Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EveJii
    BTCF Member
    • Aug 2019
    • 3
    • Kuopio

    Originally posted by Masander View Post
    Konfiguroi idrivestä se tire pressure monitor
    https://youtu.be/t_MjYOwmAF0



    Kiitti kokeilen tätä

    Comment

    • Hane.
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 334
      • Iisalmi

      Minkälaisia takaiskareita porukka käyttäny e61:ssä, jos madallettu reippaammin?
      Last edited by Hane.; 08-08-2019, 19:41.

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        E60 Lci m47 automaatti. Laatikko pelaa hyvin mutta moottorijarrutuksessa välillä kierrokset hyppii. Tasakaasulla ei humppaa.

        Autossa vääräpari renkaat, edessä 225/40 ja takana 245/40
        Tuossa ylempänä jo kysyinkin aiheesta että sekottaako autoa. Voiko tämä tehdä tuon oudon käytöksen moottorijarrulla?
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4627
          • Tampere

          Originally posted by A^A View Post
          E60 Lci m47 automaatti. Laatikko pelaa hyvin mutta moottorijarrutuksessa välillä kierrokset hyppii. Tasakaasulla ei humppaa.

          Autossa vääräpari renkaat, edessä 225/40 ja takana 245/40
          Tuossa ylempänä jo kysyinkin aiheesta että sekottaako autoa. Voiko tämä tehdä tuon oudon käytöksen moottorijarrulla?
          Ajonvakaudenhallinnan toiminta perustuu siihen että se tarkkailee renkaiden pyörimisnopeuksia. Se että renkaat ovat erikokoa aiheuttaa varmasti jotain häikkää järjestelmän toimintaan.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • fucq
            BTCF Member
            • Jun 2013
            • 76
            • Tampere

            Onko jengillä kokemusta paljonko tuommoisesta m57tud30 (530d) koneisesta yksilöstä uskaltaa ottaa heppoja irti ohjelman avulla?
            Last edited by fucq; 09-08-2019, 02:00.
            Nyt: E61 535d M-Sport -09

            ex:
            E34 525 TDS -94
            E91 320d -06
            E60 530d -05

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17515
              • Turku

              Originally posted by Hane. View Post
              Minkälaisia takaiskareita porukka käyttäny e61:ssä, jos madallettu reippaammin?
              Minulla oli vakio msport-iskarit. Edessä H&R -50mm ja takana laskettu läppärillä.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • DaJackal
                Bimmer Rookie
                • Mar 2018
                • 43
                • Lappeenranta

                Originally posted by fucq View Post
                Onko jengillä kokemusta paljonko tuommoisesta m57tud30 (530d) koneisesta yksilöstä uskaltaa ottaa heppoja irti ohjelman avulla?

                Tästä löytyisi haulla vaikka ja miten paljon juttua, mutta lyhyesti sanottuna 280hp/660Nm taitaa olla sellainen tulos mitä mm. AJ-Tech lupaa. Ei sieltä ainakaan paljoa enempää ole kaivettavissa pelkillä softamuutoksilla.

                Comment

                • okkraj
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 95
                  • Espoo

                  Kuuluuko näihin oikeasti 843 pitkä ilmastoinnin hihna kun vähän joka paikassa ikäänkuin tunnuttaisiin tuota 830:stä kuitenkin tyrkyttävän. S1CBA paketti kun lienee joka euro ja usa autossa - tai ainakin tässä on ja sen mukaan 843 olisi oikea?



                  Vai pitäätkö tuo nykyisen hihnan pituus yrittää mitata pyöräyttämällä joku lanka hihnan ympäri?


                  Toinen kysymys: ilmeisesti itse kiristäjää eli nro 6 ei tartte pääsääntöisesti vaihtaa?


                  Eli osat: 1, 4 (5:n mukana ainakin INA:ssa), 7,9 ja 10 ostoon...

                  Kolmas kysymys: uskaltaako "INA"-merkkisiä rullia ja vesipumppua ostaa, on ainakin aeromotorsin osien kalleimmasta päästä kun orkkikset tuntuu maksavan saksassakin melkein 2x...

