E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daro
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 113
    • Oulu

    Tuli vaihdettua 525d lci imusarja omaan 530d:hen, muuten kaikki ok, mutta nyt tulee tietysti vikakoodi läppiä ohjaavasta moottorista, kun sitä ei ole tuossa imusarjassa. Saisiko tuon jollain vastuksella tjsp. huijattua että auto kuvittelee läppämoottorin olevan vielä kytkettynä?

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2804
      • Tampere

      Originally posted by daro View Post
      Tuli vaihdettua 525d lci imusarja omaan 530d:hen, muuten kaikki ok, mutta nyt tulee tietysti vikakoodi läppiä ohjaavasta moottorista, kun sitä ei ole tuossa imusarjassa. Saisiko tuon jollain vastuksella tjsp. huijattua että auto kuvittelee läppämoottorin olevan vielä kytkettynä?
      Minkälainen moottori siinä läpällisessä imusarjassa on, kun se taitaa kuitenkin toimia alipaineella koko systeemi? Olethan tulpannut kyseisen alipaineletkun?
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • daro
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 113
        • Oulu

        Voi toki olla että ko. venttiili onkin joku aivan muu, vikakoodi (geneerisellä lukijalla tosin) viittasi noihin läppiin. Sijaitsee siellä imusarjan takaosassa, pikaisella selauksella voisi liittyä tosin EGR:ään(?).

        Osa nro 1: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...77#11747810831

        Comment

        • buubaa
          Bimmer Rookie
          • May 2013
          • 140
          • Lahti

          Mites kun noi kangaslättänät ei oikeen miellytä ja tekis mieli vaihtaa vähän fiksumman näköstä jakkaraa, autossa on nyt noi puolisähkö penkit niin joutuuko paljonkin tekeen piuhavirityksiä että saa täyssähkö jakkarat toimiin? Sen tiedän et muistilliset tarvii jonkin verran virittelyä mut mites muistittomat?

          Edit. Niin ja onkos näissä vuosimallien välillä jotain eroavaisuuksia? Itellä siis -07 lci.

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2804
            • Tampere

            Originally posted by daro View Post
            Voi toki olla että ko. venttiili onkin joku aivan muu, vikakoodi (geneerisellä lukijalla tosin) viittasi noihin läppiin. Sijaitsee siellä imusarjan takaosassa, pikaisella selauksella voisi liittyä tosin EGR:ään(?).
            Aivan, kyseessä ei ole moottori, vaan sähkötoiminen venttiili, jolla ohjataan läpille menevää alipainetta niiden liikuttamiseksi ajon aikana. Tuonne ei oikein mitään vastusta ole mielekästä rakentaa, vaan riittää että tulppaat läpille menevän pään ko. venttiilistä.
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • buubaa
              Bimmer Rookie
              • May 2013
              • 140
              • Lahti

              Originally posted by buubaa View Post
              Täytyy seurailla tota latausjännitettä. Dampperi oli ainakin 1kk sit kaikinpuolin ehjän olonen ja näköinen kun kattelin juurikin hihnan ääntämisen takia.

              Tänään tajusin kattoo akun jännitteen ennen käynnistystä aamulla yön yli seisomisen jälkeen, 11,6v näytti eli taitaa toi akku vedellä viimesiään:think 40km matkan ajan seurasin latausjännitettä ja tasaisesti vähän reilussa 14voltissa se oli koko matkan.

              Comment

              • buubaa
                Bimmer Rookie
                • May 2013
                • 140
                • Lahti

                Originally posted by buubaa View Post
                Tänään tajusin kattoo akun jännitteen ennen käynnistystä aamulla yön yli seisomisen jälkeen, 11,6v näytti eli taitaa toi akku vedellä viimesiään:think 40km matkan ajan seurasin latausjännitettä ja tasaisesti vähän reilussa 14voltissa se oli koko matkan.
                Ja ongelmat poistu kun vaihdoin uuden patterin Vielä koodaus täytyy tehdä, josko sen sais tolla delphillä tehtyä:think

                Edit. Akun vaihdon pysty ilmottaan delphillä mutta akkutyypin vaihtoo ei. Autoon on koodattu 90ah agm akku joka oli vähän outoo kun autossa näytti olevan BMW orginaali 95ah normi akku. Ja nyt tuli siis 100ah normi akku niin kaiketi olis järkevä saada autolle se ilmoitettua, milläs tää onnistuu?
                Last edited by buubaa; 25-10-2020, 11:17.

                Comment

                • Kiding
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 196
                  • Tamperkele

                  Pitääkö olla huolissaan, kun aamulla käynnistin auton, niin I drive ns nollaantui, eli kieli vaihtu takasin saksaan ja muutkin asetukset palautui tehdasasetuksiin. Eli alkaako ccc tiltata?
                  BMW E61 530D 2008

                  Comment

                  • buubaa
                    Bimmer Rookie
                    • May 2013
                    • 140
                    • Lahti

                    Originally posted by Kiding View Post
                    Pitääkö olla huolissaan, kun aamulla käynnistin auton, niin I drive ns nollaantui, eli kieli vaihtu takasin saksaan ja muutkin asetukset palautui tehdasasetuksiin. Eli alkaako ccc tiltata?
                    Ite just vaihdoin akun kun auto teki erinäisiä kummallisuuksia, idriven asetusten hukkuminen tuli niistä ensimmäisenä. Juuri vaihdoin akun niin vielä en tiedä korjaantuko idriven ongelmat sillä mutta ainakin ratti rupes heti lämpeneen ja "tervetuloa valot" palamaan

                    Comment

                    • Kiding
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 196
                      • Tamperkele

                      Akku on uusittu reilu vuosi sitten, exide. Vaihto ilmoitettu autolle.
                      BMW E61 530D 2008

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by Kiding View Post
                        Akku on uusittu reilu vuosi sitten, exide. Vaihto ilmoitettu autolle.
                        Takakontin + kaapelin läpivienti tarkastettu ?

                        Comment

                        • Kiding
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 196
                          • Tamperkele

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Takakontin + kaapelin läpivienti tarkastettu ?
                          On. Oli kunnossa.
                          BMW E61 530D 2008

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2804
                            • Tampere

                            Originally posted by buubaa View Post
                            a nyt tuli siis 100ah normi akku niin kaiketi olis järkevä saada autolle se ilmoitettua, milläs tää onnistuu?
                            Akkutyypin vaihto täytyy ensin koodata autoon ja tämän jälkeen rekisteröidä akun vaihto tehdyksi.
                            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • buubaa
                              Bimmer Rookie
                              • May 2013
                              • 140
                              • Lahti

                              Kyllä, mutta millä tää akkutyypin vaihto onnistuu? Delphillä ei näyttänyt onnistuvan.

                              Comment

                              • _j00na_
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 130
                                • Seinäjoki

                                Saako hehkujen ohjausyksikön virtapiuhan ( se mikä laturilta lähtee) vaihdettua ilman imusarjojen jne purkamista? Viime kevättalvella vaihdettu uusi yksikkö ja taas herjat kaikista 6 hehkusta. Tuo ainoa mikä on vaihtamatta..

                                Auto LCI 535d
                                Bemarit:

                                -E61 535d M-sport LCI -07 Tiefseeblau Metallic
                                - ½ E34 ///M5 touring -92 Diamantschwarz Metallic

                                - Harraste: Chevy Camaro LT1 V8 & T56 Manual -95


                                Ex: -E36 318is dakargelb M-technic
                                -E34 520i Touring -96 Fjordgrau Metallic

                                Comment

                                Working...
                                X