Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Ei täällä nyt mistään valehtelusta olla ketään syyttämässä, uskoo se kauppiaskin siihen mihin haluaa ja varmaan uskoi myyvänsä sulle paremman akun. Kestääkö tai toimiiko se lainkaan erilailla kuin se varta, ei selviä koskaan.

    Akkuasioista ei kannata esittää mitään kummempaa faktaa, noista valmistajien välisistä eroista kun ei ota erkkikään selvää ja kaikki kestää aikansa sitä rujoa käyttöä mitä ympärivuotisessa autoilussa väkisinkin osakseen saavat. Akkukeskustelut on yhtä mielipiteiden kakofoniaa jossa about jokaiselle on myyty selvästi toista vaihtoehtoa parempi akku.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      Originally posted by Cell View Post
      Ei täällä nyt mistään valehtelusta olla ketään syyttämässä, uskoo se kauppiaskin siihen mihin haluaa ja varmaan uskoi myyvänsä sulle paremman akun. Kestääkö tai toimiiko se lainkaan erilailla kuin se varta, ei selviä koskaan.

      Akkuasioista ei kannata esittää mitään kummempaa faktaa, noista valmistajien välisistä eroista kun ei ota erkkikään selvää ja kaikki kestää aikansa sitä rujoa käyttöä mitä ympärivuotisessa autoilussa väkisinkin osakseen saavat. Akkukeskustelut on yhtä mielipiteiden kakofoniaa jossa about jokaiselle on myyty selvästi toista vaihtoehtoa parempi akku.
      Mikäs tuon viisastelun tarkoitus sitten on? Sun oma kantas ei nyt oikeen auennu allekirjottaneelle, että mikä se hyvä akku on...halpahallin halvin vai onko parempi ostaa varuulta se kallein varta?? Ilmeisesti mbatti on ainakin paska kun halvempi vartaa ja joku on mennyt sitä suosittelemaan ja sellaset puheethan ei käy "näissä akkuasioissa"

      Toistan edellisen viestini, että edullisemman mbatin linjasto on akkumyyjän mukaan paljon tuoreempi ja että on toiminu itsellä moitteetta tosin vasta vuoden joten rautalangasta väännettynä luulis olevan vähintään vartan veikkanen tosin halvempi....

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Menikö noin pahasti herne nekkuun? Ei mulla ole mitään kantaa, naureskelin vain myyntipuheita ja uskomuksia. Ei kukaan mbatia ole huonoksi väittänyt, nuku yösi ihan rauhassa.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Aceishigh
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 290

          Moro ukot,

          Voisiko huono akku oireilla siten, että laittaa vänkärin penkinlämmittimen itsestään päälle (täydet kolme pykälää) tai nakkaa automaatti-ilmastoinnin pois päältä? Viimeisimpänä kaikki neljä ikkunaa aukesi itsestään puoleen väliin saakka. Tätä ei tapahdu joka kerta, ehkä n. kerran kuussa huomaan, että vänkärin penkinlämmitin on päällä, ilmastointihommaa vielä harvemmin.

          Panoraamakatto löytyy.

          Auto on 530dA LCI (05/2007).

          EDIT: ok tuo ikkunajuttu johtunee mukavuustoiminnosta, tutkiskelin avaimet taskussa vanteita, kun tämä tapahtui ja ehkä painoin avausnappia pitkään.
          Last edited by Aceishigh; 09-05-2013, 08:31.
          Old golfers never die, they only lose their balls.

          BMW 740d xDrive (06/2014).

          Comment

          • JJtalo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 350
            • Kokkola

            Onko tietoa kenen valmistamia nuo alkuperäset akut on ? Ei voi ainakaan moittia, itellä vielä alkuperänen paikoillaan ja hilavitkutin vietti tässä kuussa 8v synttäreitä, eikä ainakaan vielä oo antanut merkkejä antautumisesta, mutta tarkotus olis varmuuden vuoks uusia ennen seuraavaa talvea...

