Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dixon
    BTCF Member
    • Dec 2015
    • 62
    • Oulu

    Originally posted by Bertram View Post
    Onko E60/61 sivupeilejä varten olemassa ohjetta, missä olisi kuvattu lukitustapin vapauttaminen ilman peilin irroitusta ja purkua?

    E90 varten on olemassa ohje, missä peilin runkoon porataan pieni reikä ja lukitustappi vapautetaan sitä kautta, mutta E60 peilissä kohta on eri paikassa.
    Kuvien kanssa ennoo jaksanu tapella.



    E61 535D

    E46 330D

    Comment

    • wesq^
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 40

      Bmw e60 n47 öljypohjan tiiviste

      Onko tosiaan niin että koko apurunko pitää tiputtaa alas että saa öljypohjan tiivisteen vaihdettua? Vuotaa kyseinen tiiviste nimittäin aika huolella.

      Comment

      • sambsbe
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 109
        • vaasa

        mitä moottoriöljyä

        530diisseli 07vm mitäs öljyjä porukat on laittanu? itse ajattelin koittaa teboil diamondia

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Onko kukaan vaihtanut starttia N52 koneella olevaan malliin irrottamatta imusarjaa? Onko edes mahdollista näin? M54 moottorilla olevaan e39:iin vaihdoin startin alakautta kohtuu pienellä purkamisella, mutta onko e60:ssä tilaa päästä alakautta käsiksi starttiin?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Torstivaan
            Newbiemmer
            • Aug 2016
            • 2
            • Parainen

            Automaattiloota hämminki.

            Terve.

            Yritin etsiä aloitusta, mutta eihän tuo haku toimi kännyllä😂😂😂

            E61 kävi laatikon öljyn vaihdossa hetki sitten.

            Nyt on ominaisuutena sellainen että jos esimerkiksi köröttelee 5 vaihteella ja täräyttää kickdownin kanssa vaihteen neloselle, niin vaihde kyllä vaihtuu mutta tuntuu jäävän luistamaan.

            Mitä tässä nyt kannattaisi alkaa hommaamaan?

            Selvitäänkö satasilla vai pitääkö hommata uus auto?

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              Originally posted by Torstivaan View Post
              Terve.

              Yritin etsiä aloitusta, mutta eihän tuo haku toimi kännyllä😂😂😂

              E61 kävi laatikon öljyn vaihdossa hetki sitten.

              Nyt on ominaisuutena sellainen että jos esimerkiksi köröttelee 5 vaihteella ja täräyttää kickdownin kanssa vaihteen neloselle, niin vaihde kyllä vaihtuu mutta tuntuu jäävän luistamaan.

              Mitä tässä nyt kannattaisi alkaa hommaamaan?

              Selvitäänkö satasilla vai pitääkö hommata uus auto?
              Jos pitkään on ajettu tehtaan öljyillä ei se öljynvaihto yleensä enää auta, kuluma on sen verran suuri jo.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

                Originally posted by Torstivaan View Post
                Terve.

                Selvitäänkö satasilla vai pitääkö hommata uus auto?
                Satasilla et selviä mutta uutta autoakaan ei kannata hankkia. Tosin jos on perstaskussa se kuuluisa "Doimainta donni" niin vaihda toki koko keksintö. Itse kuitenkin korjauttaisen sen laatikon.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Torstivaan View Post
                  Terve.

                  Yritin etsiä aloitusta, mutta eihän tuo haku toimi kännyllä😂😂😂

                  E61 kävi laatikon öljyn vaihdossa hetki sitten.

                  Nyt on ominaisuutena sellainen että jos esimerkiksi köröttelee 5 vaihteella ja täräyttää kickdownin kanssa vaihteen neloselle, niin vaihde kyllä vaihtuu mutta tuntuu jäävän luistamaan.

                  Mitä tässä nyt kannattaisi alkaa hommaamaan?

