E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 2005
    • Tampere

    #1351
    Originally posted by Magirus View Post
    Hyvä huomio. En ole hoksannut jotta senkin voisi löytää listoilta logattavaksi. Osa kun on saksaa ja osa vielä sitten siansaksaa. Täytyypä tutkailla läppärillä. Oliko tuo niin veemäinen vaihtaa kun mitä interweb antaa ymmärtää? Imusarjaa pois jne..

    Uutta läppää ei viitsisi ostaa ennen kun on vikadiagnoosi varma.
    N47 ainakin helppo vaihtaa, kun EGR on heti etupuolella. En osaa sanoa miten menee M57:ssa. Tuon loggaukseen tarvinnee tehdä oma custom job, ei varmaan löydy siitä "valmiista" listasta.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9201
      • Oulu

      #1352
      Tuo EGR-solenoidi on sen verran yleisesti vikaantuva osa, että epäselvissä ongelmatilanteissa se on yksi niistä, jotka kannattaa vaihtaa joka tapauksessa (jos EGR on vielä käytässä). Kyllä se imusarja kannattaa ripasta edestä. Toki siinä pisteessä kannattaa miettiä, pitääkö jotain muita asiaan liittyviä kulutusosia uusia, esim. hehkut ja sen ohjainlaite + syöttökaapeli.

      https://www.motointegrator.de/artike...burg-722796010
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • azlakki
        Bimmer Rookie
        • Oct 2015
        • 139
        • Tampere

        #1353
        Originally posted by Clavurion View Post

        Tarkoitat varmaan Pierburg 7.00376.04.0
        En tarkoita mutta tuonkin voisin laittaa.

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9201
          • Oulu

          #1354
          Originally posted by azlakki View Post

          En tarkoita mutta tuonkin voisin laittaa.
          No tuo Pierburg on kuitenkin tismalleen sama kuin orkkis.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Bemmister
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 74
            • Oulu

            #1355
            Potilaana E61/525i manuaaliaskilla ja panoramakatolla. Auto seissyt pihassa pitempään, aiemmin autossa paloi takavaloja ja -vilkkuja jatkuvasti auton ollessa lukittuna.
            Akku meni totaalisen juntturaan ja nyt paikalla toinen, vastaava akku. Auto käynnistyy, mutta menee limp modeen (aiemmin toimi normaalisti).
            Istalla koodeja lukiessa ei suoraan tunnista VIN-numeroa, se pitää kirjoittaa käsin. Tuloksena pitkä lista vikakoodeja eri moduuleihin liittyen:
            S0212
            S0180
            S0129
            S0758
            S0085
            S0074
            S0119
            S0114
            S0117

            Takakontin pohja kuiva, onko ensihätään hyvä kuitenkin putsailla kaikki ko. paikan releiden kytkennät? Mistä muualta mahdollista vikaa lähtisi paikantamaan, takaluukun johtosarjat? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavista?
            E61 525 -06
            Ex. E61 530xd -06
            Ex. E91 320d -06

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16491
              • Leppävirta

              #1356
              Originally posted by Bemmister View Post
              Potilaana E61/525i manuaaliaskilla ja panoramakatolla. Auto seissyt pihassa pitempään, aiemmin autossa paloi takavaloja ja -vilkkuja jatkuvasti auton ollessa lukittuna.
              Akku meni totaalisen juntturaan ja nyt paikalla toinen, vastaava akku. Auto käynnistyy, mutta menee limp modeen (aiemmin toimi normaalisti).
              Istalla koodeja lukiessa ei suoraan tunnista VIN-numeroa, se pitää kirjoittaa käsin. Tuloksena pitkä lista vikakoodeja eri moduuleihin liittyen:
              S0212
              S0180
              S0129
              S0758
              S0085
              S0074
              S0119
              S0114
              S0117

              Takakontin pohja kuiva, onko ensihätään hyvä kuitenkin putsailla kaikki ko. paikan releiden kytkennät? Mistä muualta mahdollista vikaa lähtisi paikantamaan, takaluukun johtosarjat? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavista?
              Vikakoodien selvitykset? Jos on Istalla luettu.

              Tuliko nuo koodit heti sen jälkeen kun autoin saatu akku vaihdettua vai tuleeko ne myös nollauksen jälkeen?


              Näihin voi aika pitkä lista tulla koodeja jo sillä että auto käy virrattomana.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              Working...
              X