Originally posted by ripaxp86
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ripaxp86 View Poste: automaatti lasinpyyhkijät pyyhkii miten sattuu. Onko noita tuulilasin tunnistimia noissa vikaantunut?
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostJos on tollainen tilanne niin katso nyt ensin alkuun että siellä on edes vahvari vasemmassa takakulmassa
Itse tuli jumpattua ton kanssa aikalailla kun ensin päivitin perusaudion perus hifiin ja sen jälkeen vielä vahvariksi Alpine josta ajettiin etuovet ja lattiabassot.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostKannattaa kokeilla kalibroida sadetunnistin uudelleen. Jos se ei auta niin kokeile kiinnittää sadetunnistin uudelleen tuulilasiin (oikealla aineella tai oikeanlaisella tyynyllä).
kiitos vinkistä. Katotaan alkaako noilla konsteilla toimiin.
Antoi kumminkin inpalla kalibroida tunnistimen, niin ei ihan pimeenä tuo laite oo-e60 525 LCI - Honda X11
ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostJoo oli vahvari, sain halvalla käytetyn ja kokeilin myös sitä mut ei eloa. Täytyy mittari ehtiä ni pääsee mittaamaan tuleeko virtaa, mut jos tulee nii voiko kumpiki bassoelementti olla sökönä..
Sitten on varmaan vaan pakko sen jälkeen etsiä yleismittari jossa on jatkuvuuden mittaus ja sen verran penkkiä irti, että pääsee mittaamaan jatkuvuuden suoraan kaiuttimelta vahvarille. Tietää, että johdotus sillä välillä on varmasti kunnossa. Ja tietysti voisi koittaa mitata jännitettä siihen vahvistimelle tuleviin johtoihin mitkä tulee edestä, että onko niissä jännitettä, että johdotus soittimelta vahvarille on varmasti kunnossa.
Mutta ensimmäisenä nyt tosiaan kannattaa mitata se virtapuoli, että vahvistin saa varmasti virtaaToihan on siinä mielessä ärsyttävä vahvari kun ei ole minkäänlaista merkkivaloa virralle. Joutuu arvaamaan saako se virtaa..
-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Tuli hankittua projektiksi E60 530D automaatilla ja valmistettu aivan ensimmäisten kuukausien aikana.
Alunperäinen projekti oli laatikko ongelmat. Ei paha. Vaihdevipu pysähtyy väärään paikkaan ja ilmeisesti siten sekoittaa ohjauksen ja tulee failure ilmoitus. Kun kepin pysäyttää "väärään kohtaan", ei tule ilmoituksia ja laatikko toimii muuten tosi hyvin. Luultavimmin vaan kepin nivelet kuluneet väljäksi. No tämä on se sivuseikka, tämä ei haittaa tai häiritse ajamista.
Pääasiallinen ongelma miksi lähdin kirjoittelemaan, on hankkimisen jälkeen ilmenneet mystiset sähköongelmat.
Kun auton käynnistää, tulee herjoja palaneista polttimoista ja että kaikki huollot olisi rästissä useita satoja tuhansia kilomterejä sitten. No tämä ei haittaa ajoa. Hetken kun ajelee, iDrive alkaa vilkkua tai sammuu kokonaan. Välillä pimeänä ja välillä vilkkuu, harvoin pysyy pidempään yhtäjaksoisesti päällä. Samalla kun vilkkuminen alkaa, tulee näyttöön herja "Electronic failure". Samalla mittariston neulat puotaa alas ja nousee taas oikeaan kohtaan. Myös ABS luistoneston ja jotain muita jää hetkekesi palamaan mittaristoon. Tuon hetken sekoilun aikana esim vilkun viiksestä lähtee pyyhkijät päälle.
Sekoilua kestää pari kolme sekunttia, jonka jälkeen kaikki palautuu taas normaaliksi. Sekoilun aikana kuitenkin ajossa ei huomaa mitään erikoista. Vastaa kaasuun ja vaihteet vaihtuu nätisti.
Yleensä nämä sekoilut toistuvat noin viiden minuutin välein, ehkä vaikea arvioida kuinka usein mutta 8km kauppamatkan aikana liian ärsyttävän usein.
Vikakoodeista ei saa mitään fikua ulos. Enimmäkseen valittaa väyläongelmaa ja palaneita polttimoita. Aivan kuin en itse tätä arvaisi.
Onkos kohtalotovereita tai muita hyviä arvauksia mistä tätä sekavaa soppaa lähtisi purkamaan?
E: Lataa yli 14V ja lähtee seisomsien jälkeen kuin palmun alta käyntiin. Sen tarkemmin en akkua ole vielä päässyt stressitestaamaan mutta en usko akun olevan kaput.Last edited by |foder|; 21-01-2021, 20:54.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by Kripp666 View Post535d e61 pre lci, vakio alusta. Etujousi poikki, iskarit on kyllä myös aika finaalissa. Mitä on paras laittaa sinne ja mistä tilata iskarit/jouset. Madallus ei oikein kiinostaa, ajomukavuus tärkein. :think
Ja tilasin Briteistä, mutta se ei taida olla enää vaihtoehto :think-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostTuli hankittua projektiksi E60 530D automaatilla ja valmistettu aivan ensimmäisten kuukausien aikana.
