memebuy23buy

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    Ei välttämättä ole vikaa laturissa tai akussa.
    Näissähän on ibs:n ohjaama "älykäs" lataus joten ei lataa akkua kuin senverran kun on tarpeen.
    Nythän akku on sen mielestä täysi ja ei tarvitse ladata täysillä.
    Jos tippuu 12 volttiin niin sitten voi huolestua.
    Noita vikojahan se huono akku yleensä aiheuttaa...
    Toimiiko puhallin, penkinlämmittimet, tupakansytytin kunnolla?
    Nuohan ibs tiputtaa ensimmäisenä pois jos alkaa akku hyytyä...
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • BemariAndy
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 230
      • Pohjois-Pohjanmaa

      Originally posted by Nettipepe View Post
      Ei välttämättä ole vikaa laturissa tai akussa.
      Näissähän on ibs:n ohjaama "älykäs" lataus joten ei lataa akkua kuin senverran kun on tarpeen.
      Nythän akku on sen mielestä täysi ja ei tarvitse ladata täysillä.
      Jos tippuu 12 volttiin niin sitten voi huolestua.
      Noita vikojahan se huono akku yleensä aiheuttaa...
      Toimiiko puhallin, penkinlämmittimet, tupakansytytin kunnolla?
      Nuohan ibs tiputtaa ensimmäisenä pois jos alkaa akku hyytyä...
      Hyviä pointteja. Pitääpä kokeilla noita muita laitteita. Ainakin tuo lämmitys/ilmastointilaite tuntui pelaavan normaalisti sekä parkkitutkat + radio/navi-systeemit. Tuntui vain ihmeelliseltä, kun aivan yhtäkkiä ja kuitenkin näin keväällä tuli tuollainen "vikapiikki". Paremmin ymmärtäis jos talvella tapahtuisi tällaisia, kun kuitenkin nuo sähkölaitteet huutaa hoosiannaa pakkastenkin takia. Ei vissiin nuo virisoftat aiheuta tuollaisia, se unohtui aiemmin mainita, että voiko tuo auton ohjausyksikkö sekoilla noista?!? Jotain vaihteiston vääntöjä on pitänyt rajoitella ja tuosta transmission fault:ista ainakin jotain tuli idriveen. No mutta nyt taas tuntunut että toimii kuten pitää mutta seuraillaan...
      * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
      * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
      Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

      Comment

      • BemariAndy
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 230
        • Pohjois-Pohjanmaa

        Uutta akkua...

        Hep,

        jos uutta akkua pitäs alkaa katseleen, niin olisko tämä sopiva ja voiko laittaa :



        Onko tuo start-stop vähän turhaa vai pärjäiskö tavallisella? Varta oli edellisessäkin (Silver) ja hyvin pelitti.
        Varmaan se pitää sitten koodauttaa, mutta eiköhän se jossain onnistu
        * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
        * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
        Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          Varmasti hyvä mutta...

          Originally posted by BemariAndy View Post
          Hep,

          jos uutta akkua pitäs alkaa katseleen, niin olisko tämä sopiva ja voiko laittaa :



          Onko tuo start-stop vähän turhaa vai pärjäiskö tavallisella? Varta oli edellisessäkin (Silver) ja hyvin pelitti.
          Varmaan se pitää sitten koodauttaa, mutta eiköhän se jossain onnistu
          Varmasti myös tavallinen akku toimii. Agm toki parempi. Koodaushan onnistuu kyllä. Privalla yht. Esim minuun.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • BemariAndy
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 230
            • Pohjois-Pohjanmaa

            Akku menee kyllä vaihtoon, kun yön aikana "ylläpitolatauksessa" oli nakannut 3 tolppaa alaspäin akun virtaa. Jännitteet ok, mutta kyllä tuo aika selkeä tapaus on että virta ei riitä ja simahtamispisteessä on.
            * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
            * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
            Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

            Comment

            • BemariAndy
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 230
              • Pohjois-Pohjanmaa

              Nyt on uudenkarhea Varta G14 AGM "Start-Stop Plus" -akku takalunkassa TI-vaihtotyönä tehty ja hyvin pelittää. Oli täys latinkikin päällä vaikka vähän aikaa ollut käyttämättä. Ei ilmoitellu mitään herjoja jännite-eroista paitsi että kellot yms. vaan piti tietty laittaa uusiksi. Jotain asetuksia oli pitänyt muistissa mm. bluetooth puhelinyhteys oli aivan sama kuin ennen vaihtoa. Reilu tunti siinä meni ähertäessä, kun ei ole aiemmin tuota tullut ite tehtyä. Mutta nyt on
              Pikkusen meinas vaan kylmä hiki iskeä kun - napa lispahti kädestä ja vähän kipunoi mutta onneksi mikään paikka ei kärvennyt... Eli aika hyvin nuo sähköjärjestelmät on BMW:ssä suojattu ja väkisin kait se vähän kipunoi ainakin kun uutta kytkee napoja paikoilleen?
              Tätä akkua voin suositella ja tässä tarkempia tietoja :

              12V95Ah850A26.4 kg353x175x190mm
              mitoilla varustettu mahtuu erinomaisesti siihen koteloon ja stoppariruuvin viimeinen reikä passaa myös eikä ole liian ahdas asentaa. Tuuletusputken tms. vastakappale meinas olla vähän tiukka mutta saa sen jotenkin paikalleen.
              * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
              * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
              Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

              Comment

              • BemariAndy
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 230
                • Pohjois-Pohjanmaa

