Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17546
    • Turku

    Siis ei siinä ole jousia, vain saranat kuten yleensäkin näissä 20 vuoden sisään tehdyissä farkuissa, joista lasi avautuu. Kuva:

    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • vekkuli
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1332
      • Liminka

      Originally posted by Laku View Post
      Siis ei siinä ole jousia, vain saranat kuten yleensäkin näissä 20 vuoden sisään tehdyissä farkuissa, joista lasi avautuu. Kuva:

      https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=41_1592
      Siihen saranaanhan on integroitu jousi.
      E93 ///M3
      E60 530dA aka M5
      F11 525dA Xdrive
      Tesla model 3 LR MY22

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17546
        • Turku

        Originally posted by vekkuli View Post
        Siihen saranaanhan on integroitu jousi.
        Tarkoitin jousi-sanalla kaasujousta. Mutta kiitos, taas oppi uutta, en itse asiassa tiennyt, että saranassakin on jousi .
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 448
          • E-pohjanmaa

          Täytyy olla toinen jousista antautunut. Näyttää kyllä melko savotalta saranan vaihtaminen. Onko joku vaihtanut? Tuskin tuohon pelkkää jousta saa, joutuu joka tapauksessa saranan käteen sieltä kaivaa..
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Maili View Post
            Täytyy olla toinen jousista antautunut. Näyttää kyllä melko savotalta saranan vaihtaminen. Onko joku vaihtanut? Tuskin tuohon pelkkää jousta saa, joutuu joka tapauksessa saranan käteen sieltä kaivaa..
            Kyllähän jousia saa mittatilauksena Suomestakin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Maili
              BTCF Member
              • Aug 2011
              • 448
              • E-pohjanmaa

              Originally posted by HTK12 View Post
              Kyllähän jousia saa mittatilauksena Suomestakin.
              Joo, saahan niitä jousia. Vasemman puolen jousi on poikki. Näki lampun kanssa hyvin tarkastaa kun lasi luukku on ylhäällä. Onkohan tuo saranan vaihto millainen operaatio? Toinen vaihtoehto on tietenkin antaa olla noin. Aukeehan se luukku, mutta ei pysy ylhäällä kuin ylimmässä asennossa ja jonkin verran raskaampi on peräluukku nostaa auki. Voimakkaammilla pumpuilla sitäkin pystyisi tietysti auttaa.
              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

              Comment

              • Jesse93
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 940
                • Mustio

                E61 adaptiivisilla xenoneilla, oikean puoleinen pitkä alkanut räpsyy/vilkkumaan ajossa. Ei tule vikaherjaa mittaristoon, ei vilku valokatkasijan vihree ledi ja adaptiiviset valot toimii muuten kyllä. Auto tyhjäkäynnillä rattia kääntelemällä saa vian päälle eli vilkkumaan valon. Kellään ollut vastaavaa?
                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                Comment

                • manfre
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2018
                  • 47
                  • suomi

                  525d -05 370tkm viheltää kun painaa kaasua. Kun kone lämpiää niin viheltäminen vähän vähentyy. Tätä esiintynyt nyt ainakin 100tkm. Oletettavasti turbo mutta lueskelin että vois olla myös pakosarja? Pystyykö tätä ääntä itse paikallistamaan jotenkin helposti/jos pakosarjassa olis vuoto niin pystyykö sitä näkemään ilman että ottaa pakosarjan käteen?
                  f10 525d 2010

                  Comment

                  • furi
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 135
                    • Turku

                    Molemmat kaukosäätimet lopetti toiminnan laakista ja radiosta hävisi tallennetut kanavat, mutta kuuluu OK. Kaikki muu takapäässä toimii.

                    Onko tässä kyse antennivahvistimesta vai johdoista? Onko näin, että antennivahvistimen kosahtaessa myös radio mene mykäksi?
                    E61 520dA LCI -08

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2763
                      • Tampere

                      Originally posted by furi View Post
                      Molemmat kaukosäätimet lopetti toiminnan laakista ja radiosta hävisi tallennetut kanavat, mutta kuuluu OK. Kaikki muu takapäässä toimii.

