memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Timo N
    replied
    Taltta sinne pallonivelen laipan ja navan väliin.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Paineilmavasaralla sain ne irti. Kyllä sen sillä pitäisi lähteä.
    Last edited by Rattiukko; 10-08-2024, 13:27.

    Leave a comment:


  • Fubar
    replied
    E6X nelivedon reaktiotangon alapallonivelen vaihto menossa. Pallonivelen pultit irtosi pyssyllä ilman ongelmia, mutta itse pallonivel ei irtoa navasta millään. Yritin ampua jo paineilmavasarallakin sitä ulos"takapuolelta", mutta ei inahdakaan. Onko hyviä vinkkejä irrotukseen?
    Jos koko navan irrottaisi niin sitten varmaan prässissä lähtisi, mutta on jo vähän isompi homma..
    Tällaista työkalua Amerikan Joe myy : https://www.ebay.com/itm/274807193256?var=575045661328
    Mutta ei tuo tähän hätään ehdi ja edes Euroopasta en ole samanlaista työkalua löytänyt..

    Takavetoisessa kun ei ole tätä irrotettavaa palloniveltä niin ei ole aiemmin tarvinnut tämän ongelma kanssa tapella.

    Leave a comment:


  • sebbexi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    kiitos infosta

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by sebbexi View Post
    Moro, tietääkö joku käykö e60 sarjan alkuperäiset M-Sport helmat e61 koriseen? Ainakin aftermarket helmoihin on merkattu e60/e61 mutta päteekö samat myös orkkis helmoihin? Realoemin mukaa eri helmat jos oikein katsoin?
    Tuolla Door sill cover, primed left 7907177 | BMW 51777907177 (bmwfans.info)​ kerrotaan että käy.

    Leave a comment:


  • sebbexi
    replied
    Moro, tietääkö joku käykö e60 sarjan alkuperäiset M-Sport helmat e61 koriseen? Ainakin aftermarket helmoihin on merkattu e60/e61 mutta päteekö samat myös orkkis helmoihin? Realoemin mukaa eri helmat jos oikein katsoin?

    Leave a comment:


  • HSuomi
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Näiden laitteiden sähköjärjestelmiin en suosittele muita kuin alkuperäisosia laittamaan, ja kun mainittu orggis-rele maksaa pari kymppiä, niin tuskin mielekästä lähteä säästämään hankkimalla sinne jotakin muuta.
    Nopea saatavuus oli hankinnan taustalla. Tilaan nyt virallisen osan.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Näiden laitteiden sähköjärjestelmiin en suosittele muita kuin alkuperäisosia laittamaan, ja kun mainittu orggis-rele maksaa pari kymppiä, niin tuskin mielekästä lähteä säästämään hankkimalla sinne jotakin muuta.
    Ettei vaan tulis samasta maasta nykyään ?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Näiden laitteiden sähköjärjestelmiin en suosittele muita kuin alkuperäisosia laittamaan, ja kun mainittu orggis-rele maksaa pari kymppiä, niin tuskin mielekästä lähteä säästämään hankkimalla sinne jotakin muuta.

    Leave a comment:


  • HSuomi
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Miksipä ei? Jos "navoitus" vaan on sama ja virran kestävyys on riittävä.
    Hain motonetistä Hellan yleisreleen ja eihän näissä ole sama napajärjestys

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Miksipä ei? Jos "navoitus" vaan on sama ja virran kestävyys on riittävä.
    Last edited by Heguli 31; 01-08-2024, 18:44.

    Leave a comment:


  • HSuomi
    replied
    Käykö E61 ilmajousituksen kompuran releeksi jokin tarvike rele motonetistä?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Gize View Post
    Kiitoksia, sieltähän syyllinen luultavasti löytyikin.
    Perusjuttuja näiden kanssa touhutessa katsoa välillä lämpöjä. Samalla pysyy myös DPF toimintakuntoisena kun aktiiviregeneroinnit eivät tilanteessasi pääse käynnistymään. Varaosaksi vain orggistermaria, ja jos intoa päästä esim. tänään vaihtopuuhiin niin minulta löytyisi Tampereelta uusi orggistermari josta voin luopua. Yyveellä tarvittaessa tavoittaa.

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Lämpeneehän kone riittävästi ajossa = termostaatit varmasti kunnossa (EGR- ja päätermostaatti)? Viileänä käydessään näiden polttoaineenkulutus nousee selvästi, eikä vikailmoituksia näy.. Kesäkeleillä pitäisi n. 87-90 celsiusastetta olla hyvin nopeasti saavutettu tasaisessa maantieajovauhdissa.
    Kiitoksia, sieltähän syyllinen luultavasti löytyikin. Tampereelta Orivedelle jatkuvasti alta 60c, päätermari varmaankin juminut siis kokonaan auki

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Ukko22 View Post
    Kuinkas voin varmistaa EGR-venttiilin toiminnan? Vai onko mahdollista JaniLap käydä sun kanssa lukemassa livedataa, jos sinulta kunnon testerit löytyy?
    Ehdottaisin että irroitat venttiilin ja puhdistat ja herkistelet sen huolellisesti, jotta liikkuu jouhevasti. Samalla tarkistat että kaikki alipaineletkut ovat ehjät. EGR:n alipaineohjaukseen liittyy myös yksi solenoidiventtiili, jonka saattaa joutua vaihtamaan mikäli ei näytä muuten selviävän. Minulta löytyy tarvittaessa kyseinen venttiili ja voin toki vilkaista tarvittaessa autoakin. Yyveellä tarvittaessa enemmän.

    Leave a comment:

Working...
X