Minkälaista käyttöikää kierroksia "humppaavalle" 530d vaihdelaatikolle voi povata? Onko syytä varautua tonnien remonttiin lähitulevaisuudessa? Vaihteisto on tehnyt sitä kuulemma jo 80tkm.. Autolla ajettu n. 440tkm.
Soita Jarkolle http://www.siekkinen.net/yhteystiedot/ niin saat arviot kestävyydestä ja hinnasta.
Parempi korja heti kun liian myöhään selviät halvemmalla.
Minkälaista käyttöikää kierroksia "humppaavalle" 530d vaihdelaatikolle voi povata? Onko syytä varautua tonnien remonttiin lähitulevaisuudessa? Vaihteisto on tehnyt sitä kuulemma jo 80tkm.. Autolla ajettu n. 440tkm.
Laatikon humppaus todennäköisesti pahenee vähitellen, mutta kyllä sillä ajaakin voi jos tilanne ei mahdottomasti häiritse. Korjattava se laatikko on joka tapauksessa.
Paljon ajettuun humppaavaan laatikkoon tehty remontti kustantaa oman arvioini mukaan noin 2500-3000 euroa, josta työn osuus on jotain 1000-1300 euron luokkaa. Nämä siis suuntaa antavia arvioita.
Ehdotan pyytämään tarjouksia kotimaisilta tekijöiltä (on useita) ja Baltian puolellakin noita on huollatettu, niin saat vähän käsitystä mitä tuollainen "total rebuild" kustantaa. Lopullinen hinta on laskettavissa todennäköisesti vasta sitten, kun on tarkalleen tiedossa mitä tarpeen uusia.
Tyypillisesti näissä laatikoissa ainakin mekatroniikka täytyy kunnostaa ja turbiini vaihtaa kunnostettuun, oletettavasti ainakin yksi solenoidi uusittava ja kitkalevyt tyypillisesti E-kytkimeen. Uusi öljypohja suodattimella ja uudet öljyt, sekä joitakin pisteosia.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Kiitos kattavasta vastauksesta. Taitaa jäädä nämä humppa-autot ostamatta sitten.. Tajuan kyllä että se on yleinen vika, mutta tuossa hommassa äkkiä auton hinta tuplaantuu.. Tai sitten ajellaan humpaten..
Edit. Kyseiseen autoon on tehty laatikon öljyjen vaihto huuhtelemalla niihin aikoihin kun tuo humppaus on ilmeisesti alkanut.. Olisko siinä öljynvaihdossa kussut jokin...
Kiitos kattavasta vastauksesta. Taitaa jäädä nämä humppa-autot ostamatta sitten.. Tajuan kyllä että se on yleinen vika, mutta tuossa hommassa äkkiä auton hinta tuplaantuu.. Tai sitten ajellaan humpaten..
Edit. Kyseiseen autoon on tehty laatikon öljyjen vaihto huuhtelemalla niihin aikoihin kun tuo humppaus on ilmeisesti alkanut.. Olisko siinä öljynvaihdossa kussut jokin...
Recro:lla 6HP26 turbiineineen maksaa 1800e täysin kunnostettu ja 2vuoden takuulla.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Edit. Kyseiseen autoon on tehty laatikon öljyjen vaihto huuhtelemalla niihin aikoihin kun tuo humppaus on ilmeisesti alkanut.. Olisko siinä öljynvaihdossa kussut jokin...
Öljynvaihto on paikallaan kulumista ja toiminnanhäiriöitä ehkäisevänä ja hidastavana toimenpiteenä, mutta silloin kun vaihteisto on jo merkittävästi kulunut mekaanisten osiensa kohdalla, niin öljynvaihdosta ei ole enää hyötyä.
Öljynvaihtohuolto ei tuota humppausta ole mielestäni aiheuttanut, vaan todennäköisesti se vain sattui sopivasti alkamaan samoihin aikoihin. Toki jos teoretisoidaan, niin se likainen ja metallihiukkasia sisältävä vanha laatikkoöljy on saattanut lisätä vaihteistossa kitkaa sen verran, että humppausta ei ole havaittu kuin vasta tuoreen öljyn kanssa. Rivien välistä ehkä tulkittavissa, että rikki mikä rikki - oli vanhaa tai uutta öljyä.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Kiitos kattavasta vastauksesta. Taitaa jäädä nämä humppa-autot ostamatta sitten.. Tajuan kyllä että se on yleinen vika, mutta tuossa hommassa äkkiä auton hinta tuplaantuu.. Tai sitten ajellaan humpaten..
Edit. Kyseiseen autoon on tehty laatikon öljyjen vaihto huuhtelemalla niihin aikoihin kun tuo humppaus on ilmeisesti alkanut.. Olisko siinä öljynvaihdossa kussut jokin...
