E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Vaihtoon silti?
    Oletttaen että asianosaiset kontin johtosarjat on varmuudella ehjät, niin vaihtoon kyllä.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    E61 avaimet toimii satunnaisesti vain läheltä autoa. Radio pätkii eikä pysy sama kanava. Oli myös kosteutta antennivahvistimen välissä, muttei näkyvää vikaa piirilevyllä. Vaihtoon silti?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by furi View Post
    mahtaako kannattaa käytettyä, onko noista bypass-sarjoista kokemusta? En oo varma onko egr ohjelmoitu pois, onko keinoa varmistua tästä?
    Ehdotan laittamaan ehjää purkuosaa vuotavan coolerin tilalle ja EGR-venttiilin olemassaolon tai puuttumisen auto kyllä huomaa kun irroitat sen liittimen ja käyt koeajolla.

    Leave a comment:


  • furi
    replied
    Originally posted by furi View Post

    Jep, siis 520d N47, aiemmin kaikki tarvittava oli sigussa
    Otin egr-venttiilin irti ja koitin sormella sisälle: egr-jäähdytin täynnä nestettä. Sellainen keissi kait sitte.

    mahtaako kannattaa käytettyä, onko noista bypass-sarjoista kokemusta? En oo varma onko egr ohjelmoitu pois, onko keinoa varmistua tästä?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    E60 - 05 ilmoittaa inpalla 9e3b koodia eikä pysäköintitutka toimi. Vilkuttaa vaan sitä lediä painikkeessa. Vaihdoin vasemman taka tutkan 2 kertaa koska aiemmin oli vikakoodi siitä. Live datan mukaan ne etäisyydet on kaikissa sama 250 muistaakseni ja volgate 11. Eli pitäisi toimia?
    Ja aluksi oli tosiaan ensin 9E2B koodi. Se hävisi anturin vaihtamalla
    Aika usein ohjainlaitteessa vikaa. Jos googlettelee hieman.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    E60 - 05 ilmoittaa inpalla 9e3b koodia eikä pysäköintitutka toimi. Vilkuttaa vaan sitä lediä painikkeessa. Vaihdoin vasemman taka tutkan 2 kertaa koska aiemmin oli vikakoodi siitä. Live datan mukaan ne etäisyydet on kaikissa sama 250 muistaakseni ja volgate 11. Eli pitäisi toimia?
    Ja aluksi oli tosiaan ensin 9E2B koodi. Se hävisi anturin vaihtamalla
    Last edited by 523i; 13-03-2024, 18:58.

    Leave a comment:


  • furi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post

    Diesel ?
    Jep, siis 520d N47, aiemmin kaikki tarvittava oli sigussa

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by furi View Post
    Viikko alkoikin nätisti. Eilen ajeltu normaalisti, ei ongelmia. Tänä aamuna ajoneuvo ehti olla puoli tuntia johdon päässä lämmityksessä, jonka jälkeen yskivä käynnistys ja savutusta reilusti. Tyhjäkäynnillä runsasta vaaleaa savua, tiellä tasakaasulla sinertävää savutusta, ja kaasulla sitten iso pölly. Vedot tallella, kulkee edelleen reippaasti, ei merkkivaloja/vikakoodeja.

    Mistä lähteä diagnosoimaan? Turbon tiivisteet?
    Diesel ?

    Leave a comment:


  • furi
    replied
    Viikko alkoikin nätisti. Eilen ajeltu normaalisti, ei ongelmia. Tänä aamuna ajoneuvo ehti olla puoli tuntia johdon päässä lämmityksessä, jonka jälkeen yskivä käynnistys ja savutusta reilusti. Tyhjäkäynnillä runsasta vaaleaa savua, tiellä tasakaasulla sinertävää savutusta, ja kaasulla sitten iso pölly. Vedot tallella, kulkee edelleen reippaasti, ei merkkivaloja/vikakoodeja.

    Mistä lähteä diagnosoimaan? Turbon tiivisteet?

    edit. 520d LCI, N47D20A, ajettu 313tkm, jakopää tehty 250tkm kohdalla
    Last edited by furi; 04-03-2024, 11:41.

