Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1275
    • Kajjjaani

    Originally posted by ripaxp86 View Post
    e: automaatti lasinpyyhkijät pyyhkii miten sattuu. Onko noita tuulilasin tunnistimia noissa vikaantunut?
    Kannattaa kokeilla kalibroida sadetunnistin uudelleen. Jos se ei auta niin kokeile kiinnittää sadetunnistin uudelleen tuulilasiin (oikealla aineella tai oikeanlaisella tyynyllä).
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • energy
      BTCF Member
      • May 2003
      • 1697
      • Haukipudas, Oulu

      Originally posted by ripaxp86 View Post
      e: automaatti lasinpyyhkijät pyyhkii miten sattuu. Onko noita tuulilasin tunnistimia noissa vikaantunut?
      Tuo "RLS: NoResponse" vikakoodi kertoo ettei sadetunnistimeen (RLS moduuli) saada yhteyttä. Omasta meni RLS moduuli rikki lasinvaihdon yhteydessä, tunnistimen sisään oli tipahtanut palanen siitä vanhan lasin muovista mihin RLS kiinnitetään. Sitten kun se asennettiin uuteen lasiin, kampesi palanen yhden komponentin piirilevyltä irti
      :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
      :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
      :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

      Comment

      • jonsered92
        BTCF Member
        • Jun 2012
        • 470
        • JKL

        Originally posted by macman_lahti View Post
        Jos on tollainen tilanne niin katso nyt ensin alkuun että siellä on edes vahvari vasemmassa takakulmassa
        Itse tuli jumpattua ton kanssa aikalailla kun ensin päivitin perusaudion perus hifiin ja sen jälkeen vielä vahvariksi Alpine josta ajettiin etuovet ja lattiabassot.
        Joo oli vahvari, sain halvalla käytetyn ja kokeilin myös sitä mut ei eloa. Täytyy mittari ehtiä ni pääsee mittaamaan tuleeko virtaa, mut jos tulee nii voiko kumpiki bassoelementti olla sökönä..
        Nyt:e60 530xda herkuilla
        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

        Comment

        • ripaxp86
          Bimmer Rookie
          • Jan 2020
          • 43
          • jkl

          Originally posted by alpine3 View Post
          Kannattaa kokeilla kalibroida sadetunnistin uudelleen. Jos se ei auta niin kokeile kiinnittää sadetunnistin uudelleen tuulilasiin (oikealla aineella tai oikeanlaisella tyynyllä).

          kiitos vinkistä. Katotaan alkaako noilla konsteilla toimiin.
          Antoi kumminkin inpalla kalibroida tunnistimen, niin ei ihan pimeenä tuo laite oo
          -e60 525 LCI - Honda X11

          ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

          Comment

          • macman_lahti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2017
            • 290
            • Lahti

            Originally posted by jonsered92 View Post
            Joo oli vahvari, sain halvalla käytetyn ja kokeilin myös sitä mut ei eloa. Täytyy mittari ehtiä ni pääsee mittaamaan tuleeko virtaa, mut jos tulee nii voiko kumpiki bassoelementti olla sökönä..
            Aika hurjalle tuntuisi ettei ne nyt jotenkin toimisi, ainakin toinen puoli. Tulee mieleen, että onko ulkoisen vahvarin takia muutettu jotain johdotuksia ja ei toimi enää samalla tavalla kuin alkuperäinen. Tosin sekin tuntuisi vähän erikoiselta koska mulla oli Alpine tossa omassa E60:ssä bassoille ja etuoviin ja se oli kyllä ihan helppo homma muuttaa takaisin perushifiksi. Sen verran tietysti kannattaa vilkaista, että onko siellä jossain irtonaisia johdon pätkiä jossain lähellä sitä vahvaria jos on vaan bassot kytkemättä takaisin siihen tavalliseen vahvariin.
            Sitten on varmaan vaan pakko sen jälkeen etsiä yleismittari jossa on jatkuvuuden mittaus ja sen verran penkkiä irti, että pääsee mittaamaan jatkuvuuden suoraan kaiuttimelta vahvarille. Tietää, että johdotus sillä välillä on varmasti kunnossa. Ja tietysti voisi koittaa mitata jännitettä siihen vahvistimelle tuleviin johtoihin mitkä tulee edestä, että onko niissä jännitettä, että johdotus soittimelta vahvarille on varmasti kunnossa.