                  Autolla nyt 250tkm ajettu ja "ennakoivasti" harkitsen hihnojen ja vesipumpun vaihtoa vai unohtaako ja ajaa kunnes kilkkaa...

                  neljäs kysymys: eihän tuolla sektorilla pitäisi olla mitään mikä olisi aivan järjettömän jumissa mukaan lukien tuon vesipumpun vaihto, tarviiko pumpulle uusia pultteja tms. varmuuden vuoksi ...
                  E61 530dA LCI 6/2007

                  Comment

                  • mr81
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 300
                    • PK-seutu

                    Ina on ihan luotettava merkki ja uskaltaa ostaa.
                    E65 730d '08 Monaco blue
                    Ex: E60 523iA '08

                    Comment

                    • energy
                      BTCF Member
                      • May 2003
                      • 1695
                      • Haukipudas, Oulu

                      Originally posted by okkraj View Post
                      Toinen kysymys: ilmeisesti itse kiristäjää eli nro 6 ei tartte pääsääntöisesti vaihtaa?


                      Eli osat: 1, 4 (5:n mukana ainakin INA:ssa), 7,9 ja 10 ostoon...

                      Kolmas kysymys: uskaltaako "INA"-merkkisiä rullia ja vesipumppua ostaa, on ainakin aeromotorsin osien kalleimmasta päästä kun orkkikset tuntuu maksavan saksassakin melkein 2x...
                      INA taitaa olla niitä harvoja merkkejä mihin uskaltaa oikeasti luottaa. Itse laitoin viime huollossa kaikki rullat, kiristäjän, molemmat hihnat ja vesipumpun samalla kertaa. Kaikki osat INA merkkisiä. Kiristin oli alkuperäinen ja aika paljon löysempi mitä uusi INA:n kiristin, en tiedä olisiko tuo vielä mennyt. Kiristimen vaihtoa varten piti laturi käyttää pois paikaltaan.


                      Originally posted by okkraj View Post
                      neljäs kysymys: eihän tuolla sektorilla pitäisi olla mitään mikä olisi aivan järjettömän jumissa mukaan lukien tuon vesipumpun vaihto, tarviiko pumpulle uusia pultteja tms. varmuuden vuoksi ...
                      Pumpulle tuskin tarvii uusi pultteja, jos en väärin muista ne taisi olla 10.9 kovuudella ettei niitä kantojakaan ihan heti nuljattua saa
                      :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                      :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                      :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                      Comment

                      • okkraj
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 95
                        • Espoo

                        Originally posted by okkraj View Post
                        Kuuluuko näihin oikeasti 843 pitkä ilmastoinnin hihna kun vähän joka paikassa ikäänkuin tunnuttaisiin tuota 830:stä kuitenkin tyrkyttävän. S1CBA paketti kun lienee joka euro ja usa autossa - tai ainakin tässä on ja sen mukaan 843 olisi oikea?


                        Vai pitäätkö tuo nykyisen hihnan pituus yrittää mitata pyöräyttämällä joku lanka hihnan ympäri?
                        Tähän kaipaisin vahvistusta, eihän tuota mittaamaankaan pääse ilman että nostaa autoa ylös ja ottaa alamuovin pois (tai flektin). Muuten pitää varmaan ostaa molemmat hihnat eli "turha" 7e meno.

                        Motonet ei ainakaan listaa 530d 173kw:tä ollenkaan vaan vain pre-lci 170kw version 830mm hihnalle (ei ole edes 843mm hihnaa kaupassa) eli tästä voisi päätellä että tuo on LCI:ssä muuttunut 843mm:ksi???


                        Ebayn sopivuushaulla tuohon kuitenkin tuntuu mätsäävän kumpiakin malleja ristiin rastiin...