            Comment

            • Saarikoski
              R.I.P.
              • Feb 2005
              • 726
              • KOKKOLA

              Originally posted by Aceishigh View Post
              Moro ukot,

              Voisiko huono akku oireilla siten, että laittaa vänkärin penkinlämmittimen itsestään päälle (täydet kolme pykälää) tai nakkaa automaatti-ilmastoinnin pois päältä? Viimeisimpänä kaikki neljä ikkunaa aukesi itsestään puoleen väliin saakka. Tätä ei tapahdu joka kerta, ehkä n. kerran kuussa huomaan, että vänkärin penkinlämmitin on päällä, ilmastointihommaa vielä harvemmin.

              Panoraamakatto löytyy.
              Tuskinpa, mut yleisesti MUN mielestä näitten e6x koppasten kans kannattaa laittaa jännitteensäädin/laturin hiilipaketti ja akku vaihtoon jos ei ikinä oo vaihdettu ja alkaa kilometrejä oleen 200tkm päälle eikä odottaa oireiden alkamista..

              Comment

              • Kesäromu
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2011
                • 232
                • Espoo

                Originally posted by JJtalo View Post
                Onko tietoa kenen valmistamia nuo alkuperäset akut on ? Ei voi ainakaan moittia, itellä vielä alkuperänen paikoillaan ja hilavitkutin vietti tässä kuussa 8v synttäreitä, eikä ainakaan vielä oo antanut merkkejä antautumisesta, mutta tarkotus olis varmuuden vuoks uusia ennen seuraavaa talvea...


                Juu, ei huonoja akkuja. Täällä tuli yhdeksän vuoden ikään ennen kuin vaihdoin uuden tilalle. Hieman huonommin jo pyörähti käyntiin vanhalla, joten uutta kehiin.
                F10 -11
                E21 315 -83

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1400
                  • Kuopio

                  Mikä perkele riivattu maanantaiyksilö mulla on..
                  Taas tyhjeni akku kun siivosin auton. Tunnin oli luukut selällään, ilman virtoja niin eipä vain lähdetty ilman starttikaapeleita liikkeelle.

                  Akku on vaihdettu kahdesti, varta silver 100. Koodattu on. Ibs vaihdettu toissa talvena.

                  Latasin lennokin akkuja 300w laturilla ja sain yhdet pikkuakut täyteen ja sit pit startata kaapeleilla. Nyt sen jälkeen oli matka ajoa 200km ja ei sitä siivousta kestänyt tyhjentymättä..

                  Latausjännite salavalikosta 14.4-14.6 , talvella oli lähempänä 15v mutta oisko nytniin tyhjä pakka että jätti jänöt alemmas. Akusta mitattu 12.7v seisonnassa ja 14.2-14.35 käynnissä juuri nyt.

                  Johtosarjatkin voipi vittuilla, mutta talvella meni akku pari kertaa webakäytössä tyhjäksi, ja kun oli sillon startti paskana niin vei virtaakin. Voiko akku olla taas sökö vai mikä mättää? Jännitteensäädin oireilisi kai erilailla?

                  Edit: Dissiä vilautin autolle.. olihan siellä kaikenlaista throttle valvea yms muuta..
                  Tein testin jossa auton virtapuoli ja ajosyklit katsellaan ja akku näyttää koko ajan keskimäärin 50% alle .. eli ei lataa tai lataudu täyteen.. kai?
                  Last edited by Ceeray; 14-07-2013, 21:04.
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • GuGi_
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 700
                    • Vantaa city

                    ^ Voisko olla joku laturin piuha huonolla kontaktilla, eikä lataa aina kunnolla?
                    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                    F11 525d -11
                    E60 M5 -05
                    E12 530i -75
                    E32 730i - 91
                    Chevy Silverado 3500 -93
                    R33 Skyline GTS-T -93

                    Comment

                    • JJtalo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 350
                      • Kokkola

                      Tai päävirtajohdon läpivienti konttiin hapettunut ? Kannattaa tarkistaa nimenomaan sieltä vittumaisemmalta puolelta eli pohjasta.

