E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2804
    • Tampere

    Originally posted by buubaa View Post
    Kyllä, mutta millä tää akkutyypin vaihto onnistuu?
    NCS:llä.
    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • daro
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 113
      • Oulu

      Originally posted by _j00na_ View Post
      Saako hehkujen ohjausyksikön virtapiuhan ( se mikä laturilta lähtee) vaihdettua ilman imusarjojen jne purkamista? Viime kevättalvella vaihdettu uusi yksikkö ja taas herjat kaikista 6 hehkusta. Tuo ainoa mikä on vaihtamatta..

      Auto LCI 535d
      Onko 535d:n ja 530d:n välillä eroa imusarjan puolella moottoria? Ainakin lci 530d:hen sai jopa suhteellisen helposti vaihdettua ilman imusarjan irroitusta.

      Comment

      • toNmbbA
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2009
        • 2332
        • Espoo

        Originally posted by Shatter View Post
        https://www.youtube.com/watch?v=P7ajTHJTSEs

        Kenelläkään ajatuksia mistä moinen ääni voisi tulla? Vetolevy juuri uusittu, jos joku tarttuu videon otsikkoon.
        Paljon vaihtoehtoja. Omasta vastaavaan ääneen löytyi syy jakopään kopasta, siinä päädyssä 2 pulttia (muistelen että kuusiokoloavaimella), ilmeisesti jotain ohjurin pultteja? oli päässyt löystymään. Toisen juuresta pääsi hieman vuotamaan jo öljyä.
        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

        Comment

        • Habaku75
          Bimmer Rookie
          • Jun 2017
          • 35
          • Tornio

          Himmenevien peilien retrofit

          Heps, elikkäs nettiä kahlattu ja sellainen asia vaivaa, että autossa on comfortti penkit.
          Onko siitä mitään hyötyä jos haluaisi laajemmalla ominaisuuksilla olevat peilit ?
          Esim: selviääkö mahdollisesti ostamalla ne peilit ja ovikatkasia himmelin jossa se taittonappi, koodaus ? Lci 530 biili

          Tietäjät autakee

          Comment

          • DaJackal
            Bimmer Rookie
            • Mar 2018
            • 43
            • Lappeenranta

            Vikakoodi "Throttle actuator fault", eli "kaasuläppä"kotelon akselin tiiviste ilmeisesti antautunut ja öljy polttanut elektroniikan.


            Nyt kun autosta ('05 530dA) on DPF heitetty kuikkaan, niin onko tuosta viallisuudesta mitään muuta haittaa kuin "epäsivistynyt" käytös autoa sammuttaessa? Voiko tuo vaikuttaa esim. kulutukseen tai kaasunvasteeseen mitenkään?


            Ei huvittaisi vaihdella 200€ osaa jos sillä ei ole auton toiminnan kannalta merkitystä. (Jos on, niin vaihdetaan sitten - ei tuo onneksi pahassa paikassa ole.)

            Comment

            • DaJackal
              Bimmer Rookie
              • Mar 2018
              • 43
              • Lappeenranta

              Originally posted by _j00na_ View Post
              Saako hehkujen ohjausyksikön virtapiuhan ( se mikä laturilta lähtee) vaihdettua ilman imusarjojen jne purkamista? Viime kevättalvella vaihdettu uusi yksikkö ja taas herjat kaikista 6 hehkusta. Tuo ainoa mikä on vaihtamatta..

              Auto LCI 535d

              Korjaamo ainakin vaihtoi 530dA:han tämän hyvin ripeästi, joten joko onnistuu purkamatta imusarjaa tai sitten on pojilla kova rutiini ko. hommaan.


              Omassa autossa oli juuri samanlainen tilanne ja tuo piuha paljastui vialliseksi, itse piuha maksoi joku 40€ tms korjaamolla. Jos piuha on viallinen, niin melkoisella todennäköisyydellä se on polttanut myös ohjausyksikön, eli kannattaa henkisesti asennoitua vaihtamaan myös se uudestaan.

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1998
                • Tampere

                Oman auton (N47D20A) EGR:ssä ilmennyt probleemaa. Auto voi sammahdella tyhjäkäynnillä, liikkeellelähtö joskus tosi huonoa ja vetoja tuntuu olevan pois ajossa.

                Jos alipaineletkun ja liittimen ottaa venttiililtä pois, auto toimii normaalisti, paitsi jonkin ajan kuluttua syttyy moottorin vikavalo.

                EGR venttiili vaihdettu uuteen, mutta edelleen samaa vikaa ilmenee. Onkohan tuo alipanetta ohjaava (solenoidi)venttiili kenties rikki ? Paljonko tähän ohjausventtiiliin menevässä letkussa pitäisi tuntua imua tyhjäkäynnillä ?

                Comment

                • Nupe9
                  Newbiemmer
                  • Jan 2020
                  • 5
                  • Tampere

                  Moro!

                  Olisiko kellään tietoa passaako vanhemmasta M57D29:stä kansi alkupään E60 M57TU30-komeeseen? Omasta E60:sta kansi porsinut imusarjan läppien takia ja läheltä löytyisi edullisesti kunnostettu E39:stä peräisin oleva kansi. Osanumerot ei ainakaan Realoemin mukaan käy päikseen, mutta olisiko jollain kokemusperäistä tietoa kansien sopivuuksista?

                  -Nupe

                  Comment

                  • Sto
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2013
                    • 89
                    • Helsinki

                    Onkohan vasemman etuvetarin ulompi nivel menossa rikki, kun naputtaa toisinaan metallisesti moottorijarrutuksessa oikealle kaartaessa? Muutoin vedättäessä ja oikealle kääntyessä ei kuulu ääntä. Koitin parkkiksella kaarrella ja kiemurrella, mutten saanut kuin kerran vasemmalle käännyttäessä kuulumaan pari napsahdusta.

