E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kasinoll
    replied
    Vaihdoin 2004 E61 taakse uudet jarrupalat sekä kulumisanturin. Mittariston kautta kun yrittää resetoida takajarrujen osalta huoltovälin niin näyttöön lävähti - 25000 ja punainen jarrujen varoitusvalo mittaristoon sekä keskinäyttöön varoitus jarrupaloista. Johtuuko tämä nyt viallisesta tai väärin asennetusta kulumisanturista vai voiko olla jokin muu syy?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Nivelen ja tukivarren sovitus oli mulla kyllä tiukka eikä olisi mennyt käsin paikalleen. Nivelen sai kiinnityspulteilla prässättyä paikoilleen. Jos nyt oikein muistan.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Omassa nelivedossa otin pallot irti liukuvasaralla. Tuossa on sama jenka kuin suuttimissa, niin suuttimille tehtyä käytin, jossa hiukan liian vähän massaa. Toinen puoli lähti helposti ja toista sai kolkuttaa ihan huolella, kun vasaran massa oli niin pieni. Pirun tiukkaan ottaa ruosteella, kun eihän se uusi siihen puhdistettuun koloon ole mitenkään kauhean tiukka, vaan menee ihan käsin paikalleen tai ei edes pysy kolossa pitämättä.

    E

    Leave a comment:


  • Fubar
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Paineilmavasaralla sain ne irti. Kyllä sen sillä pitäisi lähteä.
    Niin se Youtuben videoiden mukaan pitäisi.
    Joko minun vasarassa loppuu teho tai sitten käsissä oli ennenkuulumaton jumiminen.​

    Originally posted by Timo N View Post
    Taltta sinne pallonivelen laipan ja navan väliin.
    Tätä toki yritin heti ensimmäiseksi, mutta ei toivoakaaa. Se laipan "pelti" on niin ohutta että vääntyy vaan.

    Lopulta homma onnistui kun purin navan irti ja rakentelin paksusta teräslevystä ulosvetäjän jolla pallo vedettiin navasta kuten tuossa jenkkipojan ulosvetähän tapauksessa.
    Prässissä homma ei onnistunut. Vaikka siihen aika suoran painolinjan saikin aikaiseski minulta löytyneet putket alkoivat vaan vääntyä.

    Toisen nivelen sain sitten jo autossa irti ulosvetäjällä, mutta sen verran kolho tuo minun vekotin on että jarrulevy, jarrukilpi ja alatukivarren pallonivel pitää edestä purkaa pois.
    Last edited by Fubar; 11-08-2024, 19:19.

    Leave a comment:


  • Timo N
    replied
    Taltta sinne pallonivelen laipan ja navan väliin.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Paineilmavasaralla sain ne irti. Kyllä sen sillä pitäisi lähteä.
    Last edited by Rattiukko; 10-08-2024, 14:27.

    Leave a comment:


  • Fubar
    replied
    E6X nelivedon reaktiotangon alapallonivelen vaihto menossa. Pallonivelen pultit irtosi pyssyllä ilman ongelmia, mutta itse pallonivel ei irtoa navasta millään. Yritin ampua jo paineilmavasarallakin sitä ulos"takapuolelta", mutta ei inahdakaan. Onko hyviä vinkkejä irrotukseen?
    Jos koko navan irrottaisi niin sitten varmaan prässissä lähtisi, mutta on jo vähän isompi homma..
    Tällaista työkalua Amerikan Joe myy : https://www.ebay.com/itm/274807193256?var=575045661328
    Mutta ei tuo tähän hätään ehdi ja edes Euroopasta en ole samanlaista työkalua löytänyt..

    Takavetoisessa kun ei ole tätä irrotettavaa palloniveltä niin ei ole aiemmin tarvinnut tämän ongelma kanssa tapella.

    Leave a comment:


  • sebbexi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    kiitos infosta

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by sebbexi View Post
    Moro, tietääkö joku käykö e60 sarjan alkuperäiset M-Sport helmat e61 koriseen? Ainakin aftermarket helmoihin on merkattu e60/e61 mutta päteekö samat myös orkkis helmoihin? Realoemin mukaa eri helmat jos oikein katsoin?
    Tuolla Door sill cover, primed left 7907177 | BMW 51777907177 (bmwfans.info)​ kerrotaan että käy.

    Leave a comment:


  • sebbexi
    replied
    Moro, tietääkö joku käykö e60 sarjan alkuperäiset M-Sport helmat e61 koriseen? Ainakin aftermarket helmoihin on merkattu e60/e61 mutta päteekö samat myös orkkis helmoihin? Realoemin mukaa eri helmat jos oikein katsoin?

    Leave a comment:


  • HSuomi
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Näiden laitteiden sähköjärjestelmiin en suosittele muita kuin alkuperäisosia laittamaan, ja kun mainittu orggis-rele maksaa pari kymppiä, niin tuskin mielekästä lähteä säästämään hankkimalla sinne jotakin muuta.
    Nopea saatavuus oli hankinnan taustalla. Tilaan nyt virallisen osan.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Näiden laitteiden sähköjärjestelmiin en suosittele muita kuin alkuperäisosia laittamaan, ja kun mainittu orggis-rele maksaa pari kymppiä, niin tuskin mielekästä lähteä säästämään hankkimalla sinne jotakin muuta.
    Ettei vaan tulis samasta maasta nykyään ?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Näiden laitteiden sähköjärjestelmiin en suosittele muita kuin alkuperäisosia laittamaan, ja kun mainittu orggis-rele maksaa pari kymppiä, niin tuskin mielekästä lähteä säästämään hankkimalla sinne jotakin muuta.

    Leave a comment:


  • HSuomi
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Miksipä ei? Jos "navoitus" vaan on sama ja virran kestävyys on riittävä.
    Hain motonetistä Hellan yleisreleen ja eihän näissä ole sama napajärjestys

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Miksipä ei? Jos "navoitus" vaan on sama ja virran kestävyys on riittävä.
    Last edited by Heguli 31; 01-08-2024, 19:44.

    Leave a comment:

Working...
X