Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • markku55
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tuossa kaikki koodattavat akkukoot:

    KLASSE_BATTERIE

    46ah
    55ah
    70ah
    80ah
    90ah
    110ah

    40ah_agm
    60ah_agm
    70ah_agm
    80ah_agm
    90ah_agm
    Eli paras vaihtoehto on 90Ah AGM akku, koska olen antanut ymmärtää itselleni, että tuo AGM akkutyyppi on BMW:n valitsema tyyppi auton alkuperäisiin akkuihin? Siis, onko näin?

    Leave a comment:


  • arska67
    replied
    akku saatiin koodattua paikallisella korjaamolla.
    2 viikkoa ajettuni ampu plus kaapeli irti kengästä mikä tuon voisi aiheuttaa? miten oletta korjannut. uusi kenkä maksaa 380e
    nyt on tilapaisesti kiinteä liitos

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by skt View Post
    Kiitos. Ens kerralla siis 90h AGM!
    Aika paljon myynnissä olevat Agm akut on 95ah akkuja. Mutta toimii kyllä ja koodataan tuolla 90ah:n spekseillä.

    Leave a comment:


  • skt
    replied
    Kiitos. Ens kerralla siis 90h AGM!

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by bore^ View Post
    Eikös tuo 80ah olekkin hieman pieni? Muistaakseni pitäisi olla yli 90ah? Fyysiset mitat taitavat tulla vastaan todella isoissa esim. 120ah akuissa mutta osaako joku sanoa kuinka iso amppeerisen akun voi ylipäätään koodata e6x:ään?
    Tuossa kaikki koodattavat akkukoot:

    KLASSE_BATTERIE

    46ah
    55ah
    70ah
    80ah
    90ah
    110ah

    40ah_agm
    60ah_agm
    70ah_agm
    80ah_agm
    90ah_agm

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by bore^ View Post
    Fyysiset mitat taitavat tulla vastaan todella isoissa esim. 120ah akuissa mutta osaako joku sanoa kuinka iso amppeerisen akun voi ylipäätään koodata e6x:ään?
    Koodaamalla akuksi voi valita korkeintaan 110 Ah tavallisen tai 90 Ah AGM.

    Leave a comment:


  • bore^
    replied
    Originally posted by skt View Post
    On mennyt auton akku neljän vuoden välein kahdesti. Jos haluaa isomman akun, miten paharasti on isompi akku koodata varustelistaan? Vaikeuttaaako esim. Comboxin retrofittaus e6X autossa toimenpidettä? Olen tähän asti laittanut aina samanlaisen tilalle AGM 12 v 80 Ah 800A:n. Voisi vissiin olla isompikin?
    Eikös tuo 80ah olekkin hieman pieni? Muistaakseni pitäisi olla yli 90ah? Fyysiset mitat taitavat tulla vastaan todella isoissa esim. 120ah akuissa mutta osaako joku sanoa kuinka iso amppeerisen akun voi ylipäätään koodata e6x:ään?

    Leave a comment:


  • skt
    replied
    Akun koon suurentaminen

    On mennyt auton akku neljän vuoden välein kahdesti. Jos haluaa isomman akun, miten paharasti on isompi akku koodata varustelistaan? Vaikeuttaaako esim. Comboxin retrofittaus e6X autossa toimenpidettä? Olen tähän asti laittanut aina samanlaisen tilalle AGM 12 v 80 Ah 800A:n. Voisi vissiin olla isompikin?

    Leave a comment:


  • skt
    replied
    Suurin osa akkuvalmistajista tarjoaa akunvaihtoyrityksille pientä OBD-porttiin menevää laitetta, jolla ei voi tehdä mitään muuta kuin koodata akun helposti.

    Ainakin Seinäjoella saa akun asennettuna ja koodattuna akkuihin erikoistuneista liikkeistä halvemmalla kuin marmorin pelkän akun hinta

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    On nämä teidän kirjainkoodiviidakkonne aika hurja, tavan eläkeläinen on aivan ulkona, joten pakko nöyrtyä ja siirtyä takavasemmalle.
    Jos pelkään takapaksin peitepahvien irrottamista päästäkseni akkuun käsiksi, siis etten riko noita kiinnikenastoja, niin taitaa olla ainoa vaihtoehto mennä asiantuntevaan (lue: kallis) liikkeeseen ja sittenkin siis saatan joutua selittämään, että joo on pakko ohjelmmoida uusi akku?
    Joo ei tässä koodikieltä mielestäni ole käytetty, vaan puhuttu asioista niiden oikeilla nimillä. Kuten tuossa todettiin, niin akun vaihto ei ole mitään salatiedettä. Palvelevassa akkuliikkeessä osataan varmaan se akku jo koodata. Tämä kannattaa kysyä ennen akun ostoa ja kertoa mikä auto ja vm. Ellei onnistu, niin sitten koodauksen voi teettää foorumilaisella. Meitä koodauksia tekeviä foorumilaisia on ympäri Suomea. Sieltä etelästä löytyy kyllä monia. Ihan turha näitä autoja on pelätä, ne muovinastat on halpa uusia kuten Heguli 31 jo sanoi, jos ne sattuu hajoamaan.