                  Selvitäänkö satasilla vai pitääkö hommata uus auto?
                  Jos tuota ominaisuutta ei ollut ennen öljynvaihtoa, niin sitten se ei tainnut öljynvaihto mennä ihan nappiin.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1761
                    • HKI/Orimattila

                    Tässä yln pikkutunteina mietin mielessä, että mikäli tuollaisen 525xdA lci:n laatikko 6hp21 paukkuisi niin pystyiskö tuohon koodaamalla lyömään tilalle 530xdA lci:stä löytyvän laatikon? Taikka toimisiko vaihto vaihtamalla vanhasta laatikosta aivot tuohon vahvempaan?

                    Nimimerkillä: ajetaan nyt nykynen 460tkm lastutettuna ajettu loppuun ensin.

                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      Oon tässä koittanut etsiä DIY-ohjetta e61 ratin fiksaamiseen, mutta ei ole tullut vastaan ainakaan tältä foorumilta.

                      Ratissa siis nahka ehjänä, mutta yläosasta tuntuu olevan jotain irrallaan kun se "pehmuste" liikkuu vähän. Nahka maalilla saisi korjattua tuon nahan kun on vielä ehjä.

                      Uusimista vaatisi ilmeisesti myös bagin ympärille tuleva muovi jossa BMW-merkki on kiinni. Näitä merkkejä ei saa käsittääkseni uusittua vanha pois - uusi tilalle menetelmällä vaan vaihtoon menisi koko bägin ympärille menevä pyöreä muovi. Lisäksi vaihtoon menisi tuo kolmion mallinen trim muovi joita saa käsittääkseni ostettua uutena. Rattinapit ihan siistit ja toimivat.

                      Tiedossa ketään joka olisi vastaavanlaisen projektin suorittanut? Ebayssahän noita on myynnissä kunnostettuna lähinnä tuon nahan osalta. Eli restauroituna tulisi vain tuo "runko".
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1995
                        • Tampere

                        Farkun takaluukun (alempi) avausmekanismi alkanut oikuttelemaan. Kun painaa mikrokytkintä, niin kuuluu avausmoottorin ääni mutta luukku jää vain raolleen eikä se aukea eikä mene kiinnikään enää.

                        Jos haluaa kiinni tai auki pitää sisältä avata/sulkea siitä "vara" kytkimestä.

                        Comment

                        • Gize
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 551
                          • Tampere

                          Jahas *PRKL* TAAS! Nyt yritti tuo e60 palaa vuorostaan

                          Käryjä haistelin kabiinissa ja leimamieskin tuumi että jokin haisee vähän, mutta ei siinä sen kummempia. Kotio tullessa pelti auki uudestaan ja käry oli voimistunut, sitten paikansin lähteen tuohon vesiventtiilin pistokkeeseen (https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=64_1527) eli osanro. 4seen tulevasta pistokkeesta. Sitten se alkoikin jo savuta niin tuli jo kiire ja riuhtaisin vain töpselin irti ja tilanne lakkasi siihen.

                          Kysymys kuuluukin eikö tuo todellakaan ole minkään sulakkeen takana, eli kun vastus menee oikoseen alkaa piuhat/liitin kärytä?

                          Hiukan kyllä ihmettelinkin kun piti laittaa lämpöjä pienemmälle vaikka säätö oli vain 20astetta mutta kuuma tuntui tulevan

                          EDIT. Leimalle vaihdoin juuri ennen tuota tarvikeballastin (KL-varaosat) jonka jälkeen tuo episodi tuli, outo yhteensattuma vaan vai voiko noilla olla jotain tekemistä toistensa kanssa, itse en jaksaisi uskoa mutta joku paremmin e60 sähköjä tunteva tietänee?
                          Last edited by Gize; 12-02-2020, 17:09.
                          Kulkineet:
                          BMW 730dA -03
                          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                          BMW 323i -95
                          Honda CBR600Fighter
                          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Gize View Post
                            Jahas *PRKL* TAAS! Nyt yritti tuo e60 palaa vuorostaan

                            Käryjä haistelin kabiinissa ja leimamieskin tuumi että jokin haisee vähän, mutta ei siinä sen kummempia. Kotio tullessa pelti auki uudestaan ja käry oli voimistunut, sitten paikansin lähteen tuohon vesiventtiilin pistokkeeseen (https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=64_1527) eli osanro. 4seen tulevasta pistokkeesta. Sitten se alkoikin jo savuta niin tuli jo kiire ja riuhtaisin vain töpselin irti ja tilanne lakkasi siihen.

