ei kake hetkeen toiminut, (takaluukun johtosarja), niin radio ei muistanut mitä asemaa viimeksi kuunneltu.
        Minulla myös nykyään android headunit, eikä ongelmaa auxin kanssa, pysyy kyllä valittuna.
        E61 525i, Suzuki VS1400

Comment

• Kiding
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 190
          • Tamperkele

Itselläkin välillä heivaa auxista ulos, syytä en ole keksinyt 🤔
          BMW E61 530D 2008

Comment

• Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

Originally posted by Kiding View Post
            Itselläkin välillä heivaa auxista ulos, syytä en ole keksinyt ��
            Koskeeko kommentti tilannetta, jossa pääasiallinen audio on Androidin äänilähde, esim Spotify tms? Hyppääkö auiovalinta radiolle? Onko Aux valinta setupissa manuaali vai automatic?

Itse kuuntelen varmaan 80% ajasta radiota, ja navigointi on päällä kun vähänkin vaan tarttee (usein jopa turhaan, ihan testaamisen vuoksi jos ei muuta)

Sen olen huomannut, että usein Radio kuuluu OK, ja navigoinnin opastus tulee tarvittaessa vasemmasta etukajarista radion jatkaessa muista kajareista.

Ja silloin harvoin kun esim kuuntelen USB tikulta vaikkapa äänikirjoja, navi opastus kuuluukin joka kajarista, ja äänikirjan ääni vaimenee.

Mutta. Joskus naviopastus ei kuulu lainkaan, pelkästään radio. Ja aina kun vaihtaa Menu napista I-Drive näytön, opastusääni palaa kuuluville.

Eli heti jos naviopatus ei ala kuulua, olen oppinut käymään kerran I-Driven puolella ja tulemaan sit takas Android puolelle.

Sen olen havainnut, että tämä ääniongelma tapahtuu aina sen jälkeen kun on käynyt Appsin puolella esim. katsomassa Android päivitykset tms. Sen jälkeen opasääni ei enää kuulu.

Ja jos siellä ei käynnistämisen jälkeen käy, äänet taas kuuluu ihan oikein yhtäaikaa.

Jännää, vähän dementian estoa ja opiskelua tää vaatii, ei auta.

Ei vittu tata merkistokoodaus paskaa...
            Last edited by Havis; 06-02-2022, 19:50.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

• peki111
              Bimmer Rookie
              • Apr 2014
              • 30
              • KPO

Onko kuinka sulava toimimaan tuo kyseinen kampe, linkkikin löytyi aikasemmista posteista?

Comment

• tontze
                Bimmer Rookie
                • Mar 2014
                • 101
                • Tampere

Originally posted by Havis View Post
                Koskeeko kommentti tilannetta, jossa pääasiallinen audio on Androidin äänilähde, esim Spotify tms? Hyppääkö auiovalinta radiolle? Onko Aux valinta setupissa manuaali vai automatic?

Itse kuuntelen varmaan 80% ajasta radiota, ja navigointi on päällä kun vähänkin vaan tarttee (usein jopa turhaan, ihan testaamisen vuoksi jos ei muuta)

Sen olen huomannut, että usein Radio kuuluu OK, ja navigoinnin opastus tulee tarvittaessa vasemmasta etukajarista radion jatkaessa muista kajareista.

Ja silloin harvoin kun esim kuuntelen USB tikulta vaikkapa äänikirjoja, navi opastus kuuluukin joka kajarista, ja äänikirjan ääni vaimenee.

Mutta. Joskus naviopastus ei kuulu lainkaan, pelkästään radio. Ja aina kun vaihtaa Menu napista I-Drive näytön, opastusääni palaa kuuluville.

Eli heti jos naviopatus ei ala kuulua, olen oppinut käymään kerran I-Driven puolella ja tulemaan sit takas Android puolelle.

Sen olen havainnut, että tämä ääniongelma tapahtuu aina sen jälkeen kun on käynyt Appsin puolella esim. katsomassa Android päivitykset tms. Sen jälkeen opasääni ei enää kuulu.

Ja jos siellä ei käynnistämisen jälkeen käy, äänet taas kuuluu ihan oikein yhtäaikaa.

Jännää, vähän dementian estoa ja opiskelua tää vaatii, ei auta.

Ei vittu tata merkistokoodaus paskaa...

Kyllä mulla menee aina joka startissa AUX pois ja siirtyy radioon, riippumatta mitä siellä auxissa on kinni :/ Eli AUX pysyy kyllä päällä seuraavaan virtojen sammuttamiseen asti.
                BMW E60 520ia 2009
                BMW R1200GS 2009

Comment

• tontze
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2014
                  • 101
                  • Tampere

Originally posted by peki111 View Post
                  Onko kuinka sulava toimimaan tuo kyseinen kampe, linkkikin löytyi aikasemmista posteista?

Yllättävän hyvä on, edellä puhuttu AUX ongelmakin on auton vika. Yllätyin positiivisesti. Tehoa tuntus riittävän eikä mikään töki. Toki käyttöä on vasta vähän hyvin takana.

Ainoa mikä vähän häiritsee, on tuolla soittaminen, jos sulla on puhelimessa yhteystiedon kohdalla kolme numeroa(koti, työ, jokumuu), niin listaan tulee kolme samannimistä henkilöä näkyviin, mistään ei nää mikä numero on minkäkin takana, ennenkuin painaa nimeä, silloin se kysyy että haluatko soittaa tähän numeroon, ja numero näkyy siinä. Siitäkään ei tosin vielä tiedä mikä numero se noista kolmesta voisi olla.
                  BMW E60 520ia 2009
                  BMW R1200GS 2009

Comment

• tontze
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 101
                    • Tampere

Kuinkahan on noiden päivityksien kanssa, tuolla on vissiin kuusi päivitystä joita laite itse tarjoaa, en kuitenkaan uskalla niitä asentaa..

