Originally posted by Heguli 31
View Post
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eli paras vaihtoehto on 90Ah AGM akku, koska olen antanut ymmärtää itselleni, että tuo AGM akkutyyppi on BMW:n valitsema tyyppi auton alkuperäisiin akkuihin? Siis, onko näin?
-
akku saatiin koodattua paikallisella korjaamolla.
2 viikkoa ajettuni ampu plus kaapeli irti kengästä
mikä tuon voisi aiheuttaa? miten oletta korjannut. uusi kenkä maksaa 380e
nyt on tilapaisesti kiinteä liitos
Leave a comment:
-
Tuossa kaikki koodattavat akkukoot:Originally posted by bore^ View PostEikös tuo 80ah olekkin hieman pieni? Muistaakseni pitäisi olla yli 90ah? Fyysiset mitat taitavat tulla vastaan todella isoissa esim. 120ah akuissa mutta osaako joku sanoa kuinka iso amppeerisen akun voi ylipäätään koodata e6x:ään?
KLASSE_BATTERIE
46ah
55ah
70ah
80ah
90ah
110ah
40ah_agm
60ah_agm
70ah_agm
80ah_agm
90ah_agm
Leave a comment:
-
Koodaamalla akuksi voi valita korkeintaan 110 Ah tavallisen tai 90 Ah AGM.Originally posted by bore^ View PostFyysiset mitat taitavat tulla vastaan todella isoissa esim. 120ah akuissa mutta osaako joku sanoa kuinka iso amppeerisen akun voi ylipäätään koodata e6x:ään?
Leave a comment:
-
Eikös tuo 80ah olekkin hieman pieni? Muistaakseni pitäisi olla yli 90ah? Fyysiset mitat taitavat tulla vastaan todella isoissa esim. 120ah akuissa mutta osaako joku sanoa kuinka iso amppeerisen akun voi ylipäätään koodata e6x:ään?Originally posted by skt View PostOn mennyt auton akku neljän vuoden välein kahdesti. Jos haluaa isomman akun, miten paharasti on isompi akku koodata varustelistaan? Vaikeuttaaako esim. Comboxin retrofittaus e6X autossa toimenpidettä? Olen tähän asti laittanut aina samanlaisen tilalle AGM 12 v 80 Ah 800A:n. Voisi vissiin olla isompikin?
Leave a comment:
-
Akun koon suurentaminen
On mennyt auton akku neljän vuoden välein kahdesti. Jos haluaa isomman akun, miten paharasti on isompi akku koodata varustelistaan? Vaikeuttaaako esim. Comboxin retrofittaus e6X autossa toimenpidettä? Olen tähän asti laittanut aina samanlaisen tilalle AGM 12 v 80 Ah 800A:n. Voisi vissiin olla isompikin?
Leave a comment:
-
Suurin osa akkuvalmistajista tarjoaa akunvaihtoyrityksille pientä OBD-porttiin menevää laitetta, jolla ei voi tehdä mitään muuta kuin koodata akun helposti.
Ainakin Seinäjoella saa akun asennettuna ja koodattuna akkuihin erikoistuneista liikkeistä halvemmalla kuin marmorin pelkän akun hinta
Leave a comment:
-
Joo ei tässä koodikieltä mielestäni ole käytetty, vaan puhuttu asioista niiden oikeilla nimillä. Kuten tuossa todettiin, niin akun vaihto ei ole mitään salatiedettä. Palvelevassa akkuliikkeessä osataan varmaan se akku jo koodata. Tämä kannattaa kysyä ennen akun ostoa ja kertoa mikä auto ja vm. Ellei onnistu, niin sitten koodauksen voi teettää foorumilaisella. Meitä koodauksia tekeviä foorumilaisia on ympäri Suomea. Sieltä etelästä löytyy kyllä monia. Ihan turha näitä autoja on pelätä, ne muovinastat on halpa uusia kuten Heguli 31 jo sanoi, jos ne sattuu hajoamaan.Originally posted by markku55 View PostOn nämä teidän kirjainkoodiviidakkonne aika hurja, tavan eläkeläinen on aivan ulkona, joten pakko nöyrtyä ja siirtyä takavasemmalle.
Jos pelkään takapaksin peitepahvien irrottamista päästäkseni akkuun käsiksi, siis etten riko noita kiinnikenastoja, niin taitaa olla ainoa vaihtoehto mennä asiantuntevaan (lue: kallis) liikkeeseen ja sittenkin siis saatan joutua selittämään, että joo on pakko ohjelmmoida uusi akku?
Turha tässä on eläkelläisen siirtyä minnekkään takavasemmalle. Asioita oppii tekemällä ja lukemalla. Eläkkeellä voisi kuvitella sitä aikaa olevan auton kanssa harrastamiseen. En toki tarkoita, että hankalat rempat pitäisi eläkelläisen pitäisi tehdä pihalla, mutta akunvaihto ym. pikkujutut ei todellakaan ole mitään mahdottomia tehdä itse. Mielstäni akun vaihdot ym pienet hommat on mukavaa tekemistä Jonkun foorumilaisen luona jos käy koodauttamassa, niin tapaa myös kanssa harrastajia.