            Mutta ensimmäisenä nyt tosiaan kannattaa mitata se virtapuoli, että vahvistin saa varmasti virtaa Toihan on siinä mielessä ärsyttävä vahvari kun ei ole minkäänlaista merkkivaloa virralle. Joutuu arvaamaan saako se virtaa..
            -08 E60 LCI
            -13 F10 3.0 xDrive

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7097
              • Forssa

              Tuli hankittua projektiksi E60 530D automaatilla ja valmistettu aivan ensimmäisten kuukausien aikana.
              Alunperäinen projekti oli laatikko ongelmat. Ei paha. Vaihdevipu pysähtyy väärään paikkaan ja ilmeisesti siten sekoittaa ohjauksen ja tulee failure ilmoitus. Kun kepin pysäyttää "väärään kohtaan", ei tule ilmoituksia ja laatikko toimii muuten tosi hyvin. Luultavimmin vaan kepin nivelet kuluneet väljäksi. No tämä on se sivuseikka, tämä ei haittaa tai häiritse ajamista.

              Pääasiallinen ongelma miksi lähdin kirjoittelemaan, on hankkimisen jälkeen ilmenneet mystiset sähköongelmat.

              Kun auton käynnistää, tulee herjoja palaneista polttimoista ja että kaikki huollot olisi rästissä useita satoja tuhansia kilomterejä sitten. No tämä ei haittaa ajoa. Hetken kun ajelee, iDrive alkaa vilkkua tai sammuu kokonaan. Välillä pimeänä ja välillä vilkkuu, harvoin pysyy pidempään yhtäjaksoisesti päällä. Samalla kun vilkkuminen alkaa, tulee näyttöön herja "Electronic failure". Samalla mittariston neulat puotaa alas ja nousee taas oikeaan kohtaan. Myös ABS luistoneston ja jotain muita jää hetkekesi palamaan mittaristoon. Tuon hetken sekoilun aikana esim vilkun viiksestä lähtee pyyhkijät päälle.
              Sekoilua kestää pari kolme sekunttia, jonka jälkeen kaikki palautuu taas normaaliksi. Sekoilun aikana kuitenkin ajossa ei huomaa mitään erikoista. Vastaa kaasuun ja vaihteet vaihtuu nätisti.
              Yleensä nämä sekoilut toistuvat noin viiden minuutin välein, ehkä vaikea arvioida kuinka usein mutta 8km kauppamatkan aikana liian ärsyttävän usein.

              Vikakoodeista ei saa mitään fikua ulos. Enimmäkseen valittaa väyläongelmaa ja palaneita polttimoita. Aivan kuin en itse tätä arvaisi.

              Onkos kohtalotovereita tai muita hyviä arvauksia mistä tätä sekavaa soppaa lähtisi purkamaan?



              E: Lataa yli 14V ja lähtee seisomsien jälkeen kuin palmun alta käyntiin. Sen tarkemmin en akkua ole vielä päässyt stressitestaamaan mutta en usko akun olevan kaput.
              Last edited by |foder|; 21-01-2021, 20:54.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • Kripp666
                Newbiemmer
                • Jul 2016
                • 13
                • Vaasa

                535d e61 pre lci, vakio alusta. Etujousi poikki, iskarit on kyllä myös aika finaalissa. Mitä on paras laittaa sinne ja mistä tilata iskarit/jouset. Madallus ei oikein kiinostaa, ajomukavuus tärkein. :think

                Comment

                • macman_lahti
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2017
                  • 290
                  • Lahti

                  Originally posted by Kripp666 View Post
                  535d e61 pre lci, vakio alusta. Etujousi poikki, iskarit on kyllä myös aika finaalissa. Mitä on paras laittaa sinne ja mistä tilata iskarit/jouset. Madallus ei oikein kiinostaa, ajomukavuus tärkein. :think
                  Itse laitoin E60 520D koko autoon Konin Special Activet iskareiksi. Tykkäsin tosi paljon. Napakka, mutta ei liian kova. Jouset taisin hakea ihan vaan Motonetista.

