Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #76
    Originally posted by k0rppi View Post
    pehmeempi kun m-sport alusta. tämän toteutin kw variante 1:llä
    Msport vakiona onkin ihan täysi paska. Liian pintakova.

    En löytänyt ainakaan kuuklen ekasta linkistä e61 sopivaa etupään sarjaa...
    Last edited by Mlatvala; 17-02-2012, 22:24.
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #77
      Originally posted by wmb330d View Post
      Mulla bilstein/hr alusta ja voin vaihtaa ihan mihin muuhun vaan, en tykää liian kova ja matala
      Moi, minulla olisi aivan jäätävän hyvä msport alusta, tehty just sun bimeriin, vaihdetaanko päittäin, et tarvi maksaa kuin vaihtotyön kun itse en osaa alustaa vaihtaa

      Eikun oikeestin, olisin kiinnostunut etupään mataltamisesta, takapäähänhän mun versio ei tarvi mitään.

      Noi taitaa olla sulle jos msportit tilaat niin aika arvokkaat oem osina jopa epäystä?
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • pexodus
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1577
        • Leppävirta/Oravikoski

        #78
        Originally posted by k0rppi View Post
        pehmeempi kun m-sport alusta. tämän toteutin kw variante 1:llä
        Kuinka käytännössä tuo farkussa säädettävän alustan laitto/käyttö tapahtuu? osassa alustasarjojen tiedoissa on että automaattinen tasonsäätö otettava pois käytöstä jne... valottakaas vähän!
        Pakko saada tämäkin auto kenttään oikeasti! on meinaan varmasti noilla
        -30mm jousilla ja 20" palloilla aivan kauhea traktori!
        olen katsellut nyt KW var 1,2 ja SC sekä Eibach, näistä aikaisempia kokemuksia...
        mielessä käynyt myös -50mm H&R jouset eteen, mut taitaa mennä jo ajettavuus aika metsään tuolla setupilla
        BMW F11 LCI 530da x-drive
        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

        Comment

        • Nikoh
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 979
          • Rovaniemi

          #79
          Originally posted by Nikoh View Post
          Itelläki olis alustan päivitys ennen kesää luvassa, nyt kaipailtaisiinki vähän kokemuksia että minkälainen alusta sinne passais m-sport alustan jälkeen.

          Säädettävä alustasarja pitäisi laittaa, mielessä pyörii KW Variant 1 tai 2, myös H&R monotubet on ollu listalla. Enemmän ehkä kallistumassa KW:n alustaan, mutta kumpaa suositelette 1 vai 2 ?

          Kaikki kokemukset ja vinkit tervetulleita
          Eikö kelhään kokemuksia ?
          ///Motorporot
          E34 ///M5 -91
          E28 535iA projekti
          ex E91 330xd M-Sport -06
          ex E38 740 iL
          ex E39 M5 -01
          ex E60 530iA M-Sport -04
          ex E34 520i

          Comment

          • k0rppi
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 784
            • Varkaus

            #80
            Originally posted by pexodus View Post
            Kuinka käytännössä tuo farkussa säädettävän alustan laitto/käyttö tapahtuu? osassa alustasarjojen tiedoissa on että automaattinen tasonsäätö otettava pois käytöstä jne... valottakaas vähän!
            Pakko saada tämäkin auto kenttään oikeasti! on meinaan varmasti noilla
            -30mm jousilla ja 20" palloilla aivan kauhea traktori!
            olen katsellut nyt KW var 1,2 ja SC sekä Eibach, näistä aikaisempia kokemuksia...
            mielessä käynyt myös -50mm H&R jouset eteen, mut taitaa mennä jo ajettavuus aika metsään tuolla setupilla
            keulaan säädettävät iskarit ja takapäähän sitte iskarit ja inpalla lasketaan perää. mukana tuli myös säädettävät linkit sinne perän tasosäädölle. mutta ne oli kohtuu hanurista väännellä.

            Comment

            • k0rppi
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 784
              • Varkaus

              #81
              Originally posted by Nikoh View Post
              Eikö kelhään kokemuksia ?
              variante ykkösessä ei oo säätöjä jouton vaimennuksille ja variantte 2:ssa tais olla pelkkä ulostulon vaimennus.

              Comment

              • k0rppi
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 784
                • Varkaus

                #82
                Originally posted by Mlatvala View Post
                Msport vakiona onkin ihan täysi paska. Liian pintakova.

                En löytänyt ainakaan kuuklen ekasta linkistä e61 sopivaa etupään sarjaa...
                varmaan se 530d:n setti käy myös sulle? tuskin se toinen ahti sinne niin paljon tekee, etteikö kävis.

                Comment

                • k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

                  #83
                  Originally posted by wmb330d View Post
                  Mulla bilstein/hr alusta ja voin vaihtaa ihan mihin muuhun vaan, en tykää liian kova ja matala
                  mä nostin 2cm ylös talveks ja vähemmän kerää paskaa sinne helmoihin. kesä kun tulee niin tiputan sen 1.5cm keulasta ja säädän pyörän kulmat uusiks ja kokeilen ens talvena sitten uudestaan. tämä talvi on menny ihan ongelmitta alustan osalta. jopa vähemmän kun msportti alustan kanssa.