    Turha tässä on eläkelläisen siirtyä minnekkään takavasemmalle. Asioita oppii tekemällä ja lukemalla. Eläkkeellä voisi kuvitella sitä aikaa olevan auton kanssa harrastamiseen. En toki tarkoita, että hankalat rempat pitäisi eläkelläisen pitäisi tehdä pihalla, mutta akunvaihto ym. pikkujutut ei todellakaan ole mitään mahdottomia tehdä itse. Mielstäni akun vaihdot ym pienet hommat on mukavaa tekemistä Jonkun foorumilaisen luona jos käy koodauttamassa, niin tapaa myös kanssa harrastajia.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    On nämä teidän kirjainkoodiviidakkonne aika hurja, tavan eläkeläinen on aivan ulkona, joten pakko nöyrtyä ja siirtyä takavasemmalle.
    Jos pelkään takapaksin peitepahvien irrottamista päästäkseni akkuun käsiksi, siis etten riko noita kiinnikenastoja, niin taitaa olla ainoa vaihtoehto mennä asiantuntevaan (lue: kallis) liikkeeseen ja sittenkin siis saatan joutua selittämään, että joo on pakko ohjelmmoida uusi akku?
    Ajat vaan akkufirmaan ja ostat oikeanlaisen akun. Vaihdat sitten itse tai vaihdatat siellä. Saat varmaan asennuksen tingittyä hintaan. Ja koodautat sen akun vaikka jollain foorumilaisella,jos akku liikeessä ei onnistu syystä tai toisesta. Eikä se koodaus ole niin päivän päälle. Helppo homma,ei kannata stressata. Ja niitä paria sivuverhoilun muovikiinnikettä on turha jännittää. Jos sattuu hajoamaan,niin €urolla saa molemmat uusittua.

    Leave a comment:


  • bore^
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    On nämä teidän kirjainkoodiviidakkonne aika hurja, tavan eläkeläinen on aivan ulkona, joten pakko nöyrtyä ja siirtyä takavasemmalle.
    Jos pelkään takapaksin peitepahvien irrottamista päästäkseni akkuun käsiksi, siis etten riko noita kiinnikenastoja, niin taitaa olla ainoa vaihtoehto mennä asiantuntevaan (lue: kallis) liikkeeseen ja sittenkin siis saatan joutua selittämään, että joo on pakko ohjelmmoida uusi akku?
    Ei tässä mitään koodikieltä puhella. Ohjelmien nimet ovat inpa, ista/rheingold jne. Älä missään nimessä mene minnekkää merkkiliikkeeseen. Eiköhän joku osaava foorumilainen asu sinunkin lähelläsi.

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    On nämä teidän kirjainkoodiviidakkonne aika hurja, tavan eläkeläinen on aivan ulkona, joten pakko nöyrtyä ja siirtyä takavasemmalle.
    Jos pelkään takapaksin peitepahvien irrottamista päästäkseni akkuun käsiksi, siis etten riko noita kiinnikenastoja, niin taitaa olla ainoa vaihtoehto mennä asiantuntevaan (lue: kallis) liikkeeseen ja sittenkin siis saatan joutua selittämään, että joo on pakko ohjelmmoida uusi akku?

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tässä tarkoitettiin in-app, eli sovelluksen sisäisi ostoksia. Carlyssä pitää osta lisäosa monelle toiminnolle. Nämä tulee siis maksettavaksi sen Pro version ostamisen lisäksi.
    Ihan näppärä tuo Carly, jos ei löydy läppäriä ja tietenkin kulkee aina mukana kun puhelin ja mokkula on mukana. Mikäli löytyy läppäri, niin sitten ISTA tulee edullisemmaksi ja on toiminnoiltaan monipuolisempi. ISTA:sta löytyy sitten korjausohjeet, sähkökaaviot, testejä eri asioille esim. DPF, IMM, ohjeistus monien ongelmia ratkaisemiseen jne., (näitä ei löydy Carly:stä).
    Juuri näin Carly kulkee mukana. Tuli kirotus vire kun kiireessä puhelimella vastailin ja ISTA laitetaan koneelle jotta saa paremmin noita juttuja tehtyä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by apche View Post
    Voiko tuolla ISTA:lla säätää e61:sen ilmajousia? Jos voi, mitä toi maksaa piuhoineen?
    Kyllä voi säätää ilmaperää. ISTA on merkkihuolossa käytössä oleva softa, joten sillä pystyy aika kattavasti kaikkea tekemään. Hinta riippuu monesta tekijästä, piuhan hinta (näitä on useammanlaisia ja hintaisia), löytyy valmiiksi sopiva läppäri, asentaako ISTAN itse vai joku muu jne. Halvimmillaan pääsee kun asentaa itse ja etsii halvan piuhan ja omistaa jo valmiiksi sopivan läppärin. Halvimmat E60 sopivat piuhat näyttäisi pikaisesti vilkaistuna olevan ~8€ toimitettuna. Eli alle kympillä halvimmillaan selviää. Toki halvimmat piuhat ei välttämättä ole parhaita laadultaan.

    Mikäli haluat etänä asennettuna, niin laita yksityisviestiä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