Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edva
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2018
    • 306
    • Pirkkala

    Originally posted by MikkoJII View Post
    https://huoltovaraus.bmw.fi

    Tuolla näkyy jos kamppanja on auki.
    Meinas mennä kahvit väärään kurkkuun ku ihan mielenkiinnosta katoin mitä Autokeskuksella maksaa huollot Raikkarien vaihto 200,90€
    Autodocilta Boschin aktiivihiilisuodattimet 15,56€ ja vaihdossa menee 5min vaikka hetken kaivelis nenää.
    Se on ku aseellinen ryöstö, jos tonne viet autos.
    e61 530xd LCI 3/2007

    Comment

    • alpine3
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2010
      • 1274
      • Kajjjaani

      Originally posted by edva View Post
      Se on ku aseellinen ryöstö, jos tonne viet autos.
      En ole Autokeskuksella huollossa käynyt mutta ilmeisesti kuitenkin aseetonta ryöstöä tarkoitat, toivottavasti
      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

      Comment

      • edva
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2018
        • 306
        • Pirkkala

        En oo kans käyny mut abc:illa puhuttiin, että sohivat kohti korttikoneella, jonka näytöllä on numeron perässä monta nollaa ennen pilkkua.
        e61 530xd LCI 3/2007

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          E61 LCI vänkärin sumari osoittaa 6cm korkeammalle n. 50cm päästä kuin kuskin puolella. Pitääkö ruuvata vasta vai myötäpäivään että saa alemmaksi? Kokeilin vähän pimeässä sorkkia mutta eihän siitä mitään tullut. Luulin nähneeni ristipääkannan kolossa. Muita vinkkejä tarjolla?

          Päällä on tosiaan korjauskehotus vuoden takaa ja ei viitsi viedä konttorille, taitaa pompata jos vanha vika korjaamatta.

          Jos teippaa sumarit umpeen niin mitataanko ne katsastuksessa siitä huolimatta? Koskaan en ole käyttänyt.....turha varuste.
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2759
            • Tampere

            Originally posted by 205/65-15H View Post
            Pitääkö ruuvata vasta vai myötäpäivään että saa alemmaksi?
            Myötäpäivään ruuvista kääntö suuntaa sumareita ylöspäin ja vastapäivään alaspäin.
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Originally posted by 205/65-15H View Post
              E61 LCI vänkärin sumari osoittaa 6cm korkeammalle n. 50cm päästä kuin kuskin puolella. Pitääkö ruuvata vasta vai myötäpäivään että saa alemmaksi? Kokeilin vähän pimeässä sorkkia mutta eihän siitä mitään tullut. Luulin nähneeni ristipääkannan kolossa. Muita vinkkejä tarjolla?

              Päällä on tosiaan korjauskehotus vuoden takaa ja ei viitsi viedä konttorille, taitaa pompata jos vanha vika korjaamatta.

              Jos teippaa sumarit umpeen niin mitataanko ne katsastuksessa siitä huolimatta? Koskaan en ole käyttänyt.....turha varuste.
              Sumarit teipattuna ja sulake tai polttimot pitää poistaa.

              Comment

              • Slammed
                Newbiemmer
                • Aug 2020
                • 22
                • Lappeenranta

                Akun navalta oli yksi kaapeli miltein irti. Komeita valokaaria teki ku sai muovit edestä pois. Nyt saa ajella taas monttuista tietä ilman ongelmia. Kiitos

                Comment

                • furi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 135
                  • Turku

                  No niin, vaihdoin toissapäivänä termostaatin, kun lämmöt ei pitkälläkään matkalla noussut mihinkään, vaan pyöri 52-53 asteessa. Termarin vaihdon jälkeen lämmöt nousee 58-60 asteeseen. Mitäs seuraavaksi? Lämmönvaihdin? Pääseekö sitä "kätevästi" testaamaan itse?

                  Kelit on olleet nollan tuntumassa, ja autona tuo sigun 520dA
                  Last edited by furi; 04-12-2020, 16:43.
                  E61 520dA LCI -08

                  Comment

                  • levis69
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 186
                    • Etelä-Savo

                    Onko kenelläkään varmaa tietoa että käykö solenoidisuuttimet piezojen tilalle ?
                    Siis fyysisesti.
                    Olen suunnittelemassa piezoilla olevaa moottoria solenoideilla olevan tilalle,kaikki apulaitteet ,johtosarjat ja suuttimet tulisi vanhasta??
                    M57D306D4 > M57n2.

                    Eli ainoastaan raakamoottori vaihtuisi... Kaikki muu tulisi vanhasta... Onko tuhoon tuomittu yritys??
                    Last edited by levis69; 04-12-2020, 19:31. Reason: Selvennetty asiaa.....
                    E63 M6

                    "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                    ex:
                    e21 323i
                    e30 316
                    e30 M3
                    e34 524td
                    e34 520i
                    e39 530da
                    e39 540i 6v.
                    E61 535d

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      Originally posted by furi View Post
                      No niin, vaihdoin toissapäivänä termostaatin, kun lämmöt ei pitkälläkään matkalla noussut mihinkään, vaan pyöri 52-53 asteessa. Termarin vaihdon jälkeen lämmöt nousee 58-60 asteeseen. Mitäs seuraavaksi? Lämmönvaihdin? Pääseekö sitä "kätevästi" testaamaan itse?