                Akku koodattu tänään autoon oikeiden speksien mukaan eli maksimiarvo laitettu "AGM 90ah" kun alkuperäinen oli tavallista mallia 80ah. Ei ole n. 2 viikon aikana tullut kyllä mitään ilmoituksia tauluun ja auto starttaa tosi räväkästi joka kerta käyntiin. Lataus- ja jännitearvot n. 12.6/12.7v auto sammutettuna ja 14.8/14.9v auto käynnissä. OBD-adapteri ja koodinlukuohjelma antavat vähän pienempiä arvoja n. 12.3-12.4v ja 14.4-14.6v mutta virrat pitäs olla aika ok.
                Sähkölaitteiden toiminta ja esim. radio normaalit. Virtaa pitäs riittää nyt monta vuotta huolettomasti ja startit kylmänäkin 100% mitä akku antaa 850A kylmänäkin. Seurataan ja kommentoidaan...
                * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  Myös MBatin Agm akku omassa toiminut kiitettävästi vebastokäytössä tosin nyt vasta yhden talven, akkumyyjän mukaan muuten Vartan akkulinjasto tehtaalla kivikautinen verrattuna MBatin agm linjastoon...

                  Comment

                  • Saarikoski
                    R.I.P.
                    • Feb 2005
                    • 726
                    • KOKKOLA

                    Originally posted by BemariAndy View Post
                    Tuuletusputken tms. vastakappale meinas olla vähän tiukka mutta saa sen jotenkin paikalleen.

                    Eikös AGM akku ole aina suljettu..:think

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      Originally posted by Saarikoski View Post
                      Eikös AGM akku ole aina suljettu..:think
                      Suljettu se lienee, mutta kyllä ainakin omassa autossa putki oli paikoillaan.
                      Ja uuteenkin sen kyllä laitoin paikoilleen... tiedä onko sillä mitään merkitystä.
                      Alkuperäinen ja uusi molemmat AGM akkuja.
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • BemariAndy
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 230
                        • Pohjois-Pohjanmaa

                        Originally posted by Nettipepe View Post
                        Suljettu se lienee, mutta kyllä ainakin omassa autossa putki oli paikoillaan.
                        Ja uuteenkin sen kyllä laitoin paikoilleen... tiedä onko sillä mitään merkitystä.
                        Alkuperäinen ja uusi molemmat AGM akkuja.
                        Oli siellä + navan päässä ainakin se "tuuletusluukku" auki, mutta se putki olikin erityisen tiukka ja en tiedä kuinka tehokkaasti tuli kiinni... Survoin sitä vähän matkaa kiinni, mutta hyvä jos se ei olekaan niin välttämätön.
                        * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                        * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                        Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7035
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Saarikoski View Post
                          akkumyyjän mukaan muuten Vartan akkulinjasto tehtaalla kivikautinen verrattuna MBatin agm linjastoon...


                          Akkumyyjät on ehkä parhaita keksimään järisyttäviä myyntipuheita. On varmaan kiertänyt kaikki tehtaat läpi ja todennut tuonkin tilanteen josta asiakas selvästi hyötyy ostaessaan mbatin. Miten noin yksinkertaisesta ja vuosikausiin muuttumattomasta tekniikasta kuin lyijyakku saadaankin tarroilla ja puheilla käänteentekevää.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Saarikoski
                            R.I.P.
                            • Feb 2005
                            • 726
                            • KOKKOLA

                            Originally posted by Cell View Post


                            Akkumyyjät on ehkä parhaita keksimään järisyttäviä myyntipuheita. On varmaan kiertänyt kaikki tehtaat läpi ja todennut tuonkin tilanteen josta asiakas selvästi hyötyy ostaessaan mbatin. Miten noin yksinkertaisesta ja vuosikausiin muuttumattomasta tekniikasta kuin lyijyakku saadaankin tarroilla ja puheilla käänteentekevää.
                            Eli kaikki akut on samaa paskaa eri tarroilla ja kymmeniä vuosia alalla toimineella liikkeellä on intressit alkaa valehteleen mulle ja keksiin tarinoita kun annan vapaat kädet laittaa parhaiten soveltuvan akun autoon hinnasta sen kummemmin kyselemättä...myyvät muuten myös vartaa..

                            Comment

                            • tabasco
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 851
                              • fin

                              Originally posted by Saarikoski View Post
                              Eli kaikki akut on samaa paskaa eri tarroilla ja kymmeniä vuosia alalla toimineella liikkeellä on intressit alkaa valehteleen mulle ja keksiin tarinoita kun annan vapaat kädet laittaa parhaiten soveltuvan akun autoon hinnasta sen kummemmin kyselemättä...myyvät muuten myös vartaa..
                              Heh, no siinähän se tulikin rivien välissä. Ehkä se liike on juuri siksi pysynyt kymmeniä vuosia pystyssä, koska niillä on intressi myydä sulle se paraskatteisin tuote.

                              Comment

                              • Saarikoski
                                R.I.P.
                                • Feb 2005
                                • 726
                                • KOKKOLA

                                Ei sais provosoitua tollasesta, mutta täällä tuntuu tietyt tyypit tietävän niin paljon noista akkuasioista et nyt varmaan saadaan jotain faktaa pöytään ton viisastelun vastineeks.
                                Asia nyt sinänsä on mulle ihan sama, mutta kertokaa millä perusteella kaikki akut on samaa paskaa eri tarroilla ja minkä kaavan mukaan se akku jossa on parempi kate on aina huonompi...olettaen et tiedät mitä oon akusta maksanu ja tunnet liikkeiden katteet ja sen että esim varta myydään pienemmillä katteilla vs. Mbat..?

                                Comment

                                Working...
                                X