                            Kysymys kuuluukin eikö tuo todellakaan ole minkään sulakkeen takana, eli kun vastus menee oikoseen alkaa piuhat/liitin kärytä?

                            Hiukan kyllä ihmettelinkin kun piti laittaa lämpöjä pienemmälle vaikka säätö oli vain 20astetta mutta kuuma tuntui tulevan

                            EDIT. Leimalle vaihdoin juuri ennen tuota tarvikeballastin (KL-varaosat) jonka jälkeen tuo episodi tuli, outo yhteensattuma vaan vai voiko noilla olla jotain tekemistä toistensa kanssa, itse en jaksaisi uskoa mutta joku paremmin e60 sähköjä tunteva tietänee?
                            Eipä tuolle omaa sulakettaan ole, IHKA syöttää tuon suoraan. Loppujen lopuksi huono liitos lämpenee aika pienellä virralla.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Gize
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 551
                              • Tampere

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Eipä tuolle omaa sulakettaan ole, IHKA syöttää tuon suoraan. Loppujen lopuksi huono liitos lämpenee aika pienellä virralla.
                              Hyvä tietää, kiitos Kallistut varmaan samaan eli tuo vesiventtiili tod.näk. viallinen, jos IHKAssa jotain vikaa olisi se varmaan paikallistuisi muutenkin?

                              Virtaa on varmaan kyllä kadonnut reilusti kun 110ah akussa oli tunnin ajon ja lopuksi tuon episodin jälkeen 12,1V jänöä jäljellä

                              Kai tuolla töpseli irti uskaltaa ajella, oma paja olisi 40km päässä, osaliikkeet onneksi tässä ihan hollilla eli ainoa pitkä matka olisi verstaalle :think
                              Kulkineet:
                              BMW 730dA -03
                              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                              BMW 323i -95
                              Honda CBR600Fighter
                              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Gize View Post
                                Hyvä tietää, kiitos Kallistut varmaan samaan eli tuo vesiventtiili tod.näk. viallinen, jos IHKAssa jotain vikaa olisi se varmaan paikallistuisi muutenkin?

                                Virtaa on varmaan kyllä kadonnut reilusti kun 110ah akussa oli tunnin ajon ja lopuksi tuon episodin jälkeen 12,1V jänöä jäljellä

                                Kai tuolla töpseli irti uskaltaa ajella, oma paja olisi 40km päässä, osaliikkeet onneksi tässä ihan hollilla eli ainoa pitkä matka olisi verstaalle :think
                                Joko se vesiventtiili viallinen tai sitten siinä on ollut huono kosketus. Huono kosketus kun saa lämpöä aikaan -> kosketus huononee entisestään kun liitin lämpenee ja pinnit ei enää olekkaan kunnolla paikallaan. Toki paljon todennäköisempää on se, että siinä vesiventtiilissä on joku vika, mutta katso sitten kun korjaa, että liitos on kunnossa. Kyllä sillä voi ajaa tuo irti vaikka juhannukseen, mutta jossain vaiheessa kesällä voi tulla lämmintä, kun sulla on vesiventtiilit täysin auki, eli sama kun sulla olisi lämmönpyynti täysillä aina. Eli jos lämpö ei haittaa niin voi ajaa ihan niin kauan kun haluaa. Katsoo vain ettei ne pinnit nyt ole sulaneet yhteen. Tuskin vika IHKA:ssa on, silloinhan oireena olisi lähinnä vain se että lämmöt aina täysillä, mutta ei sen savua pitäisi aiheuttaa kun IHKA ohjaa ns. täysillä noita venttiilejä kun sulla on lämmön pyynti täysillä.
                                Last edited by HTK12; 12-02-2020, 18:20.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