Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tovayryn
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 464
    • Kajaani

    Käytin ja kesällä ne sen tutkivat ja laittovat jotain möhnää sinne kaapeliin.
    Mikä se älytön suoja sitten siinä plus navassa on?
    Onko IBS:n korjaus kallis homma? Tuo kuitenkaan ei kärsi virran vähyydestä vaikka se sitä IBS:ssää herjaakin inpalla.. :\
    MB W164
    ex: //DTM535

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      Originally posted by tovayryn View Post
      Käytin ja kesällä ne sen tutkivat ja laittovat jotain möhnää sinne kaapeliin.
      Mikä se älytön suoja sitten siinä plus navassa on?
      Onko IBS:n korjaus kallis homma? Tuo kuitenkaan ei kärsi virran vähyydestä vaikka se sitä IBS:ssää herjaakin inpalla.. :\
      Plusnavassa taitaa olla vain liitinboxi josta lähtee virrat etiäpäin.

      Hinnasta en osaa sanoa...
      Mutta jos se muuten toimii oikein niin kannattaneeko vaihtaa...
      Eli jos ei tiputtele randomilla sähkölaitteita käytöstä niin siinäpähän herjaa...
      Ibs mittaa myös virrankulutusta "parkissa" eli jos jonnekin purkaa akkua niin voi herjailla
      kasvaneesta kulutuksesta... webakin voi aiheuttaa moista...
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        Onko IBS-kaapelissa miinuksessa se paukku vai kummassa?
        En nyt jaksa mennä autolle...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1341
          • Kajaani

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Onko IBS-kaapelissa miinuksessa se paukku vai kummassa?
          En nyt jaksa mennä autolle...
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • Miky
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 53
            • Masku

            Originally posted by Nettipepe View Post
            Plusnavassa taitaa olla vain liitinboxi josta lähtee virrat etiäpäin.

            Hinnasta en osaa sanoa...
            Mutta jos se muuten toimii oikein niin kannattaneeko vaihtaa...
            Eli jos ei tiputtele randomilla sähkölaitteita käytöstä niin siinäpähän herjaa...
            Ibs mittaa myös virrankulutusta "parkissa" eli jos jonnekin purkaa akkua niin voi herjailla
            kasvaneesta kulutuksesta... webakin voi aiheuttaa moista...
            Mulla pari kertaa tullut nyt herja "high current discharge" kun käynnistän auton ja eberi on ollut päällä. Tämä siis jos olen ajanut pätkäajoa. Defa laturil
            la olen sitten lataillut niin ei tule herjaa toviin.
            BMW E61 525xd -08 - 260hp/550Nm

            Comment

            • zonikom
              Newbiemmer
              • May 2010
              • 18
              • Kuopio

              Meikäläisellä ollut nyt pakkasten tullessa pahentunut pirullinen vika... Jossain vaiheessa ajoa iDrive ilmottaa että: "Battery not securely connected.", ja samalla tönäisee yleensä servotronicin, rengaspaineen mittaajan, ja yleensä muitakin laitteita käytöstä. On tehnyt tämän n.3 kertaa puolen vuoden sisällä, paitsi nyt pakkasten tultua lähes päivittäin, ja joskus monta kertaa päivässä. Homma hoituu yleensä käyttämällä virtoja poissa jonkun aikaa.
              Webasto on tempunnut jo pitkän aikaa, mutta ei siitä enempää tässä threadissä. Osittain viat voivat olla yhteydessä toisiinsa, koska seurasin akun jännitettä, ja ajossa näyttää ihan ok (14.2-14.7V), mutta kun seisoo pari tuntia saattaa laskea jonnekin 11,5V tuntumiin.

              Tänään selvisi kun seurasin akun jännitettä, niin kun kyseinen ilmoitus iDrivestä pamahti ruutuun, jännite kävi jossain 7V tuntumissa. Voi olla että kävi nollilla, mutta tuo mittari ei varmaan ehdi heti mukaan. Eli jännite kävi vain hetken alhaalla ja sen jälkeen taas normissa. Virrat pois ja kaikki taas kunnossa.

              Akkuna Vartan 100ah Silver. Vaihtuu lähiaikoina Motonetin 95ah AMG akkuun.

              Mitäs mieltä foorumilaiset on, voiko akku mennä hetkellisesti oikosulkuun, aiheuttaen moisen oireen?
              IBS:kin voi olla paskana, mutta jotenkin tuntuu ettei se tuollaista hetkellistä jännitteen katoamista saisi aikaan... Eikä se kyllä ole herjannut mitään.