                      Comment

                      • djs^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 1177
                        • Mikkeli

                        Originally posted by Ceeray View Post
                        Mikä perkele riivattu maanantaiyksilö mulla on..
                        Taas tyhjeni akku kun siivosin auton. Tunnin oli luukut selällään, ilman virtoja niin eipä vain lähdetty ilman starttikaapeleita liikkeelle.

                        Akku on vaihdettu kahdesti, varta silver 100. Koodattu on. Ibs vaihdettu toissa talvena.

                        Latasin lennokin akkuja 300w laturilla ja sain yhdet pikkuakut täyteen ja sit pit startata kaapeleilla. Nyt sen jälkeen oli matka ajoa 200km ja ei sitä siivousta kestänyt tyhjentymättä..

                        Latausjännite salavalikosta 14.4-14.6 , talvella oli lähempänä 15v mutta oisko nytniin tyhjä pakka että jätti jänöt alemmas. Akusta mitattu 12.7v seisonnassa ja 14.2-14.35 käynnissä juuri nyt.

                        Johtosarjatkin voipi vittuilla, mutta talvella meni akku pari kertaa webakäytössä tyhjäksi, ja kun oli sillon startti paskana niin vei virtaakin. Voiko akku olla taas sökö vai mikä mättää? Jännitteensäädin oireilisi kai erilailla?

                        Edit: Dissiä vilautin autolle.. olihan siellä kaikenlaista throttle valvea yms muuta..
                        Tein testin jossa auton virtapuoli ja ajosyklit katsellaan ja akku näyttää koko ajan keskimäärin 50% alle .. eli ei lataa tai lataudu täyteen.. kai?
                        Lueppa vikakoodit. Itellä nimittäin teki ihan samaa, kävin liikkeessä kyselemässä akkua ja ne mittasvat kaiken mahdollisen ja akussa/latauksessa ei ollut mitään vikaa. Loppujen lopuks tultiin siihen, että ohjainlaitteessa oli häikkää, ja jätti jotain auton mekanismeja päälle kun ei ovet ollut lukossa, joka taas purki akun n. 15-30minuutissa.
                        Eli auto ei selkokielellä käy nukkumaan.
                        EX :
                        -E36 316
                        -E36 325
                        -E39 523
                        -E39 530dA M-Sportx2
                        -E60 525dA M-Sport x2
                        -E60 545i Matte white
                        -E53 x5
                        -E91 3xx

                        Comment

                        • Saarikoski
                          R.I.P.
                          • Feb 2005
                          • 726
                          • KOKKOLA

                          Originally posted by Ceeray View Post
                          Mikä perkele riivattu maanantaiyksilö mulla on..
                          Taas tyhjeni akku kun siivosin auton. Tunnin oli luukut selällään, ilman virtoja niin eipä vain lähdetty ilman starttikaapeleita liikkeelle.

                          Akku on vaihdettu kahdesti, varta silver 100. Koodattu on. Ibs vaihdettu toissa talvena.

                          Latasin lennokin akkuja 300w laturilla ja sain yhdet pikkuakut täyteen ja sit pit startata kaapeleilla. Nyt sen jälkeen oli matka ajoa 200km ja ei sitä siivousta kestänyt tyhjentymättä..

                          Latausjännite salavalikosta 14.4-14.6 , talvella oli lähempänä 15v mutta oisko nytniin tyhjä pakka että jätti jänöt alemmas. Akusta mitattu 12.7v seisonnassa ja 14.2-14.35 käynnissä juuri nyt.

                          Johtosarjatkin voipi vittuilla, mutta talvella meni akku pari kertaa webakäytössä tyhjäksi, ja kun oli sillon startti paskana niin vei virtaakin. Voiko akku olla taas sökö vai mikä mättää? Jännitteensäädin oireilisi kai erilailla?

