Originally posted by Magirus
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tuo EGR-solenoidi on sen verran yleisesti vikaantuva osa, että epäselvissä ongelmatilanteissa se on yksi niistä, jotka kannattaa vaihtaa joka tapauksessa (jos EGR on vielä käytässä). Kyllä se imusarja kannattaa ripasta edestä. Toki siinä pisteessä kannattaa miettiä, pitääkö jotain muita asiaan liittyviä kulutusosia uusia, esim. hehkut ja sen ohjainlaite + syöttökaapeli.
https://www.motointegrator.de/artike...burg-722796010E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
👍 1Comment
-
No tuo Pierburg on kuitenkin tismalleen sama kuin orkkis.Originally posted by azlakki View Post
En tarkoita mutta tuonkin voisin laittaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Potilaana E61/525i manuaaliaskilla ja panoramakatolla. Auto seissyt pihassa pitempään, aiemmin autossa paloi takavaloja ja -vilkkuja jatkuvasti auton ollessa lukittuna.
Akku meni totaalisen juntturaan ja nyt paikalla toinen, vastaava akku. Auto käynnistyy, mutta menee limp modeen (aiemmin toimi normaalisti).
Istalla koodeja lukiessa ei suoraan tunnista VIN-numeroa, se pitää kirjoittaa käsin. Tuloksena pitkä lista vikakoodeja eri moduuleihin liittyen:
S0212
S0180
S0129
S0758
S0085
S0074
S0119
S0114
S0117
Takakontin pohja kuiva, onko ensihätään hyvä kuitenkin putsailla kaikki ko. paikan releiden kytkennät? Mistä muualta mahdollista vikaa lähtisi paikantamaan, takaluukun johtosarjat? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavista?E61 525 -06
Ex. E61 530xd -06
Ex. E91 320d -06
Comment
-
Vikakoodien selvitykset? Jos on Istalla luettu.Originally posted by Bemmister View PostPotilaana E61/525i manuaaliaskilla ja panoramakatolla. Auto seissyt pihassa pitempään, aiemmin autossa paloi takavaloja ja -vilkkuja jatkuvasti auton ollessa lukittuna.
Akku meni totaalisen juntturaan ja nyt paikalla toinen, vastaava akku. Auto käynnistyy, mutta menee limp modeen (aiemmin toimi normaalisti).
Istalla koodeja lukiessa ei suoraan tunnista VIN-numeroa, se pitää kirjoittaa käsin. Tuloksena pitkä lista vikakoodeja eri moduuleihin liittyen:
S0212
S0180
S0129
S0758
S0085
S0074
S0119
S0114
S0117
Takakontin pohja kuiva, onko ensihätään hyvä kuitenkin putsailla kaikki ko. paikan releiden kytkennät? Mistä muualta mahdollista vikaa lähtisi paikantamaan, takaluukun johtosarjat? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavista?
Tuliko nuo koodit heti sen jälkeen kun autoin saatu akku vaihdettua vai tuleeko ne myös nollauksen jälkeen?
Näihin voi aika pitkä lista tulla koodeja jo sillä että auto käy virrattomana.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Tuossapa selityksineen, mitä sai istalla selville, nämä ovat voimassa olevia koodeja kilometrilukemalla -1. Samat koodit tulee nollauksen jälkeen ja "moduulipuu" jää jotenkin täysin lataamatta kun ei saa oikein yhteyttä mihinkään. Auto ollut tosiaan useamman kuukauden virrattomana.Originally posted by Haju69 View Post
Vikakoodien selvitykset? Jos on Istalla luettu.
Tuliko nuo koodit heti sen jälkeen kun autoin saatu akku vaihdettua vai tuleeko ne myös nollauksen jälkeen?
Näihin voi aika pitkä lista tulla koodeja jo sillä että auto käy virrattomana.
S0212 No communication possible with: Junction box electronics/gateway module
S0180 No communication possible with: Safety module/restraint system
S0129 No communication possible with: Engine electronics or diesel electronics
S0758 Permanent SAE fault code (non-continous) saved
S0085 No communication possible with: Dynamic stability control
S0074 No communication possible with: Car Access system
S0119 No communication possible with: Instrument panel
S0114 No communication with control unit possible
S0117 No communication possible with: Heating and air conditioning systemE61 525 -06
Ex. E61 530xd -06
Ex. E91 320d -06
Comment
-
CAS on todennäköisesti viallinen ja vaihtamalla korjaantuu. Tässä on CAS2, ja minulta löytyy tarvittaessa sopiva käytetty ohjainlaite tilalle. Tarkasta kuitenkin ensin siihen liittyvät sulakkeet hanskalokerosta. Jos ainoastaan OBD olisi viallinen, diagnostiikan yhteysongelmista huolimatta auto ei menisi käynnissä itsestään vikatilaan.Last edited by JaniLap; Today, 11:34.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
Comment