                      Onko tässä kyse antennivahvistimesta vai johdoista? Onko näin, että antennivahvistimen kosahtaessa myös radio mene mykäksi?
                      Jos on E61 kyseessä, niin takaluukun johtosarjojen kunto voisi olla paikallaan tarkistaa. Mikäli ei löydy katkenneita johtimia, niin seuraavaksi katse antennivahvistimeen. Vikakoodit toki hyvä lukaista ihan alkuun, josko niistä jotakin voi päätellä.
                      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • furi
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 135
                        • Turku

                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Jos on E61 kyseessä, niin takaluukun johtosarjojen kunto voisi olla paikallaan tarkistaa. Mikäli ei löydy katkenneita johtimia, niin seuraavaksi katse antennivahvistimeen. Vikakoodit toki hyvä lukaista ihan alkuun, josko niistä jotakin voi päätellä.
                        Jep, tuo E61 on potilaana.

                        Katsotaan nuo johdot ja vikakoodit, kun tulee sopiva väli. Ajattelin näin alustavasti kysellä, kun ajattelin kaukosäädön ja radion kuuluvuuden menevän käsi kädessä.
                        E61 520dA LCI -08

                        Comment

                        • _j00na_
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 130
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by furi View Post
                          Jep, tuo E61 on potilaana.

                          Katsotaan nuo johdot ja vikakoodit, kun tulee sopiva väli. Ajattelin näin alustavasti kysellä, kun ajattelin kaukosäädön ja radion kuuluvuuden menevän käsi kädessä.
                          Itsellä oli omasta E61 takalasista antenninvahvarille menevä antenninpiuha katkennut. Radio kuului taajamassa silti ihan Ok , mutta kaukkarit eivät puhuneet yhtään mitään. Uusi takalasi ja taas toimii.
                          Bemarit:

                          -E61 535d M-sport LCI -07 Tiefseeblau Metallic
                          - ½ E34 ///M5 touring -92 Diamantschwarz Metallic

                          - Harraste: Chevy Camaro LT1 V8 & T56 Manual -95


                          Ex: -E36 318is dakargelb M-technic
                          -E34 520i Touring -96 Fjordgrau Metallic

                          Comment

                          • edva
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2018
                            • 308
                            • Pirkkala

                            Aattelin tsekata ja vaihtaa siguun imupuolen letkut. Mitä letkua kantsis hommata remonttia varten? Pätee varmaan kaikkii M57 koneisiin.
                            e61 530xd LCI 3/2007

                            Comment

                            • Hartsai
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2018
                              • 60
                              • Oulu

                              e60 pre lci oikeassa ajovalossa kosteutta sisällä. Kattelin tuossa uusia ajovaloja ja eri merkkisiä löytyy jonkin verran. Onko noissa mitään järkäe edes miettiä muita kuin hellan valmistamia ?

                              Sen verran olen noista kuullu että uuden ja vanhan sekottaminen näyttää melko hurjalta joten varmaan pitäisi hankkia molemmat uutena. Käytettynä kulunutta osaa löytyy aika huonosti. Varaosahausta (VOH) löytyy 2 vaihtoehtoa joista toinen ilmotuksen mukaa uusi ja toinen käytetty muitta kannakkeita rikki.

                              Kaiketi onni tässä vaiheessa on että kyseessä on halogeenit ja esim hellalta uudet valot tällä hetkellä motointegratorilla noin 500e yhteensä.

                              Comment

                              • edva
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2018
                                • 308
                                • Pirkkala

                                Ite säästin ja otin lamput irti, kuivasin ja tiivistin reiät silikonilla. Eniten vuosi lampun päällä olevista korkeista. Sit hionta, kiillotus ja uv-suojattu spraylakka päälle. Ei paljon uudelle häpee ja homma makso kympin.
                                e61 530xd LCI 3/2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