Eipä tuolla toisellakaan numerolla löydy...
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Valeo TG17C010
Guugeli löytää kunhan sattuu "sopiva" haku sana esim Valeo TG17C010Originally posted by -rik View Postno mistä näitä sitte löytää, nuo muut osanumerot on lci mallin säätimiä?
tässä esim. http://www.amazon.com/Valeo-Alternat.../dp/B009C5PBWQ__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
onko se n.160,- niin paljo kallis, että kannattaa alkaa edes yrittään tilaa jostain ties mistä ja riskeerata sopivuus..
Comment
-
Samma här, en toki vielä ole asentanu mutta kävin marmorilta hakemassa tuohon rahaan :-)Originally posted by Jesper View PostMä vaihdoin just omaani ja muistaakseni maksoi 136€.
En nähnyt vaivaa tuolla hinnalla alkaa tilailemaan muualta.Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
Ongelmana, että auto ei käynnisty seisottuaan yön yli ja Eberiä kun käyttää 15-20min. Työmatka n.10km. Eilenaamuna teki tämän ensimmäisen kerran eli käynnistys tuotti tuskaa ja päätin hakea akkupojilta uuden 95Ah AGM akun (vanha samanlainen, eri merkki).
Mutta eipä tuo auttanut vaan tänä aamuna sama homma. Ei käynnistynyt ennen kuin latasin n.10min Ctekillä. Kai tuon akun pitäisi hieman paremmin tuota Eberiä kestää? Vai auttaako jos autolle kertoo tuon akunvaihdon ja älykone säätää raja arvot uusiksi? Töissä kun käy lounaalla tai kotiinpäin lähtee niin ei ongelmia. vm.2005 530D. Ajettu 210tkm.ex: e61 530D M-Sport, e39 528 Touring, e36 BMW ALPINA B3, e36 320i coupe
Comment
-
Veikkaisin että ongelma on se kun ajat autolla lyhyttä pätkää. Ei ehdi ladata sitä mitä eberi, hehkut ja startti syö. Tuskin uusi akkukaan auttaa tähän.Originally posted by Jurri View PostOngelmana, että auto ei käynnisty seisottuaan yön yli ja Eberiä kun käyttää 15-20min. Työmatka n.10km. Eilenaamuna teki tämän ensimmäisen kerran eli käynnistys tuotti tuskaa ja päätin hakea akkupojilta uuden 95Ah AGM akun (vanha samanlainen, eri merkki).
Mutta eipä tuo auttanut vaan tänä aamuna sama homma. Ei käynnistynyt ennen kuin latasin n.10min Ctekillä. Kai tuon akun pitäisi hieman paremmin tuota Eberiä kestää? Vai auttaako jos autolle kertoo tuon akunvaihdon ja älykone säätää raja arvot uusiksi? Töissä kun käy lounaalla tai kotiinpäin lähtee niin ei ongelmia. vm.2005 530D. Ajettu 210tkm.
E60:ssä on muutenkin latausjärjestelmä sellainen, että akkuun otetaan virtaa vasta sitten, kun moottori on riittävän lämmin. Kylmällä moottorilla tuotetaan ainoastaan se sähkö mitä sillä hetkellä kulutetaan. (tällä yritetään vähentää päästöjä)
Sitten jos sattuu olemaan termarit rikki ja motti ei lämpene ollenkaan sinne mihin se pitäisi voi olla hyvin todennäköistä ettei latausta akkuun tapahdu ollenkaan.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Jepa ei auttanut näemmä uusi akkukaan. Ei käynnisty taaskaan. Kovat aamupakkaset tietty vaikuttaa, mutta ei ollut e39:ssä tällaista ongelmaa webastoa käyttäessä. Eberi oli ollut nyt selvästi ehkä 10min päällä ja sen jälkeen sammunut. Laturi kiinni ja odotellaan josko se siitä käynnistyis.
ex: e61 530D M-Sport, e39 528 Touring, e36 BMW ALPINA B3, e36 320i coupe
Comment
-
Kuten tuossa edellisessä postauksessani jo epäilin ei uusi akku auta kuin hetkeksi. Noh E39:ssä taitaa olla vielä vanhan ajan latausjärjestelmä eli laturi työntää virtaa akkuun aina kun on vajausta, myös kylmällä moottorilla.Originally posted by Jurri View PostJepa ei auttanut näemmä uusi akkukaan. Ei käynnisty taaskaan. Kovat aamupakkaset tietty vaikuttaa, mutta ei ollut e39:ssä tällaista ongelmaa webastoa käyttäessä. Eberi oli ollut nyt selvästi ehkä 10min päällä ja sen jälkeen sammunut. Laturi kiinni ja odotellaan josko se siitä käynnistyis.