Alunperäinen projekti oli laatikko ongelmat. Ei paha. Vaihdevipu pysähtyy väärään paikkaan ja ilmeisesti siten sekoittaa ohjauksen ja tulee failure ilmoitus. Kun kepin pysäyttää "väärään kohtaan", ei tule ilmoituksia ja laatikko toimii muuten tosi hyvin. Luultavimmin vaan kepin nivelet kuluneet väljäksi. No tämä on se sivuseikka, tämä ei haittaa tai häiritse ajamista.
Pääasiallinen ongelma miksi lähdin kirjoittelemaan, on hankkimisen jälkeen ilmenneet mystiset sähköongelmat.
Kun auton käynnistää, tulee herjoja palaneista polttimoista ja että kaikki huollot olisi rästissä useita satoja tuhansia kilomterejä sitten. No tämä ei haittaa ajoa. Hetken kun ajelee, iDrive alkaa vilkkua tai sammuu kokonaan. Välillä pimeänä ja välillä vilkkuu, harvoin pysyy pidempään yhtäjaksoisesti päällä. Samalla kun vilkkuminen alkaa, tulee näyttöön herja "Electronic failure". Samalla mittariston neulat puotaa alas ja nousee taas oikeaan kohtaan. Myös ABS luistoneston ja jotain muita jää hetkekesi palamaan mittaristoon. Tuon hetken sekoilun aikana esim vilkun viiksestä lähtee pyyhkijät päälle.
Sekoilua kestää pari kolme sekunttia, jonka jälkeen kaikki palautuu taas normaaliksi. Sekoilun aikana kuitenkin ajossa ei huomaa mitään erikoista. Vastaa kaasuun ja vaihteet vaihtuu nätisti.
Yleensä nämä sekoilut toistuvat noin viiden minuutin välein, ehkä vaikea arvioida kuinka usein mutta 8km kauppamatkan aikana liian ärsyttävän usein.
Vikakoodeista ei saa mitään fikua ulos. Enimmäkseen valittaa väyläongelmaa ja palaneita polttimoita. Aivan kuin en itse tätä arvaisi.
Onkos kohtalotovereita tai muita hyviä arvauksia mistä tätä sekavaa soppaa lähtisi purkamaan?
E: Lataa yli 14V ja lähtee seisomsien jälkeen kuin palmun alta käyntiin. Sen tarkemmin en akkua ole vielä päässyt stressitestaamaan mutta en usko akun olevan kaput.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostVai akun varaustilan nousuun tarvittavalle tasolle :think
Pistin kylmänä käyntiin ja kävi paikallaan vähän ehkä turhankin pitkään mutta n. vartin eikä mitään ilmoituksia. Ajoin kilometrin ja alkoi tuleen pimpeli pompeli ääniä. Yli puolen tunnin ajon jälkeen alkaa rauhottumaan ja ilmoitustahti harventua kunnes lakkaa kokonaan.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostTemppuilu alkaa vasta kun lähtee liikkeelle ja silloinkin vasta hetken päästä.
Pistin kylmänä käyntiin ja kävi paikallaan vähän ehkä turhankin pitkään mutta n. vartin eikä mitään ilmoituksia. Ajoin kilometrin ja alkoi tuleen pimpeli pompeli ääniä. Yli puolen tunnin ajon jälkeen alkaa rauhottumaan ja ilmoitustahti harventua kunnes lakkaa kokonaan.
Tutkimaan ja purkamaan pääsee vasta ensi viikonloppuna kun saadaan tallista yksi laite kasaan ja pois jaloista.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostEhkä jäljillä? En tiedä mistä tuli ajatus mutta vanha kuvaputkitelkkari kikka toimii hetkellisesti. Eli kevyt läppäsy iDriven näytön päälle, kun kuva alkaa vilkkua. Läppäsyn jälkeen kuva ei vilku ja toimii todella pitkään ennen kuin taas vilkku ja heljaa sähköistä, toisinaan ei enää lopun ajomatkan aikana kiukuttele ollenkaan. Olisikohan syypää kaikkeen sitten iDrive? :think
Tutkimaan ja purkamaan pääsee vasta ensi viikonloppuna kun saadaan tallista yksi laite kasaan ja pois jaloista.E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Originally posted by Jesse93 View PostE61 adaptiivisilla xenoneilla, oikean puoleinen pitkä alkanut räpsyy/vilkkumaan ajossa. Ei tule vikaherjaa mittaristoon, ei vilku valokatkasijan vihree ledi ja adaptiiviset valot toimii muuten kyllä. Auto tyhjäkäynnillä rattia kääntelemällä saa vian päälle eli vilkkumaan valon. Kellään ollut vastaavaa?E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
E61 lci orkkis xenon valoilla, saako ne sisemmät "umpiot" apukaukovaloiksi bi xenonien rinnalle? Vai onko ne kurvivalot?EX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Comment