Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikiis
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 906
    • Oulu

    Originally posted by Timelord View Post
    Meillä -08 Passatissa edelleen alkuperäinen, normiakku rokkaa täysillä ja joka talvi on Webaa tullut surutta käytettyä. Toki ajetut matkat on weba- käytön jälkeen pääsääntöisesti olleet minimissään ~30km. Mikähän tässä akussa on "vikana"?

    Ettei ihan OT:tä ole niin sigun menopeliin Loimaan Autosähkössä Bosch S4010 80ah maksoi 130e ja koodaus kaupan päälle. Ei mielestäni ihan paha hinta.:think
    No meillä taloudessa -97 Pasuuna, jossa 9v vanha agm akku, ja vielä rokkaa. no eipä siinä kyllä mitään sähköhärpäkkeitä olekkaan, muutakuin webasto

    Mutta kyllä komppaan Kissvesalan akunkestoja. Ainaskin itsellä menny juurikin noin, toisten automerkkien kanssa.
    F11 530d -11
    E91 -06 320d
    x2 Tuikut
    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      Originally posted by jake2710 View Post
      Tossahan ne vaihtoehdot on... esim. NCS:llä koodaus ja DIS:llä ilmoitetaan vaihto.
      Tai sitte ista/d tai progman jotka ns virrallisen organisaation vehkeet. ncs/inpa yhistelmä tekee saman homman vaan helkkarin paljon nopeammin.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • marsep
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2009
        • 361
        • HML

        Tarvisi uutta akkua hommailla.
        Eilen oli ovet auki 20min kun imuroin ja putsailin sisältä, niin heti paukkas active steering herjan. Eli jännite käynyt alhaalla.

        Autossa ei ole webastoa ja muutenkin aika vähän sähkövermeitä.

        Riittäisikö tämmönen http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/907416?ajoneuvo=68

        ??

        Onko kokemuksia Sznajder akuista? saisi 100ah akun samaan hintaan kuin tuon Boschin...
        Last edited by marsep; 05-01-2014, 11:07.
        E61 535d -05 "377/747"

        ex. E38 728 -97

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          Originally posted by marsep View Post
          Tarvisi uutta akkua hommailla.
          Eilen oli ovet auki 20min kun imuroin ja putsailin sisältä, niin heti paukkas active steering herjan. Eli jännite käynyt alhaalla.

          Autossa ei ole webastoa ja muutenkin aika vähän sähkövermeitä.

          Riittäisikö tämmönen http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/907416?ajoneuvo=68

          ??

          Onko kokemuksia Sznajder akuista? saisi 100ah akun samaan hintaan kuin tuon Boschin...
          JOS ongelmia haluat niin sen kun värkkäät näiden zingzang pig pom akkujen kanssa.
          Exide EA 1000 eli 100Ah useaan eri kertaa todettu toimivaksi akuksi joka koodataan 110 Ah akuksi autoon. Samoin joillakin VARTA 100Ah kestänyt. eli pysytään pohjolan olosuhteissa ns. OIKEISSA akuissa ja unohdetaan nuo kiinan tuliaiset.
          Jotkut haluaa AGM akun ja ei sekään huono vaihtoehto ole muuta mieluummin "säästää" sen hinnanero rahan ja sijoittaa YLLÄPITO Laturiin niin johan toimii!!
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • djcarrot
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 18
            • Oulu

            Omasta kulkineesta taisi mennä laturi sökösi eilen. Ajellessa tuli ensin charging failure tms. Lyhyen ajon jälkeen auto seisoi kaupungilla 2-3h, jonka jälkeen kotiin ajaessa (5km) alkoi sähköjärjestelmiä pudota pois päältä. Kotona mittasin jännitteen auton käydessä ja oli vain noin 11,5v. Sammutin auton ja sen jälkeen ei jaksanut startata enää.

            Pidin autoa yön laturissa ja jännitettä oli 12,7v ja starttasi hyvin. Taas auton käydessä jännite vain 11,7v ja tuli charging failure. Ilmeisesti laturi on viallinen? Laturiin lienee olemassa jännitteensäädinpaketti, jonka vaihtamalla vaihtuisi hiiletkin. Onko tietoa paljonko tuollainen kustantaa?