Tarkistappa vaikka aluksi piilovalikosta paljonko moottorinlämmöt on kun ajelet. samaisesta valikosta voi katsoa myös lataus jännitteen.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Kyllä se E60 lataa kylmälläkin koneella, ilman latausta olis akku tyhjä parin päivän pätkäajolla. IBS seuraa ettei se akku pääse purkautumaan (ja varaustilan huvetessa pyrkii vähentämään kulutusta) ja säätää latausjännitettä lämpötilan mukaan, ei lataus lopu missään kohtaa.Originally posted by poke View PostKuten tuossa edellisessä postauksessani jo epäilin ei uusi akku auta kuin hetkeksi. Noh E39:ssä taitaa olla vielä vanhan ajan latausjärjestelmä eli laturi työntää virtaa akkuun aina kun on vajausta, myös kylmällä moottorilla.
Tarkistappa vaikka aluksi piilovalikosta paljonko moottorinlämmöt on kun ajelet. samaisesta valikosta voi katsoa myös lataus jännitteen.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Tähän asti on talvi mennyt ilman vikailmoituksia paitsi *, joten näitä juttuja ajankuluksi luettuani melkein jo aloin kiinnittämään asiaan huomiota. Viime yö oli täällä kylmä, ja aamulla auto työnsikin tauluun useita ilmoituksia. Ensimmäisenä kiinnitin huomioni pitkään käyvään starttimoottoriin, vaikka auto käynnistyikin jo ekoilla pyöräytyksillä. Sitten ruudulle saatiin punainen "Electronics failure" ja sen lisäksi pyyhkimet lähtivät päälle itsestään, toki kera ilmoituksen pyyhkijäongelmasta. Sammutin ja käynnistin uudelleen, jolloin pyyhkimet rauhoittuivat, electronics failurea ei tullut, mutta sen sijaan tuli kaksi keltaista: "Control systems" (ABS/DSC) ja "Active steering fault". Käyttelin tovin korotetulla tyhjäkäynnillä, jotta vähän lämpenee ja latautuu ja koitin sitten uudelleen. Nyt näitäkään viestejä ei tullut ja lähdin ajelemaan.
Töihin ajellessa vakkari ei mennyt päälle ja suppea automaatti-ilmastointi sammuili tuon tuosta. Ruokatunnilla ongelmat loistivat poissaolollaan ja samaa toivoin kotimatkalle, kunnes matkan päätteeksi kotipihassa kiinnitin huomiota siihen etteivät suuntavilkut välähtäneet autoa lukittaessa. No, tutkimaan ja ainoastaan kontti sekä takaovet olivat menneet lukkoon. Hyppäsin autoon ja rämppäsin lukitusnappia, samoin tuloksin. Käynnistin auton ja aamun virhesikermä toistui kokonaisuudessaan, taas pyyhkimien kera. Latausjännite oli piilomenun mukaan auton käydessä 14,5 V tienoilla ja sammutuksen jälkeen ei laskenut 12,5 V alemmas. Uudelleen käyntiin pariin otteeseen ja sitten toimi taas ok, ovetkin sain lukkoon.
Illalla autolla ajeltiin useaan otteeseen eikä mitään ongelmia ollut missään.
Autossa on Defan kiinteä laturi joka nyt on melkein joka yö ollut kiinni, *usein polkaisee "high rate of battery discharge"-ilmon yön ladattuaan, ehkä akun koodaus on väärin. Laturi on kiinni konehuoneen apuvirtaplussassa ja maassa. Tänään tosin tuota virhettä ei näkynyt, vaikka virran vähyydeltähän tämä kuulostaa. Akkuko sieltä on kuolemassa? Kaapissa lojuu läppärinraato BMW OBD2-piuhalla sekä INPA, jota tosin en oikein osaa käyttää. Mistähän lähtisin tätä purkamaan, jos vielä tekee?
Auto on '04 E60 530dA.
Comment
-
Lataa kyllä, mutta kylmä akku ottaa huonosti latausta vastaan, agm hieman paremmin.Originally posted by Cell View PostKyllä se E60 lataa kylmälläkin koneella, ilman latausta olis akku tyhjä parin päivän pätkäajolla. IBS seuraa ettei se akku pääse purkautumaan (ja varaustilan huvetessa pyrkii vähentämään kulutusta) ja säätää latausjännitettä lämpötilan mukaan, ei lataus lopu missään kohtaa.
Eberin /Webaston käytössä perussääntö on: ajoa yhtäkauan kuin lämmitin on päällä...20min lämmitystä=vähintään 20 min ajoa.superb Combi 2,0 TDI Ambition Business
Comment
-
Toki toki, mutta tämä ei liity varmastikaan termariin ja moottorinlämpöihin?Originally posted by Malax View PostLataa kyllä, mutta kylmä akku ottaa huonosti latausta vastaan, agm hieman paremmin.
Eberin /Webaston käytössä perussääntö on: ajoa yhtäkauan kuin lämmitin on päällä...20min lämmitystä=vähintään 20 min ajoa.
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
Comment