                          Edit: Dissiä vilautin autolle.. olihan siellä kaikenlaista throttle valvea yms muuta..
                          Tein testin jossa auton virtapuoli ja ajosyklit katsellaan ja akku näyttää koko ajan keskimäärin 50% alle .. eli ei lataa tai lataudu täyteen.. kai?
                          Aikanaan onnistuin tyhjentämään uudesta työautostani vebaston kans sähläämisellä akun ja laitoin auton kaapeleilla käyntiin ja ajoa tuli n.10h ja 400km.. silti jouduin käynnistämään kolmena aamuna peräjälkeen kaapeleilla.. epäiltiin rikkinäistä akkua mutta akkuliikkeen mukaan tollanen täysin tyhjentyny akku pitäis ladata verkkovirtalaturilla kunnolla uudestaan täyteen koska ei ota oikeen virtaa tolla kaapeleilla käyntiin ja ajoa tyylillä..
                          Latasin akkua vuorokauden 5a laturilla ja ongelmia ei ikinä ollut enää... en tiiä mihin tuo perustuu mutta toimi vaikka olin 100% varma että akku rikki..
                          Last edited by Saarikoski; 15-07-2013, 18:05.

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1400
                            • Kuopio

                            Jeeps, tänään mitattiin akku, testeri sano että 85% kunnossa, mitä lie tarkoittaakaan.

                            Vikakoodia oli puhaltimelta (jännite), Throttle valvelta (ollu ennenkin..pitää tutkia joskus), ja pari muuta pikkujuttua.

                            Auto kyllä koisii sillä valot katoaa vaihdekepin vierestä ajan päästä. Jännite itse asiassa tuntuu vain paranevan yön aikana..

                            Pitää tarkistaa laturin liitäntä ja latailla tuo akku täyteen. Defan 10A kiinteähän tuossa nokalla on...
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • Saarikoski
                              R.I.P.
                              • Feb 2005
                              • 726
                              • KOKKOLA

                              Viisaammat osaa varmaan vastata tähän tarkentavasti, mutta edellisessä e60:ssä loppui hiilet 250tkm kohdilla ja jännitettä mittaillessa ja vikaa hakiessa auto antoi aika pitkiäkin aikoja ajella että laturi ei ladannut lainkaan, vasta kun oli ihan finaalissa akku ja lataus oli tosi heittelevää sytytti punasen akun kuvan mittaristoon.. myös nykyisestä oli jännitteensäädin/hiilipaketissa noin milli hiilipintaa jäljellä kun vaihdoin 230tkm kohdilla..

                              Noita säädinpakettejahan on valeon laturiin vaikka kuinkamontaa eri versiota...liekö ollut vikasia tms vai minkätakia muutettu useaankertaan jotain ja itseäni toistaen vaihtaisin sen aina jos ei tietoa onko vaihdettu ja kilsoja yli 200tkm..

                              Comment

                              • djs^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2009
                                • 1177
                                • Mikkeli

                                Originally posted by Ceeray View Post
                                Jeeps, tänään mitattiin akku, testeri sano että 85% kunnossa, mitä lie tarkoittaakaan.

                                Vikakoodia oli puhaltimelta (jännite), Throttle valvelta (ollu ennenkin..pitää tutkia joskus), ja pari muuta pikkujuttua.

                                Auto kyllä koisii sillä valot katoaa vaihdekepin vierestä ajan päästä. Jännite itse asiassa tuntuu vain paranevan yön aikana..

                                Pitää tarkistaa laturin liitäntä ja latailla tuo akku täyteen. Defan 10A kiinteähän tuossa nokalla on...
                                Mulla tuli kans noita jännite vikakoodeja, puhaltimelta, cd vaihtajalta yms yms. Partyilläkin jouduttii hälyttämään ylivieskan herrasmies lauantai aamuna antamaan boosterilla virtaa ja lukemaa vikakoodeja. Aikaisempana iltana availtii kerran-kaks ovia ja pari kertaa kuunneltiin musaa, niin tuli idrivee teksti "gearbox maybe fault, drive nearest bmw service" tai jotai. Aamul ku laitettii käyntii nii ei mitään.
                                EX :
                                -E36 316
                                -E36 325
                                -E39 523
                                -E39 530dA M-Sportx2
                                -E60 525dA M-Sport x2
                                -E60 545i Matte white
                                -E53 x5
                                -E91 3xx

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