              Ainiin ja tosiaan kaapelikampanjan "korjaus" tehty autoon tänään. Ei ollut tuohon ongelmaan vaikutusta...
              - E90 330xd man. -06
              - E60 535d M-Sport -05
              - E39 523i -98, 528i -00
              - E36 325i coupe -93, 320i -95

              Comment

              • -pekkis-
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 128
                • Turku

                Originally posted by zonikom View Post
                Meikäläisellä ollut nyt pakkasten tullessa pahentunut pirullinen vika... Jossain vaiheessa ajoa iDrive ilmottaa että: "Battery not securely connected.", ja samalla tönäisee yleensä servotronicin, rengaspaineen mittaajan, ja yleensä muitakin laitteita käytöstä. On tehnyt tämän n.3 kertaa puolen vuoden sisällä, paitsi nyt pakkasten tultua lähes päivittäin, ja joskus monta kertaa päivässä. Homma hoituu yleensä käyttämällä virtoja poissa jonkun aikaa.
                Webasto on tempunnut jo pitkän aikaa, mutta ei siitä enempää tässä threadissä. Osittain viat voivat olla yhteydessä toisiinsa, koska seurasin akun jännitettä, ja ajossa näyttää ihan ok (14.2-14.7V), mutta kun seisoo pari tuntia saattaa laskea jonnekin 11,5V tuntumiin.

                Tänään selvisi kun seurasin akun jännitettä, niin kun kyseinen ilmoitus iDrivestä pamahti ruutuun, jännite kävi jossain 7V tuntumissa. Voi olla että kävi nollilla, mutta tuo mittari ei varmaan ehdi heti mukaan. Eli jännite kävi vain hetken alhaalla ja sen jälkeen taas normissa. Virrat pois ja kaikki taas kunnossa.

                Akkuna Vartan 100ah Silver. Vaihtuu lähiaikoina Motonetin 95ah AMG akkuun.

                Mitäs mieltä foorumilaiset on, voiko akku mennä hetkellisesti oikosulkuun, aiheuttaen moisen oireen?
                IBS:kin voi olla paskana, mutta jotenkin tuntuu ettei se tuollaista hetkellistä jännitteen katoamista saisi aikaan... Eikä se kyllä ole herjannut mitään.

                Ainiin ja tosiaan kaapelikampanjan "korjaus" tehty autoon tänään. Ei ollut tuohon ongelmaan vaikutusta...
                Kohtalaisella varmuudella jännitteensäätimen hiilet loppu tai ibs prakaa. 200tkm jälkeen tai ehkä jo ennenkin riippuen käytöstä kannattaa nuo hiilet tutkia. Pikku homma ottaa irti ja tutkia. Löytyy laturin takaa, suojamuovi pois ja kolmella taisi olla itse osa kiinni. Osa maksaa reilun satkun marmorilla. Tuo oireilu oli aikanaan niin että tietyn pakkasmäärän jälkeen alkoi oikuttelu. Pari astetta lämpimämpi ja ei oireita. Konehuoneen lämmitys auttoi välillä, ei kuitenkaan kovilla pakkasilla vaan oireilu alkoi sitten ajoviiman kylmentäessä pannuhuonetta.
                Akun navat varmaan on kunnolla kiinni? Ettei ole navat kuluneet pieniksi ja tästä syystä kontakti on huono
                Last edited by -pekkis-; 04-12-2012, 22:41.
                E39 M5 -01

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  Originally posted by zonikom View Post
                  Meikäläisellä ollut nyt pakkasten tullessa pahentunut pirullinen vika... Jossain vaiheessa ajoa iDrive ilmottaa että: "Battery not securely connected.", ja samalla tönäisee yleensä servotronicin, rengaspaineen mittaajan, ja yleensä muitakin laitteita käytöstä. On tehnyt tämän n.3 kertaa puolen vuoden sisällä, paitsi nyt pakkasten tultua lähes päivittäin, ja joskus monta kertaa päivässä. Homma hoituu yleensä käyttämällä virtoja poissa jonkun aikaa.
                  Webasto on tempunnut jo pitkän aikaa, mutta ei siitä enempää tässä threadissä. Osittain viat voivat olla yhteydessä toisiinsa, koska seurasin akun jännitettä, ja ajossa näyttää ihan ok (14.2-14.7V), mutta kun seisoo pari tuntia saattaa laskea jonnekin 11,5V tuntumiin.

                  Tänään selvisi kun seurasin akun jännitettä, niin kun kyseinen ilmoitus iDrivestä pamahti ruutuun, jännite kävi jossain 7V tuntumissa. Voi olla että kävi nollilla, mutta tuo mittari ei varmaan ehdi heti mukaan. Eli jännite kävi vain hetken alhaalla ja sen jälkeen taas normissa. Virrat pois ja kaikki taas kunnossa.

                  Akkuna Vartan 100ah Silver. Vaihtuu lähiaikoina Motonetin 95ah AMG akkuun.

                  Mitäs mieltä foorumilaiset on, voiko akku mennä hetkellisesti oikosulkuun, aiheuttaen moisen oireen?
                  Kylmällä teorialla 11.5 volttia akussa tarkoittaa 10% kapasiteettia jäljellä!
                  90% kadonnut... kyllä tuo akun ongelmalta vaikuttaa... kun latausjännite on OK.
                  kun 10% alkutilanteesta vielä startataan ja laitetaan muuta virtaa kuluttavaa niin kyllä se akku on tyhjä.
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    Nyt kun pakkasilla olen autoa pitänyt joka yö tolpassa (Defan kiinteä laturi lataa akkua samalla), pukkaa startatessa ilmoituksen "increased rate of battery discharge" ja näyttää nosturin kuvaa taulussa. Auto käynnistyy oikein hyvin ja jännitteissä ei sanomista. Ilmoitus näkyy check controlissa virtojen sammutukseen saakka.