    Leave a comment:


  • Diesel-Dalton
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Oletko katsonut takakontin pohjan, ettei ole täynnä vettä ja sitä kautta ohjainboksit ui vedessä?
    Sepä hyvinkin, käry uskomaton ja yks boxi sulanut miltein kokonaan,...

    E: luultavammin siis kuivaan, otin jo valmiiksi boxit irti - ja lataan & mittaan jännitteen ja katon lähtisikö pelaamaan
    Last edited by Diesel-Dalton; 02-03-2024, 14:59.

    Leave a comment:


  • Diesel-Dalton
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Oletko katsonut takakontin pohjan, ettei ole täynnä vettä ja sitä kautta ohjainboksit ui vedessä?
    Uskonut et tää ois enemmän panorama katto ongelma, mutta pitäneen katsoa. Tovi sitten siivosin auton (noin 4pvä ennen tätä) läpikotaisin, enkä tällöin huomannut.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Oletko katsonut takakontin pohjan, ettei ole täynnä vettä ja sitä kautta ohjainboksit ui vedessä?

    Leave a comment:


  • Diesel-Dalton
    replied
    Voi helvetti.

    Auto alko kelien lauhdetessa oireilemaan sähkövikoja, välillä välkytti vaihdelaatikosta (on ennenkin tehnyt) ja näillä kerroilla (kummallakaan) ei jäänyt vikaa muistiin.
    Perä alkoi kanssa oireilemaan ekaksi, että oikea puoli on korkeammalla - ja jonkun ajan päästä huudettuaan vissiinkin aikamäärän umpeen meni vikatilaan (lopetti kompuran rasittamisen .... onneks) - sammutin myöhemmin samana päivänä, ja kun käynnistin perästä enään ei kuulunut edes kompuraa.

    Noh, mikäs siinä...
    Seuraavana aamuna näytti vian, että hävittää virtaa johonkin... (kompura....(?)...)
    Joo, auto käyntiin ja arjen askareet purkkiin - kotiin ja autoa ruutuun.. sekosi täysin, mittarista valot poissa ( ei kierroksia, idrive mykkä ) ja pyyhkiät päälle ilman, että oli edes automatiikka päällä.
    Auto nopeasti ruutuun ( vinoon, mallikkaasti. ) - sammutus, ja vittuuntuneena odottamaan kunnes jaksaa edes miettiä. Aamun tullessa kävin autolla, sisällä vahva sähkön käry ( melkein siis varmaan syttynyt.. ) eikä auto enään kommunikoi mihinkään, edes vaihdekeppi.

    Autossa läpivienti vielä tekemättä, onko tämä kaikki siitä? - Edes alustavia mietteitä ennen kuin menettää hermojaan tuon käynnistämisessä tai korjauksesta..


    Muokkaus:
    Ps. Jos myydä kompuraa, sekä pusseja könttinä järkevään hintaa - laittele viestiä, luultavammin ne on kumminkin edessä.
    Last edited by Diesel-Dalton; 02-03-2024, 13:57.

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Originally posted by azlakki View Post
    Saattaa olla normaaliakin toimintaa, mutta aikasemmin lämmöt on pysyneet samassa kohdassa noin 100C, mutta nyt huomasin pohjoisen reisulla, että lämmot seilaavat. Alkuperäinen pumppu on ilmiesesti vielä kiinni ja kilometrejä takana 235t. joten voi olla viisainta vaihtaa ennen kuin hajoaa kokonaan. Mitään muita oireita/vikoja ei vielä ole tiedossa.

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Originally posted by juovi View Post
    Sama vesipumppuremontti on edessä N52 koneeseen ja taidan laittaa pumpun tilaukseen Aerolta. Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla, eli termostaatti ainakin ja se lyhyt näiden väliin tuleva vesiletku?
    Lämmot alkaneet seilata vähän 90-100C välillä..
    Eikö noin kuuluisikin.
    In after-sales material, BMW AG mentions, that thermal management of N series is directed by DME. There are several work modes: mapped: with lowered temperature – around 80 oC; high power: temperature around 95 oC; normal: temperature around 105 oC; eco mode: temperature around 112 oC. All these modes are […]

    Leave a comment:

Working...
X