                        Lisäksi löytyi tämmöinen joka herättää vielä enemmän kysymyksiä:


                        tässä on varmuuden vuoksi molemmat yllä mainitut "pituudet" numerot eli 4PK843, 4PK867 (elast)


                        tämä näyttää tuolla Co2 paketti varusteen 64 55 7 809 801 osanumerolla contitechin tuotteen joka on nimeltään 4PK867 ELAST ja gatesin joka on 4PK843SF


                        eli ylläolevan threadin ja parin katalogin perusteella olisi 99,99999% varmuus että tuo 64 55 7 809 801 osanumero on oikea ja tuo aeromotorsin contitechin 4PK867 ELAST varmasti käypäinen...
                        E61 530dA LCI 6/2007

                        Comment

                        • daro
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 113
                          • Oulu

                          843mm pitkän hihnan vaihdoin viime kuussa omaan LCI 530d:hen, Gatesin tuotekoodi 4PK843SF.

                          Comment

                          • Jorkkeli12
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 264
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by okkraj View Post
                            Tähän kaipaisin vahvistusta, eihän tuota mittaamaankaan pääse ilman että nostaa autoa ylös ja ottaa alamuovin pois (tai flektin). Muuten pitää varmaan ostaa molemmat hihnat eli "turha" 7e meno.

                            Motonet ei ainakaan listaa 530d 173kw:tä ollenkaan vaan vain pre-lci 170kw version 830mm hihnalle (ei ole edes 843mm hihnaa kaupassa) eli tästä voisi päätellä että tuo on LCI:ssä muuttunut 843mm:ksi???


                            Ebayn sopivuushaulla tuohon kuitenkin tuntuu mätsäävän kumpiakin malleja ristiin rastiin...

                            Lisäksi löytyi tämmöinen joka herättää vielä enemmän kysymyksiä:


                            tässä on varmuuden vuoksi molemmat yllä mainitut "pituudet" numerot eli 4PK843, 4PK867 (elast)


                            tämä näyttää tuolla Co2 paketti varusteen 64 55 7 809 801 osanumerolla contitechin tuotteen joka on nimeltään 4PK867 ELAST ja gatesin joka on 4PK843SF


                            eli ylläolevan threadin ja parin katalogin perusteella olisi 99,99999% varmuus että tuo 64 55 7 809 801 osanumero on oikea ja tuo aeromotorsin contitechin 4PK867 ELAST varmasti käypäinen...
                            Eilen omaan autoon vaihtelin apulaite linjastoon kaikki uutta ja ilmastoinnin remmiksi tuli continentalin 4PK850 (830), ja tuo on nimenomaan tuo venyvä malli, eli ilmastoinnille ei ole omaa kiristäjää, eli tuo 830 on venymätön mitta ja 850 on sitten maksimi venymä hihnalle. Ja on sitten aika tympeä saada hihna paikalleen..

                            Edit. Ja kyseessä siis tuo sigun 530d (173kw) LCI
                            Last edited by Jorkkeli12; 10-08-2019, 10:11.
                            Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
                            M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic

                            Comment

                            • daro
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 113
                              • Oulu

                              Varmaankin tuon lyhyemmänkin remmin saa paikoilleen mutta lieneekö sitten jo liiankin tiukka, tiedä häntä?

                              Itse ostin remmin Realoem:n kertoman perusteella:

                              For vehicles with
                              CO2 package

                              S1CBA=Yes
                              01 Ribbed v-belt 4PK X 843
                              64557809801

                              For vehicles with
                              CO2 package
                              S1CBA=No
                              01 Ribbed v-belt 4PK X 830 64557793608

                              Mielestäni oli sopivan pituisen oloinen asentaessa, eikä ole luistellut.

                              Comment

                              • Jaska.T
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1528
                                • TaNpere

                                Mistä löytyy listaus kuvien kera kaikista sisälista kuoseista mitä näihin on saanut?

                                G30 530e Msport
                                -------------------------------------------------
                                F30 330e Msport
                                E60 525d Msport LCI
                                E39 530d Touring
                                Ex E46 320i coupé
                                Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                                Ex ALPINA B6
                                Ex E34 525i Touring
                                Ex E36 328i Coupe
                                Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                                Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                                Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                                Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                                Never Drive Faster Than
                                Your GuardianAngel Can Fly

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