                    Vaikka auto seisoisi pakkasessa koko päivän ilman lämppäriä (ja latausta), ei ilmoitusta tule. Tuo Defan laturi saa ilmeisesti jotain valvontasysteemejä sekaisin, mistä sitten ilmoitus. Kaiketi auto ei ymmärrä, että akkuun on yhtäkkiä tullut lisää varausta? En ole jaksanut tästä huolestua, kun auto käynnistyy mainiosti ja muita ongelmia ei ole ollut. Muilla vastaavia kokemuksia?

                    Comment

                    • Miky
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 53
                      • Masku

                      Ei mulla tule herjaa jos Defan laturia pitää pidemmän aikaa. Herja tulee, jos ei käytä ollenkaak Defaa. High current discharge. Tosin mulla ei ole ollut Defa kuin pari kertaa yli kahdeksan tuntia lataamassa. 6 Ampeeria tuo kuulemma lataa.
                      BMW E61 525xd -08 - 260hp/550Nm

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        Defan "laturi"

                        Originally posted by tabasco View Post
                        Nyt kun pakkasilla olen autoa pitänyt joka yö tolpassa (Defan kiinteä laturi lataa akkua samalla), pukkaa startatessa ilmoituksen "increased rate of battery discharge" ja näyttää nosturin kuvaa taulussa. Auto käynnistyy oikein hyvin ja jännitteissä ei sanomista. Ilmoitus näkyy check controlissa virtojen sammutukseen saakka.

                        Vaikka auto seisoisi pakkasessa koko päivän ilman lämppäriä (ja latausta), ei ilmoitusta tule. Tuo Defan laturi saa ilmeisesti jotain valvontasysteemejä sekaisin, mistä sitten ilmoitus. Kaiketi auto ei ymmärrä, että akkuun on yhtäkkiä tullut lisää varausta? En ole jaksanut tästä huolestua, kun auto käynnistyy mainiosti ja muita ongelmia ei ole ollut. Muilla vastaavia kokemuksia?
                        Mihin pisteeseen TARKALLEEN ottaen kytkit tuon Defan "laturin" ??
                        Ethän vain kytkenyt suoraan akun napoihin ??
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 851
                          • fin

                          Originally posted by e46touring View Post
                          Mihin pisteeseen TARKALLEEN ottaen kytkit tuon Defan "laturin" ??
                          Ethän vain kytkenyt suoraan akun napoihin ??
                          Maa maahan ja laturin plussa auton apuvirran plussanapaan konehuoneessa. Näin se käsittääkseni pitäisi kytkeä, jotta IBS näkisi virran, kun akkua ladataan.

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1327
                            • Tornio

                            Originally posted by tabasco View Post
                            Maa maahan ja laturin plussa auton apuvirran plussanapaan konehuoneessa. Näin se käsittääkseni pitäisi kytkeä, jotta IBS näkisi virran, kun akkua ladataan.
                            Eli kytkentä OK !
                            entäs onko akku vaihdettu ilman ilmoitusta autolle?
                            mikä akun tyyppi / koko Ah on autossa koodattuna ?
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • tabasco
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 851
                              • fin

                              Originally posted by e46touring View Post
                              Eli kytkentä OK !
                              entäs onko akku vaihdettu ilman ilmoitusta autolle?
                              mikä akun tyyppi / koko Ah on autossa koodattuna ?
                              Akku lienee vaihdettu muutaman vuoden sisällä edellisen omistajan aikana, kun ei ole alkuperäinen vaan Exide. Kapasiteetista ei ole varmuutta, akku pitäisi nostaa pois poterostaan jotta näkisi mitä tarrassa lukee. Koodauksesta ei tietoa, eli on hyvinkin mahdollista, että auto luulee akun olevan jotain muuta kuin mitä se oikeasti on.

                              Mitenkäs näen, mikä akun koko on koodattu? INPA ja piuha on, mutta kun know-how puuttuu...

                              Comment

                              • puppetmaster
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2003
                                • 74
                                • Tampere

                                Originally posted by Saarikoski View Post
                                Moni tuntuu näitten akkujen kans arpovan niin tipsinä eikös e6x akuissa oo miinusnavassa aina merkintä valmistusvuosi ja viikko sekä AGM on aina musta ja normi akku on vaalea väriltään....siis kun orkkisakuista puhutaan..
                                Eli kun isäukon 2009 E61 520d:ssä on musta 80 Ah akku, niin se on vissiin AGM?

                                Kun se on meinannut vaihtaa/vaihdattaa akun, ja kun minä en usko, että akkuliikkeissäkään aina ollaan niin perillä näistä. Vaihdon kuulemma osasi joku akkumyyjä koodata, mutta noinkohan tyypin vaihtumista, kun jotain 100 Ah "tavallista" oli sille vissiin kaupannut?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