            Akkukin kyllä lienee tullut tiensä päähän, jos 5km ajon jälkeen ei jaksa enää startata? Vai voiko ibs oireilla noin? Autossa on defan 10A akkulaturi kiinteänä, joka toimii aina roikassa ollessa.

            Koitin katsella, että miten hankalassa paikassa laturi on, että onnistuuko vaihto kenttäolosuhteissa vai onko ajettava konttorille. Tavaraa oli sen verran edessä, että empä nähnyt mokomaa murkulaa edes. Autona 2004 loppuvuodesta valmistettu 535d e61. Löytyykö räjätyskuvaa jostakin?
            e61 535da

            Comment

            • marsep
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2009
              • 361
              • HML

              Tyhmä kysymys mutta luetaanko boschin kanssa kiinaihmeisiin?

              Vaikka kyllä ne kaikki varmaan siellä tehdään.
              E61 535d -05 "377/747"

              ex. E38 728 -97

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                Originally posted by djcarrot View Post
                Omasta kulkineesta taisi mennä laturi sökösi eilen. Ajellessa tuli ensin charging failure tms. Lyhyen ajon jälkeen auto seisoi kaupungilla 2-3h, jonka jälkeen kotiin ajaessa (5km) alkoi sähköjärjestelmiä pudota pois päältä. Kotona mittasin jännitteen auton käydessä ja oli vain noin 11,5v. Sammutin auton ja sen jälkeen ei jaksanut startata enää.

                Pidin autoa yön laturissa ja jännitettä oli 12,7v ja starttasi hyvin. Taas auton käydessä jännite vain 11,7v ja tuli charging failure. Ilmeisesti laturi on viallinen? Laturiin lienee olemassa jännitteensäädinpaketti, jonka vaihtamalla vaihtuisi hiiletkin. Onko tietoa paljonko tuollainen kustantaa?

                Akkukin kyllä lienee tullut tiensä päähän, jos 5km ajon jälkeen ei jaksa enää startata? Vai voiko ibs oireilla noin? Autossa on defan 10A akkulaturi kiinteänä, joka toimii aina roikassa ollessa.

                Koitin katsella, että miten hankalassa paikassa laturi on, että onnistuuko vaihto kenttäolosuhteissa vai onko ajettava konttorille. Tavaraa oli sen verran edessä, että empä nähnyt mokomaa murkulaa edes. Autona 2004 loppuvuodesta valmistettu 535d e61. Löytyykö räjätyskuvaa jostakin?
                Onhan sinne olemassa sitä hiilipakettia mutta näissä uudemmissa älykkäissä latausjärjestelmissä on semmonen ominaisuus että ne hiilien kollektoripinnat kuluu ja uudet hiilet ei pääse kunnolla vastaamaan kollektoreihin. Tähän on olemassa konsti että viilaa uudet hiilet sopivaksi. Hintaa tulee joku 200e nuin lonkalta. Uus laturi muualta ku marmorilta sitte joku 300-400e että siinä tuumattavaa ja voishan tuosta vikakoodit kattoa ennen ku muuta tekee...
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • JJtalo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 350
                  • Kokkola

                  Ite vaihdoin laturiin hiilet ennakkohuoltona, siinä luulossa että ne loppuu tuossa 250tkm tienoilla. makso muistaakseni 120e. Sai vaihdettua irroittamatta laturia, vaatii tosin vähän sorminäppäryyttä. En sitte tiiä oliko tuohon jo vaihdettu hiilet ja/tai laturi, koska vanhoissa oli vielä omasta mielestäni kohtuullisesti jäljellä.
                  Kyllähän ne kulumalla hakee sinne oman paikkansa

                  Comment

                  • WarHead
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 774

                    Originally posted by djcarrot View Post
                    ...Ilmeisesti laturi on viallinen? Laturiin lienee olemassa jännitteensäädinpaketti, jonka vaihtamalla vaihtuisi hiiletkin. Onko tietoa paljonko tuollainen kustantaa?