                  Ja tilasin Briteistä, mutta se ei taida olla enää vaihtoehto :think
                  Last edited by macman_lahti; 22-01-2021, 14:15. Reason: Ostopaikka lisätty
                  -08 E60 LCI
                  -13 F10 3.0 xDrive

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7097
                    • Forssa

                    Originally posted by |foder| View Post
                    Tuli hankittua projektiksi E60 530D automaatilla ja valmistettu aivan ensimmäisten kuukausien aikana.
                    Alunperäinen projekti oli laatikko ongelmat. Ei paha. Vaihdevipu pysähtyy väärään paikkaan ja ilmeisesti siten sekoittaa ohjauksen ja tulee failure ilmoitus. Kun kepin pysäyttää "väärään kohtaan", ei tule ilmoituksia ja laatikko toimii muuten tosi hyvin. Luultavimmin vaan kepin nivelet kuluneet väljäksi. No tämä on se sivuseikka, tämä ei haittaa tai häiritse ajamista.

                    Pääasiallinen ongelma miksi lähdin kirjoittelemaan, on hankkimisen jälkeen ilmenneet mystiset sähköongelmat.

                    Kun auton käynnistää, tulee herjoja palaneista polttimoista ja että kaikki huollot olisi rästissä useita satoja tuhansia kilomterejä sitten. No tämä ei haittaa ajoa. Hetken kun ajelee, iDrive alkaa vilkkua tai sammuu kokonaan. Välillä pimeänä ja välillä vilkkuu, harvoin pysyy pidempään yhtäjaksoisesti päällä. Samalla kun vilkkuminen alkaa, tulee näyttöön herja "Electronic failure". Samalla mittariston neulat puotaa alas ja nousee taas oikeaan kohtaan. Myös ABS luistoneston ja jotain muita jää hetkekesi palamaan mittaristoon. Tuon hetken sekoilun aikana esim vilkun viiksestä lähtee pyyhkijät päälle.
                    Sekoilua kestää pari kolme sekunttia, jonka jälkeen kaikki palautuu taas normaaliksi. Sekoilun aikana kuitenkin ajossa ei huomaa mitään erikoista. Vastaa kaasuun ja vaihteet vaihtuu nätisti.
                    Yleensä nämä sekoilut toistuvat noin viiden minuutin välein, ehkä vaikea arvioida kuinka usein mutta 8km kauppamatkan aikana liian ärsyttävän usein.

                    Vikakoodeista ei saa mitään fikua ulos. Enimmäkseen valittaa väyläongelmaa ja palaneita polttimoita. Aivan kuin en itse tätä arvaisi.

                    Onkos kohtalotovereita tai muita hyviä arvauksia mistä tätä sekavaa soppaa lähtisi purkamaan?



                    E: Lataa yli 14V ja lähtee seisomsien jälkeen kuin palmun alta käyntiin. Sen tarkemmin en akkua ole vielä päässyt stressitestaamaan mutta en usko akun olevan kaput.
                    Jatketaas kuvausta. Kun ajaa pidempää pätkää, lakkaa jossain vaiheessa temppuilu ja vikailmoitukset pysyy poissa. Ehkä jollain tapaa siis liittyy auton lämpiämiseen. :think
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by |foder| View Post
                      Jatketaas kuvausta. Kun ajaa pidempää pätkää, lakkaa jossain vaiheessa temppuilu ja vikailmoitukset pysyy poissa. Ehkä jollain tapaa siis liittyy auton lämpiämiseen. :think
                      Vai akun varaustilan nousuun tarvittavalle tasolle :think

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7097
                        • Forssa