No jos tuota et ole vielä ostanut niin tinkaat hintaa alemmas ja laitat kuntoon. Sen jäkeen toimii ja kestää sen mitä tarvii.
Kunten JaniLap jo mainitsi niin toimijoita on useita jotka tuon tekee. Buksin-1 kertoi Regron hinnat mutta laatikko tekee mutkan ulkomailla ja taitaavat :think kunnosaa laatikon vain ns tehdas moodiin?
Omat kokemukset ovat Siekkiseltä ja ainakin häneltä toiveiden mukaan laatikon joko ns normaaliksi korjattuna tai vahvistettuna(kestää sitten ottaa voimaa tarvittaessa). Jarkolla myös palvelu toimii ihan ensimmäisellä kotimaisella.
Ensimäiset 30km savutti välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Pikkuhiljaa hiipui savutus kokonaan.
Nyt tänään kuitenkin taas puski savuja ajon loppupäässä. Lähdin takaisinpäin jonkin ajan kuluttua, ja nyt taas ei mitään savua.
Nestettä ei ole pitänyt lisätä 400km aikana yhtään.
Voiko tosiaan olla vielä 400km ajon jälkeen putkistossa/jossakin muualla rikkinäisen coolerin jäljiltä jäähdytinnestettä?
Haiseeko se pakokaasu glykolille? Ellei haise, niin se on vettä. Kyllähän sitä vettä syksy keleillä kertyy putkistoon herkästi, jos tulee lyhyempää ajoa. Usein näkee autoja, joiden pakoputkistoista tulee ihan vettä pisaroina ulos kun lähtevät liikkeelle jne.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kuinka nopeasti vaihdelaatikko russaantuu rikki liian vähillä öljyillä? Erästä yksilöä on ajettu 1500km 2l liian vähäisellä öljymäärällä.. Onko hankala lisätä vai pitääkö huuhtoa koko laatikko uusiksi?
Kuinka nopeasti vaihdelaatikko russaantuu rikki liian vähillä öljyillä? Erästä yksilöä on ajettu 1500km 2l liian vähäisellä öljymäärällä.. Onko hankala lisätä vai pitääkö huuhtoa koko laatikko uusiksi?
En tiedä tuosta lootasta mutta seiskan lootassa oli kanssa 2-3 litraa vajautta n.2000km, ei luistanut vielä siinä vaiheessa kun öljy saatiin oikeaksi, mutta siitä tonnin sisään rupesi luistamaan 1 ja 2 siihen malliin että ei käytännössä päässyt eteenpäin.
Kävi tuo mun auto akkukaapelin tarkistuksessa. Asentaja huomas samalla että edessä, vasemmalla taaempi tukivarren pusla on loppu. Kolinan oon kuullukkin mutten oo ite ehtiny perehtymään vielä.
Muuttuuko melutaso paljonkin jos laittais uretaaniset puslat vs orkkis? Entä ajettavuus muuten? Uretaanipusla ilmeisesti ainakin helpompi asentaa paikalleen. Mukavuus olis kyllä ensisijainen asia, kun päivittäisessä ajossa auto kuitenkin.
Jos auto on normaalissa ajossa, halutaan mukavuutta eikä autolla kierretä rataa niin ainakin itse pitäytyisin ihan tavallisissa puslissa. Kyllä nekin siellä kestää.
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
2005 vuoden xenonit lyhkäsissä niin kuskin puoli pimeenä vaikka on uusi polttimo ja tänään kokeiltu uudella ballastillakin, mistä vikaa etsimään? Onko kuskin puolelle oma sulake? Entä saako näihin vaihdettua umpion etumuovia?
2005 vuoden xenonit lyhkäsissä niin kuskin puoli pimeenä vaikka on uusi polttimo ja tänään kokeiltu uudella ballastillakin, mistä vikaa etsimään? Onko kuskin puolelle oma sulake? Entä saako näihin vaihdettua umpion etumuovia?
Kuinka pitkään se kuskin puoli on ollut pimeänä? Näissä on laskuri valomoduulissa, joka laittaa linjan lukkoon, jos liian monta epäonnistunutta sytys kertaa tulee. Löytyy toki vikakoodeista kun lukee.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Auto ollut vasta 2vk mulla ja oli pimeä tullessaan eli on varmasti ollut pitempäänki pimeänä kun vanha ballasti oli täynnä vettä. Vuodot korjattu umpiosta nyt.
Mulla on kiinan autocom lukija niin saako sillä kaivettua jtai nollattua tuota asiaa?
Kuinka pitkään se kuskin puoli on ollut pimeänä? Näissä on laskuri valomoduulissa, joka laittaa linjan lukkoon, jos liian monta epäonnistunutta sytys kertaa tulee. Löytyy toki vikakoodeista kun lukee.
Comment