Onko täällä muita jotka on mahdollisesti noita tarjottuja päivityksiä asentanut? Nimeämisissä ei tunnu olevan päätä eikä häntää, joten vähän arveluttaa..
                    BMW E60 520ia 2009
                    BMW R1200GS 2009

Comment

• Kiding
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 190
                      • Tamperkele

Kyllä mulla menee aina joka startissa AUX pois ja siirtyy radioon, riippumatta mitä siellä auxissa on kinni :/ Eli AUX pysyy kyllä päällä seuraavaan virtojen sammuttamiseen asti.
                      Sama mulla, riippumatta kuunteleeko usb;n (mulla aux valikon takana) kautta, vai cd vaihtajan tilalle laitetun bluetooth vehkeen kautta. Tosin ei joka kerta heitä radiolle.
                      BMW E61 530D 2008

Comment

• tontze
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2014
                        • 101
                        • Tampere

Originally posted by Kiding View Post
                        Sama mulla, riippumatta kuunteleeko usb;n (mulla aux valikon takana) kautta, vai cd vaihtajan tilalle laitetun bluetooth vehkeen kautta. Tosin ei joka kerta heitä radiolle.
                        Mitähän tuolle olis tehtävissä ..
                        BMW E60 520ia 2009
                        BMW R1200GS 2009

Comment

• kalevik
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 957
                          • Salo

Kuinkahan on noiden päivityksien kanssa, tuolla on vissiin kuusi päivitystä joita laite itse tarjoaa, en kuitenkaan uskalla niitä asentaa..

Onko täällä muita jotka on mahdollisesti noita tarjottuja päivityksiä asentanut? Nimeämisissä ei tunnu olevan päätä eikä häntää, joten vähän arveluttaa..
                          Asenna nyt vaan ne päivitykset, saattaa vaikka aux-ongelma korjaantua.

Autohan sitä ei vaihda minnekään. Itsellä oli ennen android yksikön asennusta tapana kuunnella toisinaan musaa luurista, auxin kautta. Kertaakaan se ei vaihtunut itsestään pois, aina piti itse valita radio takaisin jos sitä halusi.
                          E61 525i, Suzuki VS1400

Comment

• tontze
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2014
                            • 101
                            • Tampere

Originally posted by kalevik View Post
                            Asenna nyt vaan ne päivitykset, saattaa vaikka aux-ongelma korjaantua.

Autohan sitä ei vaihda minnekään. Itsellä oli ennen android yksikön asennusta tapana kuunnella toisinaan musaa luurista, auxin kautta. Kertaakaan se ei vaihtunut itsestään pois, aina piti itse valita radio takaisin jos sitä halusi.
                            Kyllä se on auto joka vaihtaa, sama ongelma oli jo ennen androidia esim puhelimella AUX kautta kuunnellessa .. :/ Sanoivat että normaalisti noita päivityksiä ei tarvis asentaa... Mitään vikaahan ei sinänsä ole vielä löytynyt itse laitteesta, mutta olis muuten kyllä kiva tietää mitä noi päivitykset pitää sisällään. Ehkä ne on eri malleille, kun samaa laitetta myydään myös E63, E91, E93 E94 malleille.
                            Last edited by tontze; 07-02-2022, 16:09.
                            BMW E60 520ia 2009
                            BMW R1200GS 2009

Comment

• kalevik
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 957
                              • Salo

Kyllä se on auto joka vaihtaa, sama ongelma oli jo ennen androidia esim puhelimella AUX kautta kuunnellessa .. :/ Sanoivat että normaalisti noita päivityksiä ei tarvis asentaa... Mitään vikaahan ei sinänsä ole vielä löytynyt itse laitteesta, mutta olis muuten kyllä kiva tietää mitä noi päivitykset pitää sisällään. Ehkä ne on eri malleille, kun samaa laitetta myydään myös E63, E91, E93 E94 malleille.
                              Huomasin että sinulla onkin lci, sen aux liitännästä ei ole kokemusta/tietoa.
                              E61 525i, Suzuki VS1400

Comment

• tabasco
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 851
                                • fin

Joo, autostahan sen täytyy johtua tuo vaihtaminen auxilta pois, jos kerran sitä tapahtuu ilman mitään androidiakaan. Oma 2004 kyllä pysyy auxilla, kunnes itse valitsee jotain muuta. Heräsi kysymys, että voiko se android-härpäke edes vaikuttaa tuohon, mikä input auton soittimessa on valittuna.

Oikeastaan tuota aloin miettiä sen takia, että jos puhelut hoituisi androidin (aux) kautta, ja kuuntelet radiota. Puhelin soi, niin eihän se android osaa vaihtaa inputtia, eikä soittoa edes näkisi, jos ruudulla on iDrive.

Minulla ei siis android HU:ta ole, pohdinpa vaan, että kannattaisiko sellaista hankkia. Toisaalta auton oma BT-puhelin-interface toimii ja auxissakin on jo BT-mokkula kiinni, niin taitaa lisäarvo jäädä lähinnä parempaan navigaattoriin ja tuoreemman näköiseen käyttöliittymään.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