                    ...Akkukin kyllä lienee tullut tiensä päähän, jos 5km ajon jälkeen ei jaksa enää startata? Vai voiko ibs oireilla noin?...

                    Koitin katsella, että miten hankalassa paikassa laturi on, että onnistuuko vaihto kenttäolosuhteissa vai onko ajettava konttorille. Tavaraa oli sen verran edessä, että empä nähnyt mokomaa murkulaa edes. Autona 2004 loppuvuodesta valmistettu 535d e61. Löytyykö räjätyskuvaa jostakin?
                    Samoja ongelmia oli täälläkin, vaihdoin ensin akun, meni puolivuotta, vaihdoin IBS:n, ei muutosta. Laturinvaihdolla sitte korjaantui, uudistettu 150A laturi reipas 300€ (ei tiedä sisälsikö säätimen), erillinen säädin 130€. Ebay.de auttoi halvimmalla ja nopeiten. Orkkis oli VALEO (ei silmämääräistä vikaa) ja UUSI vaihtolaturi myös VALEO, Asentaja joutui tekemään yhteen reikään kierteet, ei muuta ihmeelistä. Vaihtotyöstä laskuttivat 1,5h.



                    Siitä, ja eiku ostoksille!
                    E91 335iAT -08

                    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                    Comment

                    • vilivaltteri
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 58
                      • Söderkulla

                      Itselläkin tuli nyt charging failure vika päälle, ensin lähti ohjaustehostin pois pelistä ja sitten tuli herja. Onko siis nyt laturissa vai akussa vika? Näkeekö ton jollain bmwhatilla että kummassa olisi vika?

                      Comment

                      • tabasco
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 851
                        • fin

                        Originally posted by vilivaltteri View Post
                        Itselläkin tuli nyt charging failure vika päälle, ensin lähti ohjaustehostin pois pelistä ja sitten tuli herja. Onko siis nyt laturissa vai akussa vika? Näkeekö ton jollain bmwhatilla että kummassa olisi vika?
                        Varmaan tarkoitat, että Active Steering lähti pois pelistä? Paljonko autolla on ajettu? Latausjänniteet salavalikosta?

                        Comment

                        • vilivaltteri
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2013
                          • 58
                          • Söderkulla

                          Varmaan se sitten, meinas mennä mutka pitkäks kun piti vääntää voimalla kääntymään. Tunne oli kuin ilman ohjaustehostinta, autolla ajettu 205tkm 530d. Jos katson latausjännitteen niin onko siinä ero mitä se näyttää jos akku on sökö vs laturi?

                          Comment

                          • tabasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 851
                            • fin

                            Originally posted by vilivaltteri View Post
                            Varmaan se sitten, meinas mennä mutka pitkäks kun piti vääntää voimalla kääntymään. Tunne oli kuin ilman ohjaustehostinta, autolla ajettu 205tkm 530d. Jos katson latausjännitteen niin onko siinä ero mitä se näyttää jos akku on sökö vs laturi?
                            Tarkistapa ensin moniurahihna.

                            Comment

                            • djcarrot
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2012
                              • 18
                              • Oulu

                              Kyllä mullakin tuntui, että tehostin ois lähteny pois, kun akku oli lopuillaan laturin hajottua. Laturi tuli nyt vaihdatettua (170A) ja hyvin pelaa.

                              Kävin vielä hakemassa boschin 95A agm-akun, kun vanha akku lopahti täysin n. 15 km ajon jälkeen. Kai tuossa pitäs riittää jerkkua vähän pitemmälle..? Tuuria oli mukana, kun 5 metriä ennen määränpäätä lopahti kulku Tosin taijan asennella akun vasta parin viikon päästä, kun kyllä tuolla tuntuu pärjäävän vielä.
                              e61 535da

                              Comment

                              • vilivaltteri
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 58
                                • Söderkulla

                                Originally posted by tabasco View Post
                                Tarkistapa ensin moniurahihna.
                                Moniurahihnahan siellä oli riekaleina... Minkäslainen homma se tohon on vaihtaa, vitusti tonneja varmaan bemarilla maksaa? Pitääkö käyttää jakopää irti?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