                  Comment

                  • Malax
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 118
                    • Lappeenranta

                    #84
                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Msport vakiona onkin ihan täysi paska. Liian pintakova.
                    hohhohhooo

                    tehdashan EI ole testannut noita jousia ja korkeuksia ollenkaan...
                    Mättävät ihan suolesta noita jousia m-sport varusteisiin...
                    pikkupajat sitten tekevät parempia jousia... makunsa kullakin?
                    superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                    Comment

                    • wmb330d
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 184
                      • KS

                      #85
                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Moi, minulla olisi aivan jäätävän hyvä msport alusta, tehty just sun bimeriin, vaihdetaanko päittäin, et tarvi maksaa kuin vaihtotyön kun itse en osaa alustaa vaihtaa

                      Eikun oikeestin, olisin kiinnostunut etupään mataltamisesta, takapäähänhän mun versio ei tarvi mitään.

                      Noi taitaa olla sulle jos msportit tilaat niin aika arvokkaat oem osina jopa epäystä?
                      Joo kyllä mua kiinnostaa, ja tää laskee kyllä aikalailla, ja on todella jämäkkä,mulle liian jämäkkä,mutta että vaihtotyön maksu niin...

                      Comment

                      • Nikoh
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 979
                        • Rovaniemi

                        #86
                        Originally posted by k0rppi View Post
                        variante ykkösessä ei oo säätöjä jouton vaimennuksille ja variantte 2:ssa tais olla pelkkä ulostulon vaimennus.
                        Eli periaatteessa menis kw 1 :think Nyt siis m-sport alusta, niin mihinköhän suuntaan mennään tuolla kw 1:llä ?
                        ///Motorporot
                        E34 ///M5 -91
                        E28 535iA projekti
                        ex E91 330xd M-Sport -06
                        ex E38 740 iL
                        ex E39 M5 -01
                        ex E60 530iA M-Sport -04
                        ex E34 520i

                        Comment

                        • thoai
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 69
                          • Vantaa

                          #87
                          nyt tarvis hieman apua...elikkäs eibach taikka H&R tilaaminen saksasta. ja autohan on siis tuo ym. e60 530D.

                          eibach <-- noi siis passaa tuohon mun autoon? ja mukaan tulee Tüv:it, et katsastus onnistuu?

                          h&r -35mm <-- miten kun tuolla on kolmen hintaista sarjaa, niin mitä eroa noilla on kuin hinta? onks toi reilu satasen sarja pelkkää etu- taikka takajouset?
                          raapiiko 19" renkailla?

                          ja vielä yks <-- tää on vissiin pelkät etujouset?

                          kokemuksia kummastakaan puljusta, et uskaltaako noilta ruveta tilamaan?
                          sit vielä semmoinen ett saatavuus: Auf anfrage? täh :think laita s.postia ja kysy vai mitä....

                          Lisäkysymys 1: Saksasta kun tilaa niin eihän tule mitään lisämaksuja Suomen päässä? (tulli, alv yms...)
                          Last edited by thoai; 22-02-2012, 23:13. Reason: typoja
                          E91 318i LCI Bluewater
                          - E60 530D, 218hv@500Nm

                          Comment

                          • thoai
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2009
                            • 69
                            • Vantaa

                            #88
                            Originally posted by thoai View Post
                            nyt tarvis hieman apua...elikkäs eibach taikka H&R tilaaminen saksasta. ja autohan on siis tuo ym. e60 530D.

                            eibach <-- noi siis passaa tuohon mun autoon? ja mukaan tulee Tüv:it, et katsastus onnistuu?

                            h&r -35mm <-- miten kun tuolla on kolmen hintaista sarjaa, niin mitä eroa noilla on kuin hinta? onks toi reilu satasen sarja pelkkää etu- taikka takajouset?
                            raapiiko 19" renkailla?

                            ja vielä yks <-- tää on vissiin pelkät etujouset?

                            kokemuksia kummastakaan puljusta, et uskaltaako noilta ruveta tilamaan?
                            sit vielä semmoinen ett saatavuus: Auf anfrage? täh :think laita s.postia ja kysy vai mitä....

                            Lisäkysymys 1: Saksasta kun tilaa niin eihän tule mitään lisämaksuja Suomen päässä? (tulli, alv yms...)
                            Noh missä on ne Saksan insinöörit....:think
                            E91 318i LCI Bluewater
                            - E60 530D, 218hv@500Nm

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3747
                              • Kajaani

                              #89
                              Noista seteistä en osaa sanoa, mutta...

                              - Kun tilaat EU-maasta niin tavara tulee suoraan kotiin/postiin/matkahuoltoon/vast. ilman mitään lisämaksuja

                              - Kun madallat niin ei se raavi 19" vanteilla sen enempää kun pienemmilläkään, kunhan vanteiden ja renkaiden speksit ovat oikeat. Rengas-vanneyhdistelmän kokonaishalkaisijahan ei muutu kun renkaat ovat oikean kokoiset

                              - Antti -

                              Comment

                              • Jube
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 9636
                                • ...

                                #90
                                Originally posted by Nikoh View Post
                                Eli periaatteessa menis kw 1 :think Nyt siis m-sport alusta, niin mihinköhän suuntaan mennään tuolla kw 1:llä ?
                                Jos KW tai oikeastaan mikä tahansa coilover sarja niin kannattaa sijoittaa hieman enemmän että saa niitä säätöjä, jousijäykkyyksiäkin kannattaa miettiä sen mukaan millaiseen ajoon alustaa suunnittelee :think
                                Päivittäis käyttöautossa pintakovaa alustaa ei kauan jaksa kun hampaat tippuu suusta hidasteissa ym. epätasaisuusksissa mitä täällä meidän tiepiirissä riittää
                                Last edited by Jube; 25-02-2012, 21:54.
                                Näillä mennään:
                                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