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Vai akun varaustilan nousuun tarvittavalle tasolle :think
                        Temppuilu alkaa vasta kun lähtee liikkeelle ja silloinkin vasta hetken päästä.
                        Pistin kylmänä käyntiin ja kävi paikallaan vähän ehkä turhankin pitkään mutta n. vartin eikä mitään ilmoituksia. Ajoin kilometrin ja alkoi tuleen pimpeli pompeli ääniä. Yli puolen tunnin ajon jälkeen alkaa rauhottumaan ja ilmoitustahti harventua kunnes lakkaa kokonaan.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7097
                          • Forssa

                          Originally posted by |foder| View Post
                          Temppuilu alkaa vasta kun lähtee liikkeelle ja silloinkin vasta hetken päästä.
                          Pistin kylmänä käyntiin ja kävi paikallaan vähän ehkä turhankin pitkään mutta n. vartin eikä mitään ilmoituksia. Ajoin kilometrin ja alkoi tuleen pimpeli pompeli ääniä. Yli puolen tunnin ajon jälkeen alkaa rauhottumaan ja ilmoitustahti harventua kunnes lakkaa kokonaan.
                          Ehkä jäljillä? En tiedä mistä tuli ajatus mutta vanha kuvaputkitelkkari kikka toimii hetkellisesti. Eli kevyt läppäsy iDriven näytön päälle, kun kuva alkaa vilkkua. Läppäsyn jälkeen kuva ei vilku ja toimii todella pitkään ennen kuin taas vilkku ja heljaa sähköistä, toisinaan ei enää lopun ajomatkan aikana kiukuttele ollenkaan. Olisikohan syypää kaikkeen sitten iDrive? :think
                          Tutkimaan ja purkamaan pääsee vasta ensi viikonloppuna kun saadaan tallista yksi laite kasaan ja pois jaloista.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • Jesse93
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 940
                            • Mustio

                            Originally posted by |foder| View Post
                            Ehkä jäljillä? En tiedä mistä tuli ajatus mutta vanha kuvaputkitelkkari kikka toimii hetkellisesti. Eli kevyt läppäsy iDriven näytön päälle, kun kuva alkaa vilkkua. Läppäsyn jälkeen kuva ei vilku ja toimii todella pitkään ennen kuin taas vilkku ja heljaa sähköistä, toisinaan ei enää lopun ajomatkan aikana kiukuttele ollenkaan. Olisikohan syypää kaikkeen sitten iDrive? :think
                            Tutkimaan ja purkamaan pääsee vasta ensi viikonloppuna kun saadaan tallista yksi laite kasaan ja pois jaloista.
                            Saatat olla jäljillä jo mutta tuli mieleen että kannattaa tsekkaa päävirtakaapelin läpivienti ja toinen tyypillinen kontin piuhat jotka mitä ihmeellisempiä sähkövikoja saattaa aiheuttaa
                            E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                            Comment

                            • Jesse93
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 940
                              • Mustio

                              Originally posted by Jesse93 View Post
                              E61 adaptiivisilla xenoneilla, oikean puoleinen pitkä alkanut räpsyy/vilkkumaan ajossa. Ei tule vikaherjaa mittaristoon, ei vilku valokatkasijan vihree ledi ja adaptiiviset valot toimii muuten kyllä. Auto tyhjäkäynnillä rattia kääntelemällä saa vian päälle eli vilkkumaan valon. Kellään ollut vastaavaa?
                              Sen verran ihmettelin taas että mittasin umpiolle tulevan sinisen pitkien valojen herätteen että tulee tasaisesti virta umpiolle asti joten pakko umpiossa olla vika. Voisko valon läpän solenoidi kiukutella ja saako siihen varaosia?
                              E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                              Comment

                              • JiiVee92
                                BTCF Member
                                • Mar 2017
                                • 940
                                • Kouvola/Myllykoski

                                E61 lci orkkis xenon valoilla, saako ne sisemmät "umpiot" apukaukovaloiksi bi xenonien rinnalle? Vai onko ne kurvivalot?
                                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