                    Pystyykö väljyyden jotenkin toteamaan käsin?

                    E61 530xd -09.
                    EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

                    Comment

                    • Jaandei
                      Newbiemmer
                      • Oct 2018
                      • 21
                      • Oulainen

                      Ei löytynyt hakutoiminnolla niin kysytään täältä: E61 akun vaihdon jälkeen alkoi herjaamaan vilkkuja, trailer indicator right ja left, jokaisella vilkun käytöllä sama homma ja vilkuttaa todella nopeasti. Kaikki valot ja vilkut ja lasit toimii. FRM eli valomoduuleja näistä on mennyt mutta kaikki nuo edellämainitut toimii niin onko vika kumminkaan siellä? Miksi juuri akun vaihdon jälkeen tuli viat, kun ennen ei ole oireillut mitenkään? Akku siis vaihdettu ja koodattu autokorjaamolla.

                      Comment

                      • Juuså
                        BTCF Member
                        • Oct 2009
                        • 207
                        • Kuopio

                        Originally posted by Jaandei View Post
                        Ei löytynyt hakutoiminnolla niin kysytään täältä: E61 akun vaihdon jälkeen alkoi herjaamaan vilkkuja, trailer indicator right ja left, jokaisella vilkun käytöllä sama homma ja vilkuttaa todella nopeasti. Kaikki valot ja vilkut ja lasit toimii. FRM eli valomoduuleja näistä on mennyt mutta kaikki nuo edellämainitut toimii niin onko vika kumminkaan siellä? Miksi juuri akun vaihdon jälkeen tuli viat, kun ennen ei ole oireillut mitenkään? Akku siis vaihdettu ja koodattu autokorjaamolla.
                        Vissiin vetokoukku sinulla, katsoppa sieltä akulta sitä pääjohtosarjan nippua, siitä on varmaan otettu koukulle sähköt. Oisko siellä joku johto irronnut kun akkua revitty ylös? Muistaakseni vilkuilta joutu ottaa yhden rosvouksen siitä akun puolelta, jos siis jälkiasenteinen koukku. Siitä lähtisin kahtomaan.
                        Last edited by Juuså; 09-11-2020, 18:26.
                        G31 540d xDrive -18

                        Comment

                        • Jaandei
                          Newbiemmer
                          • Oct 2018
                          • 21
                          • Oulainen

                          Originally posted by Juuså View Post
                          Vissiin vetokoukku sinulla, katsoppa sieltä akulta sitä pääjohtosarjan nippua, siitä on varmaan otettu koukulle sähköt. Oisko siellä joku johto irronnut kun akkua revitty ylös? Muistaakseni vilkuilta joutu ottaa yhden rosvouksen siitä akun puolelta, jos siis jälkiasenteinen koukku. Siitä lähtisin kahtomaan.
                          Joo on koukku, ilmeisesti asennettu jälkikäteen Westfalian koukku, ei ole täysin varmaa onko alkuperäinen vai ei. Diffuusorissa on kyllä koukun luukku. Pitääpä soitella huomenna korjaamolle niin saavat katsoa mikä vikana. Oireet kyllä viittaisi sinne koukulle, kiitos vastauksesta.

                          Comment

                          • edva
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2018
                            • 317
                            • Pirkkala

                            Sigu ei startannu lämpimästä tallista vaikka anto apuvirtaa. Vikakoodit joka hehkulta. Aattelin vaihtaa ohjainboksin ja kaikki hehkut siinä samalla. Onks tuo oikee diagnoosi vai oisko parempia ideoita? Mitä muuta kannattas vaihtaa, kun kuitenkin imusarjan joutuu irrottaan?
                            e61 530xd LCI 3/2007

                            Comment

                            • vekkuli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1335
                              • Liminka

                              Originally posted by edva View Post
                              Sigu ei startannu lämpimästä tallista vaikka anto apuvirtaa. Vikakoodit joka hehkulta. Aattelin vaihtaa ohjainboksin ja kaikki hehkut siinä samalla. Onks tuo oikee diagnoosi vai oisko parempia ideoita? Mitä muuta kannattas vaihtaa, kun kuitenkin imusarjan joutuu irrottaan?
                              Kyllä pitäisi lämpimästä tallista lähteä ilman hehkujakin käyntiin. Vikakoodin lukuun ensiksi, ettei tarvitse arpoa.
                              E93 ///M3
                              E60 530dA aka M5
                              F11 525dA Xdrive
                              Tesla model 3 LR MY22

                              Comment

                              • Penahh
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2017
                                • 69
                                • Lappi

                                Tervehdys, aloin tässä 09vm 535d: hen vaihtamaan hehkuja kun on lähtenyt huonosti käymään kylmällä vaikka ei ole antanut vikakoodia, testasin nuo vanhat hehkut kaapeleilla ja akulla ja jokanen toimi, joten voisiko rele olla rikki niin ettei anna vikakoodia mutta hehkut ei silti toimi?
                                Sitten toinen asia, tuohon venttiilikopan päällä olevaan ''kaukaloon'' missä suuttimetkin on niin on alkanut keräämään öljyä ja mielestäni aika nopeasti, viimeksi kun olen siihen kattonut niin ei ole ollut kuin vähän märkä.
                                Mistä tuo öljy voi tuohon päätyä? Vuotava suutin, venttiilikopan tiiviste, imusarjan tiivisteet?
                                E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
                                -----------------------------
                                Ex.
                                E46 330D ///M-Sport vm. 04
                                E61 535D ///M-Sport vm. 09
                                E39 530D ///M-Sport vm. 02

                                Comment

                                Working...
                                X