                      Kelit on olleet nollan tuntumassa, ja autona tuo sigun 520dA
                      Helpoin on varmaan laittaa esimerkiksi INPA kiinni ja katsoa sillä, missä lämmöissä laatikon lämmöt pyörii. Toinen tapa on laittaa lämmönvaihtimen letku "tukkoon" vaikka lukkopihdeillä jolloin vesikierto ei pääse laatikolle asti. Eli jos lämmöt lähtee nousuun tämän tukkimisen seurauksena on vika lämmönvaihtimessa. Joku viisaampi voi kertoa prosessin tarkemmin ja mikä letku pitää tukkia ym. vinkit tähän, jos tähän kokeiluun päädyt.

                      Lämmönvaihtimen vaihdon voi ohittaa letkutermarilla, josta on täällä E60 puolella keskusteltu aika paljonkin. Se on ainakin keskusteluiden perusteella halpa ja toimiva ratkaisu.

                      Omaan sigun toukkaan vaihdettiin viime maaliskuussa merkkiliikkeessä ensin termarit (päätermari ja EGR), mutta ei lämmennyt vieläkään. Sen jälkeen vaihdettiin vielä lämmönvaihdin. Laatikon lämmöt oli "jumittuneet" muistaakseni 30-45 asteen tienoille pitkälläkin ajolla ja moottorin lämmöt ei nousseet kuin max. 80-asteen tienoille. Lämmönvaihtimen vaihdon jälkeen moottorinlämmöt nousi 88-92 paikkeille ja siinä ne on nyt pysyneet.
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • edva
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2018
                        • 306
                        • Pirkkala



                        Suosittelen tuota letkutermaria niin ei tarvi enää huolehtia laatikon lämmönvaihtimen termarin toimivuudesta. Kokemukset siis 3.0d koneen osalta, 2.0 en osaa sanoa meneekö samalla lailla.
                        Perusidea siis että lämmönvaihtimelta ylöspäin lähtevään letkuun ennen T-haaraa laitetaan termostaatti. Mieluiten vielä oikein päin..
                        e61 530xd LCI 3/2007

                        Comment

                        • furi
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 135
                          • Turku

                          Originally posted by edva View Post
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=401004

                          Suosittelen tuota letkutermaria niin ei tarvi enää huolehtia laatikon lämmönvaihtimen termarin toimivuudesta. Kokemukset siis 3.0d koneen osalta, 2.0 en osaa sanoa meneekö samalla lailla.
                          Perusidea siis että lämmönvaihtimelta ylöspäin lähtevään letkuun ennen T-haaraa laitetaan termostaatti. Mieluiten vielä oikein päin..
                          Kiitos! Kuulostaa olevan aika paljon helpompi, halvempi ja toimintavarmempi modaus... kiinnostaisi kyllä tietää onko N47 koneelle sama proseduuri?
                          E61 520dA LCI -08

                          Comment

                          • edva
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2018
                            • 306
                            • Pirkkala

                            Originally posted by furi View Post
                            Kiitos! Kuulostaa olevan aika paljon helpompi, halvempi ja toimintavarmempi modaus... kiinnostaisi kyllä tietää onko N47 koneelle sama proseduuri?


                            Tuossa N47 koneen jäähyletkut. Osa nro 5 letku tulee lootan lauhduttimelta.

                            Tässä M57 ja letku on osa nro 8:


                            Modi käy myös N47 koneeseen. Lauhduttimen toimivuuden voi testata myös tukkimalla letkun esim. letkupihdeillä ja tsekkaamalla nouseeko lämmöt koneessa ja laatikossa.

                            EDIT: Clavurion olikin jo vastaillut tuonne Letkutermari-ketjuun.
                            e61 530xd LCI 3/2007

                            Comment

                            • furi
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2005
                              • 135
                              • Turku

                              Originally posted by edva View Post
                              https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0751

                              Tuossa N47 koneen jäähyletkut. Osa nro 5 letku tulee lootan lauhduttimelta.

                              Tässä M57 ja letku on osa nro 8:


                              Modi käy myös N47 koneeseen. Lauhduttimen toimivuuden voi testata myös tukkimalla letkun esim. letkupihdeillä ja tsekkaamalla nouseeko lämmöt koneessa ja laatikossa.

                              EDIT: Clavurion olikin jo vastaillut tuonne Letkutermari-ketjuun.
                              Juu kiitos, ehdinkin jo tuohon toiseen threadiin kirjoitella. Tosiaan tuon 5. letkun tukkimisen jälkeen kaikki lämpesi normaalisti, eli ei muuta kuin modausta suunnittelemaan.
                              E61 520dA LCI -08

                              Comment

                              • ripaxp86
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2020
                                • 43
                                • jkl

                                Osaiskohan joku vinkata tuosta inpan errorilistasta mikä sitä vaivaa?
                                Eli e60 lci 525. Miken inpalla luin koodit. Muistaakseni yritin mennä lukemaan koodeja ainakin valomoduulista, mutta ei päästänyt sisälle.

                                Sitten on mietityttänyt, kun käynnistyksessä ei pala moottorin vika valo. Johtuukohan se tuosta valomoduulista? Kysessä on arabi tuonti auto ja siellä ei ole ollut tuota obd pakkoa katsastuksessa sillon. Jostain lueskelin et silloin ei käynnistyksessä syty moottorin valo:think:think
                                Attached Files
                                -e60 525 LCI - Honda X11

                                ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