Leave a comment:
-
Ajat vaan akkufirmaan ja ostat oikeanlaisen akun. Vaihdat sitten itse tai vaihdatat siellä. Saat varmaan asennuksen tingittyä hintaan. Ja koodautat sen akun vaikka jollain foorumilaisella,jos akku liikeessä ei onnistu syystä tai toisesta. Eikä se koodaus ole niin päivän päälle. Helppo homma,ei kannata stressata. Ja niitä paria sivuverhoilun muovikiinnikettä on turha jännittää. Jos sattuu hajoamaan,niin €urolla saa molemmat uusittua.Originally posted by markku55 View PostOn nämä teidän kirjainkoodiviidakkonne aika hurja, tavan eläkeläinen on aivan ulkona, joten pakko nöyrtyä ja siirtyä takavasemmalle.
Jos pelkään takapaksin peitepahvien irrottamista päästäkseni akkuun käsiksi, siis etten riko noita kiinnikenastoja, niin taitaa olla ainoa vaihtoehto mennä asiantuntevaan (lue: kallis) liikkeeseen ja sittenkin siis saatan joutua selittämään, että joo on pakko ohjelmmoida uusi akku?
Leave a comment:
-
Ei tässä mitään koodikieltä puhella. Ohjelmien nimet ovat inpa, ista/rheingold jne. Älä missään nimessä mene minnekkää merkkiliikkeeseen. Eiköhän joku osaava foorumilainen asu sinunkin lähelläsi.Originally posted by markku55 View PostOn nämä teidän kirjainkoodiviidakkonne aika hurja, tavan eläkeläinen on aivan ulkona, joten pakko nöyrtyä ja siirtyä takavasemmalle.
Jos pelkään takapaksin peitepahvien irrottamista päästäkseni akkuun käsiksi, siis etten riko noita kiinnikenastoja, niin taitaa olla ainoa vaihtoehto mennä asiantuntevaan (lue: kallis) liikkeeseen ja sittenkin siis saatan joutua selittämään, että joo on pakko ohjelmmoida uusi akku?
Leave a comment:
-
On nämä teidän kirjainkoodiviidakkonne aika hurja, tavan eläkeläinen on aivan ulkona, joten pakko nöyrtyä ja siirtyä takavasemmalle.
Jos pelkään takapaksin peitepahvien irrottamista päästäkseni akkuun käsiksi, siis etten riko noita kiinnikenastoja, niin taitaa olla ainoa vaihtoehto mennä asiantuntevaan (lue: kallis) liikkeeseen ja sittenkin siis saatan joutua selittämään, että joo on pakko ohjelmmoida uusi akku?
Leave a comment:
-
Juuri näin Carly kulkee mukana. Tuli kirotus vire kun kiireessä puhelimella vastailin ja ISTA laitetaan koneelle jotta saa paremmin noita juttuja tehtyä.Originally posted by HTK12 View PostTässä tarkoitettiin in-app, eli sovelluksen sisäisi ostoksia. Carlyssä pitää osta lisäosa monelle toiminnolle. Nämä tulee siis maksettavaksi sen Pro version ostamisen lisäksi.
Ihan näppärä tuo Carly, jos ei löydy läppäriä ja tietenkin kulkee aina mukana kun puhelin ja mokkula on mukana. Mikäli löytyy läppäri, niin sitten ISTA tulee edullisemmaksi ja on toiminnoiltaan monipuolisempi. ISTA:sta löytyy sitten korjausohjeet, sähkökaaviot, testejä eri asioille esim. DPF, IMM, ohjeistus monien ongelmia ratkaisemiseen jne., (näitä ei löydy Carly:stä).
Leave a comment:
-
Kyllä voi säätää ilmaperää. ISTA on merkkihuolossa käytössä oleva softa, joten sillä pystyy aika kattavasti kaikkea tekemään. Hinta riippuu monesta tekijästä, piuhan hinta (näitä on useammanlaisia ja hintaisia), löytyy valmiiksi sopiva läppäri, asentaako ISTAN itse vai joku muu jne. Halvimmillaan pääsee kun asentaa itse ja etsii halvan piuhan ja omistaa jo valmiiksi sopivan läppärin. Halvimmat E60 sopivat piuhat näyttäisi pikaisesti vilkaistuna olevan ~8€ toimitettuna. Eli alle kympillä halvimmillaan selviää. Toki halvimmat piuhat ei välttämättä ole parhaita laadultaan.Originally posted by apche View PostVoiko tuolla ISTA:lla säätää e61:sen ilmajousia? Jos voi, mitä toi maksaa piuhoineen?
Mikäli haluat etänä asennettuna, niin laita yksityisviestiä.
Leave a comment:
Leave a comment: